Groot verschil in kwaliteit digi zenders

Started by SV..S, February 11, 2015, 19:22:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

Ik was vandaag bij een klant die problemen had met zijn digitale tv.
Op RTL 7 had hij steeds blokjes zij hij.
Samen alles nagekeken, de bekabeling lijkt mij in orde.

Wat ik vreemd vind is dat bij veel zenders de kwaliteit 100% is en de Ber op 0 staat, terwijl bij RTL 7 en 8 de kwaliteit nog geen 50 % is en de ber ziet schommelen in waarde maar geen nul word.

Hij heeft een Philips tv met de card in de tv, kan het aan de kaart of tv liggen?

Hij heeft tv van Delta




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

hoop lezers, maar niemand waagt zich aan een reactie?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Deleted User

ehhhmm het is jouw klant en jij zou het moeten weten?

In het analoge TV tijdperk, toen ik in de audiowereld zat was dat al zo.. Het verschilt zelfs per aanbieder.

SV..S

Quote from: jazzman on February 16, 2015, 18:52:06
ehhhmm het is jouw klant en jij zou het moeten weten?


Ik heb daar indertijd een verbouwing gedaan waarbij we ook enkele coax kabels getrokken hebben.
Die kabel had hij overigens zelf gehaald, ik bedoel maar te zeggen dat het niet mijn vak is echter wil ik wel met hun meedenken en ben zelf ook nieuwsgierig naar de oorzaak.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

TornadoGo

Je zou kunnen kijken naar eventuele stoorzenders zoals dimmers, tl verlichting, etc..
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Paul H.

Quote from: TornadoGo on February 16, 2015, 19:34:37
Je zou kunnen kijken naar eventuele stoorzenders zoals dimmers, tl verlichting, etc..

Zelfs een adaptor van iets anders heeft er invloed op. En dan wisselt het per zender alsnog van 100% tot veel minder. Wat ik zelf merk (ziggo) is wanneer ik de verdeler aan tik ik al wisseling in %-en zie.

Volgende al gedaan? Alle stekkers en bronnen bij de tv uitschakelen (stekkers er ook uit) en dan 1 voor 1 aanzetten. 

Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.

SV..S

klant gaat zlef contact opnemen met de Delta, wacht ik even af,
daarna kan ik boeven voorgestelde uit proberen.
ik zat er aan te denken om mijn eigen Humax even mee te nemen, deze via hdmi aan te sluiten en kijken of de problemen hetzelfde zijn?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

John Wx

Quote from: SV..S on February 17, 2015, 19:31:24
klant gaat zlef contact opnemen met de Delta, wacht ik even af,
daarna kan ik boeven voorgestelde uit proberen.
ik zat er aan te denken om mijn eigen Humax even mee te nemen, deze via hdmi aan te sluiten en kijken of de problemen hetzelfde zijn?

^^  dat is een heel goed plan dingen uitsluiten
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

nielsvanbaal

#8
Dit zal in 99,9% van de tijd niet aan de tv liggen. En in 100% van de tijd niet aan de CI(+) module.

Zeker wanneer er veel zenders goed werken, en enkele niet (deze zullen dan naar alle waarschijnlijkheid op of rond dezelfde frequentie liggen) is het meestal interferentie.
Zo is interferentie vanaf een digitenne zender er al wat langer, maar sinds een tijdje is er ook veel interferentie mogelijk vanaf 4g(LTE rond de 800/850mhz). Meestal is dit een stuk kabel/splitter/connector waarvan de afscherming niet goed is.
Als het wel goed werkt met een externe ontvanger kan het zo zijn dat de tuner die daar in zit minder signaal nodig heeft of dat het toch de tuner uit de tv zelf is.

Als dit allemaal in orde is dan zou het probleem ook buiten kunnen zitten, maar die kans is kleiner dan dat het binnen zit.
Monitor Audio Silver RX6 Mordaunt Short 902i / 905i / XTZ W12.18 P
Marantz SR-7012 / Onkyo CP-1050 / Behringer iNuke 1000DSP / Philips 47PFL6007 / UPC Horizon
Logitech Harmony ONE / vd Hul The SNOWTRACK / GLS Audio Plugs & Spades / W&M audio HDMI & Interlinks
NEXbox a95x / HTPC: Intel i3/8GB/INTEL 40GB SSD / NAS HP Proliant MicroServer Gen8 Samsung 250gb SSD / 2*

Raphie

Voor blokjes belt hij toch z'n provider? Die meet de bekabeling in huis door.
JBL PRX Power!

SpeedyAndré

Quote from: Raphie on February 18, 2015, 09:37:28
Voor blokjes belt hij toch z'n provider? Die meet de bekabeling in huis door.

