Bouw HT in kelder

Started by Sjaak_Banaan, February 14, 2015, 22:04:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Quote from: HTip on July 21, 2017, 06:18:13
JVC-projectoren staan bekend om de uitstekende zwartwaarden en contrastratio, zonder dynamische iris. Daarom heb ik al jaren een JVC. Ze zijn misschien iets duurder dan een Epson, maar de meerprijs absoluut waard. In de hogere regionen vind ik ze zelfs beter dan de Sony's.

Je weet in ieder geval niet wat je meemaakt als je een JVC voor het eerst ziet. En de laatste generatie heeft bovendien ook nog eens een sterke lichtbron, waardoor je een beetje strooilicht niet meer zo'n grote invloed heeft. Ik heb de iris op -9 staan, anders had ik teveel licht ;)

Hopelijk kan ik het opbrengen om nog een poos met de Epson te kijken, dat wil ik in ieder geval doen totdat er weer een nieuwe serie projectors uitkomt... dan zeker ook naar JVC kijken.

Quote from: W.Otter on July 21, 2017, 09:37:09
mooie ruimte zeg! is het niet wat hard met én tegels én baksteen? hoe dan ook een mooie ruimte, genieten!

p.s. die afvoer uit je plafond kan echt niet ;)

Thanks! :)

Valt wel mee, de achterste helf van de ruimte heeft een verhoging met tapijt en vooraan ligt een vloerkleed.
De reflectiepunten op de muren bevatten dadelijk 30mm aixfoamplaten, die heb ik er vorige week vanaf gehaald toen ik de muur ben gaan schilderen.
Dat konden wij trouwens wel merken toen we daarna weer film gingen kijken, het was een stuk 'scheller' dus het volume moest iets omlaag.

Binnenkort raamwerken maken waar het foam tussen past en weer terugplaatsen.

Die verwarmingbuis is inderdaad wel jammer, maar dat ging echt niet anders, we hebben de boel al laten omleiden, het was dit of een lagere koof waar ik mijn harses aan stoot. ;)
We spuiten 'm straks wel wat zwart, dan zie je het vast niet meer, het wordt steeds donkerder.  :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

Weinig nieuws te melden hier, alleen dat ik afgelopen week de radiator en de rest van de diffusers zwart gespoten.



Het afpakken was meer werk dan het spuiten...


Oja, we hebben ook de lamp van de projector vervangen, dat leverde toch zo'n 30% meer licht op. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Peerless Monster

Quote from: Sjaak_Banaan on August 24, 2017, 16:23:03
Weinig nieuws te melden hier, alleen dat ik afgelopen week de radiator en de rest van de diffusers zwart gespoten.



Het afpakken was meer werk dan het spuiten...


Oja, we hebben ook de lamp van de projector vervangen, dat leverde toch zo'n 30% meer licht op. :)

Heb je daar speciale verf voor nodig?
Radiatorverf in het zwart?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Sjaak_Banaan

#328
Ik heb hittebestendige spuitbusverf van Mondial gekocht, wat je ook op bbq's enzo gebruikt.
Na het spuiten even laten drogen en daarna een uurtje stoken zodat die goed uithard.
Het spul vernevelt wel enorm, dus wat niet afgedekt was kreeg een mooi dun zwart laagje.
Dat kan je er trouwens zo vanaf vegen, maar ik had het niet zo verwacht.
De stank viel dan wel weer mee, die was zo weg.
Radiatorlak kan ook, maar volgens mij is dat meestal glans, ik kon geen matte vinden iig.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Peerless Monster

Quote from: Sjaak_Banaan on August 24, 2017, 17:53:14
Ik heb hittebestendige spuitbusverf van Mondial gekocht, wat je ook op bbq's enzo gebruikt.
Na het spuiten even laten drogen en daarna een uurtje stoken zodat die goed uithard.
Het spul vernevelt wel enorm, dus wat niet afgedekt was kreeg een mooi dun zwart laagje.
Dat kan je er trouwens zo vanaf vegen, maar ik had het niet zo verwacht.
De stank viel dan wel weer mee, die was zo weg.
Radiatorlak kan ook, maar volgens mij is dat meestal glans, ik kon geen matte vinden iig.

