R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Mooi hoor!! Hij stond bij mij ook een tijdje op m'n wishlist!  (voor ik de Lyngdorf kreeg maar nu ik die heb heb ik geen analoge interlinks meer nodig)

Veel plezier er mee!!  :)

R

Tnx, mannen.

Het is echt een mega rip uit me lijf, maar wel geruststellend dat ik hier voorlopig niet over na hoef te denken. Erg mooi dit. Gelukkig wordt de cd speler alweer wat warmer en beginnen de verschillende artiesten weer te "zingen".

myself

Quote from: Ruben on May 30, 2006, 15:13:24
Frey is binnen O0 O0 O0
gaaaaaaaf  8) mooi hoor enneh... gefeliciteerd. nu kun je eigenlijk weer genieten   ;D

wat wordt je volgende project/uitgave ?  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Richard70…

Mooi hoor, gefeliciteerd. Ga je speaker kabel ook nog upgraden naar de Frey ?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Stefan S.

Gefeliciteerd, dik voor elkaar joh  8)

Rody

Volgens mij heb ik je nog niet gefeliciteerd... bij deze  ;D
Volgende stap... Velodyne DD-10  8)

R

Quote from: rdebruin on May 30, 2006, 23:14:42
Mooi hoor, gefeliciteerd. Ga je speaker kabel ook nog upgraden naar de Frey ?

Euh nee. Die prijzen vind nou gewoon te.. Ga hem wel beluisteren hier.

@rest. volgende stap, zoveel opties ;)

Joep

Hey Ruben man, gefelicicteerd met je upgrade!! O0

R

Quote from: Proprius on May 31, 2006, 11:53:14
Hey Ruben man, gefelicicteerd met je upgrade!! O0

tnx.

Moony

Sjieke kabel hoor, veel plezier ermee!  8)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Jean Sibelius

Hoi Ruben,

Gefeliciteerd, hele mooie kabel!!!
Hoop hem binnenkort hier óók te krijgen om hem eens goed te testen/beluisteren!

Groetjes, Jan

P.S.: Als alles goed gaat dan hoop ik 'ZE' eindelijk aan het einde van de dag binnen te hebben ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Quote from: Moony on May 31, 2006, 21:54:15
Sjieke kabel hoor, veel plezier ermee!  8)

Tnx.

Quote from: HSN on June  1, 2006, 08:44:04
Hoi Ruben,

Gefeliciteerd, hele mooie kabel!!!
Hoop hem binnenkort hier óók te krijgen om hem eens goed te testen/beluisteren!

Groetjes, Jan

P.S.: Als alles goed gaat dan hoop ik 'ZE' eindelijk aan het einde van de dag binnen te hebben ;)

Tnx, ben er ook very happy mee.

Na 2 dagen non-stop draaien is alles hier weer lekker warm en beginnen de eerste tekenen zich te ontrafelen. Het laag dient nog echt los te komen, maar de snelheid/detail icm met het grote (hoge) diepe beeld zijn werkelijk echt prachtig. Er zitten soms nog wat stukjes in die wat hard aandoen, maar ik ken de kabel van de demo en dat zal zeker wegtrekken (hoop ik :P)

Jij natuurlijk spannend dagje dan. Ik leef met je mee ;)

W

 ;D



^zo heb ik gisteren ongeveer de hele avond bij Ruben doorgebracht ;)

Weer een enorme ervaring rijker! Dit was de eerste keer dat ik 'n set op niveau bij iemand thuis heb mogen bewonderen. Het heeft vast meegespeelt in mijn uiteindelijke gedachten, maar voor mij is de set er niet minder om! Prachtig! :o

Ik heb Ruben al beloofd 'n keer 'n fatsoenlijk verslagje te typen. Ik zit alleen erg krap met de tijd. Ik verwacht dat ik 't zondag kan maken!

gegroet,
Wybrand

R

Bedankt, ik vond het ook erg gezellig. Natuurlijk kwamen we veel te veel tijd te kort. Had pas de helft van de geselecteerde cd's gedraaid. Er zat ook zoveel mooi's tussen ;). Wygo nog bedankt voor de wijn en het gezelschap. We maken het wel een keer af binnenkort. Ben benieuwd naar je stukje.

