R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

R

Quote from: Perfectionist on July 27, 2014, 20:50:52
In een kamer van die grootte misstaan een paar Cremona vloerstaanders zeker niet.  :)

Weinig behoefte eerlijk gezegd. Vind het echt perfect zo!

Fatalfelix

Heb je een tijdje niet gevolgd, maar een prachtige set heb je nog steeds! Heel wat anders dan de zolderruimte van vroeger  ;D.

Vroeg me trouwens af of je nooit hebt overwogen om de Cremona's aan te sturen met Naim (bijv. een Supernait)? Of heeft Linn echt een totaal ander geluidsbeeld (warmer/kouder/analytischer/voller?) dan Naim en staat dat eerste je meer aan?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Mitch--

Quote from: Fatalfelix on August 11, 2014, 09:42:21
Heb je een tijdje niet gevolgd, maar een prachtige set heb je nog steeds! Heel wat anders dan de zolderruimte van vroeger  ;D.

Vroeg me trouwens af of je nooit hebt overwogen om de Cremona's aan te sturen met Naim (bijv. een Supernait)? Of heeft Linn echt een totaal ander geluidsbeeld (warmer/kouder/analytischer/voller?) dan Naim en staat dat eerste je meer aan?

Linn en naim zijn inderdaad nogal dacht en nacht kwa klank ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

wil


Quote from: R on July 27, 2014, 22:43:10
Weinig behoefte eerlijk gezegd. Vind het echt perfect zo!
that's the spirit!

Leuk hoor zo'n huis helemaal op zien bouwen. Heb je zelf nog de hand in de indeling mogen hebben?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

bmateijsen

Gaaf Ruben!! Dat is wel even anders dan het huidige appartement ;). Wanneer mag je erin?

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: Mitch-- on August 11, 2014, 17:18:38
Linn en naim zijn inderdaad nogal dacht en nacht kwa klank ;)

Dat vind ik persoonlijk reuze meevallen... ;)   Zet er maar eens iets Duits of Amerikaans naast...

Streamz

Wat mij betreft wel degelijk dag en nacht verschil. Letterlijk. Bij Naim ben en blijf ik wakker, bij Linn val ik gegarandeerd na 5 min in slaap.

garmtz

Quote from: Streamz on August 11, 2014, 20:52:52
Wat mij betreft wel degelijk dag en nacht verschil. Letterlijk. Bij Naim ben en blijf ik wakker, bij Linn val ik gegarandeerd na 5 min in slaap.

Niet mee eens... :)  Maar het probleem ligt eraan als je deze twee merken gaat vergelijken zonder ook andere merken erin te betrekken. Er zijn namelijk ook veel overeenkomsten...

katwax

Quote from: Streamz on August 11, 2014, 20:52:52
Wat mij betreft wel degelijk dag en nacht verschil. Letterlijk. Bij Naim ben en blijf ik wakker, bij Linn val ik gegarandeerd na 5 min in slaap.
Bij Naim heb ik wel in het verleden al last gehad van luistermoeheid
Linn heeft dit dan weer niet, maar is voor mij dan weer te braaf waardoor het mij ook niet aanspreekt :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Streamz

Quote from: garmtz on August 11, 2014, 22:03:14
Niet mee eens... :)

Staat je vrij.

Quote from: garmtz on August 11, 2014, 22:03:14
Maar het probleem ligt eraan als je deze twee merken gaat vergelijken zonder ook andere merken erin te betrekken. Er zijn namelijk ook veel overeenkomsten...

Ik begrijp je zin niet helemaal. En verder begon Mitch over grote verschillen tussen Naim en Linn, en over niets anders. En die grote verschillen hoor ik ook wel.

Overeenkomsten hoor en zie ik ook wel. Ze produceren beide decibels, op beide kun je andere componenten aansluiten, ze zuipen beide electriciteit en bieden een overall beter geluidskwaliteit dan een Yoko wekkerradio. He, heb ik toch een ander merk erbij betrokken. Sorry daarvoor.

mradem

Wat hij denk ik bedoelt is dat Linn verre van saai is echter is dat wel afhankelijk van bijv het merk speaker dat je erop aansluit. Bijv Revel klinkt op Zowel Naim als Linn geweldig en dan kom je meer overeenkomsten tegen.

Streamz

Je zegt dus eigenlijk dat de Revel luidsprekers nauwelijks verschil tussen Naim en Linn laat horen?

mradem

Nee dat zeg ik niet. Er zijn zeker ook verschillen.

R

Quote from: Fatalfelix on August 11, 2014, 09:42:21
Heb je een tijdje niet gevolgd, maar een prachtige set heb je nog steeds! Heel wat anders dan de zolderruimte van vroeger  ;D.

Vroeg me trouwens af of je nooit hebt overwogen om de Cremona's aan te sturen met Naim (bijv. een Supernait)? Of heeft Linn echt een totaal ander geluidsbeeld (warmer/kouder/analytischer/voller?) dan Naim en staat dat eerste je meer aan?

Ha ha, helemaal eens. Paar kleine stapjes gezet. Audio staat op een stuk lager pitje afgelopen jaren, maar genieten kan gelukkig nog steeds. Kan wel zeggen dat ik een stuk minder analytisch ben gaan luisteren en meer richt op muziek.

Ik zou zowel met Linn als Naim prima kunnen leven. Bij het uitzoeken bij BBG op aanbod van Garmt ook de Naim (type) naast de DSM geluisterd, maar mijn voorkeur was toen de DSM. Ik houd wel van wat 'gemak' in mijn sounds. Daar past deze combi goed bij (voor mij). Niet iedereen zal hem kiezen, dat mag ;)

@Bjorn, thanks. Lente volgend jaar hopen we. Huidige appartement ken je denk ik niet, ondertussen alweer een keer verhuisd ;)

@Wil, erg leuk inderdaad. Kost wel enorm veel tijd. Inderdaad e.e.a. gewijzigd, maar basisontwerp was al erg goed.

R

He guys, zit er over te denken om wellicht een losse amp toe te voegen om de CA's wat meer juice te geven. Een majik 2100 of akurate 2200.

Zou dit veel opleveren?

bmateijsen

Quote from: R on December  1, 2014, 15:22:06
He guys, zit er over te denken om wellicht een losse amp toe te voegen om de CA's wat meer juice te geven. Een majik 2100 of akurate 2200.

Zou dit veel opleveren?

Probeer het... Haal een Majik 2100 op bij ons ;).

denoontje

#4092
gaat echt wat brengen hoor denk ik, zorg wel voor een dynamik versie lig.

heb nog een complete linn set te koop, maar ja je hebt al de dsm he..
wil graag  voor en eind samen verkopen.

R

Quote from: bmateijsen on December  1, 2014, 16:36:05
Probeer het... Haal een Majik 2100 op bij ons ;).

Heb je nog wat staan dan? Zal er eens over denken. Zitten er veel verschillen tussen de majik en de akurate series? Ook een akurate staan?

bmateijsen

Quote from: R on December  1, 2014, 20:39:32
Heb je nog wat staan dan? Zal er eens over denken. Zitten er veel verschillen tussen de majik en de akurate series? Ook een akurate staan?

We hebben ze allebei staan...

garmtz


Quote from: R on December  1, 2014, 20:39:32
Heb je nog wat staan dan? Zal er eens over denken. Zitten er veel verschillen tussen de majik en de akurate series? Ook een akurate staan?

Akurate heeft meer volgbaarheid/rust/controle. Daardoor meer tuneful en minder 'nerveus'.

R

#4096
Dit topic maar eens wat leven inblazen. De upgrade naar een poweramp is niet doorgegaan, maar ben een andere route ingeslagen. Nu het nieuwe huis goed vordert en de pannen erop zitten ben ik bezig om de set daar een plekje te geven. Ik ben van plan om een stukje HT in de huiskamer te bouwen, te beginnen met de toevoeging van een center.

Afgelopen kerst van een dealer geprobeerd een cremona auditor M center over te nemen, maar we kwamen er qua prijs niet uit. Ook twijfelde ik nog wat over de omvang. Ik wil in de nieuwe woonkamer de linn + sonussen in het zicht, de rest in een meubel verstopt, inclusief center.

Vandaag heb ik een sonus faber toy center op de kop getikt. Deze zal ik integreren in mijn set, of met een receiver, of met een pre/pro-losse amp. Het hoeft van mij niet op niveau van de stereo set te zijn, maar het moet wel goed meekunnen(vandaar ook geen matchende center). Komende tijd dus aan de gang met een meubel, de aansturing en de integratie. Wordt weer fun dit!

Toelichting: in de nieuwe woonkamer heb ik 4.10 meter om de opstelling te plaatsen, met rechts een openhaard. Onder de TV komt een simpel meubel (nog te ontwerpen). In de center zie je stroom,UTP en CAI voorzieningen doorgedrukt.


Perfectionist

Mooi plan. In een ander huis hoop ik nog een keer dit te realiseren, een apart c.q. eigen HT/stereo hoek.

Is het 4.10 breed en hoe diep dan? En wil je nog rears op den duur?
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Quote from: Perfectionist on January 26, 2015, 00:30:23
Mooi plan. In een ander huis hoop ik nog een keer dit te realiseren, een apart c.q. eigen HT/stereo hoek.

Is het 4.10 breed en hoe diep dan? En wil je nog rears op den duur?

Ik ga eerst voor een 3.0 setup, mogelijk 3.1 tzt. Voorbereiding loze leiding voor rears ligt er al, maar er zijn nog geen concrete plannen. Het zitgedeelte is 4.10 bij 5.50.

denoontje

#4099
Leuk hoor, nieuw huis met bijpassende auto en nu ht in progress.

Loze leidingen ook voor atmoz😈 of 7.1?