Brom via de front speakers bij Musical Fidelity M6/500i - Marantz SR7008 combi

Started by DV79, February 4, 2015, 14:32:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erik s.

als het opschrift klopt, moet hij doen wat hij hoort te doen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rowdy


DV79

Quote from: erik s. on March  2, 2015, 16:27:43
als het opschrift klopt, moet hij doen wat hij hoort te doen.

Hij doet ook zeker iets, maar blijkbaar niet alles.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

DV79

Quote from: Rowdy on March  2, 2015, 16:58:40
Wat voor coaxkabel gebruik je, Koka 0799 van Hirschman?

Nee, het is een kabel die een Ziggo monteur me laatst heeft gegeven.
Technetix RLA75
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

erik s.

Quote from: DV79 on March  2, 2015, 17:02:54
Hij doet ook zeker iets, maar blijkbaar niet alles.
een betere zal niet minder brom geven. een betere coax mogelijk wel. de kabelbedrijven geven je gewoonlijk meuk.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

VTEC_genieter

Ze hebben bij de UPC winkel ook kabels van Hirschman te koop.
Zijn dat fantastische kabels?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

erik s.

Hirschmann maakt degelijke kabels.
zitten er ook degelijke connectors aan of van die plastic troep?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

DV79

Quote from: erik s. on March  2, 2015, 21:36:24
Hirschmann maakt degelijke kabels.
zitten er ook degelijke connectors aan of van die plastic troep?

Ok, goed, zeker het proberen waard.
Ik heb sowieso nog op m'n lijstje staan een Hirschmann GHV41MX versterker te plaatsen, dan moet ik toch met kabels aan de slag.
Dus die kabel moet ik dan toch ook aanschaffen.

Ik ga eens even op zoek.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Pallenmans

Quote from: DV79 on March  2, 2015, 14:38:39
Bedankt beiden.

Het is op beide kanalen maar het is duidelijk minder geworden door het plaatsen van het mantelfilter, ik heb die eerst direct in de meterkast bij het binnenkomen van de kabel geplaatst. Daarna was de brom duidelijk minder maar nog steeds aanwezig. En nu na het verplaatsen van het mantelfilter naar direct bij de Humax tuner is het nog minder geworden. Maar er is nog steeds een lichte brom te horen op het kanaal van de HT passthrough. Die hoor ik niet op één van de andere kanalen op de MF.


Misschien een een optie  om te kijken of je het output signaal vanuit je marantz  iets naar beneden kan schroeven
Als ik het zo lees lijkt het er op dat je MF  het output signaal  niet kan verwerken 
Want als het een aard fout ( of lus)  zou zijn zou je ook een brom moeten horen  op de rest  van de input kanalen  van de MF ( Spreek uit ervaring)
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

erik s.

Quote from: Pallenmans on March  6, 2015, 15:00:03
Misschien een een optie  om te kijken of je het output signaal vanuit je marantz  iets naar beneden kan schroeven
Als ik het zo lees lijkt het er op dat je MF  het output signaal  niet kan verwerken 
Want als het een aard fout ( of lus)  zou zijn zou je ook een brom moeten horen  op de rest  van de input kanalen  van de MF ( Spreek uit ervaring)
van oversturing krijg je geen brom. dat het alleen bromt als de ingang met de Marantz gekozen wordt, geeft wel aan dat het daar ergens vandaan komt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Henrie

Quote from: erik s. on March  6, 2015, 15:03:24
van oversturing krijg je geen brom. dat het alleen bromt als de ingang met de Marantz gekozen wordt, geeft wel aan dat het daar ergens vandaan komt.
Precies, en een brom wordt bijna altijd veroorzaakt door een aardlus. En een aardlus wordt weer bijna altijd veroorzaakt doordat de CAI en de veiligheidsaarde een verschillend potentiaal hebben. Zoals eerder gezegd, had ik precies hetzelfde probleem, ook alleen met de HT-ingang. Ik had alleen de mazzel dat het mantelstroomfilter de brom wel helemaal weghaalde...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

DV79

Die brom komt heel duidelijk via de CAI, wanneer ik de antennekabel uit de Humax haal is het weg.
En het is echt wel heel erg veel minder door het plaatsen van het filter, maar niet helemaal weg.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Henrie

Quote from: DV79 on March  6, 2015, 22:23:24
Die brom komt heel duidelijk via de CAI, wanneer ik de antennekabel uit de Humax haal is het weg.
En het is echt wel heel erg veel minder door het plaatsen van het filter, maar niet helemaal weg.
Misschien toch nog eens een ander mantelstroomfilter proberen? Misschien dat je huidige filter toch nog wat 50 en/of 100Hz doorlaat, waar je last van blijft houden...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

DV79

Quote from: Henrie on March  6, 2015, 22:35:56
Misschien toch nog eens een ander mantelstroomfilter proberen? Misschien dat je huidige filter toch nog wat 50 en/of 100Hz doorlaat, waar je last van blijft houden...

Ja dat kan ik idd makkelijk proberen. Welke mantelstroomfilter gebruik jij? Heb je daar nog gegevens van?
Ik weet niet of er verschillende types zijn, of dat er ander materiaal gebruikt wordt.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Henrie

Quote from: DV79 on March  6, 2015, 23:30:03
Ja dat kan ik idd makkelijk proberen. Welke mantelstroomfilter gebruik jij? Heb je daar nog gegevens van?
Ik weet niet of er verschillende types zijn, of dat er ander materiaal gebruikt wordt.
Ik heb geen flauw idee welk merk/type ik heb. Ik heb de eerste de beste gekocht en die werkte (gelukkig) perfect. Ik zal morgen even kijken of er een merk en/of type op staat vermeld...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C