Quote from: WyGo on June  8, 2006, 11:49:15
;D

^zo heb ik gisteren ongeveer de hele avond bij Ruben doorgebracht ;)

Weer een enorme ervaring rijker! Dit was de eerste keer dat ik 'n set op niveau bij iemand thuis heb mogen bewonderen. Het heeft vast meegespeelt in mijn uiteindelijke gedachten, maar voor mij is de set er niet minder om! Prachtig! :o

Ik heb Ruben al beloofd 'n keer 'n fatsoenlijk verslagje te typen. Ik zit alleen erg krap met de tijd. Ik verwacht dat ik 't zondag kan maken!

gegroet,
Wybrand

FrankB

Leuk die sessies! Ik ben benieuwd naar je set Ruben, ik hoop dat ik kan de 23e (en ook weer niet, maar dat vertel ik nog wel ;D).
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

W

Quote from: Ruben on June  8, 2006, 11:53:27
Bedankt, ik vond het ook erg gezellig. Natuurlijk kwamen we veel te veel tijd te kort. Had pas de helft van de geselecteerde cd's gedraaid. Er zat ook zoveel mooi's tussen ;). Wygo nog bedankt voor de wijn en het gezelschap. We maken het wel een keer af binnenkort. Ben benieuwd naar je stukje.


Er zat inderdaad veel moois tussen, als je 'n keer tijd hebt zou 'n lijstje wel handig zijn! :)

Ik zal je nu dan ook nog maar(voor de 4 e keer) via 't forum bedanken! En ik hoop zelf ook stiekem op 'n snel vervolg :D

Frenk, alvast veel plezier toegewenst! maar ik weet nu al zeker dat dat wel goed gaat komen ;)

(en nu weer snel verder met sketchup)

groet,
Wybrand

R

Quote from: FrenkB on June  8, 2006, 12:03:06
Leuk die sessies! Ik ben benieuwd naar je set Ruben, ik hoop dat ik kan de 23e (en ook weer niet, maar dat vertel ik nog wel ;D).

pm me maar even dan, ben benieuwd (of niet ;))

W

#1417
Zo, terug van 'n half weekendje weg!

't Was woensdag avond toen ik de trein in stapte richting Oss lekker weer! Nadat Ruben mij met de auto van 't station op had gepikt, hebben we daar eerst maar van zitten genieten (goh veel genoten woensdag avond :D). Het huis staat op 'n mooie plek! lekker tegen 'n groot park aan. Ik kwam alleen niet voor de omgeving of de architectuur maar voor de gezelligheid en muziek(en 'n beetje voor de set :))

Eenmaal boven op zolder aangekomen, kon ik meteen goed en duidelijk zien wat Ruben eerder op de avond al tegen me zei: "Mijn kamer is voor muziek gereserveerd". Voordat ik over de muziek begin, eerst maar de set: De set is esthetisch erg mooi, de arcam's lekker strak, op het met zwarte pianolak afgewerkte meubel, welke in 't echt mooier is dan op de foto's! En dan de Concerto's. Ik had ze(net als de app.) al eerder gezien, alleen ze blijven echt erg mooi! Klasse! Ik zou ze hier qua looks zo neer kunnen zetten, maar nu komt 't!!!! ...


... Nou, ik heb 't al gezegd, ik heb vrijwel de hele avond met 'n big smile( ;D) op m'n gezicht op Ruben z'n luisterstoel mogen zitten! Even wat zitten stoeien met de afstand tot de luidsprekers, welke ik tot 't eind van de avond nog steeds niet helemaal lekker had gevonden, de ene keer wou ik wat verder naar voren zitten, de andere keer wat verder naar achteren. Misschien dat ik de dames zangeressen gewoon van heel dichtbij wou bekijken ;) !!! want ja, zeeeer realistisch! Erg tastbaar, de set is gefine-tuned voor muziek, en voor niets anders!

