High-End Munchen 2015 (14 - 17 mei) - wie gaan?

Started by Jean Sibelius, February 7, 2015, 09:48:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Nog iets meer dan 3 maanden en dan vind dit grootse event weer plaats :).
Drie jaar geleden geweest met een leuke groep mede-enthousiastelingen en besloten om dit jaar weer samen te gaan kijken/luisteren.

http://www.highendsociety.de/index.php/en_high_end_moc.html

Zijn er nog mensen van het forum van plan om te gaan?


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

bmateijsen

Wij gaan eigenlijk ieder jaar..... dus ook dit jaar weer. ;D

Maximus_Aurelius

Vanaf het begin al daar en nu weer.  :pompom:
Ik verblijf weer 5 dagen en niet alleen voor de High-end, daar ga ik maar 1 dag heen.
München is mijn tweede Heimat  :pompom: :clapping:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

koosnaampje-audiofiel

Klipsch, Denon.

Pai Mei

Twijfel nog, zit nu nog in verbouwing van ons nwe huis en dat duurt nog wel minimaal twee weken.  En ik heb nu ook beschikking over een kelder die ik mag ombouwen tot ht ruimte cq lounge.

W
Marantz SR7007 | Pioneer VSX-A5i | CEC AMP3300R | CEC CD3300 | Pioneer DVR-530H | Elac 208.2 | Elac 203.2 | Elac 200.2 | JK Reference Junior | Interlink JK acoustics Type II | JK Type II| Oehlbach | Viablue

road rebel

Ik zou graag eens naar zo een grote Duitse beurs gaan, maar ik twijfel nog tussen deze en IFA. Voor de mensen die gaan: waarom deze kiezen boven IFA?

bmateijsen

Quote from: road rebel on March 31, 2015, 09:26:17
Ik zou graag eens naar zo een grote Duitse beurs gaan, maar ik twijfel nog tussen deze en IFA. Voor de mensen die gaan: waarom deze kiezen boven IFA?

IFA is alles... hifi, home-cinema, huishoudelijke apparatuur, car-fi, etc... Ga je voor stereo en high-end dan is Munchen veel interessanter. Wat vind je praktisch niet in munchen: home-cinema.

Wat vind je niet op de IFA: high-end stereo... ;) (maar ook bijna geen stereo)

road rebel


Jean Sibelius

Iedereen alvast een goede reis en veel plezier toegewenst en mogelijk tot ziens :headbanging: Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Jan veel plezier, uiteraard de rest ook.  :headbanging:
Morgenvroeg vanuit Düsseldorf gaan we naar die Heimat. Dinsdag terug.
Waarschijnlijk zondag de beurs, zaterdag niet want dan is het goed weer, zeggen de voorspellingen.
Dan zijn de biergarten bij Weihenstephan, Paulaner am Hochstrasse belangrijker   :clapping: :D en wie weet bij Scheyern ook  :pompom:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pai Mei

Vanavond vertrekken wij, omdat we eerst etentje hebben maken we tussenstop in Frankfurt. Anders waren we al onderweg. Morgenochtend reizen we op tijd door naar Munchen. Even lekker de stad door en hapje eten en drinken. Zondag de beurs. Maandag terug.
Marantz SR7007 | Pioneer VSX-A5i | CEC AMP3300R | CEC CD3300 | Pioneer DVR-530H | Elac 208.2 | Elac 203.2 | Elac 200.2 | JK Reference Junior | Interlink JK acoustics Type II | JK Type II| Oehlbach | Viablue

vik

Vergeet ook zeker niet even langs ons te komen : Hal 4, B06 MS Technik  ::)

Dit is onze nieuwe trailer gemixed door Auro -3D in 11.1 en is onder andere ook op lokatie te bekijken en te luisteren.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Guus Hiddink is er ook zie ik, dus het is zeker de moeite waard!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

martin778

Hij lijkt ook niet echt onder de indruk te zijn  ;D

vik

 :P ;D

Ik denk eerder dat hij nadenkt over hoe het verder moet met zijn carriere.


Quote from: Bas Akkerman on May 16, 2015, 09:18:04
Guus Hiddink is er ook zie ik, dus het is zeker de moeite waard!
Quote from: martin778 on May 16, 2015, 14:24:11
Hij lijkt ook niet echt onder de indruk te zijn  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rudy1968

#17
Quote from: vik on May 16, 2015, 08:34:23
Vergeet ook zeker niet even langs ons te komen : Hal 4, B06 MS Technik  ::)

Sorry, ik heb geen gelegenheid gehad even langs te komen.
Na de homecinema happening van Cinedream is mijn interesse voor HT aangewakkerd, maar 4 dagen voor alleen al stereo is voor mij veel te weinig.
Wellicht volgend jaar!  :blush:

Jean Sibelius

Afgelopen vrijdag en zaterdag met drie (audio)maten doorgebracht op de High-End in München (vrijdagochtend vliegen en zondagochtend weer terug). Ongelofelijk hoe groot deze beurs is, zelfs in twee dagen is het ons niet gelukt om alles te bekijken en (goed) te beluisteren. Ondanks dat er veel bekenden waren bijna niemand spontaan tegen het lijf gelopen. Hopelijk hebben we de meest 'indrukwekkende' sets wel gezien/beluistert, maar veel grote merken schitterde helaas door afwezigheid, jammer! Verder heb ik de indruk dat veel speakermerken er (bewust) voor hebben gekozen om niet met hun vlaggenschip speakers te komen dan wel te spelen (dit ivm afmetingen van de beschikbare ruimtes?), dat was enkele jaren geleden toch wel anders. Op zich begrijpelijk, maar toch jammer...

Natuurlijk veel mooie dingen gezien en gehoord, maar van slechts twee sets was ik echt onder de indruk. De Estelon Extreme (aangestuurd door Soulution elektronica) en de Zellaton Statement. De eerste presenteerde een hele mooie natuurgetrouwe ambiance waar alles leek te kloppen (en dat was de enige set die me op een gegeven moment kippenvel gaf), de tweede set-up was echt indrukwekkend qua rust, resolutie en plaatsing ('niet normaal').

Eigenlijk alles wat ik op het gebied van Atmos heb gehoord was matig tot bedroevend slecht, dus dat wordt toch nog een keer naar BB&G als het wel een keer in onze gezamenlijke agenda's pas :).

Verder een tijdje doorgebracht bij de stand van Stax. Jaren geleden erg onder de indruk toen ik een koptelefoon van dit merk hoorde bij een forumgenoot, maar nu ik er nog eens goed naar heb geluisterd mis toch ik teveel (ruimte)informatie.

Al met al een erg leuk weekend (zeker ook in de tijd niet op de beurs) :headbanging: en weer een hoop indrukken rijker, maar ook wel een bevestiging dat ik tevreden moet zijn met hoe mijn eigen set-up speelt.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Rudy1968

#19
Quote from: Jean Sibelius on May 18, 2015, 20:51:16
......, zelfs in twee dagen is het ons niet gelukt om alles te bekijken en (goed) te beluisteren.

Natuurlijk veel mooie dingen gezien en gehoord, maar van slechts twee sets was ik echt onder de indruk. De Estelon Extreme (aangestuurd door Soulution elektronica) en de Zellaton Statement.

Ik had dus aan 4 dagen niet genoeg  ;).

De Estelon was inderdaad indrukwekkend.
In tegenstelling tot hetgeen op een andere site te lezen is, de Estelon komt dus niet uit Zwitserland, maar uit Estland.
Wat ook het vermelden waard is, de speaker beschikt over een bijzondere en innovatieve ruimte-akoestiek aanpassing.
Het grijze gedeelte is motorisch in hoogte instelbaar, waarbij, als ik het goed heb begrepen, de beweging niet lineair is, maar een cirkelboog volgt. Verder kan de afstraalhoek van de tweeter worden aangepast.
Deze twee instelmogelijkheden hebben een direct gevolg voor de afbeelding van de speakers.


Andere voor mijn gehoor bijzonder mooi klinkende systemen:
Living Voice Vox Olympian op Kondo
Gauder op Vitus (de Gauder in hun eigen ruimte was...'bescheiden' zoals de Duitsers zeggen)
Tidal
Alluxity
TAD
Tune Audio op ModWright

Op Hifideluxe:
Audio Note (UK)
JMF Audio



Pai Mei

Op zondag geweest, wat een heerlijke dag om op de beurs te zijn. Veel bekeken en hier en daar wat geluisterd.Maar veel te weinig tijd om alles goed te bekijken of te luisteren.

W
Marantz SR7007 | Pioneer VSX-A5i | CEC AMP3300R | CEC CD3300 | Pioneer DVR-530H | Elac 208.2 | Elac 203.2 | Elac 200.2 | JK Reference Junior | Interlink JK acoustics Type II | JK Type II| Oehlbach | Viablue

Rusher


Quote from: Pai Mei on May 19, 2015, 20:17:30
Maar veel te weinig tijd om alles goed te bekijken of te luisteren.
Is het zo groot en veel? Ofwel indrukwekkend?

Misschien maar eens gaan.

Rudy1968

Quote from: Rusher on May 19, 2015, 20:26:02
Is het zo groot en veel? Ofwel indrukwekkend?

Misschien maar eens gaan.

De lijst van exposanten hier:

http://www.highendsociety.de/index.php/brands_2015.html

Er zijn 120+ luisterruimtes en honderden stands.
Als je op de site surft, zie je ook plattegronden zoals hier:
http://www.highendsociety.de/index.php/en_high_end_exhibitor_service_atrium_4_2nd_floor.html

Rusher

Bizar ! Heb het gevoel dat je keuzes moet maken, van tevoren! Anders kun je net als in een groot museum alle indrukken niet meer in je opnemen!

Rudy1968

#24
Quote from: Rusher on May 19, 2015, 20:48:23
Bizar ! Heb het gevoel dat je keuzes moet maken, van tevoren! Anders kun je net als in een groot museum alle indrukken niet meer in je opnemen!

Als het thuis op het scherm er al indrukwekkend uit ziet, wacht maar tot je er staat  ;)!

Oh, en a propos, er is nog een parallel show in een hotel met ca 7 grote ruimtes en een handvol hotelkamers...
Die heet Hifideluxe, zie www.hifideluxe.de .