Haha, dat doen ze idd om vervolgens het probleem bij de klant te kunnen leggen omdat hun deel goed werkt met uiteraard een rekening erbij :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Raphie

Quote from: SpeedyAndré on February 18, 2015, 10:54:47
Haha, dat doen ze idd om vervolgens het probleem bij de klant te kunnen leggen omdat hun deel goed werkt met uiteraard een rekening erbij :D

André  8)
precies! Zal hem leren te zeuren over blokjes :)
JBL PRX Power!

SV..S

Quote from: SpeedyAndré on February 18, 2015, 10:54:47
Haha, dat doen ze idd om vervolgens het probleem bij de klant te kunnen leggen omdat hun deel goed werkt met uiteraard een rekening erbij :D

André  8)

Daar ben ik ook bang voor, niet echt klantvriendelijk  >:(




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raphie

#13
Quote from: SV..S on February 18, 2015, 15:35:32
Daar ben ik ook bang voor, niet echt klantvriendelijk  >:(
maar jij hebt de spullen en kennis niet om het op te lossen toch?
JBL PRX Power!

SV..S

Quote from: Raphie on February 18, 2015, 15:36:56
maar jij hebt de spullen en kennis niet om het op te lossen toch?
dus?

Ik betwijfel zelfs of ze de bekabeling in huis nameten, als hun signaal op het aop goed is vinden hun het best, de rest zoek je zelf maar uit.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raphie

#15
Kijk het kan van alles zijn, kabels, verdeeldoosjes in wand, splitters, slecht gemonteerde stekkers etc. Etc.
Neem een tv mee naar de meterkast en sluit direct aan
Signaal dan goed? Dan al het bovenstaande nalopen/vervangen
Een ander antwoord is er niet echt.
Direct in de meterkast niet goed? Provider bellen.
Zo moeilijk is het allemaal niet toch?
JBL PRX Power!

SV..S

Quote from: Raphie on February 18, 2015, 15:49:32
Zo moeilijk is het allemaal niet toch?
Dat ik uberhaupt de vraag durf te stellen  :wow:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raphie

Quote from: jazzman on February 16, 2015, 18:52:06
ehhhmm het is jouw klant en jij zou het moeten weten? .
Ik sluit me hier bij aan, vind het lief dat je mensen helpt, maar je hebt het over een klant, dus iemand die betaald begrijp ik?
JBL PRX Power!

SV..S

Quote from: Raphie on February 18, 2015, 17:16:51
Ik sluit me hier bij aan, vind het lief dat je mensen helpt, maar je hebt het over een klant, dus iemand die betaald begrijp ik?
Oeps, moet ik nu die 4 andere reacties van jou hierboven negeren? :-X

Ik noem hem klant omdat het niet mijn vriend, broer collega of id is.

Tjonge, je moet er toch niet aan denken dat jullie mij gratis advies geven en ik daar vorvolgens dik aan ga verdienen  :police:

In de maanden dat ik daar aan het werk was is mijn (ht)hobby ter sprake gekomen. Waarbij ik hem vast vertelt heb dat ik grniet van mooi beeld en geluid, vandaar dus dat hij mij belde met de vraag of ik wist hoe dat kwam. Dan rij ik daar dus een keer langs bekijk samen de bekabeling en aansluiting, filosofeer nog wat over de opties onder het genot van een bak koffie en bedenk me dat ik de vraag hier wel eens zou kunnen stellen.

Mocht uit dit gratis bezoek toch een opdracht rollen dan zal ik bekijken of ik iets met provisie kan doen  :sleep: 




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raphie

Ik vind het allemaal prima, maar ik heb je het antwoord al gegeven toch? Zooitje direct in meterkast aansluiten, niet goed? Provider bellen, wel goed, alles nalopen
Kan dan kabel, connector, splitter, signaalversterker, wdc zijn. Allemaal testen dus
Valt verder niet veel meer over te melden. En iid dect telefoons minimaal 3m van de TV vandaan
JBL PRX Power!

SV..S

Dan hou ik het even op mijn vorige reactie.

Quote from: SV..S on February 17, 2015, 19:31:24
klant gaat zlef contact opnemen met de Delta, wacht ik even af,
daarna kan ik boeven voorgestelde uit proberen.
ik zat er aan te denken om mijn eigen Humax even mee te nemen, deze via hdmi aan te sluiten en kijken of de problemen hetzelfde zijn?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raphie

#21
Quote from: SV..S on February 18, 2015, 18:16:55
Dan hou ik het even op mijn vorige reactie.
kan ook, maar is niet nodig, het gaat erom dat je de bekabeling uitsluit. Naar de meterkast zonder iets ertussen is de eerst logische stap
De kans is namelijk zéér klein dat het aan het toestel ligt
Het is of bekabeling, of provider of interferentie
JBL PRX Power!