R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R


myself

Quote from: Ruben on November 30, 2005, 22:34:04
LS bedoel je?
dat kan natuurlijk ook, maar ik bedoelde de interlink natuurlijk. Iets betaalbaarder en mogelijk ook al heel erg mooi
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Wat ik er van gelezen heb, en gehoord zet die echt weer wat stappen terug richting de RD en consorten. De frey en tyr zijn echt een stap beter. Hij is wel een stuk betaalbaarder, dat is zo .

garmtz

Nou, de Heimdall zet niet stappen terug naar de RD hoor... Ik zou echter gewoon eerder de Frey kiezen... :)

FrankB

Quote from: garmtz on December  1, 2005, 08:20:32
Nou, de Heimdall zet niet stappen terug naar de RD hoor... Ik zou echter gewoon eerder de Frey kiezen... :)

Nee, dat was ook niet mijn idee. De Heimdall past gewoon qua sound niet helemaal bij de monofils. Hij mist dat wat de andere monofils juist zo goed doen, emotie, betrokkenheid.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Quote from: FrenkB on December  1, 2005, 08:22:05
Nee, dat was ook niet mijn idee. De Heimdall past gewoon qua sound niet helemaal bij de monofils. Hij mist dat wat de andere monofils juist zo goed doen, emotie, betrokkenheid.

Ik heb de Heimdall inmiddels in 3 sets gehoord... en vind de individuele performance echt heel goed, ga je echter een trapje hoger in de monofils, dan merk je dat er nog meer uit te persen is... Maar daar moet je ook het budget voor hebben.

Groet bjorn

FrankB

Quote from: bmateijsen on December  1, 2005, 08:38:26
Ik heb de Heimdall inmiddels in 3 sets gehoord... en vind de individuele performance echt heel goed, ga je echter een trapje hoger in de monofils, dan merk je dat er nog meer uit te persen is... Maar daar moet je ook het budget voor hebben.

Groet bjorn

In mijn set viel de Heimdall een beetje in het niets. De stap naar de FREY was echt gigantisch. De vervolgstap naar de TYR weer iets kleiner, maar nog wel groot. Maar goed, een kabel zul je toch moeten beoordelen in een individuele set. Het kan altijd anders uitpakken, dat blijkt.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Quote from: FrenkB on December  1, 2005, 08:41:22
In mijn set viel de Heimdall een beetje in het niets. De stap naar de FREY was echt gigantisch. De vervolgstap naar de TYR weer iets kleiner, maar nog wel groot. Maar goed, een kabel zul je toch moeten beoordelen in een individuele set. Het kan altijd anders uitpakken, dat blijkt.

Ik ga het binnenkort nog wel merken in mijn eigen set (heb nu scherp wat de Heimdall doet in mijn eigen set) en kan dat straks spiegelen aan de Frey LS. Na wat 'interne' discussie met FrenkB wil ik de confrontatie met de TYR interlinks nog wel eens aangaan zodra er weer budget voor is. De stap in prijs is echter gigantisch €749 -> €1549 (dus dat moet wel héél goed uitpakken) zeker aangezien ik er twee nodig heb.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

bmateijsen

Quote from: FrenkB on December  1, 2005, 08:41:22
In mijn set viel de Heimdall een beetje in het niets. De stap naar de FREY was echt gigantisch. De vervolgstap naar de TYR weer iets kleiner, maar nog wel groot. Maar goed, een kabel zul je toch moeten beoordelen in een individuele set. Het kan altijd anders uitpakken, dat blijkt.

Even relativeren ;)... zat aan de onderkant van de performance schaal in vergelijking met de Frey en Tyr ;).

R

Quote from: FrenkB on December  1, 2005, 08:41:22
In mijn set viel de Heimdall een beetje in het niets. De stap naar de FREY was echt gigantisch. De vervolgstap naar de TYR weer iets kleiner, maar nog wel groot. Maar goed, een kabel zul je toch moeten beoordelen in een individuele set. Het kan altijd anders uitpakken, dat blijkt.

Dat was wat ik bedoelde, zonder de heimdall in waarde aan te tasten dan.

@hsn, je gaat( of wilt) helemaal over op de monofil bekabeling?

Jean Sibelius

Quote from: Ruben on December  1, 2005, 10:03:54
Dat was wat ik bedoelde, zonder de heimdall in waarde aan te tasten dan.

@hsn, je gaat( of wilt) helemaal over op de monofil bekabeling?

Hoi Ruben,
Nou dat gaat nog wel even duren voordat het zover is (zomer 2006?). Ik ga eerst sparen voor nieuwe eindversterkers en dan wil ik nog wel eens een vergelijkbare luistersessie houden, maar dan met interlinks i.p.v. luidsprekerkabel. Ik heb momenteel Blue Heaven en Red Dawn interlinks in mijn set, dus vermoedelijk valt ook daar nog wel winst te halen (maar voorlopig wil dat helemaal niet weten)  ;)
Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Tja, dat is te begrijpen. het zijn gigantische bedragen stiekem. Wanneer krijg je je frey? En wat voor amp's heb je het ook op? Mss beter in je eigen topic, heb je dat?

Joep

Is de ruim 750 euro niet beter te besteden?  :-X

R


Jean Sibelius

Quote from: Ruben on December  1, 2005, 10:54:11
Tja, dat is te begrijpen. het zijn gigantische bedragen stiekem. Wanneer krijg je je frey? En wat voor amp's heb je het ook op? Mss beter in je eigen topic, heb je dat?

Eigen topic is ondertussen heropend ;). Zodra Bjorn iets weet, ben ik de eerste die het hoort!

@Proprius
Ach, die moet die bedragen allemaal in verhouding zien. Als ik alles bij elkaar op ga tellen stelt zo kabel relatief niet zo veel voor. Ik denk dat je ook alles in verhouding moet zien. Een kabel van €699 levert in mijn huidige set geen toegevoegde waarde, die van €1999 wel. Als dan echter bedenk dat mijn vriendin daar bijna twee Canon EOS 350D camera's voor kan kopen, denk ik óók wel eens: "waar ben ik mee bezig". Ach, je moet daar niet al teveel bij nadenken en soms gewoon doen. En yep, ondertussen klinkt mijn set heerlijk... (maar dat mag ondertussen ook wel).

@ Ruben: laatste keer dat ik jouw topic heb vervuild! -> overige discussies zal ik 'mijn eigen' topic doen (zie HSN's hifi / HT-set)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Joep


R

Quote from: HSN on December  1, 2005, 13:36:31
Eigen topic is ondertussen heropend ;). Zodra Bjorn iets weet, ben ik de eerste die het hoort!

@Proprius
Ach, die moet die bedragen allemaal in verhouding zien. Als ik alles bij elkaar op ga tellen stelt zo kabel relatief niet zo veel voor. Ik denk dat je ook alles in verhouding moet zien. Een kabel van €699 levert in mijn huidige set geen toegevoegde waarde, die van €1999 wel. Als dan echter bedenk dat mijn vriendin daar bijna twee Canon EOS 350D camera's voor kan kopen, denk ik óók wel eens: "waar ben ik mee bezig". Ach, je moet daar niet al teveel bij nadenken en soms gewoon doen. En yep, ondertussen klinkt mijn set heerlijk... (maar dat mag ondertussen ook wel).

@ Ruben: laatste keer dat ik jouw topic heb vervuild! -> overige discussies zal ik 'mijn eigen' topic doen (zie HSN's hifi / HT-set)

Prima, ik heb er niet zoveel last van hoor.

@joep, dit is wel zo'n geval waar de 80/20 regel van toepassing is. Dit is toch wel de max wat ik er voor uit wil geven. De Rd gaat in de verkoop, dat scheelt ook al weer wat.

Tja, die akoestiek komt wel een keer als ik om mezelf ga wonen. Dan zal ik er zeker grondig aandacht aan besteden. Nu is dat gewoon onmogelijk. Dus bouw ik nu maar vast een erg goede basis voor dan. Qua verhouding is het nog wel te doen vind ik. 6500/7000 aan stereo apparatuur met een interlink van 700.

Joep

Quote from: HSN on December  1, 2005, 13:36:31
@Proprius
Ach, die moet die bedragen allemaal in verhouding zien. Als ik alles bij elkaar op ga tellen stelt zo kabel relatief niet zo veel voor. Ik denk dat je ook alles in verhouding moet zien. Een kabel van €699 levert in mijn huidige set geen toegevoegde waarde, die van €1999 wel. Als dan echter bedenk dat mijn vriendin daar bijna twee Canon EOS 350D camera's voor kan kopen, denk ik óók wel eens: "waar ben ik mee bezig". Ach, je moet daar niet al teveel bij nadenken en soms gewoon doen. En yep, ondertussen klinkt mijn set heerlijk... (maar dat mag ondertussen ook wel).

Begrijp me goed hoor, ik stel bijna al mijn budget beschikbaar voor audio, dus van hoge bedragen deins ik niet terug. Alleen ga ik me afvragen of 750 euro (of een kleine 2000 in jouw geval) wel de beste upgrade is op dit moment. Als je bijvoorbeeld, voor dat geld je akoestiek verbetert, brengt mijns inziens een grotere verbetering met zich mee.

Joep

Quote from: Ruben on December  1, 2005, 13:41:51
Prima, ik heb er niet zoveel last van hoor.

@joep, dit is wel zo'n geval waar de 80/20 regel van toepassing is. Dit is toch wel de max wat ik er voor uit wil geven. De Rd gaat in de verkoop, dat scheelt ook al weer wat.

Tja, die akoestiek komt wel een keer als ik om mezelf ga wonen. Dan zal ik er zeker grondig aandacht aan besteden. Nu is dat gewoon onmogelijk. Dus bouw ik nu maar vast een erg goede basis voor dan. Qua verhouding is het nog wel te doen vind ik. 6500/7000 aan stereo apparatuur met een interlink van 700.

Ja, ok. Maar veel akoestische dingen zijn ook mee te nemen. En als je daarvoor wacht totdat je op jezelf woont kun je je ook afvragen waarom je deze kabel gaat kopen. Misschien klinkt die ergens anders minder goed. Je keuze wordt nu bepaald door je niet ideale akoestiek (niet dat ik die heb!).


Joep

Ik vroeg me gewoon af of je naar alternatieven rond de 750 euro had gekeken... :)

R

Akoustische aanpassingen zijn hier gewoon (bijna) niet mogelijk. Daarnaast werk ik gewoon een lijstje af met spullen die ik wil verbeteren, akoustiek staat daar ook op, maar hier wordt dat gewoon erg lastig. Overigens zit ik nu niet eens zo verkeerd hoor.

QuoteEn als je daarvoor wacht totdat je op jezelf woont kun je je ook afvragen waarom je deze kabel gaat kopen.

Tja, nu klonk de kabel gewoon echt veel stappen beter. Eigenlijk denk ik dat eigenschappen die deze kabel bezit, niet door akoustische verbeteringen in iets slecht omgezet kunnen worden.

R


R

Iemand ervaring met dit apparaatje? Het is een pre/pro met ingebouwede 3 ch versterker. Het lijkt me wel wat om voor mijn A32 te hangen, dan heb ik meteen de volume control van me sub te pakken. Hij staat op hifi.nl en kost 200€. Hij heeft dd en dts 5.1 analoog en in en uit. De rest natuurlijk ook aan boord. Alleen de allerlaatste formaten niet aanwezig.

Het merk en typenummer is:  usher sdav-2010



Audiofiel

Quote from: Ruben on December 10, 2005, 18:32:53
Iemand ervaring met dit apparaatje? Het is een pre/pro met ingebouwede 3 ch versterker. Het lijkt me wel wat om voor mijn A32 te hangen, dan heb ik meteen de volume control van me sub te pakken. Hij staat op hifi.nl en kost 200€. Hij heeft dd en dts 5.1 analoog en in en uit. De rest natuurlijk ook aan boord. Alleen de allerlaatste formaten niet aanwezig.

Ik heb over dat type al eens wat opgezocht en het is dezelde machine (en zelfs typenummer! :o) als van dat andere Chinese merk Shanling. Sterker nog, ik geloof dat Usher ze door Shanling laat maken. ;D

In principe is het best een leuk ding, alleen de concurrentie is natuurlijk de simpele receivers als de Marantz SR-4500/4600, die ook pre-outs hebben voor alle kanalen, dus dezelfde functionaliteit en nog veel meer. Dus ik vraag mij af waar de meerwaarde in zit... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

#1174
Quote from: Audiofiel on December 10, 2005, 20:08:14
Ik heb over dat type al eens wat opgezocht en het is dezelde machine (en zelfs typenummer! :o) als van dat andere Chinese merk Shanling. Sterker nog, ik geloof dat Usher ze door Shanling laat maken. ;D

In principe is het best een leuk ding, alleen de concurrentie is natuurlijk de simpele receivers als de Marantz SR-4500/4600, die ook pre-outs hebben voor alle kanalen, dus dezelfde functionaliteit en nog veel meer. Dus ik vraag mij af waar de meerwaarde in zit... :-\

tja, dat is ook een optie. Hoewel ik niet zo gek ben van de instappers van marantz. Dit is lekker klein, simpel en alleen een pre/pro. Het hoeft van mij allemaal niet zo op top niveau, alleen controle van sub en volume los werkt niet echt prettig. Ik denk dat het slechter wordt lijkt me. Ik zou zelfs nog simpele rears op kunnen hangen bedenk ik net :-X

edit: heb je dan misschien nog meer info voor me. manual of zo. Ik kom niet verder dan dit: http://www.usheraudio.com/processor.html