Voordat we aan de muziek waren begonnen had Ruben eerst nog even laten zien wat z'n CRT allemaal kan! Strak plaatje! En strak laag, met z'n Velodyne! Ik schrok 'n beetje toen hij zei hoe goedkoop die sub was! geen geld voor de prestaties. Ondanks de toch wel erg fijne filmbelevenis die Ruben op z'n zolder kan creeren, zijn we toch snel overgegaan op muziek! Ik weet van mezelf dat ik ook veeeeeel meer muziek luister den film kijk, en Ruben z'n set is ook echt voor muziek gemaakt en samengesteld! Het mooie van de avond was ook wel dat Ruben en ik ongeveer dezelfde muziek smaak hebben! En toch, toch heb ik 'n hele hoop(en nog maar de helft van de door Ruben geselecteerde cd's) nieuwe muziek gehoord, geluisterd en beleefd. Erg geniaal, hoe deze set je in de muziek kan trekken!

Ik hoop dat Ruben met nog even kan helpen met wat (album)titels. Ik kan me inmiddels(na 'n erg brak en zuip weekendje :P) niet helemaal meer goed herinneren waar we mee begonnen en geeindigd zijn... ik kan wel 't een en ander over wat muziek vertellen:

Antonio Forcione (cd+tracks unknown),
Ruben zei 't al toen ie de disc in de lade legde: "deze vent kan echt gitaar spelen". Wow, echt erg lekker wat die man allemaal kan. Ik heb niet alleen bewondering voor z'n indrukwekkende spel, maar ook voor de beleving die je ervan krijgt. De set speelde hier uiteraard ook in mee, het gepingel was echt prima te volgen! Naast Antonio zat nog iemand op 'n trommel te rommelen, die man/vrouw moet aan 't eind van die song wel last van z'n handen hebben gehad  ;D De set zette ook 'n erg mooie stage neer, je wist precies waar de twee zaten! Ja, erg mooi, zeker 'n cd die ik moet hebben(leuk om nieuw te kopen speakers mee te testen).

Jan Garbarek (cd+tracks unknown),
Ruben die me weer even voorbereide: "Dit is echt 'n cd voor de tsja, hoe moet ik 't noemen? de vergevorderde luisteraar"    Ik: "ok, ben benieuwd!"

:o :o :o :o

Ja, echt ongelooflijk geniale muziek is dat! Voor ik 't wist zat ik voor me uit te staren, me helemaal nergens meer van bewust, gewoon alles alleen nog maar op je af laten komen en genieten! Ik wou bijna m'n voeten op Ruben z'n bureau gooien en m'n ogen sluiten, gelukkig was mijn onderbewuste bewustzijn nog net in staat dat niet te laten gebeuren! (   ;) ) haha, nu begrijp ik wat ik al af en toe hier op 't forum lees, over het meegenomen worden naar 'n andere ruimte. Ruben z'n kamer mag groter zijn dan die van mij, toch is 't niet al te groot. Maar de ruimte waar ik tijdens dit nummer zat was oneindig groot( ofja, ik heb in ieder geval niet m'n best gedaan de grenzen op te zoeken ;) )


De bovenstaande twee cd's/nummers, hebben me toch wel erg verrast! Ik ben mede hierdoor weer 'n ervaring rijker! naast deze twee ook nog veel anders geluisterd:

- Norah Jones - iets met New York sessions. De cd kende ik nog, toch vind ik norah erg leuk(come away with me & feels like home) New York is volgens Ruben de betere cd, dat was ik ervan heb gehoord bevestigd dit.

- Sarah Mclachlan - Mirrorball(die moet ik nog altijd 'n keer aanschaffen)

- Bob James - Joy Ride. De cd hebben we er kort in gehad. Het was meteen duidelijk dat deze muziek voor het relaxen/chillen ( ;) ) bestemd is. Niks mis mee uiteraard, maar toch hadden we nog genoeg anders liggen!

- Micamac - O'Korrigan. Ruben wou wat vrolijks, ik geef 'm wat vrolijks. Deze cd is niet te koop op internet. Het is 'n stel franse straatmuziekanten met fluiten en trommels.

- Whitney Housten - My love is your Love. Ruben pakte precies 't nummer eruit wat ik ook de mooiste van de cd vind. Helaas zingt Mariah Carey er ook af en toe doorheen, we hadden denk ik allebei zoiets van: Pfff houd je mond 'ns! :P het nummer heet: When you Believe, van de animatiefilm 'The Prince of Egypt'.

- Tori Amos -the Beekeeper.
Op 't moment mijn favoriete cd. Ruben vond 'm wat minder, toch viel 't laatste nummer "Toast" erg goed. Dit nummer zit wat mij betreft ook aan de betere kant van de cd. Ik zelf vind bijna de gehele cd gewoon erg goed! Thanks Bjorn!


Ruben heeft zelf ook nog erg leuke muziek gekozen om te luisteren! Nogmaals, erg handig om dezelfde smaak te hebben :) Ik hoop dat hij wat aan kan vullen.

Het enige jammere is dat de tijd zo krap was, en dat zal met 'n eventueel vervolg weer zo zijn  :'( Ik schuif zelf liever 'n cd erin en luister 'm helemaal af! Daarnaast voelde ik er ook helemaal niets voor om weer richting Eindhoven te gaan :(

Ruben, nogmaals bedankt! Het was ook prettig kennis te maken. Succes met je scriptie ;) En de groeten aan je ouwe lui!

Groet,
Wybrand

FrankB

#1418
Norah Jones en New York sessions gaan niet zo goed samen ;). Georgio Serci heeft een cd met de titel New York sessions die Ruben volgens mij heeft. Norah Jones zal wel Come away with me zijn geweest.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

W

Quote from: FrenkB on June 11, 2006, 20:30:52
Norah Jones en New York sessions gaan niet zo goed samen ;). Georgio Serci heeft een cd met de titel New York sessions die Ruben volgens mij heeft. Norah Jones zal wel Come away with me zijn geweest.

jeetje, ik haal alles door elkaar. :-\ Ik heb de cd van Georgio Serci overgenomen van Ruben :) Norah Jones - Come away with me heb ik zelf al liggen, en dat was 'm niet... ik dacht dat 't iets met New york was... Ruben???


R

new york city met peter malick group.

W


R

ik zal nog wel even reageren met de rest van de cd's, maar dat zal morgen wel worden denk ik.

R

#1423
Quote from: WyGo on June 11, 2006, 15:43:49
Zo, terug van 'n half weekendje weg!

't Was woensdag avond toen ik de trein in stapte richting Oss lekker weer! Nadat Ruben mij met de auto van 't station op had gepikt, hebben we daar eerst maar van zitten genieten (goh veel genoten woensdag avond :D). Het huis staat op 'n mooie plek! lekker tegen 'n groot park aan. Ik kwam alleen niet voor de omgeving of de architectuur maar voor de gezelligheid en muziek(en 'n beetje voor de set :))

Eenmaal boven op zolder aangekomen, kon ik meteen goed en duidelijk zien wat Ruben eerder op de avond al tegen me zei: "Mijn kamer is voor muziek gereserveerd". Voordat ik over de muziek begin, eerst maar de set: De set is esthetisch erg mooi, de arcam's lekker strak, op het met zwarte pianolak afgewerkte meubel, welke in 't echt mooier is dan op de foto's! En dan de Concerto's. Ik had ze(net als de app.) al eerder gezien, alleen ze blijven echt erg mooi! Klasse! Ik zou ze hier qua looks zo neer kunnen zetten, maar nu komt 't!!!! ...
Tnx, esthetisch gezien ben ik ook erg tevreden, het is best mooi op elkaar afgesteld en neemt zoals je goed hebt gezien wel wat ruimte in.  Dat heeft de set echt ook nodig.  Die diepte en ruimtelijkheid haalt de set niet uit de muur ;)
Quote

... Nou, ik heb 't al gezegd, ik heb vrijwel de hele avond met 'n big smile( ;D) op m'n gezicht op Ruben z'n luisterstoel mogen zitten! Even wat zitten stoeien met de afstand tot de luidsprekers, welke ik tot 't eind van de avond nog steeds niet helemaal lekker had gevonden, de ene keer wou ik wat verder naar voren zitten, de andere keer wat verder naar achteren. Misschien dat ik de dames zangeressen gewoon van heel dichtbij wou bekijken ;) !!! want ja, zeeeer realistisch! Erg tastbaar, de set is gefine-tuned voor muziek, en voor niets anders!

