R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Rody on November 22, 2006, 17:17:06
Een beetje dealer sjouwt hem toch gewoon naar boven voor je?  :P

Tuurlijk! Ruben 1 en ik 1..... en daarna weer naar beneden ;). Dan kon hij ook weer sneller gaan luisteren, elk nadeel heeft zo zijn voordeel ;).

Rody

Quote from: bmateijsen on November 22, 2006, 17:24:09
Tuurlijk! Ruben 1 en ik 1..... en daarna weer naar beneden ;). Dan kon hij ook weer sneller gaan luisteren, elk nadeel heeft zo zijn voordeel ;).

;D

R

En zo werkt het. Inmiddels hoef ik Bjorn in ieder geval al niet meer de weg te wijzen :D ;)

Quote from: bmateijsen on November 22, 2006, 17:24:09
Tuurlijk! Ruben 1 en ik 1..... en daarna weer naar beneden ;). Dan kon hij ook weer sneller gaan luisteren, elk nadeel heeft zo zijn voordeel ;).

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on November 22, 2006, 17:24:09
Tuurlijk! Ruben 1 en ik 1..... en daarna weer naar beneden ;). Dan kon hij ook weer sneller gaan luisteren, elk nadeel heeft zo zijn voordeel ;).

Snelle actie! ;)

Ik hoop dat Ruben voldoende aantekeningen heeft gemaakt van de vorige sessie. Het gaat best snel zo, die luistersessie achter elkaar. Succes met luisteren! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Markaudio

Ik ben nieuwschierig naar de verschillen :).
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Audiofiel

Quote from: Markaudio on November 22, 2006, 17:47:59
Ik ben nieuwschierig naar de verschillen :).

Dat kan ik mij niet goed voorstellen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

molle

Woonde ik maar in Den Haag of Almere ::) ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

om een idee te geven.

Audiofiel

Quote from: Ruben on November 22, 2006, 20:53:20
om een idee te geven.

Hoewel "glashelder" mij misschien afleidt, maar... het lijken wel dezelfde speakers, alleen in een andere (mooiere) kleur. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Tja, lijkt het wel op. Verschil zit ook wel degelijk zichtbaar in de drivers.

Quote from: Audiofiel on November 22, 2006, 20:57:04
Hoewel "glashelder" mij misschien afleidt, maar... het lijken wel dezelfde speakers, alleen in een andere (mooiere) kleur. ::)

TheSpeedSkater

Quote from: Ruben on November 22, 2006, 21:00:11
Tja, lijkt het wel op. Verschil zit ook wel degelijk zichtbaar in de drivers.

Wat is je eerste indruk?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

#1836
De speaker was nog erg koud vanmiddag, maar hij begint wat op te warmen. Grootste verschil tot nu toe zijn te vinden in de verfijning van het hoog. Lijkt wat minder geraffineerd. Ook iets aftekening van het laag. De muzikaliteit is zeker net zo aanwezig. Dit zijn wel de eerste indrukken. Er moet zeker meer geluisterd worden.

Quote from: TheSpeedSkater on November 22, 2006, 21:03:21
Wat is je eerste indruk?

mikeske

Ben ook wel benieuwd naar je besluit na veel luisteren  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Chris80

Quote from: Ruben on November 22, 2006, 20:53:20
om een idee te geven.

Hey, die heb ik ook (in die kleur :) )

Ben benieuwd hoe ze jou bevallen.
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

Markaudio

Quote from: Ruben on November 22, 2006, 21:20:05
De speaker was nog erg koud vanmiddag, maar hij begint wat op te warmen. Grootste verschil tot nu toe zijn te vinden in de verfijning van het hoog. Lijkt wat minder geraffineerd. Ook iets aftekening van het laag. De muzikaliteit is zeker net zo aanwezig. Dit zijn wel de eerste indrukken. Er moet zeker meer geluisterd worden.


Dat vind ik niet zo vreemd met een zeer goedkope Scanspeak tweeter, onbegrijpelijke keus voor zulke toch prijzige speakers.
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Daklem

Qua visuele match vind ik de sonus faber toch een groter genot voor het oog.

Neemt niet weg dat deze speakers wel erg mooi zijn! :)

Ikben enorm benieuwd naar je bevindingen.  O0

myself

ik vond die andere kleur mooier passen in je kamer
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Peerless Monster

Quote from: myself on November 24, 2006, 01:27:53
ik vond die andere kleur mooier passen in je kamer

Dit doet wat killer of koeler aan, maar ik vind dat wel passen juist in Rubens kamer.
Erg mooie kleur.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Persoonlijk vind ik de SF's de meest mooie (visuele) match vormen. Neemt niet weg dat deze ook niet verkeerd staan. Echter niet in deze kleur. Vind het zelf wat goedkoop lijken. Daarnaast steken de units wel erg af nu tegen het hout. Walnut vind ik het mooist. Met dank aan garmt voor de foto ;)

garmtz


Peerless Monster

Quote from: Ruben on November 24, 2006, 18:32:38
Persoonlijk vind ik de SF's de meest mooie (visuele) match vormen. Neemt niet weg dat deze ook niet verkeerd staan. Echter niet in deze kleur. Vind het zelf wat goedkoop lijken. Daarnaast steken de units wel erg af nu tegen het hout. Walnut vind ik het mooist. Met dank aan garmt voor de foto ;)

Ik vind fineer altijd (helaas) goedkoop eruit zien...
Maar ik vind dat berken kleurtje toch frisser.
Maar jij moet er mee leven Ruben ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

TheSpeedSkater

Walnut zou ook mijn voorkeur hebben! Schitterende speaker zeg...

Maar ehh Ruben, wat zijn de verschillen tussen de twee LV speakers?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Quote from: TheSpeedSkater on November 24, 2006, 22:01:57
Walnut zou ook mijn voorkeur hebben! Schitterende speaker zeg...
Zo op de foto te zien bij je zou dat wel goed passen. Denk dat cherry het ook wel zal doen.
Quote
Maar ehh Ruben, wat zijn de verschillen tussen de twee LV speakers?
De prijs voor nu. De rest zal volgen in de review, maar ze zijn er zeker...

R

De knoop is doorgehakt.. De sonus faber concerto's gaan de verkoop in. Wel een beetje met pijn in het hart ;)