Smartphone fotografie app's 📱📷

Started by LittleNinja, February 7, 2015, 22:36:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Aanvullend op het topic met daarin smartphone foto's, wil ik het hier hebben over de app's die je hiervoor kunt gebruiken. Waarom gebruik jij ze? Wat kunnen ze? Wat kosten ze? Wat zijn de nadelen?

Ik ben voornemens om een tabel bij te gaan houden met daarin de meest gewaardeerde app's, zowel voor Apple, Android, Blackberry(?) en Windows phones.

Gerelateerd topic:
Smartphone fotografie topic

Overzicht smartphone fotografie app's.
Quote




































Naam app     Soort OS           Prijs                              Wat doet het                 
Standaard iOS appApplegratisGoede en stabiele camera app. Eenvoudige bediening, redelijk wat functies.
Camera+Apple&Android€1,99(iOS)Erg uitgebreide app. Heel veel naar smaak in te stellen. Redelijk makkelijk.
ProCamApplegratisMooie mix tussen bedieningsgemak & functies en dan nog gratis!
Pro Camera 8Apple€4,99Één van de beste app's aldus reviewers. Heel veel functies. Redelijk in gebruikgemak.
VSCOcamApple&AndroidgratisErg goede camera app met zeer nette filters. Niet de makkelijkste in het gebruik.
SnapseedApple&AndroidgratisFotobewerking. Erg goede app, makkelijk in gebruik, veel mogelijkheden.
FotorApplegratisFotobewerking. Net als Snapseed een goede app. Een paar andere opties.
PhotosynthApplegratisCamera app. Werkt best aardig als fotostich camera.
OverApple€1,99Een hele mooie app voor het makkelijk toevoegen van tekst in een foto. Met extra fontspakket enorm veel lettertypes.
Camera FV-5Android?Camera met veel instelmogelijkheden en correcties. Schiet JPEG, DNG & RAW
LayoutApple&AndroidgratisFijne app voor het makkelijk maken van strakke fotocollages.
Cortex CamApple&Android(?)?App voor opnamen in het donker. De camera maakt een aantal opnames en voegt ze samen. Goed resultaat.
AfterFocusApple?Goede en makkelijke app om kunstmatig focus verschillen toe te passen in bestaande foto's. Automatische selectietool werkt behoorlijk goed.
Pro HDR XApple?Hele fijne app voor het maken van HDR opnames. Aardig wat instel mogelijkheden en hoge kwaliteit opnamen.
SloProApple?App voor slowmotion opnames. Kent meer mogelijkheden en snelheden dan de standaard Apple camera.
PhotoShop ExpressApple?Goede app voor nabewerking van je foto's. Behoud de kwaliteit en maakt mooie aanpassingen.
ReflectApple?App voor het toevoegen van verschillende reflecties en toevoegen van "bijzondere effecten" bij bestaande foto's. Effecten zijn minder interessant dan de reflectie opties.
Sketch MasterApple?App voor het omvormen van foto's naar schetsen. Heeft daarnaast nog wat interessante aanpassingstools, vooral splash (terugbrengen van kleur).
EditLabApple?App met een grote variëteit aan tools, echter soms bugs (verlaging kwalitiet na een aanpassing). Zonde want de app heeft veel mogelijkheden! Actief support beleid!
DeluxeFXApple?App met een legio aan filters en opties om de kleuren te verrijken/beïnvloeden.
SlowShutterApple?Hele mooie app om slowshutter opnamen te maken voor blurry movement tot donkere opnames. Veel instelmogelijkheden. Werkt het beste met een statiefje!
TiltShiftGen2Apple?App voor het toevoegen van TiltShift effecten (partiële beeld onscherpte). Meer opties dan de meeste standaard apps.
FocusMotionApple?App voor Tiltshift opties, vooral gericht op beweging. Niet de handigste of mooiste app, maar werkt verder best goed als je weet wat je doet.
Big LensApple?Goede app voor focus aanpassingen en filters. Veel handige mogelijkheden, meer dan veel standaard app's.
LD (Lens Distortion)Apple?App voor het toevoegen van bijzondere effecten, zoals lightflares, mist, bokeh, enzovoort. Best mooi mits slim toegepast en meer effecten kun je bijkopen.
DeluxeFXApple?App met een legio aan filters en opties om de kleuren te verrijken/beïnvloeden.
EyeEmApple?App vergelijkbaar met Instagram, echter net even anders opgebouwd en meer voor alleen fotoliefhebbers. Mooie app voor mensen die inspiratie zoeken!
SquareadyApple?App om foto´s op te vullen met diverse effecten naar een vierkant formaat voor bijvoorbeeld Instagram. (Tegenwoordig kun je ook andere formaten posten op Instagram..)
SKRWTApple?App voor het aanpassen van lensvervormingen, zoals fisheye lens, breedbeeld lens, enzovoort. Werkt bijzonder goed!
EnlightApple?App voor een grote legio aan tools en kwalitatief hoogstaande aanpassingen. Behoud kwaliteit en de app wordt regelmatig verbeterd. met een legio aan filters en opties om de kleuren te verrijken/beïnvloeden.
Photoshop TouchApple?Zeer mooie app voor diverse aanpassingen die niet in andere app's te vinden zijn. Voor zover mij bekend alleen op de iPad beschikbaar.
AnselApple?App voor het omzetten en bewerken van en naar zwart-wit foto´s. Beste app voor zwart-wit!
Retouch HDApple?App voor het corrigeren van foto´s. Denk aan het weghalen van objecten/oneffenheden of  dupliceren van objecten in de foto. Werkt heel makkelijk!
Photoshop MixApple?App voor het op hoog niveau combineren van foto's.


"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#1
Voordelen van een smartphone boven een normale camera vind ik dat je hem sowieso al bij je hebt en daarnaast zorgen de verschillende app's dat je veel verschillende opties kan toevoegen die in veel gevallen niet op een normale camera aanwezig zijn.

Ik vind het dus wel interessant om te weten welke camera apps men gebruikt en wat hun ervaringen daarmee zijn. Momenteel experimenteer ik met mijn iPhone 5s (komende week komt mijn 6) met de volgende camera app's:

-Standaard iOS app
-Camera+ (€1,99)
-Manual (€1,99)
-ProCam (gratis)
-ProCamera 8 (€4,99)
-VSCOcam (gratis)
-Slow Shutter (€1,99?)
-Photosynth (gratis)
-Snapseed (gratis)
-Photoshop Express (gratis)
-BeFunky (gratis)
-Fotor (gratis)
-Over (€1,99)
-AfterFocus (€ 0,99)
-SloPro (gratis)
-Cortex Cam (€ 2,99)
-Pro HDR X (€ 1,99)
-Instagram (gratis)

Ik heb er nog een bergje geprobeerd maar die heb ik verwijderd door de onprettige werking of slechte resultaten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Ik heb er een paar gebruikt maar ben blijven hangen op Camera FV-5 die schiet sinds kort naast jpg als dng nu ook raw. Biedt veel handmatige instellingen tot correcties op van alles en nog wat.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Die heb je in lite uitvoering en betaalde uitvoering. Welke heb jij Erik?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Ik heb hem aan het lijstje toegevoegd.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

denoontje

 Voor de iPhone, met welke zijn handmatige instellingen te maken ( speed, Aperture, iso)?

LittleNinja

#7
Wat versta je onder aperture?

Bij camera+ kun je exposure, whitebalans, focus en iso instellen. Dit kan ook bij procamera 8 en gedeeltelijk ook bij "manual".
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

Ja iPhone heeft natuurlijk geen Aperture oftewel diafragma[emoji51]

LittleNinja

Dan zal dit niet in te stellen zijn... :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

ja na wat lezen al achtergekomen dat scherpte diepte niet echt kan met een camera zoals deze...je moet software (appware) matig gaan blurren.

LittleNinja

Ongetwijfeld met wisselend succes..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Vandaag heb ik de app "AfterFocus" van MotionOne binnengehaald voor € 0,99.

Fijne app, werkt erg makkelijk en snel. Even een simpel voorbeeld fotootje waarbij ik het origineel heb aangepast op achtergrond scherpte, kleur en scherpte in pakweg een minuutje.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#13
Kort geleden de app Cortex Cam gekocht. Deze app is er voor opnamen in donkere omgevingen. Hier had ik ook de app Slow Shutter voor in gebruik, maar eigenlijk is de standaard foto app van Apple al beter dan die app.

Cortex Cam is wel duidelijk een stuk beter dan de standaard app. Je moet je mobiel wel even stabiel houden om beweging te voorkomen tijdens de "exposure" maar het resultaat mag er zeker zijn! De foto die ontstaat is wel behoorlijk groot aangezien de laatste opname bijna 23MB was t.ov. een standaard foto van <4MB.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

#15
Ik dacht dit even na te kijken in de instellingen, maar helaas..

Zoals ik het op de site www.cortexcamera.com lees, werkt dit hetzelfde als hoe Oppo met de Find 7 50mp foto's maakt met de 13mp sensor. Ze nemen een bergje foto's achter elkaar en plakken die over elkaar heen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Dit weekend ook de app Pro HDR X gekocht. Dit is een app puur gericht op HDR opnames. Ik heb een bergje HDR foto's gemaakt met alle app's (die HDR opnamen toelaten) die ik nu op mijn iPhone gezet heb. Pro HDR X maakt wat mijn opninie betreft de mooiste HDR opnamen, waarbij sommige camera app's er echt een lelijk plaatje van weten te maken, zelfs betaalde app's die met normale foto's heel behoorlijk weten te presteren! De ProCam app en de ProCamera app vond ik bijvoorbeeld niet heel sterk met HDR.

Als ik zo alle app's een beetje vergelijk dan kan ik zeggen dat de standaard app alles behoorlijk goed doet! Niet altijd het beste, maar wel vaak een hele goede tweede plek! Zo ook met de HDR opnamen, waar hij een hele goede tweede plek inneemt. De andere app's kun je inzetten voor dat kleine beetje extra of vanwege het ontbreken van een bepaalde functie/mogelijkheid.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Je kan je geld toch terugkrijgen bij appelstroop dus als het niks is geld terug halen. Veel apps hebben inderdaad betere marketing dan prestaties
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Iedere app heeft wel bepaalde mogelijkheden of functies waarin ze uitblinken. Dus ze hebben allemaal wel een functie. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Mij te ingewikkeld ik wil gewoon een goede alleskunner.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Dan zit je bij Apple bij de standaard app heel goed. Bij de OnePlus One heb ik geen idee. Ik begreep dat de Oppo camera app de fijnste is voor beide apparaten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#21
Ik heb de lijst met app's eens bijgewerkt om mensen te informeren over verschillende app's die ik aangeschaft en getest heb. Zie hiervoor de openingspost.

Mochten jullie iets zien waar je meer van weet, bijvoorbeeld beschikbaarheid op Android, laat het me weten.

Wil je meer informatie over een app of wil je weten welk effect je met welke app je kunt bereiken, vraag het gerust.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S

en als je nu zo'n mooie foto hier wilt delen, maar hij is te groot voor uploaden, hoe verklein je hem dan?

of hoort deze vraag niet in dit topic thuis?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LittleNinja

Ik post hem meestal via de laptop... Maar via de tapatalk app kun je ze ook plaatsen als link.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Oud topic een schop onder zijn kont geven..

Ik heb een redelijke verzameling aan app's om foto's te nemen en om ze te bewerken. Nu valt me op dat nagenoeg iedere app de kwaliteit omlaag brengt. Ik gebruik bijvoorbeeld de Lightroom app, maar ook die maakt van een 6,1MB bestand een 2,9MB bestandje na enkele basis bewerkingen. Nu valt het bij de lightroom app nog mee, maar bij sommige apps zie je de kwaliteit in het beeld echt instorten!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"