Advies Bluetooth hoofdtelefoon

Started by HJ, February 10, 2015, 20:25:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Ik heb een akg 450 voor op mijn tablet en telefoon en een beyer dynamic 531.
Beide bevallen prima maar nadeel is het kabeltje als ik onderweg ben.
Nu heb ik een goedkope bluetooth hoofdtelefoon gekocht de hmdx jam, dit bevalt super maar de geluidskwaliteit en draag comfort zijn niet geweldig.
Het moet iig een over ear of on ear model zijn met goede geluidskwaliteit en pasvorm.
Ik zag bijvoorbeeld de beats by dre studio wireless, erg mooi ding maar Best prijzig en ik vraag me dan af of je niet teveel betaald voor de naam....
Mijn vraag is dus welke types/ merken zijn gewoon goed? Prijsklasse max 200€ a 250€.
Populair Merk vind ik niet bekangrijk, eigenlijk liever onbekend en erg goed dan er fancybij lopen.


aMUSEd


HJ

#3
Mooi ding die SH momentum maar had nog niet gezien dat er een bt versie van is.
Weinig reakties verder. Worden bt hoofdtelefoons zo weinig gebruikt, ik had het idee dat de kwaliteit tegenwoordig niet meer onderdoet voor bedrade broertjes...
Voordeel lijkt mij dat de voeding uit de hoofdtelefoon zelf komt en niet uit bv de telefoon of tablet.

aMUSEd

Na het een en ander gelezen te hebben krijg ik de indruk dat bluetooth (ondanks de laatste ontwikkelingen) nog altijd een negatieve invloed heeft op de geluidskwaliteit.
APT-X schijnt een verbetering te geven. Omdat de bluetooth modellen mogelijk onderdoen voor de bedrade versies overweeg ik om een goedkoop model te zoeken... voor erbij.
Misschien dat zo'n hmdx jam iets voor me is. Is de geluidskwaliteit erg matig?

Voor jouw gestelde budget lijkt de Philips Fidelio M2BTB het overigens goed te doen, maar ik heb er geen ervaring mee.


HJ

Die hdmx is best leuk maar de pasvorm is voor mij niet helemaal goed. Hij is on ear en ik moet de kussentjes een beetje aandrukken om de bas goed vol te krijgen. Verder voor het geld prima. Ik heb inmiddels  een imperial BluTC Bluetooth koptelefoon besteld. Prijs was laag en ben benieuwd.

Bas Akkerman

Eind volgende maand ga ik de Momentum bestellen. Ik ben benieuwd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on February 18, 2015, 10:52:38
Eind volgende maand ga ik de Momentum bestellen. Ik ben benieuwd!

On-ear over over-ear?

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

aMUSEd

Quote from: hans. on February 18, 2015, 07:03:35
Die hdmx is best leuk maar de pasvorm is voor mij niet helemaal goed. Hij is on ear en ik moet de kussentjes een beetje aandrukken om de bas goed vol te krijgen. Verder voor het geld prima. Ik heb inmiddels  een imperial BluTC Bluetooth koptelefoon besteld. Prijs was laag en ben benieuwd.
thx voor de info. Ben benieuwd of de koptelefoon bevalt.

SpeedyAndré

Ik heb een los bluetooth ontvangertje, dan kan ik de hoofdtelefoon zelf kiezen :)



De accu houdt het 7 uur vol en je kan er ook mee bellen via de ingebouwde microfoon.
Of dit soort dingen er met apt-x zijn weet ik niet, de muziekspeler moet dan ook apt-x ondersteunen en diverse smartphones doen dit al (o.a. Sony).

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

aMUSEd

Klinkt het een beetje via het apparaatje Andre?

SpeedyAndré

Quote from: aMUSEd on February 19, 2015, 22:32:49
Klinkt het een beetje via het apparaatje Andre?

Ik vind het best goed klinken, meestal gebruik ik een (Sony) koptelefoontje voor onderweg.
Met een 'luxe' in-ear van Sony idem, die geeft het laag beter weer.
Het haalt niet de kwaliteit van een bedrade koptelefoon zoals m'n Sennheiser HD560 ovation maar da's niet zo vreemd gezien het (prijs)klasse verschil :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

M

Quote from: Bas Akkerman on February 18, 2015, 10:52:38
Eind volgende maand ga ik de Momentum bestellen. Ik ben benieuwd!
Hoi Bas, en heb je deze al besteld?
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Bas Akkerman

Quote from: Mayko on April 18, 2015, 16:06:48
Hoi Bas, en heb je deze al besteld?
Nee, uiteindelijk heb ik een ifi-micro-idsd gekocht. Door de dikkere plug, gaat de Mini jack minder snel kapot. Daarnaast is de geluidsmatige winst (door de interne DAC en versterker) naar mijn idee vele malen groter dan wanneer ik de Momentum had aangeschaft. Appels met peren vergelijken dus.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

aMUSEd

Vraagje: is het gebruikelijk dat er een vertraging zit in het geluid via bluetooth?

garmtz

Quote from: aMUSEd on April 20, 2015, 17:07:12
Vraagje: is het gebruikelijk dat er een vertraging zit in het geluid via bluetooth?

Ja, altijd wel iets... Er moet immers gebufferd worden...

aMUSEd

Quote from: garmtz on April 21, 2015, 09:42:28
Ja, altijd wel iets... Er moet immers gebufferd worden...
Betekent dit dat een BT hoofdtelefoon niet geschikt is voor video/film/gaming?

garmtz

Quote from: aMUSEd on April 21, 2015, 20:06:48
Betekent dit dat een BT hoofdtelefoon niet geschikt is voor video/film/gaming?

Ligt aan de hoeveelheid latency en jouw gevoeligheid daarvoor... :)

aMUSEd

Quote from: garmtz on April 22, 2015, 09:36:33
Ligt aan de hoeveelheid latency en jouw gevoeligheid daarvoor... :)
Thx. Dat wordt weer graven op internet  ;)

WDitters

Ik heb de afgelopen maanden denk ik de meeste top 5 bluetooth koptelefoons gehad en ben tot de volgende voorkeur gekomen

1-Sennheiser Momentum wireless over-ear. Geen seconde spijt gehad van mijn aankoop.  Zit fantastisch klinkt fantastisch over aptx. Nadeel: wordt geplaagd door bluetooth issues.  Advies.  Luisteren en als het je smaak ik kopen,  maar niet voordat Sennheiser een versie 2 uitbrengt rond augustus / september 2015. Extra voordeel (ongedocumenteerde feature) is dat je hem middels een usb otg verloopkabeltje ook bedraad kan gebruiken op een smartphone waarbij de gsm DAC wordt gebypassed en die van de koptelefoon wordt gebruikt..

2-Philips Fidelio M2BT. Ook prachtige koptelefoon.  Mooi neutraal met een tikje punch in het laag,  mooi strak zonder overdreven Beats-achtig te klinken

3-Plantronics Backbeat Pro. Ook al zo'n topper.  Mooi strak laag,  erg goed voor wat meer dance trance achtige dingen. Bredere soundstage dan 1 en 2 maar wel een tikje onnatuurlijk gat in het midden.  Niet storend.  Nadeel kleine oorcups 5.5cm Groot voordeel is dat deze class 1 low latency is.  Dus met de juiste BT dongle op een pc perfect voor gaming en tv kijken...

3-Logitech UE 9000.  Onbekend,  en inmiddels niet meer in productie...  Eigenlijk gedeelde plaats met de Plantronics.  Geen low latency maar wel meer Fun factor in het geluid..  Betere bas dan de Plantronics,  lekker fundament,  ook weer zonder Beats-achtig aan te doen.

Uiteraard is dit een persoonlijke keuze.  Op head-fi.org staat een uitgebreide discussie over draadloze koptelefoons.  Erg interessant.  Hieruit blijkt echter wel duidelijk dat Aptx koptelefoons beter zijn dan gewone bluetooth koptelefoons maar dat bedraad nog altijd net een tikje beter is.  (logisch). Alle bovenstaande koptelefoons zijn Aptx.
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen