DIY gebalanceerde kabel voor de HD 650

Started by holco, February 12, 2015, 14:53:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Aangezien mijn NFB-28 Headphone / Preamp zo'n 3,5 meter vanaf de bank staat moest er een langere kabel komen voor mijn HD 650
om relaxt te kunnen luisteren, de NFB-28 heeft tevens een 4 pins gebalanceerde XLR koptelefoon uitgang wat beter zou moeten klinken
als de standaard single ended 1/4" jack plug uitgang, we gaan dus voor gebalanceerd wat inhoud dat een simpele verleng kabel niet
gaat werken omdat je dan natuurlijk single ended blijft.

Na een search (voornamelijk op head-fi.org) over wat en hoe ben ik op de volgende onderdelen uitgekomen,

Mogami W2893 kabel in de kleur rood, 510cm lang (17 feet)
Neutrik NC4MXX plug
CARDAS HPSC Headphone Connector set voor de HD 650

Op 24-1 alles besteld bij Redco.com en eergisteren (10-2) binnen en tevens de staat €20,50 rijker gemaakt, totale kosten inclusief
inklaren zo'n €65,00, je kan het natuurlijk zo gek maken als je wilt qua kabel maar de Mogami W2893 is een zeer gerespecteerde kabel
in de Pro audio gemaakt van goede materialen en redelijk soepel met een ingebouwde trek ontlasting.

Gisteren 2 uurtjes bezig geweest om de kabel te assembleren, op zich is dat goed te doen als je een beetje handig bent en voorzien bent
van het benodigde gereedschap.
Een opmerking wil ik wel plaatsen en dat is dat de Rhodium coating op de stekkers van de Cardas HD 650 connectoren er voor zorgt dat deze
heel lastig te solderen zijn, ondanks een goed Weller station en goed zilver soldeer met ruim toegevoegde Flux viel dat niet mee, wat mij
betreft had ik hier liever zilveren pennen gezien zoals op de Neutrik XLR plug.

Eerste indruk, de kabel klinkt gewoon goed en de ruimtelijkheid en dynamiek (strakker) zijn wat toegenomen tov de standaard single ended
kabel, ben er erg tevreden mee en nu kunnen we eindelijk vanaf de bank genieten  ;D










<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Nice...kan je zo 500 euro voor vragen.  :D

Twee weken terug heb ik ook een langere kabel (10 meter) laten maken voor mijn Audeze. Kosten 40 euro. Voelt sowieso beter aan dan de standaard geleverde kabel.

Veel plezier ermee..

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Quote from: chansig on February 12, 2015, 15:20:17


Twee weken terug heb ik ook een langere kabel (10 meter) laten maken voor mijn Audeze. Kosten 40 euro. Voelt sowieso beter aan dan de standaard geleverde kabel.


Gr Hans

Moet je buiten luisteren Hans of in de schuur?  :D

chansig

In de kelder.. :D

Nee zo kan ik heerlijk in mijn luisterstoel gaan zitten en al kijkend naar de speakers (waar dan dus geen muziek uitkomt) muziek luisteren.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Quote from: chansig on February 12, 2015, 15:20:17
Nice...kan je zo 500 euro voor vragen.  :D

Twee weken terug heb ik ook een langere kabel (10 meter) laten maken voor mijn Audeze. Kosten 40 euro. Voelt sowieso beter aan dan de standaard geleverde kabel.

Veel plezier ermee..

Gr Hans

Verkocht  :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

fasteddie

Hi Holco,

Waar heb jij je kabeltje laten verlengen?

Zoek zelf een adres namelijk....

Dank.

Fasteddie

martin778

#6
Mooi gedaan!

Ik heb zelf de HD600 (2e set al, verbaas mij elke keer hoe verdomd goed deze koptelefoon is) en overweeg een nieuwe kabel met een mooie sierkous eromheen.
De originele zien er belachelijk goedkoop uit en zitten zo in de knoop.

Vallen die Cardas connectoren nog redelijk makkelijk te solderen?

holco

Bedankt Martin  ;D

Door de Rhodium coating op de Cardas connectoren zijn ze haast niet te solderen ondanks een goede Weller bout en harskern soldeer, het is dat ik ze al had maar zou ik weer zo'n snoer moeten maken zou ik toch op zoek gaan naar een alternatief als die er überhaupt zijn.

Gr, Mario

Quote from: martin778 on July 14, 2016, 22:45:03
Mooi gedaan!

Ik heb zelf de HD600 (2e set al, verbaas mij elke keer hoe verdomd goed deze koptelefoon is) en overweeg een nieuwe kabel met een mooie sierkous eromheen.
De originele zien er belachelijk goedkoop uit en zitten zo in de knoop.

Vallen die Cardas connectoren nog redelijk makkelijk te solderen?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

raindog

#8
Edit. Quote is al weg gehaald zie ik.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

remco320

Weten jullie of zoiets zou kunnen voor een sennheiser HD 555?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sultankat

Quote from: chansig on February 12, 2015, 15:20:17
Nice...kan je zo 500 euro voor vragen.  :D

Twee weken terug heb ik ook een langere kabel (10 meter) laten maken voor mijn Audeze. Kosten 40 euro. Voelt sowieso beter aan dan de standaard geleverde kabel.

Veel plezier ermee..

Gr Hans
Waar heb je die laten maken? Ik heb zelf de Audeze LCD2. Ben erg benieuwd. Mag ook via een pm. Groet,
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

B-art

#12
Bedankt Hans voor de link. Ik zoek deze: https://corpsecable.com/products/copy-of-10ft-corpse-cable-for-focal-elear-clear-elex-1-4in-plug-1

= Corpse Cable for HiFiMAN Sundara / Ananda Planar Magnetic Headphones - 1/4" Plug - 10ft, maar dan langer 17ft uit de EU en prijsniveau Van Damme/Ebay. Kan hem niet vinden. Heb je tips?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

chansig

Misschien kan je die van Ebay vragen of hij hem kan maken voor je ?

Op Alibabba natuurlijk voldoende in de aanbieding.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fasteddie

Quote from: chansig on February 12, 2015, 15:20:17
Nice...kan je zo 500 euro voor vragen.  :D

Twee weken terug heb ik ook een langere kabel (10 meter) laten maken voor mijn Audeze. Kosten 40 euro. Voelt sowieso beter aan dan de standaard geleverde kabel.

Veel plezier ermee..

Gr Hans

Hans, bij wie heb je dat laten doen.? Als ik het vragen mag? ;D

holco

Omdat ik hem nooit gebruik is die van mij te koop.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Quote from: fasteddie on March  1, 2019, 11:04:07
Hans, bij wie heb je dat laten doen.? Als ik het vragen mag? ;D

Nee...maar je hebt het al gedaan. Dus niets meer aan te doen.

Quote from: chansig on February 28, 2019, 22:38:32
https://www.ebay.de/usr/htpcables

Prima spul en betaalbaar.

Gr. Hans

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

B-art

2x3,5 mm male stereo to 1x 6,35 mm jack ongeveer 5 meter. Wie weet hem te vinden? Zoek me wezenloos.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Heb via marktplaats iemand gevonden die ze op maat maakt. Prijsopgave aangevraagd
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#19
Wordt waarschijnlijk een van Forza Audioworks. Iemand hier ervaring mee? Heb nu de Sundara met een koppelstuk verbonden aan een 4,5 meter lange Grado verlengkabel. Zal een kabel aan een stuk van dit type kabel een verbetering geven?

https://headmania.org/2014/06/18/aftermarket-cables-for-sennheiser-hd800/

Edit: lees goede verhalen over dit type kabel, beter dan mogami, ook op head-fi.org. Inmiddels besteld en krijg deze over een week of twee (lengte moet worden besteld)
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

fasteddie

Quote from: B-art on March  2, 2019, 08:30:45
Heb via marktplaats iemand gevonden die ze op maat maakt. Prijsopgave aangevraagd
d

Ben ook op zoek naar een gebalanceerde kabel voor Akg koptelefoon....degene die jij hebt gevonden op MP...was dat niet ene Mark uit Haarlem....kan hem niet meer vinden op MP?

Dank