Ziggo opnieuw ingeladen: slechter beeld

Started by pameijer, February 3, 2015, 16:37:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Raymen

iemand al gelukt om in te loggen bij ziggo.

Hier nog steeds vrouwelijk geslachtsdeel.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Martinus

Quote from: Raymen on April 19, 2015, 23:13:10
iemand al gelukt om in te loggen bij ziggo.
Hier nog steeds vrouwelijk geslachtsdeel.
Mvrg,
Raymen

ik zie nu voor mij een vernieuwde site, alles lijkt weer te werken....
............

BuSpu

Gisterenavond ineens stuiterende audio.... :blink:

troje

Bij mij ook nog steeds problemen. Een wat oudere Sony televisie met CI+ module. Werkte prima totdat Ziggo besloot de zenders opnieuw in te delen. NPO 1, 2 en 3 doen het, de rest niet meer. Helpdesk kan me niet helpen. Op het forum van Ziggo een draadje van 9 pagina's met mensen met een identiek probleem.

https://community.ziggo.nl/apparatuur-televisie-36/ci-module-geeft-error-na-upc-migratie-1721/index1.html

En de helpdesk doet alsof het aan mij ligt. Televisie en CI+ module zijn beide gecertificeerd door Ziggo, maar ze sturen me met een kluitje in het riet.

Dan gaan we de boel, internet en televisie dus, maar eens verhuizen. Waardeloze service. Waardeloos bedrijf.

TopGun2010

Ik begrijp ook niet dat ze dit doen, ze hadden die hele herindeling niet hoeven doen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Snowmaster

#81
Als iemand overgaat op de Horion Box : hou ons op de hoogte van de kwaliteit !

Vorige week bij forumlid gekeken die over is gegaan op Caiway  :o.  Wat een plaatje en een goed geluid !
Hij had nog opnames van Ziggo op de harde schijf.  Wij hebben twee uitzendingen van de rijdende rechter vergeleken. De verschillen waren fors. Cayway had een retestrak gedetailleerd beeld en een luider, ruimtelijker en gedetailleerder geluid.
Het Ziggobeeld was bruinig, plat, onscherp en het geluid was bedompt en niet geweldig.
Ik schrok van dit verschil want ik heb ook Ziggo. Helaas heb ik hier geen Caiway mogelijkheid anders had ik onmiddellijk mijn contract beëindigd bij Ziggo.

Op mijn Humax gaf hij trouwens Q256 aan en op de Samsung stond dit op Q64 ingesteld.
Een verschil na wijziging kon ik niet waarnemen.

In een korte tijd begin ik nu aan mijn 4e Humax decoder. Ziggo moet hem steeds vervangen omdat de decoders het telkens laten afweten. Ik krijg dan een gerefurbishd exemplaar en dat is gewoon ruk want je krijgt andermans herstelde afval. Zo lost Ziggo dit soort problemen op.
Kan formeel al vanaf 28 februari geen TV kijken omdat decoder nog steeds niet is gearriveerd. Heb al mijn 2e tegemoetkoming ontvangen : 1x € 20,- en 1x €70,-.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raymen

Laat het weten als je over bent gegaan,.

Zit zelf ook te twijfelen
Als de kwaliteit echt beter is ,bestel ik er ook 1, plus een extra box voor boven

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Cobraatje

Hier in het 7900 gebied ook duidelijk slechter beeld.

Ziggo was altijd messcherp en fraai beeld, nu is het beeld softer en SD is slecht.
De muziekzenders in de 600 zijn abominabel.
Bekabeling is Tasker(3-voudig afgeschermde kabel) met Viablue connectoren, daar kan het volgens mij ook niet aan liggen.

2 weken geleden contact opgenomen en toen werd er uiteindelijk toegegeven dat ze de zaken in het 7900 gebied nog niet op orde hadden.
Het zou nu wel goed moeten zijn, maar bij mij dus niet.
Vanmorgen weer gebeld en nadat ik zeer duidelijk had gemaakt dat ik een oplossing wil, komt er vanmiddag een monteur langs.

Ben eigenlijk wel klaar met Ziggo en verwacht dat ik, na meer dan 20 jaar @home/ziggo klant te zijn geweest, ga opzeggen.
Ik hoop vanwege al het gedoe van overstappen toch op een oplossing.

Cobraatje

Net de monteur gehad; beeldsterkte, kabels e.d. allemaal prima.
Kan dus niets aan het beeld veranderen :crazy:.

Door de grootte van mijn tv, 65 inch, zou het meer kunnen opvallen en eventueel een aparte box ipv een CI+cam zou kunnen helpen.
Op mijn vraag waarom ik hiervoor met mijn CI+ wel kraakhelder beeld had en sinds de overgang het beduidend minder is geworden, had hij geen antwoord.
Hij gaf aan dat hij ook alleen maar uitvoerende is en dat klopt natuurlijk.
Lijkt mij als technicus ook vervelend voor een bedrijf te moeten werken dat ooit stond voor kwaliteit en nu alleen maar aan geld denkt.

Ziggo sucks out loud :( :sly: :lookaround:.
Ik zeg ieg per direct mijn extra TV bundels op en ga op zoek naar een andere provider.

Ik hoor altijd dat KPN ook slecht beeld heeft, klopt dit?
Wie een tip heeft voor een provider met goed beeld het 7900 gebied, dat hoor ik graag.

Sjaak_Banaan

Mij werd verteld dat de slechtere kwaliteit komt omdat er door de fusie extra zenders zijn toegevoegd waardoor de kabel te 'vol' is.
Ze moeten daardoor ook de probleemfrequenties gebruiken welke kunnen storen. Als het eerst niet zichtbaar was zou het kunnen komen omdat de zenders opnieuw gerangschikt zijn en deze misschien nu op de probleemfrequenties zitten.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Raymen

dus een beetje hun probleem wordt jouw pobleem

mvrg
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Snowmaster

Ondertussen heb ik mijn beeld verbeterd maar niet door Ziggo.

De set speelde na de verbouwing nog grotendeels op de normale WCD's en ik ben weer overgestapt op de audiogroep. Na 2 weken "tunen" dmv trial en error is het beeld en geluid nu nagenoeg weer op oude niveau. Eigenlijk had het dus nog beter moeten zijn.
Ik wacht ook al een maand op een nieuwe decoder. Heb mijn abonnement een half jaar geleden gerefreshed en een decoder afgedwongen. Maar....ik begin nu aan de 3e Humax...ze gaan allemaal kapot.. :-[.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Integra

Wij hebben al jaren Humax ontvangers... nog nooit een stuk gehad.
Een kennis van me had wel ellende met een Humax recorder....
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

kindval

Bij mij 2311 gebied na omzetting eerst een week of 2 veel slechtere beeldkwaliteit...is daarna helemaal goed gekomen. Zelf niets veranderd...

r-win

Ook hier veelvoudig problemen. Audio die weg valt. Groenen vlekken in het scherm, of zelfs helemaal geen beeld...  :whatsthat:
Klacht is ingediend
Epson TW7200 | Onkyo TX-nr636 | Mordaunt Short 906i | Mordaunt short 902i | Dolby Atmos enabled Onkyo speakers| 5.1.2

Cobraatje

Beeldkwaliteit is inmiddels bij mij verbeterd.
Het is niet zoals het was voor de omzetting, maar een stuk beter.


Kwabbernoot

Het vreemde bij mij is dat het even duurt voordat het beeld goed wordt gedecodeerd. Het kan zo maar een kwartier duren voordat de groene of roze vlakken en blokjes weg zijn en dan is het beeld ineens prima. Raarrrr.

Groeten...

KillerbeeNL

Quote from: Cobraatje on May  1, 2015, 09:47:07
Beeldkwaliteit is inmiddels bij mij verbeterd.
Het is niet zoals het was voor de omzetting, maar een stuk beter.

+1
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Multimediaknaller

Quote from: Martinus on February  3, 2015, 21:00:30
Ik vind sommige mss wel scherper.... Ff volgen.
9700 gebied, wellicht is dat can belang.

Hier ook 9700 maar echt een retestrak beeld en een 10% sterker signaal  :pompom:

W.Otter

hier (5555) ook nog geen verbetering, veel artifacts en hoge BER. alle kabels al nagemeten/vervangen. wordt echt spuugzat van ziggo. iemand een provider die wel werkt?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymen

Nou. Vandaag mijn horizon box en extra media box ontvangen.

Advies wachten op de monteur.
Die komt pas 11 mei >:(

Dus wachten....... Nee echt niet. Gewoon proberen aan te sluiten, leek me makelijk
Maar dat is het dus niet.
Kreeg  steeds de fout melding code 1030
Hmmm wat nu weer.
Kabels gecontroleerd ,alles goed.
Geen idee...... Kabel van ziggo zelf in de muur doos, opnieuw installiet doorlopen, geen fout code.

Hee gelukt, was best makelijk eigenlijk.
Verder kwaliteit is goed zeer goed, maar niet beter dan de humax 5200. Gelijk zou ik zeggen

Toen de extra horizon box aangesloten, dat ging minder snel.
Eerst software update doen, ,maar hoe
Box naar beneden, dan aansluiten, met bijgeleverde kabel aan de horizon main box.
Hee update gelukt, naar boven die box, ja hehe beeld.

7 mei gaat pas mijn nieuwe abbonement in,kan nog niet van my prime, en on demand genieten.

Ben voor de rest wel tevreden, kan ne verder terug kijken, en kieEn wat ik wil zien.
Ook de blokjes op de zenders die ik had, zijn weg. Dus al met al goede upgrade
En ik ben goedkoper uit.. :nopompom: :pompom:


Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Sjaak_Banaan

Na uren aan de telefoon te hebben gehangen is er eindelijk een monteur bij mijn ouders geweest. Na wat metingen blijkt dat de kabel van het kastje aan straat tot aan het huis 'rot' is. Die wordt komende week vervangen en dan zou het goed moeten zijn. Voorheen was dit niet echt zichtbaar. altans alle zenders kwamen goed door...
Al die tijd dus voor niets bezig geweest daar met bellen en dingen proberen... zucht. Blij dat ze het nu eindelijk echt gaan oplossen, maar jammer dat het op deze manier moest, ze hadden veel eerder kunnen komen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

ajbeefde

Quote from: Raymen on May  2, 2015, 19:39:27
Nou. Vandaag mijn horizon box en extra media box ontvangen.

Advies wachten op de monteur.
Die komt pas 11 mei >:(

Dus wachten....... Nee echt niet. Gewoon proberen aan te sluiten, leek me makelijk
Maar dat is het dus niet.
Kreeg  steeds de fout melding code 1030
Hmmm wat nu weer.
Kabels gecontroleerd ,alles goed.
Geen idee...... Kabel van ziggo zelf in de muur doos, opnieuw installiet doorlopen, geen fout code.

Hee gelukt, was best makelijk eigenlijk.
Verder kwaliteit is goed zeer goed, maar niet beter dan de humax 5200. Gelijk zou ik zeggen

Toen de extra horizon box aangesloten, dat ging minder snel.
Eerst software update doen, ,maar hoe
Box naar beneden, dan aansluiten, met bijgeleverde kabel aan de horizon main box.
Hee update gelukt, naar boven die box, ja hehe beeld.

7 mei gaat pas mijn nieuwe abbonement in,kan nog niet van my prime, en on demand genieten.

Ben voor de rest wel tevreden, kan ne verder terug kijken, en kieEn wat ik wil zien.
Ook de blokjes op de zenders die ik had, zijn weg. Dus al met al goede upgrade
En ik ben goedkoper uit.. :nopompom: :pompom:


Mvrg,
Raymen

Extra box via WiFi aangesloten?

Geen extra kabels naar boven  ;)

Hier werken beide boxen perfect, gelukkig zijn wij niet bekend met al de genoemde problemen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raymen

Klopt, geen kabels en perfect met wifi

Beeld en geluid zijn op bijde boxen super


Mvrg
Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld