Het grote DALI Topic

Started by Maneblusser, February 20, 2015, 10:00:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ddex

Mijn bron was niet zo duur. 2 jaar geleden stond ik voor de keuze óf een nieuwe cd speler óf gaan streamen. Heb voor het laatste gekozen, maar niet meteen voor de duurste gegaan. Wilde eerst wat ervaring ermee opdoen en zien of het bevalt. Ik heb toen een Pioneer N50A gekocht. Mijn cd's inmiddels allemaal in beste kwaliteit flac geript op een Qnap server.

Siddartha

dat is toch al een hele knappe streamer...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

ddex

Kan er ook niets negatiefs over zeggen.

SmauG

Die streamer ziet er in ieder geval redelijk gebouwd uit. Ik zou hem tijdens de demo's meenemen met een USB stick met je favoriete muziek, eventueel ook je eigen versterker.
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

TecTo

Hallo mijn naam is Huib. Naast hobby's houtbewerken, satelliet tv, film/foto en computer is film favoriet en muziek luisteren.  Beetje van alles wat. Pop, jazz, klassiek gitaar enz..
Wat ontbrak was een goed surround systeem, waar ook stereo muziek luisteren een voldoende haalt.

Na een aantal luister sessies als een blok gevallen voor Dali in combinatie met de Marantz sr7010

Superlatieven als een breed stereobeeld, helder transparant hoog, gedetailleerd midden, strakke bass partijen en niet vermoeiend? Met mijn beperkte kennis dacht ik dat het er wel in de buurt kwam. Simpel gezegd  de dali's klonken het mooist al blijft het subjectief.

De hele set  draait nu een maand of drie en na inspelen en inrichting  woonkamer compleet deze week opnieuw de Audyssey setup gedaan.

XT32 hoofdzakelijk voor film/tv
Voor muziek stereo, pure of more channel of xt32 met L/R Bypass.  Beetje afhankelijk wat voor muziek en hoe de pet staat.  De Marantz 7010 biedt veel mogelijkheden wat betreft het instellen.

Stream muziek met Itunes vanaf een mac. Denk nog na over Spotify

Super tevreden over deze set. De zensor 1 voldoen prima als rear en de opticon 6 en opticon vokal center vind ik een 1 op 1 match. Geen behoefte aan een sub.
LG 55EF950V oled | Sony UBP-X800 | Dali opticon 6, opticon vokal center, opticon 2 rear, Atleco c-1 | 2x Dali sub e-12f | Marantz sr7010 + MM8077

DofN

Mooi dat het zo goed bevalt! Nu nog een fotootje van je setup, vinden we leuk :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

TecTo

Op verzoek snel een foto gemaakt. Let even niet om de rommel. Moet nog een meubel maken maar helaas zit ik met een hardnekkige rug blessure. Helemaal link de satelliet ontvanger en de dimmers voor de led verlichting. De kabels zijn naar de speakers zijn al weggewerkt in de plint. Kabels naar het nog te maken meubel worden ook weggewerkt in een goot.

Gisteren een bi-amp gedaan maar terug gedraaid. Had alleen nog wat dunnere kabels liggen en geen pluggen. Wellicht ga ik het nog eens proberen en alles opnieuw instellen. Nu dreunde de bas teveel en ben er nog niet helemaal uit welke instellingen je moet maken op de sr7010.

Als alles netjes is opgesteld zal ik nog wat meer foto's maken.

LG 55EF950V oled | Sony UBP-X800 | Dali opticon 6, opticon vokal center, opticon 2 rear, Atleco c-1 | 2x Dali sub e-12f | Marantz sr7010 + MM8077

pvd_66

Mooi, ziet er al goed uit. Flinke speakers ook  ;D
Wat is je bron?
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

TecTo

Quote from: pvd_66 on August 31, 2016, 13:28:11
Mooi, ziet er al goed uit. Flinke speakers ook  ;D
Wat is je bron?

ING pas  ;D

De receiver is een Martantz sr7010 als je dat bedoelt.
LG 55EF950V oled | Sony UBP-X800 | Dali opticon 6, opticon vokal center, opticon 2 rear, Atleco c-1 | 2x Dali sub e-12f | Marantz sr7010 + MM8077

pvd_66

hahaha die heb je meestal ook nodig  ;)
nee bedoel cd-speler, streamer, draaitafel of zoiets
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

martien

Mooie speaker om te zien en klinkt mooi. Veel plezier ermee :music:

TecTo

Quote from: pvd_66 on August 31, 2016, 14:15:43
hahaha die heb je meestal ook nodig  ;)
nee bedoel cd-speler, streamer, draaitafel of zoiets

Vanaf imac (wifi), waar veel van onze cd's zijn opgeslagen. Sinds een paar dagen spotify voor het gemak. Voor mij is het streamen nog nieuw.

Geen andere bronnen. Helaas zijn er in het verleden zo'n 300 lp's gejat. Grotendeels vanaf 1968 t/m eind 70. Allemaal in de winkel aangeschaft toentertijd.
LG 55EF950V oled | Sony UBP-X800 | Dali opticon 6, opticon vokal center, opticon 2 rear, Atleco c-1 | 2x Dali sub e-12f | Marantz sr7010 + MM8077

Siddartha

En dan via airplay naar je receiver?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

TecTo

LG 55EF950V oled | Sony UBP-X800 | Dali opticon 6, opticon vokal center, opticon 2 rear, Atleco c-1 | 2x Dali sub e-12f | Marantz sr7010 + MM8077

Siddartha

#364
mijn ervaring is dat airplay via een Marantz receiver niet zo goed klinkt. Staat de iMac ver van je Marantz af?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pvd_66

Die ervaring deel ik ook, scheelt best veel eigenlijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

xlr8

Indien er niet zoveel ervaring met streamen is kan de meest directe manier gebruikt worden zoals FLAC files vanaf usb schijf (of stick) via de front usb input.



TecTo

Quote from: Siddartha on September  1, 2016, 10:38:42
mijn ervaring is dat airplay via een Marantz receiver niet zo goed klinkt. Staat de iMac ver van je Marantz af?

De imac staat een meter of 8 van de marantz en alles draait over wifi. Sinds een paar dagen spotify en er zit weinig verschil tussen airplay en spotify.  De meeste cd heb ik op een extra schijf die verbonden is aan de mac gekopieerd.

Heb  weinig of geen referentie want dit is mijn eerste serieuze installatie.  Waarmee zou ik winst mee kunnen behalen qua geluid/stereo?
LG 55EF950V oled | Sony UBP-X800 | Dali opticon 6, opticon vokal center, opticon 2 rear, Atleco c-1 | 2x Dali sub e-12f | Marantz sr7010 + MM8077

xlr8

Quote from: TecTo on September  3, 2016, 15:10:01
Waarmee zou ik winst mee kunnen behalen qua geluid/stereo?

Mbt hoogwaardige stereobronnen/files per definitie in 'Pure Direct' modus. 

TecTo

#369
Niet helemaal waar wat ik schreef over zelfde kwaliteit spotify airplay. Spotify klinkt beter en zojuist even hetzelfde nummer gezet op een externe usb schijf en die via usb afgespeeld op de marantz. Laatste geeft beste geluid. Meer detail in hoog/midden.

Speel heel vaak in pure.

Heb al veel gelezen op het forum maar heb nog veel te leren.
LG 55EF950V oled | Sony UBP-X800 | Dali opticon 6, opticon vokal center, opticon 2 rear, Atleco c-1 | 2x Dali sub e-12f | Marantz sr7010 + MM8077

Siddartha

Het is voornamelijk uitproberen wat voor jou goed klinkt. Zo heb je je eerste ervaring al gehad en al doende leert men ook!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Maneblusser

Niet helemaal on topic , maar toch...
Dali heeft iets nieuws gelanceerd :
http://www.whathifi.com/dali/katch/review
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

BMWX6M

Hallo,

Ben net in het bezit gekomen van mijn eerste "bescheiden" Dali's...

Heb me voor mijn home cinema de Dali zensor 5 aangekocht en de Center Dali Vocal.

Zijn wel de goedkopere Dali's maar voor hun geld doen ze wat ze moeten doen in de home cinema. En ze kregen 4 sterren van "What Hifi".

Had liever de Dali zensor 7 gekocht, maar die plaats had ik helaas niet naast de TV en gaskachel, dus zijn het de kleinere broertjes geworden.

Ik ben heel blij met deze speakers, al ben ik nog niet heel veel gewoon... heb enkel nog maar de M&K sound gehad als speakers, dus veel vergelijken kan ik nog niet. Het is een beginnende hobby voor me...

Nu nog wat proberen afstellen van de subwoofer en hopelijk krijg ik alles mooi op zijn plaats qua klanken.
Samsung 65" LED TV UE65KS7000, Himedia Q5 Pro, Panasonic DMP-BDT460 blu-ray, Marantz SR5010, Sub Quadral Qube 10 active, 2x Dali Zensor 5, Dali Zensor Vocal, 2x Dali Zensor pico front high en 2x art sound inbouw surround achter.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159775.0

martien

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinsten :music:
Een foto van de opstelling zou leuk zijn ;D