Het grote DALI Topic

Started by Maneblusser, February 20, 2015, 10:00:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Nou nou, flink aan de prijs. Zo zeldzaam zijn ze nou ook weer niet :)

http://link.marktplaats.nl/m1103943707

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pvd_66

Nice ja
Als er iemand nog twijfelt, nu toeslaan. Fantastische speakers [emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

martien

Jij kijkt door een roze bril :D

martien

Btw ik vind ze ook erg mooi hoor ;D

pvd_66

Jaaaa zegt m'n vriendin ook altijd [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Gawain

Quote from: doorofnight on November  3, 2016, 22:10:39
Nou nou, flink aan de prijs. Zo zeldzaam zijn ze nou ook weer niet :)

http://link.marktplaats.nl/m1103943707

Advertentie is alweer gesloten helaas dus kan hem niet meer bekijken. Maar ben nou eigenlijk wel benieuwd wat er voor de Euphonia's gevraagd werd... Vraag me af hoeveel er in Nederland van staan, zullen niet heel veel sets zijn gok ik. 

Mooie prijs voor de aangeboden Helicons, dat blijven nog steeds hele mooie luidsprekers :D met een prachtig geluid.

DofN

Uit mijn blote hoofd was de vraagprijs rond de 8.000 euro voor de MS5
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Gawain

Quote from: doorofnight on December  2, 2016, 09:07:02
Uit mijn blote hoofd was de vraagprijs rond de 8.000 euro voor de MS5

[emoji15] Woow, dat is wel erg hoog ingezet...

RicooCardoo

Goeiemorgen allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en vroeg mij af of er al mensen zijn die de dali opticon 8 (in conplete set)  hebben aangeschaft?
Ik heb dit hele topic al doorgelezen en helaas komt ie hier nog niet in voor.

Gr. Ricardo

Niek007

Quote from: RicooCardoo on December  5, 2016, 09:38:47
Goeiemorgen allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en vroeg mij af of er al mensen zijn die de dali opticon 8 (in conplete set)  hebben aangeschaft?
Ik heb dit hele topic al doorgelezen en helaas komt ie hier nog niet in voor.

Gr. Ricardo

Hoi Ricardo,

Morgenvroeg heb ik toevallig een luisterafspraak staan, ik ben erg benieuwd hoe deze speakers zich verhouden tov m'n B&W CM9 speakers. Ik heb ze een tijdje terug op de iEar audioshow gehoord en was er erg van onder de indruk.
Ik zal morgen m'n bevindingen laten weten :)
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Siddartha

Welkom hier!

De opticon serie is de opvolger van de Ikon serie. Deze is technisch voor het grootste gedeelte gelijk.
Wat zou je willen weten?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

RicooCardoo

Super niek, ben erg benieuwd wat je ervan vind.
Ik vond hem. Iedergevam echt prachtig klinken, maar heb verder ook nog niks anders geluisterd (wat nog wel gaat gebeuren)

@saddir, ik weet nog niet wat ik precies wil weten, liefst alles!
Ik stap echt als leek in dit wereldje en wil liefst zoveel mogelijk er van weten en gebruikservaringen met bepaalde types en merken is altijd fijn om te weteb en aangezien de opticon 8 nog niet besproken zijn hier was ik daar erg benieuwd naar :)
Ik weet ook niet of deze al lang of juist heel recent pas op de markt is.

Siddartha

Zoals gezegd zijn dit de opvolgers van de IKON reeks en volgens mij een jaar ofzo op de markt, di IKON serie al wat langer (mk 1 en mk 2).
Ikzelf heb de IKON 6 mk2 en de klank is vrij helder en transparant. Voldoende laag (zal bij de 8 nog wat dieper gaan) en vooral gecontroleerd. Meer punchy dan whoef zeg maar. Door de hybride tweeter opstelling is het hoog helder eb gedetailleerd maar zeker niet schel, ik vind het erg mooi.
De 8 zal wel wat ruimte kunnen gebruiken dus denk ook aan je opstelling.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

DofN

Zou de Opticon niet toch anders klinken dan de Ikon?

De Ikon vond ik trouwens erg fijn. Heb de 8 een paar keer goed kunnen beluisteren. Fors in het laag maar een meeslepende luidspreker, vooral dankzij het warme midden en het prachtige hoog.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Siddartha

Een vriend van me heeft de opticon 6 en ik merk niet veel verschil....
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

RicooCardoo

De ruimte voor de speakers hebben we wel, we krijgen ene grote open woonkamer waar deze speakers mooi in passen.

Even over de opticon 6/8, daar heb ik wel degelijk verschik in gemerkt..  De verkopee speelde eerst een nummer op de 6 waarna over te schakelen naar de 8, en het versschil was goed te horen (waarbij ik de 8 stukken mooier vond klinken)

Niek007

Hoi Ricardo,

Vanmorgen heb ik de Opticon 8 beluisterd en ik deel graag de bevindingen :). Ik vind het een zeer mooie speaker om te zien met keurige afwerking. Het zijn wel enorme speakers, dat viel op de iEar audioshow in de grote ruimte niet zo op, maar in de luisterruimte vanmorgen zeker wel. Het geluid is echter heel mooi en prettig: helder en open in het hoog, maar wel minder laag dan ik gewend ben van de B&W CM9. Had waarschijnlijk ook met de akoestiek van de luisterruimte te maken. En minder laag dan de CM9 is niet zo erg, de hoeveelheid bas van de CM9 ervaar ik thuis wel eens als te veel.
Ik ben van plan om nog eens naar de Opticon 6 te luisteren, die wat formaat betreft waarschijnlijk beter in mijn ruimte zullen passen. iEar had de 6 even niet als demo staan (afgelopen zaterdag aan iemand anders verkocht helaas) dus ik ga nog een keer terug om deze te beluisteren.
Wordt vervolgd dus! Ik ben benieuwd hoe het met jouw verdere zoektocht gaat :)

Niek
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

RicooCardoo

#444
Hey niek,

Leuk om je ervaring met de opticon 8 te lezen!

Jij bent er dus net zo over te spreken als ikzelf,
Enkel ervaarde ik het laag juist wel behoorlijk.  Dit ligt er denk ik aan omdat dit me eerste vloerstaanders zijn die ik goed heb beluisterd.
Met een mooie woofer haal je dit laag probleem zo weer weg.
Het zijn inderdaad bakbeesten maar desalniettemin zijn het een paar mooie kasten!

Ga je zelf ook nog de stereo/center/vloerstaander/woofer opstelling beluisteren of wil je alleen de front speakers?

Mijn zoektocht zal langzaam maar zeker voortgezet worden.  Over +- 8 maanden is ons huis af (nieuwbouw)  en kan er gekocht worden : ;D
Tot die tijd een hoop luisteren en uitzoeken over de receivers etc. 

Kan je mij trouwens vertellem of je bij elke speaker die je koopt aansluitkabels krijgt of moet je die nog los kopen? Zoja welke moet je dan kopen? Ik zag kabeks van 400 euro voorbij komen....?

Siddartha

Ik doelde overigens op het verschil tussen IKON 6 en opticon 6. Tusssen 6 en 8 zal zeker verschil zitten [emoji4]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

RicooCardoo

Goeiemorgen,

Ik ben een beetje met marcel in gesprek en die vertelde mij dat als je de dali een half uurtje luister je moe word van de klank van de speakers.. Ervaren jullie dit ook of is dit gebruikersafhankelijk etc?
Of is dit een truc om zo iets anders te verkopen aan ons?

DofN

#447
Dali heeft haar luidsprekers ontworpen met een maximale luistertijd van 29 minuten per dag. Daarna word je gegarandeerd heel erg moe en kan je niet langer prettig luisteren. De dag erop kan je gewoon weer 29 minuten luisteren zonder problemen. Wil je langer dan een half uur muziek luisteren per dag, dan moet je dus geen Dali luidsprekers kopen.

Mensen als Marcel hebben dat feilloos door. Over welke Marcel hebben we het eigenlijk, dan kunnen we hem complimenteren om zijn opmerkingsvermogen?




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Carrol

Lees ff de topic dali opticon 6 ook deze site!!
Ik ben toen uitgekomen op de xtz 99.36 flr.
Veel mogelijkheden en een veeel beter afgewerkt speaker.
Gekocht bij intosurround in Eindhoven.
Neem contact met die zaak voor de mogelijkheden.
Mij prima bevallen!!!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

RicooCardoo

Ga ik doen carol, dankjewel.

@doorofnight,

Ben je hier serieus in of was die een sarcastisch grapje?

Als ik een keer alleen thuis ben savonds kan het zomaar zijn dat is een kleine 2/3 uur lekker muziek aan het knallen ben. (ik weet ook nog niet of de speakers het goed zullen doen op hardstyle en hardcore).

In hoeverre moet ik het voorstellen dat ik moe word van muziek luisteten?