Ok thnx. Ik ga hier eens naar kijken!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

MLCinema

Hoe gaat het eigenlijk met de voortgang hier?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sjaak_Banaan

Quote from: Kamidioblitz on September 20, 2017, 18:27:59
Hoe gaat het eigenlijk met de voortgang hier?

Langzaam en relax. Gewoon lekker een beetje prutsen en tussendoor films/series kijken. :)

Afgelopen week heb ik de RS-62 surrounds opgehangen, daarvoor stonden ze op stands langs de luisterplek, maar dan bliezen ze toch echt wel in je oor als je niet in het midden zat.
Nu hangen ze iets meer naar achter en een heel stuk hoger, dat is wel een verbetering.

Ook heb ik frames uitgetekend waar ik straks luidsprekerdoek op ga spannen, zodat ik alle foamplaten kan verbergen en een strakke afwerking op de muur heb.
Dat klinkt best simpel, maar ik heb 3 deuren, 2 ramen, een radiator en een keukenblok met waterpomp waar ik bij wil kunnen indien nodig, dus de panelen moeten daar mooi uitkomen en makkelijk op te pakken zijn.

Wat ik straks nog wil proberen is om de surrounds achter de zitplaatsen op te hangen, onder en langs de convectorput, zo zouden alle speakers uit het zicht zijn wanneer ik de wanden heb afgewerkt met luidsprekerdoek, dat lijkt me wel mooi.
Maar voordat ik daar aan begin wil ik eerst flink met REW aan de slag om de huidige opstelling te optimaliseren.
De tweede sub is inmiddels ook verhuisd naar voren, achter het projectiescherm, ik heb nog niet gemeten, maar wel inDRUKwekkende scenes ervaren, waarschijnlijk staat deze daar beter.

Morgen het hout en doek bestellen dan hopelijk volgende week lekker knutselen en dan krijgen we echt zichtbare resultaten.  8)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

MLCinema

Quote from: Sjaak_Banaan on September 20, 2017, 22:33:59
Langzaam en relax. Gewoon lekker een beetje prutsen en tussendoor films/series kijken. :)

Afgelopen week heb ik de RS-62 surrounds opgehangen, daarvoor stonden ze op stands langs de luisterplek, maar dan bliezen ze toch echt wel in je oor als je niet in het midden zat.
Nu hangen ze iets meer naar achter en een heel stuk hoger, dat is wel een verbetering.

Ook heb ik frames uitgetekend waar ik straks luidsprekerdoek op ga spannen, zodat ik alle foamplaten kan verbergen en een strakke afwerking op de muur heb.
Dat klinkt best simpel, maar ik heb 3 deuren, 2 ramen, een radiator en een keukenblok met waterpomp waar ik bij wil kunnen indien nodig, dus de panelen moeten daar mooi uitkomen en makkelijk op te pakken zijn.

Wat ik straks nog wil proberen is om de surrounds achter de zitplaatsen op te hangen, onder en langs de convectorput, zo zouden alle speakers uit het zicht zijn wanneer ik de wanden heb afgewerkt met luidsprekerdoek, dat lijkt me wel mooi.
Maar voordat ik daar aan begin wil ik eerst flink met REW aan de slag om de huidige opstelling te optimaliseren.
De tweede sub is inmiddels ook verhuisd naar voren, achter het projectiescherm, ik heb nog niet gemeten, maar wel inDRUKwekkende scenes ervaren, waarschijnlijk staat deze daar beter.

Morgen het hout en doek bestellen dan hopelijk volgende week lekker knutselen en dan krijgen we echt zichtbare resultaten.  8)
Mooi! En goed dat je nog steeds lekker bezig bent. Het is natuurlijk ontzettend verleidelijk om films te kijken.

Die dipolen van Klipsch moeten inderdaad hoog aan de wand worden opgehangen voor het beste resultaat. Nog plannen voor Atmos? Dan zijn ze minder geschikt namelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sjaak_Banaan

Quote from: Kamidioblitz on September 21, 2017, 14:52:27
Mooi! En goed dat je nog steeds lekker bezig bent. Het is natuurlijk ontzettend verleidelijk om films te kijken.