Voordat we aan de muziek waren begonnen had Ruben eerst nog even laten zien wat z'n CRT allemaal kan! Strak plaatje! En strak laag, met z'n Velodyne! Ik schrok 'n beetje toen hij zei hoe goedkoop die sub was! geen geld voor de prestaties. Ondanks de toch wel erg fijne filmbelevenis die Ruben op z'n zolder kan creeren, zijn we toch snel overgegaan op muziek!
Altijd leuk om mee te beginnen, wens zou nog een leuk lcd'tje zijn, maar wensen heb ik zoveel. We hebben de cht even laten finding nemoën en een stukje bad boys 2 in de ferrari scene laten meedraaien. Blijft leuk ;D
Quote

Ik weet van mezelf dat ik ook veeeeeel meer muziek luister den film kijk, en Ruben z'n set is ook echt voor muziek gemaakt en samengesteld! Het mooie van de avond was ook wel dat Ruben en ik ongeveer dezelfde muziek smaak hebben! En toch, toch heb ik 'n hele hoop(en nog maar de helft van de door Ruben geselecteerde cd's) nieuwe muziek gehoord, geluisterd en beleefd. Erg geniaal, hoe deze set je in de muziek kan trekken!

Ik hoop dat Ruben met nog even kan helpen met wat (album)titels. Ik kan me inmiddels(na 'n erg brak en zuip weekendje :P) niet helemaal meer goed herinneren waar we mee begonnen en geeindigd zijn... ik kan wel 't een en ander over wat muziek vertellen:

Antonio Forcione (cd+tracks unknown),
Ruben zei 't al toen ie de disc in de lade legde: "deze vent kan echt gitaar spelen". Wow, echt erg lekker wat die man allemaal kan. Ik heb niet alleen bewondering voor z'n indrukwekkende spel, maar ook voor de beleving die je ervan krijgt. De set speelde hier uiteraard ook in mee, het gepingel was echt prima te volgen! Naast Antonio zat nog iemand op 'n trommel te rommelen, die man/vrouw moet aan 't eind van die song wel last van z'n handen hebben gehad  ;D De set zette ook 'n erg mooie stage neer, je wist precies waar de twee zaten! Ja, erg mooi, zeker 'n cd die ik moet hebben(leuk om nieuw te kopen speakers mee te testen).

Jan Garbarek (cd+tracks unknown),
Ruben die me weer even voorbereide: "Dit is echt 'n cd voor de tsja, hoe moet ik 't noemen? de vergevorderde luisteraar"    Ik: "ok, ben benieuwd!"

:o :o :o :o

Ja, echt ongelooflijk geniale muziek is dat! Voor ik 't wist zat ik voor me uit te staren, me helemaal nergens meer van bewust, gewoon alles alleen nog maar op je af laten komen en genieten! Ik wou bijna m'n voeten op Ruben z'n bureau gooien en m'n ogen sluiten, gelukkig was mijn onderbewuste bewustzijn nog net in staat dat niet te laten gebeuren! (   ;) ) haha, nu begrijp ik wat ik al af en toe hier op 't forum lees, over het meegenomen worden naar 'n andere ruimte. Ruben z'n kamer mag groter zijn dan die van mij, toch is 't niet al te groot. Maar de ruimte waar ik tijdens dit nummer zat was oneindig groot( ofja, ik heb in ieder geval niet m'n best gedaan de grenzen op te zoeken ;) )
Bedankt voor de complimenten, dat is ook echt wel de manier waarop ik geniet van heerlijke muziek.

Cd's die nog de revue zijn gepasseerd:

Antonio forcione, life and tears of joy,
Jan Garbarek, twelve moons,
Morphine, cure for pain,
Sarah mclachlan
music in a bottle, test cd crystal cable
diana krall, girl in the other room,
jackson browne, solo acoustic.
trijntje oosterhuis, strange fruit,
corrs unplugged geloof ik
en nog wat andere die ik niet meer weer.

Nog bedankt voor het gezelschap en we maken het wel een keer af binnenkort, heb nog genoeg cd's liggen ;)

W

Achteraf zijn 't toch 'n berg cd's geweest! en ook ik had er nog 'n paar meegenomen die niet gedraait zijn. De tijd vliegt wanneer je 't naar je zin hebt!

Bedankt voor 't lijstje, binnenkort 't een en ander bestellen :)

groet,
Wybrand