R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Perfectionist

Quote from: R on January 26, 2015, 15:47:44
Ik ga eerst voor een 3.0 setup, mogelijk 3.1 tzt. Voorbereiding loze leiding voor rears ligt er al, maar er zijn nog geen concrete plannen. Het zitgedeelte is 4.10 bij 5.50.

23 m2 is net mooi en ruim, ook qua akoestiek. Rears kan altijd nog, en verstandih om nu al een loze leiding ivm snoeren aan te leggen.
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Quote from: denoontje on January 26, 2015, 19:46:09
Leuk hoor, nieuw huis met bijpassende auto en nu ht in progress.

Loze leidingen ook voor atmoz😈 of 7.1?

En een kleine ;)

Loze leiding naar achter. 5.1 is genoeg.

R

Quote from: Perfectionist on January 26, 2015, 19:54:51
23 m2 is net mooi en ruim, ook qua akoestiek. Rears kan altijd nog, en verstandih om nu al een loze leiding ivm snoeren aan te leggen.

Nou ja, niet helemaal. Het is laatste stuk van de woonkamer, dus 1 zijde is open met nog 8 of 9 meter kamer.

denoontje

Quote from: R on January 26, 2015, 20:13:22
En een kleine ;)

Loze leiding naar achter. 5.1 is genoeg.

lol

R

Dit is ongeveer het plan, ruimte had iets breder kunnen zijn, maar volgens mij krijg ik dat wel passend. Arcam is zomaar ingetekend als mock-up receiver.


BuSpu

Man wat maak jij er toch altijd mooie plaatjes van  :worship:

Robiwan

Quote from: R on January 28, 2015, 16:28:25
Dit is ongeveer het plan, ruimte had iets breder kunnen zijn, maar volgens mij krijg ik dat wel passend. Arcam is zomaar ingetekend als mock-up receiver.

M.b.t. de center speaker:

Probeer deze onder een hoek naar de luisterplek te laten stralen of zet deze onder de Tv. Zo hoog als mogelijk opstellen is altijd een stuk beter voor de verstaanbaarheid.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

R

#4107
Quote from: BuSpu on January 30, 2015, 14:28:06
Man wat maak jij er toch altijd mooie plaatjes van  :worship:
Thanks! Zit veel jatwerk hierin. Ik importeer de PDF handleidingen weer in illustrator en gebruik de tekeningen ;)

Quote from: LPlover on January 30, 2015, 14:38:11
M.b.t. de center speaker:

Probeer deze onder een hoek naar de luisterplek te laten stralen of zet deze onder de Tv. Zo hoog als mogelijk opstellen is altijd een stuk beter voor de verstaanbaarheid.

Dank voor de tip. Ik ga proberen hem zo hoog mogelijk te installeren. Daarnaast heeft de center al een schuin afstraalprofiel, dat zal helpen denk ik.

R

#4108
Gisteren is de center binnengekomen en hij is erg mooi. Nu de Toy serie niet meer wordt verkocht, kon ik deze mooi op de kop tikken. Ik ben nu aan het nadenken hoe ik het verder ga integreren. De LINN docs geven gelukkig wat begeleiding: http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/HDMI_Setup

Waarschijnlijk koppel ik een receiver in deze keten laat hierdoor de center aansturen. Wat mij betreft hoeven niet alle nieuwe formaten erop te zitten. Iemand nog tips?

Robiwan

#4109
Quote from: R on January 30, 2015, 22:35:46
Thanks! Zit veel jatwerk hierin. Ik importeer de PDF handleidingen weer in illustrator en gebruik de tekeningen ;)

Dank voor de tip. Ik ga proberen hem zo hoog mogelijk te installeren. Daarnaast heeft de center al een schuin afstraalprofiel, dat zal helpen denk ik.

ideaal is een tweeterhoogte op ongeveer 85-90 cm t.o.v. de grond is mijn ervaring.