Die dipolen van Klipsch moeten inderdaad hoog aan de wand worden opgehangen voor het beste resultaat. Nog plannen voor Atmos? Dan zijn ze minder geschikt namelijk.

Dat is het zeker, het is gewoon leuk maar ook ontzettend leerzaam.
Afgelopen jaren heb ik hier ontzettend veel gelezen, maar wanneer je het daarna ook zelf kunt ervaren is het toch allemaal een stukje duidelijker.
Vooraf had ik bijvoorbeeld nooit verwacht dat akoestiek zo ingewikkeld was, totdat je ermee bezig bent... Als ik deze kennis in het begin had, dan had ik ook meer budget aan akoestiek gegeven.
Ondanks al het lezen heb ik dat toch een beetje onderschat. :P Maar goed, we komen er wel!

Plannen voor Atmos hebben we niet, het is nu al moeilijk om alles een beetje binnen het budget te houden, zeker als we ook nog een keer nieuwe projector willen aanschaffen.
Waarschijnlijk gaat het laatste geld naar basstraps en de afwerking van de ruimte, dan kunnen we volgend jaar nog eens kijken of we iets gaan upgraden. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

MLCinema

Het is wellicht wel raadzaam om de voorzieningen ervoor wel vast te doen. Zoals het trekken van kabels in het plafond en eventuele nieuwe plek voor je surrounds. Of je moet er makkelijk bij kunnen[emoji4]. Scheelt een hoop gedoe mocht je toch de wens krijgen om.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sjaak_Banaan

#335
Quote from: Kamidioblitz on September 22, 2017, 15:32:29
Het is wellicht wel raadzaam om de voorzieningen ervoor wel vast te doen. Zoals het trekken van kabels in het plafond en eventuele nieuwe plek voor je surrounds. Of je moet er makkelijk bij kunnen[emoji4]. Scheelt een hoop gedoe mocht je toch de wens krijgen om.

Wij kunnen overal redelijk gemakkelijk bij, dus dat komt wel goed. :)

Ondertussen met wat kleine klusjes bezig geweest. O.a. wat lelijke plekjes afgetimmerd zoals de steunpilaar rechst en de afgeslepen muurtje links:

De pilaar links resoneerde enorm mee dus die is strak ingepakt en aangevuld met isolatiemateriaal, vervolgens verlijmd en getackt. Hetzelfde geldt voor de andere zijde.

De zuilen worden uiteindelijk afgewerkt met zwart plakvelours en een plint.

Wie goed kijkt ziet op de laatste foto (rechts) een test frame met luidsprekerdoek erop gespannen.
Voor een eerste keer zijn we al best wel tevreden, dus binnenkort gaan we daarmee verder.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

flakkees

sjaak ik kreeg pas een aanbieding voor een set rf-63 voor belachelijk weinig . misschien iets voor jou als surrounds  ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

molle

Altijd mooi zo een kelder ruimte verbouwen  O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Sjaak_Banaan

Quote from: flakkees on October 15, 2017, 14:37:43
sjaak ik kreeg pas een aanbieding voor een set rf-63 voor belachelijk weinig . misschien iets voor jou als surrounds  ?

Leuk dat je aan ons denkt!
Ik heb er wel ooit aan zitten denken, maar wil het nu eerst proberen met de RS-62 II's, ik moet een beetje op de uitgaven gaan letten voor onze kelder. ;)
Maaruh... wat is 'belachelijk weinig'? :P

Quote from: molle on October 15, 2017, 16:31:41
Altijd mooi zo een kelder ruimte verbouwen  O0

Jup, inmiddels weer wat stapjes gezet, raamkozijnen zwart gespoten en zuilen links en rechts beplakt met plakvelours.
Ook hebben we een extra koofje gemaakt voor het scherm met 3 spotjes voor meer licht in de ruimte.
De surrounds zijn verhuisd van de zijwanden naar de achterwand, binnenkort luisteren of dat lekker klinkt.
De RF-83's gaan hopelijk deze week van de woonkamer naar de kelder.  :headbanging:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

flakkees

299 per stuk fonkelnieuw uit de doos
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Sjaak_Banaan

Oké, ik weet niet hoe deze zich verhouden t.o.v. de RF-82 en RF-83, maar denk dat ik pas.
Er komen nog een paar 'flinke' uitgaven die voorrang hebben. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

flakkees

Quote from: Sjaak_Banaan on October 19, 2017, 21:20:14
Oké, ik weet niet hoe deze zich verhouden t.o.v. de RF-82 en RF-83, maar denk dat ik pas.
Er komen nog een paar 'flinke' uitgaven die voorrang hebben. ;)
heeft dezelfde hoog weergever compressie driver als de rc-64 en de rf-83 dus ik denk dat er best winst mee te behalen valt
ik heb er zelf helaas geen ruimte voor
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Sjaak_Banaan

#342
Zal vanavond eens aan een vriend vragen, hij heeft 2 RF-82's staan in de 'verkeerde' kleur. :P
Misshien wil hij onze zwarte versie wel. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

#343
Wederom mag ik mij gelukkig prijzen met een vriendin die zo sterk is, dat ze naast het naar binnen dragen van de 3x12, ook nog eens de RF-83's zo mee aanpakt en even de keldertrap af helpt.  :inlove:
Komende tijd dus met deze 'nieuwe' luidsprekers de opstelling optimaliseren en dan hopelijk snel het scherm terughangen.


Effe showen!  :headbanging:


Na afloop hebben we de RF-82's naar boven gebracht en in de woonkamer geplaatst, dat was een makkie. :P
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

flakkees

mooi spul , ook al jaren dik tevreden mee  ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

MLCinema

Imposante verzameling conussen! Klipsch is veel bang for buck, gebruik het zelf ook al jaren. Voor HT zeer fijn. Je lattenabsorbers staan er ook mooi bij.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sjaak_Banaan

Quote from: flakkees on October 29, 2017, 10:48:59
mooi spul , ook al jaren dik tevreden mee  ;D

Jup, er ging een wereld voor mij open toen ik deze hoorde spelen. :)

Quote from: Kamidioblitz on October 29, 2017, 14:06:11
Imposante verzameling conussen! Klipsch is veel bang for buck, gebruik het zelf ook al jaren. Voor HT zeer fijn.
Thanks, aan laag geen gebrek hier!  :headbanging:

Quote from: Kamidioblitz on October 29, 2017, 14:06:11
Je lattenabsorbers staan er ook mooi bij.
Dat zijn de diffusiepanelen. ;)
De lattenabsorbers staan nog met een vraagteken op het to-do-lijstje, ik wil nog eerst naar andere opties kijken voordat ik daaraan begin.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

MLCinema

Ah! excuus. Ja alles wat zwart is lijkt op elkaar met van die verticale balken. Maar je bent voorlopig nog wel even zoet volgens mij?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sjaak_Banaan

Wij kunnen nog wel een poosje vooruit ja. :D

Wat we als eerste willen doen is het scherm terugplaatsen en de zijwanden afwerken met luidsprekerdoek.
Op die manier is het weer een nette ruimte en kunnen we de foamplaten eindelijk terug tegen de wanden plaatsen, dan blijven ze tenminste op hun plaats.
(en dan kunnen we weer lekker kijken.) :P

Daarna gaan we opnieuw metingen verrichten en kijken of we nog met de opstellen en/of zitplaatsen kunnen schuiven om de sweetspot beter te krijgen.
Zodra die 'optimaal' is willen we kijken wat er nog aan extra maatregelen nodig is om het 'laag' verder onder controle te krijgen, bijvoorbeeld met latterabsorbers, maar we hebben ook gekeken naar paneelresonatoren (CPR) van Faist.de.
Helaas zijn die krengen best wel prijzig en moet je ze met minstens 2 stuks afnemen, anders was de keuze al minder moeilijk.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

skank1

Vraagje ivm je DIY scherm
Heb jij rondom geen moulding geplaatst? Zodat je scherm niet echt op de rand leunt...
Bij veel diy schermen op avsforum zie ik dat ze zo'n rand eropzetten en dan pas daarover de spandex.
Dit om te voorkomen dat je je kader ziet doorkomen... omdat ze teveel contact maken op de zijdelingse kant van je hout.

Welke stof heb jij gebruikt? Milliskin?

Met wat heb je alles afgewerkt rondom je scherm?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii