De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob46

Dat is inderdaad waar!!! :-)
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Zojuist de ATLAS Ascent Transpose er tussen geknutseld.....een fraaie upgrade, mooi voor het weekend. Eens luisteren wat dit doet ipv de ATLAS Hyper 2.1...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Veel luisterplezier/muziekplezier gewenst :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Na 3 dagen, zo'n 16 luisteruren verder, een A en B vergelijk gedaan. Het is duidelijk, hier althans en met mijn oortjes waargenomen. De ATLAS 2.0 MKII Ascent luidsprekerkabels zijn echt een paar stappen beter dan de ATLAS Hyper 1.2. Voordat er weer een discussie losbarst over 'kabels zijn kabels, geen verschillen, allemaal hetzelfde, maakt niet uit en zo', het zijn mijn ervaringen..... En toch wil ik deze met jullie delen; het is immers een forum..... :-D

De beste verbetering zit in 'het loskomen van de speakers'. Dit is echt een stuk beter geworden. De stem of stemmen staan naast de speakers, soms klinken de instrumenten er naast of er (ver) achter. De details worden nog beter op de plaats gezet. Het is muzikaler, veel muzikaler. De soundstaging is aanmerkelijk toegenomen, breder en voller. Ogen dicht en de speakers 'vallen' weg, dat idee....

Conclusie: voor mij een goede investering, de kabels blijven in huize Rob46, de set had dit nodig om nog beter in balans te kunnen komen, om nog meer en beter de kwaliteit(en) van de versterker en de speakers te laten openbaren...ja, dat is het.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

xlr8

Mooie tip mbt de Atlas 2.0 daar ik zojuist ook een vers setje FS409 heb staan  :)  Waanzinnig mooie speaker die met 'normaal' 4mm koper al zeer holografisch speelt.

Rob46

Helemaal mee eens......experimenteer maar eens met luidsprekerkabels.........erg interessant....ik blijf jouw ervaringen m.b.t. de ELAC's graag volgen.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Tussen divers ls. kabels heb ik zeker verschillen ervaren, maar zeker niet in een zelfde mate als met ic's of pc's.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Cyreg

#32
@Rob46: even zijstapje aub.
Heb in je eerdere posts gevonden dat jij 'n jaar geleden nogal gecharmeerd was van Exposure  ;)
Misschien wel enig idee van klankverschillen tussen (new) Classic serie en 3010 serie? (PM kan ook)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

xlr8

Quote from: Rob46 on March  9, 2016, 19:02:10
experimenteer maar eens met luidsprekerkabels.........erg interessant....ik blijf jouw ervaringen m.b.t. de ELAC's graag volgen.....

Ik heb ze maar net een paar dagen staan, moeten nog inspelen én mijn oren moeten wennen aan het enorme gemak cq hoe vanzelfsprekend die Elacs de muziek laat vloeien... bijna niet voor te stellen hoe die dingen 'koud uit de doos' al zo'n plastische stage kunnen timmeren. Ik zit als een neuroot telkens te checken of de surround speakers niet meedraaien, zo los en 3D klinkt het! :worship: 
Uiteraard ga ik na de gewenning eens freutelen met kabels, 'kheb zowieso nog een kist met vergaande voorraad staan (helaas geen Atlas) om te proberen/experimenteren. 

Rob46

#34
Dat was ook mijn ervaring met de ELAC's; met gemak, inderdaad, vloeiend en transparant met een fraai holografisch beeld, zoals jij al eerder schetste.... Maar ook deze speakers zijn gevoelig voor plaatsing......ik ga er van uit dat je hier al mee geëxperimenteerd hebt? Bij mij staan de speakers 1 meter van de achterwand en 2.30 mtr uit elkaar en licht ingedraaid. Met name in de de afstand tussen de speakers en met het indraaien van de speakers heb ik veel resultaat gehaald. Dat maakt de soundsstage echt beter.

Ik heb nog een setje ATLAS Hyper 1.2 liggen (2x3 mtr). Als je die eens wilt proberen? (Afhankelijk waar je vandaan moet komen denk ik....  ;D)
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Quote from: Cyreg on March 10, 2016, 21:53:56
@Rob46: even zijstapje aub.
Heb in je eerdere posts gevonden dat jij 'n jaar geleden nogal gecharmeerd was van Exposure  ;)
Misschien wel enig idee van klankverschillen tussen (new) Classic serie en 3010 serie? (PM kan ook)

Het blijft natuurlijk JOUW keuze aan de hand van de thuissituatie (lees luistersituatie), maar Exposure zijn volwaardige componenten met een meer dan prima prijs en kwaliteitsverhouding. Mijn toenmalige set met de Exposure 3010S2 monoblokken was een set waar ik dik tevreden over was. Voldoende power en no nonsense. Ook dit is lastig uit te leggen, maar moet je echt luisteren. Hans Audio uit Hoorn is Exposure dealer en is bereid een leuke set naar jouw wensen neer te zetten om eens te beluisteren. Het is de moeite waard! Mijn ervaring is wel dat je een stap maakt van de 2010S2 serie naar de 3010S2 serie. Meer souplesse, detail en gemak......
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Quote from: Rob46 on March 11, 2016, 17:07:17
Dat was ook mijn ervaring met de ELAC's; met gemak, inderdaad, vloeiend en transparant met een fraai holografisch beeld, zoals jij al eerder schetste.... Maar ook deze speakers zijn gevoelig voor plaatsing......ik ga er van uit dat je hier al mee geëxperimenteerd hebt? Bij mij staan de speakers 1 meter van de achterwand en 2.30 mtr uit elkaar en licht ingedraaid. Met name in de de afstand tussen de speakers en met het indraaien van de speakers heb ik veel resultaat gehaald. Dat maakte de soundstage echt beter.

Ik heb nog een setje ATLAS Hyper 1.2 liggen (2x3 mtr). Als je dit eens wilt proberen? (Afhankelijk waar je vandaan moet komen denk ik....  ;D)
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

xlr8

Van ver... zuiderlijk Limburg  :)  PM me maar wat je voor het setje vraagt.

Vwb de 409's... het laag lijkt na een paar dagen een paar meter dieper de kelder in te graven, tjezus wat een laagextensie  8)
Ze staan (hart/hart) 2 mtr. 85 uit elkaar en idd iets toe-in, niet te ver want anders wordt het beeld te zeer naar het centergebied geplaatst. Luister afstand tot speakerfront is ongeveer 3 mtr.

Rob46

Morgen krijg ik voor een paar dagen een nieuwe set ELAC super tweeters van de laatste generatie op bezoek. Eens kijken of dit een meerwaarde in het geluid gaat betekenen........
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Kabeltje van Van den Hull er tussen geklust, The Clearwater. Ingesteld op +2db en 12 Khz om maar eens mee te beginnen....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

xlr8

The Clearwater en +2 db... pfew! je durft  :clapping:

Op het 409 filter zitten overigens ook db settings (achterzijde van de terminals)
Je kan dus op het filter het Faston klemmetje omprikken naar -1 of 0 of +1 voor zowel mid en hoog  :)

Vwb de radiaal tweeter ben ik es benieuwd naar je bevindingen heb er ook naar gekeken maar bijna 2500 euro voor 2 bollekes is een aderlating 😥

Rob46

Het is misschien gewaagd.....zeker met dat kabelke.....met je eens, moet wel heel goed zijn......anders gaan ze weer in de doos......ik ben benieuwd of ik hiermee de 609 serie kan aantikken.....keep you posted! 😉
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Quote from: xlr8 on March 17, 2016, 19:45:15
The Clearwater en +2 db... pfew! je durft  :clapping:

Op het 409 filter zitten overigens ook db settings (achterzijde van de terminals)
Je kan dus op het filter het Faston klemmetje omprikken naar -1 of 0 of +1 voor zowel mid en hoog  :)

Vwb de radiaal tweeter ben ik es benieuwd naar je bevindingen heb er ook naar gekeken maar bijna 2500 euro voor 2 bollekes is een aderlating 😥

Dat is wel een -super- goede tip! Als de bollekes het niet redden in huize Rob46 ga ik dat eens proberen, het hoog een tandje erbij...hmmmmm durf alleen niet aan die klemmkes te komen...  :wacko::wacko:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

@XLR8; hoe is ie met de 409's? ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

xlr8

Ansich goed, te goed eigenlijk ...zo goed dat ik best besef dat de FS407 eigenlijk ook al goed genoeg zou zijn  :)
Ze zijn zo goed als ingespeeld en het laag lijkt nog een octaaf naar beneden erbij te hebben gekregen. Mijn subwoofer kan iig de verkoop in.  ;D

Hierbij nog een pic van het filter en Faston klemmetje wat je kan omprikken. Standaard instelling is 0. Ik heb het hoog en mid op +1 gezet. Dit compenseert binnen mijn ruimte de soms overhand van het volumineus 'warme' laagkarakter.




Rob46

Quote from: xlr8 on March 18, 2016, 20:39:12
Ansich goed, te goed eigenlijk ...zo goed dat ik best besef dat de FS407 eigenlijk ook al goed genoeg zou zijn  :)
Ze zijn zo goed als ingespeeld en het laag lijkt nog een octaaf naar beneden erbij te hebben gekregen. Mijn subwoofer kan iig de verkoop in.  ;D

Hierbij nog een pic van het filter en Faston klemmetje wat je kan omprikken. Standaard instelling is 0. Ik heb het hoog en mid op +1 gezet. Dit compenseert binnen mijn ruimte de soms overhand van het volumineus 'warme' laagkarakter.



Top! Dat kan niet zo moeilijk zijn. Mocht ik ergens een tikje er bovenop willen doen, dan weet ik nu hoe dit moet :-)
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

En dan de tussenstand betreffende de bollekes......Na twee dagen is het uiteraard hoorbaar dat er iets gebeurd met de tweeters er bij. Maar ik ben er nog niet uit of ik het 'fijn' vind klinken. Is deze toevoeging in mijn set een meerwaarde....ik ben er nog niet van overtuigd beste forumgenoten....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Dan beter niet doen, want bij twijfel niet doen (zei de twijfelaar) :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

xlr8

#49
Eensj... de dispersie van het hoog moet je bevallen of niet. Het is niet de meest pin-pointed luistervariant maar geeft een enorme ruimtelijkheid maar de speaker moet volledig vrij staan en niet tegen een muur of erger in een hoek gepropt.

Ennieweejs, bijna 2.5 k. voor 2 bollekes en er is al wat twijfel betreffende de toegevoegde waarde in earwellness is dan toch iets voor serieus te bepalen 😉