Ik heb het zo staan. Wellicht niet erg fraai, maar met de beperkte financiele middelen die ik momenteel heb, wel een goed resultaat.
Voor de achterkanalen gebruik ik bipole speakers ook van Mission. Ikea is ook blij met me :D


Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

R

Laatste aanwinst:

2.0 meter Nordost Vishnu, jaren terug al eens getest, nu voor een net prijsje op de kop getikt.

Mitch--

Quote from: R on February  2, 2015, 08:40:10
Laatste aanwinst:

2.0 meter Nordost Vishnu, jaren terug al eens getest, nu voor een net prijsje op de kop getikt.

Is deze voor aan de DSM?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

R


Jenkins

Quote from: R on February  2, 2015, 08:40:10
Laatste aanwinst:

2.0 meter Nordost Vishnu, jaren terug al eens getest, nu voor een net prijsje op de kop getikt.

:clapping:

Veel plezier ermee.

:)

Mitch--

Quote from: R on February  2, 2015, 22:26:46
Ja.

Hoe klinkt dat op de DSM? Neem aan dat je nu de standaard kabel gebruikt?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jenkins

Quote from: Mitch-- on February  3, 2015, 11:46:11
Hoe klinkt dat op de DSM? Neem aan dat je nu de standaard kabel gebruikt?

Dat kan R nog niet zeggen; de Vishnu gaat vandaag pas verzonden worden.

;)

Maximus_Aurelius

Quote from: R on February  2, 2015, 08:40:10
Laatste aanwinst:

2.0 meter Nordost Vishnu, jaren terug al eens getest, nu voor een net prijsje op de kop getikt.

Mooie kabel. Heb twee Vishnu's jaren op mijn Lindemann set gehad. Eentje op de 832 en eentje op de 850. Bij mij hebben ze altijd heel goed voldaan.
Ik verwacht zeker dat je er veel plezier aan gaat beleven.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R

Quote from: Mitch-- on February  3, 2015, 11:46:11
Hoe klinkt dat op de DSM? Neem aan dat je nu de standaard kabel gebruikt?

Weet ik inderdaad nog niet. In het algemeen hoor je dat de standaard Linn erg goed presteert, maar ik ga het testen. Ik was toen erg enthousiast over de nordost netsnoeren, ben benieuwd of dat nu nog zo is.

denoontje

Ik ben benieuwd mbt je snoer.

Heb er aq aan gehad en dit was minder dan de std snoeren.

Jean Sibelius

Weer mooie upgrades R! Geniet ervan :).
Is dit nu 'dezelfde' center als waar je in December ook mee bezig was?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Quote from: Jean Sibelius on February  7, 2015, 09:39:12
Weer mooie upgrades R! Geniet ervan :).
Is dit nu 'dezelfde' center als waar je in December ook mee bezig was?

Groeten, Jan

Ha ja, nee dat is hem niet. Uiteindelijk kwamen we daar op 50 euro niet uit. Achteraf gezien wel prima want ik vind de verhouding euro/toegevoegde waarde nu beter. Deze is factor 5 goedkoper ;)

R

Na overleg met Garmt (thanks!) besloten om de DSM met fixed volume achter een receiver te hangen. Ik denk bijvoorbeeld aan een 5009/6009/7009 of een denon 3100/4100 of wellicht een onkyo. Maar eens kijken hoe het aanbod eruit ziet.

R


bmateijsen

Quote from: R on February  9, 2015, 21:35:06
Na overleg met Garmt (thanks!) besloten om de DSM met fixed volume achter een receiver te hangen. Ik denk bijvoorbeeld aan een 5009/6009/7009 of een denon 3100/4100 of wellicht een onkyo. Maar eens kijken hoe het aanbod eruit ziet.

Bedoel je unity gain? Want ik neem aan dat je in stereo toch gewoon je volume via de Linn behoudt?

R

Quote from: bmateijsen on February 11, 2015, 18:52:03
Bedoel je unity gain? Want ik neem aan dat je in stereo toch gewoon je volume via de Linn behoudt?

Die bedoel ik inderdaad. Stereo is 95%, dat blijft via de LINN.