Rythmik subwoofer topic

Started by Cobraatje, February 25, 2015, 11:17:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bask04

Quote from: Shoalinmonk on August 18, 2016, 20:04:57
Ik heb twee a drie geleden mijn akoestisch plafond afgerond. Ongelofelijk wat dat doet met het geluid.
Veel meer rust en detail.
Ook de bas was ineens veel....voller, meer aanwezig, weet niet hoe ik het moet omschrijven. 
In ieder geval was het heel positief. Zo zie, uhhh hoor, je maar. Akoestiek in orde is heel heel belangrijk.

al het stucwerk is helaas al gedaan......
nu word er gesausd.
Plinten gaan er van de week al op en zaterdag egaline voor de vloer.
Maandag de vloer leggen.

Ik lees ook wel eens iets over bass traps
iemand ervaringen mee.

Anders toch maar eens zo'n akoestisch panel proberen

pameijer

Quote from: Shoalinmonk on August 23, 2016, 16:27:00
Oke zo moeten we het regelen, pffff, nou we proberen het nog een keer..

Voor de eigenaren van een Rythmik sub heb ik het het type nummer nodig.
Dit stuur ik dan door naar Rythmik.

Er zijn namelijk twee verschillende maten.
F15 logo is bijvoorbeeld groter dan f12 logo

Voor vandewee krijg ik dus te horen 2x f12 logo....als jullie dit per PM willen doen direct met jullie adres kan ik het doorsturen.

Of willen jullie een Rythmik meet and greet bij mij thuis   :tongue2:

Dit inventariseer ik en dan stuurt Rythmik de logo's mee met de nieuwe Grill.. de grill krijg ik trouwens onder garantie.
Dat is dan weer heel erg netjes!! :clapping:

Ik heb je de gegevens ge-pm'dtdtt. Als je een beetje centraal of inhet noorden woont vind ik een M&G trouwens altijd leuk!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Sirius666

Quote from: pameijer on August 23, 2016, 23:16:47
Ik heb je de gegevens ge-pm'dtdtt. Als je een beetje centraal of inhet noorden woont vind ik een M&G trouwens altijd leuk!

Idem. In welke regio woon jij eigenlijk Shoalinmonk?

morca

Quote from: bask04 on August 23, 2016, 22:58:24
al het stucwerk is helaas al gedaan......
nu word er gesausd.
Plinten gaan er van de week al op en zaterdag egaline voor de vloer.
Maandag de vloer leggen.

Ik lees ook wel eens iets over bass traps
iemand ervaringen mee.

Anders toch maar eens zo'n akoestisch panel proberen
Basstraps kost je pakken met steenwol en ruimte.
Panelen van 2 lagen dik werkt ook goed voor je totale geluidsbeeld.
Staat wat uitgebreide info over in de link in me onderschrift onder hoofdstuk akoestiek.

Shoalinmonk

Quote from: Sirius666 on August 23, 2016, 23:58:06
Idem. In welke regio woon jij eigenlijk Shoalinmonk?

Flevoland, Lelystad


Trouwens alle gegevens heb ik voor nu genoteerd, volgen er meer noteer ik die ook.
Heb net 1 logo in een envelopje gedaan, die gaat zo naar Martien. Logo heb ik over omdat ik een nieuwe grill krijg.

Andere moeten nog eventjes geduld hebben........Martien heeft beloofd dat hij ook een fotootje schiet  :P
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

martien

De post is net geweest, vanmiddag als de kids slapen even fotootje maken.
Bedankt frank, is een mooi logo :clapping:

martien


martien

En nog eentje

Shoalinmonk

Graag gedaan!
Pffff wat een joekel zeg die FV15

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Raymond187


martien


Cobraatje

Quote from: Shoalinmonk on August 25, 2016, 17:49:43
Graag gedaan!
Pffff wat een joekel zeg die FV15

De output van 2 F15's en nog een beetje extra :).

Cobraatje

Quote from: martien on August 25, 2016, 11:43:20
De post is net geweest, vanmiddag als de kids slapen even fotootje maken.
Bedankt frank, is een mooi logo :clapping:

Ik probeer juist overal de logo's af te halen ;), vind zo clean mogelijk het fraaiste staan.
Helaas lukt dat met de Aurum Cantus logo's niet, anders verwijderde ik die ook.

Cobraatje

Enrico van Rythmik heeft wat korte fimpjes online gezet van de L22 op 10, 15, 20 en 40Hz:
'Rythmik Audio L22 at 10Hz, 15Hz, 20Hz and 40Hz. You can see the difference in excursion. I get good output starting at 12Hz only because the L22 is 18" from my body.'

10Hz: https://www.youtube.com/watch?v=Mxg_nH7In_M
15Hz: https://www.youtube.com/watch?v=TnJygYUf4pw
20Hz: https://www.youtube.com/watch?v=489ScxDR2z8
40Hz: https://www.youtube.com/watch?v=J0uO3ZsWE9w

Raymond187

Nog een ruimte waar je op de zitplekken ook 10hz waargemomen wordt.

Mijn huiskamer helaas niet :'(

Cobraatje

Ik denk dat het ook door je huidige sub(s) komt 8).
Rythmiks gaan zonder roommode tot 14Hz, dan zou ook in jouw ruimte 10Hz haalbaar moeten zijn.
In mijn ruimte is tot 7Hz gemeten.

Niet dat zo laag echt nodig is, maar wel leuk dat het kan :).

Raymond187

Doel op de akoestiek van je ruimte. Als deze kudt is kunnen je subs wel tot 1hz willen spelen, maar op de luisterplek zal je dat dan niet waarnemen of kunnen meten.

Cobraatje

Dat snap ik, maar je ruimte moet wel heel kudt zijn met zeer beperkte plaatsingsmogelijkheden om met een Rythmik geen 10Hz te halen.

Rythmiks gaan tot 14Hz bij -2 of -3db, dit is buiten gemeten zonder roommodes.
Veel andere submerken geven wel specs op in de 14-20Hz regionen, maar vaak niet bij hoeveel -db(-6 tot -12 db is niet ongebruikelijk) en ook is vaak onduidelijk waar en hoe gemeten is.

Cobraatje

Ik las op het AVSforum een voorbeeld van hoe streng Rythmik is qua kwaliteitseisen.
Rythmik kreeg een sub terug, zie foto's, met cosmetische beschadigingen maar technisch perfect werkend.
Van deze sub is alleen de driver gehouden, de rest is de container ingegaan.
De sub was te beschadigt om als B-stock te verkopen en onder de B-stock norm verkoopt Rythmik geen subs.

Cobraatje

Subwoofervergelijk tussen:

Hsu ULS-15
Rythmik E15
PSA XS15
SVS 20-39pci
Rythmik FV15HP
Dual DIY Dayton 15" Titanics with QSC RMX2450 amp
Dual DIY LMS 5400 Ultra sealed and iNuke6000 amp
Dual JTR Passive Captivators and Crown XLS5000 amp
(3) Seaton Submersives - 2X Submersive HP and 1x Submersive F2
Definitive Supercube reference

http://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/1434901-northeast-october-20th-gtg-results-thread.html

Squashball

Quote from: Cobraatje on September  7, 2016, 08:33:17
Subwoofervergelijk tussen:

Hsu ULS-15
Rythmik E15
PSA XS15
SVS 20-39pci
Rythmik FV15HP
Dual DIY Dayton 15" Titanics with QSC RMX2450 amp
Dual DIY LMS 5400 Ultra sealed and iNuke6000 amp
Dual JTR Passive Captivators and Crown XLS5000 amp
(3) Seaton Submersives - 2X Submersive HP and 1x Submersive F2
Definitive Supercube reference

http://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/1434901-northeast-october-20th-gtg-results-thread.html

Interessant, thanks for sharing

noot87

Hallo,

Ik ben ook geinteresseerd in een sub van Rythmik, zit te denken aan F15HP.

Worden er nog dingen georganiseerd om er gezamenlijk te kopen om te prijs te drukken? Of zijn daar op dit moment geen geinteresseerden voor?
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Sirius666

Er zijn vanaf december 2015 2 powerbuys geweest. De 2e nog niet zo heel lang geleden.....zal ben ik bang weer eventjes duren......

Dirk

de beste manier lijkt me om er dan zelf één te organiseren.
mail ff met Rythmik om een korting vast te leggen (je kan je daarvoor baseren op de vorige PB's) en spreek hier in de openingspost van je PB dan een duidelijke termijn af die niet te lang, maar ook niet te kort is, waarbinnen de bestellingen binnen moeten zijn.

je hebt niets te verliezen, toch?   worst case scenario krijg je niet genoeg kopers bij elkaar, maar dan heb je het op z'n minst geprobeerd...en heeft het jou enkel wat tijd en moeite gekost, al is dat ook allemaal relatief, want zo veel "moeite" lijkt het me echt niet.
probleem met PB's lijkt me altijd dat er potentieel telkenmale veel kopers lijken te zijn, maar daarvan komen er concreet vaak weinig over de brug als dan zo'n PB op poten wordt gezet, omdat je natuurlijk wel een onderscheid moet maken tussen mensen die het wel interesseert en diegenen die daadwerkelijk op dat ogenblik hun centjes eraan willen spenderen.

anderzijds kom je ook nergens als iedereen (bij wijze van spreken dan) enkel maar loopt te vragen "wanneer er nog eens zo'n PB komt", omdat ze wel zin hebben in wat korting ;D

dus simpel gezegd; iemand moet het gewoon opstarten...en dan is het imo gewoon een kwestie van wat geluk hebben en voor je het weet is je sub met 25% korting onderweg. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Cobraatje

Quote from: noot87 on September  8, 2016, 16:45:01
Hallo,

Ik ben ook geinteresseerd in een sub van Rythmik, zit te denken aan F15HP.

Worden er nog dingen georganiseerd om er gezamenlijk te kopen om te prijs te drukken? Of zijn daar op dit moment geen geinteresseerden voor?

Weer een buy :headbanging:.
Blijft toch jammer dat er geen NL/EU verkooppunt is, helaas vinden (de meeste) bedrijven de marges die op Rythmiks gemaakt kunnen worden te klein.

Tijdens de laatste buy was er ook een forumgenoot(kan niet op zijn naam komen) geïnteresseerd in een FV18 meende ik, maar deze is nog niet leverbaar.
Misschien dat hij ook mee wil doen.
De FV18 zal waarschijnlijk eind oktober leverbaar zijn.