Ziggo opnieuw ingeladen: slechter beeld

Started by pameijer, February 3, 2015, 16:37:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hdnoob

De beeldkwaliteit hier lijkt gelijk aan eerst maar beduidend meer zenders met artifacts en slecht ontvangst.

W.Otter

Quote from: fokke-gerrit on February  7, 2015, 10:00:36
Dan zou ik toch maar eens de kabels+AOP+ radio/tv uitgangen in de muur naar checken als je Hirschmann gebruikt zegt niks of je hebt veel last van 4g netwerk dat wil ook weleens storen. Anders kan je ook altijd de buren vragen of die het zelfde probleem hebben

aangezien ik dit probleem dus al een tijdje heb, heb ik alle kabels vervangen en alle punten meerdere malen nagelopen. Ook de aansluiting in de muur/meterkast.

ik heb nu wel weer een BER van 35 wat dus geen problemen oplevert met artifacts. de tweede tuner in de humax 5050c heeft wel een BER van 100 wat problemen oplevert met opnemen (nu doe ik dat nooit maar mijn vriendin wel)

het blijft een zorgelijk iets en heel vervelend. signaalsterkte is maar 16% maar de kwaliteit wel 100%.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

danielo

Gisteren op 4 plekken in utrecht aangepast (voordat iedereen in paniek gaat bellen volgende week). Zag weinig verschillen op het eerste gezicht meest zorgelijk is dat je vaak dingen als presets/fav krijt bent en de timers dat was een heel gezeur. Ergste wat kan gebeuren is ze een pincode (niet de default) hebben gezet maar hem niet meer weten dat was zoeken naar de backdoors.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

John Wx

Quote from: danielo on February  8, 2015, 14:31:39
Gisteren op 4 plekken in utrecht aangepast (voordat iedereen in paniek gaat bellen volgende week). Zag weinig verschillen op het eerste gezicht meest zorgelijk is dat je vaak dingen als presets/fav krijt bent en de timers dat was een heel gezeur. Ergste wat kan gebeuren is ze een pincode (niet de default) hebben gezet maar hem niet meer weten dat was zoeken naar de backdoors.

Daniel.

Iedereen heeft een brief gehad met instellingen en een folder hoe te doen met welke decoder
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

danielo

#29
Quote from: John Wx on February  8, 2015, 17:16:31
Iedereen heeft een brief gehad met instellingen en een folder hoe te doen met welke decoder

Huh en je denkt dat sommige mensen geen hulp nodig hebben ?, Ook zeggen ze daar echt niet uit hoe de pincode (van de settings dus)  eraf te halen van een kasje uit 2004/2005 die iemand heeft aangepast.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

John Wx

Quote from: danielo on February  8, 2015, 17:22:54
Huh en je denkt dat sommige mensen geen hulp nodig hebben ?, Ook zeggen ze daar echt niet uit hoe de pincode (van de settings dus)  eraf te halen van een kasje uit 2004/2005 die iemand heeft aangepast.

Daniel.


Het staat er naar mijn mening heel duidelijk in ook de settings en welke code's je ze moet zetten per verschillende decoder, pluim voor Ziggo

Een kastje van 11 jaar geleden  :withstupid: waarom aanpassen ? vaag

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

danielo

Quote from: John Wx on February  8, 2015, 21:12:02

Het staat er naar mijn mening heel duidelijk in ook de settings en welke code's je ze moet zetten per verschillende decoder, pluim voor Ziggo

Een kastje van 11 jaar geleden  :withstupid: waarom aanpassen ? vaag

Omdat die dat kasje nu eenmaal heeft ? Komt de deur niet meer uit en wil gewoon tv kijken. Misschien dat het ergens staat waar ik niet kijk maar ik zie alleen :

---
over uw pincode
Vraagt uw ontvanger of uw CI+ TV om een pincode zodra u de zenders wilt zoeken? Gebruik dan de standaard pincode 0000,1111 of 1234. Heeft u zelf een pincode ingesteld voor bijvoorbeeld een kinderslot? Gebruik dan uw persoonlijke pincode.

Werken de standaard pincodes niet of bent u uw eigen pincode vergeten? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0900-1884 (normaal tarief) of 1200 (gratis) vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo.
---

op de website, weet zo 123 even niet meer wat het type nummer was maar vond de oplossing in een forum uit 2006 dus :). Denk dat je wat overschat hoe normale mensen omgaan met elektronica de 3 personen die ik gisteren geholpen heb willen/durven/kunnen deze instelling echt zelf niet doen laat staan de fav. terugzetten op 'hun' volgorde of de opname programma's indien nodig te herstellen.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

John Wx

Quote from: danielo on February  8, 2015, 21:23:21
Omdat die dat kasje nu eenmaal heeft ? Komt de deur niet meer uit en wil gewoon tv kijken. Misschien dat het ergens staat waar ik niet kijk maar ik zie alleen :

---
over uw pincode
Vraagt uw ontvanger of uw CI+ TV om een pincode zodra u de zenders wilt zoeken? Gebruik dan de standaard pincode 0000,1111 of 1234. Heeft u zelf een pincode ingesteld voor bijvoorbeeld een kinderslot? Gebruik dan uw persoonlijke pincode.

Werken de standaard pincodes niet of bent u uw eigen pincode vergeten? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0900-1884 (normaal tarief) of 1200 (gratis) vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo.
---

op de website, weet zo 123 even niet meer wat het type nummer was maar vond de oplossing in een forum uit 2006 dus :). Denk dat je wat overschat hoe normale mensen omgaan met elektronica de 3 personen die ik gisteren geholpen heb willen/durven/kunnen deze instelling echt zelf niet doen laat staan de fav. terugzetten op 'hun' volgorde of de opname programma's indien nodig te herstellen.

Daniel.

Stond netjes in de brief een nummer bij om te bellen bij eventuele hulp anders kwam er een monteur

Ik overschat niks maar als men leest of belt werd men geholpen

Maar gelukkig heb jij ze geholpen
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

danielo

Quote from: John Wx on February  8, 2015, 22:53:46
Stond netjes in de brief een nummer bij om te bellen bij eventuele hulp anders kwam er een monteur

Ik overschat niks maar als men leest of belt werd men geholpen

Maar gelukkig heb jij ze geholpen

laten we het hier maar ophouden, mijn eerste reactie ging over beeldkwaliteit waar deze thread overging en ik zal niet 123 een verschil waar ik het gedaan heb.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Starred

In postcodegebied 2341 heb ik sinds kort een enorm slecht beeld, onkijkbaar.
Maar eens contact opnemen met Ziggo  :hmmm:

Raphie

Regiocodes hebben helemaal niks van doen met beeldkwaliteit, maar zorgen alleen dat je de juiste regionale zenders in je voorkeuze krijgt.
Ziggo heeft de infrastructuur niet aangepast dus beeldkwaliteit zou niks uit mogen maken en is sowieso niks wat je aan de receiverkant kan beinvloeden.
Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat bij UPC de HD ZENDERS op 71,72 etc zaten en bij ZIGGO misschien op 1,2 etc? 
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: Starred on February  9, 2015, 08:03:32
In postcodegebied 2341 heb ik sinds kort een enorm slecht beeld, onkijkbaar.
Maar eens contact opnemen met Ziggo  :hmmm:
wat bedoel je met onkijkbaar? Storing? Groene vlakken, hickups?
JBL PRX Power!

Starred

Quote from: Raphie on February  9, 2015, 08:31:06
wat bedoel je met onkijkbaar? Storing? Groene vlakken, hickups?

Continue grote arcifacts in het scherm. Niet af en toe zoals je soms hebt wanneer het hard onweert, maar wel hetzelfde idee

Raphie

Quote from: Starred on February  9, 2015, 09:10:02
Continue grote arcifacts in het scherm. Niet af en toe zoals je soms hebt wanneer het hard onweert, maar wel hetzelfde idee
dat is sinds de switch? Ik kreeg vanochtend ook de mail gaan hier over per 1 April, ben benieuwd
JBL PRX Power!

John Wx

Quote from: Raphie on February  9, 2015, 09:44:11
dat is sinds de switch? Ik kreeg vanochtend ook de mail gaan hier over per 1 April, ben benieuwd

Bij jouw is het een grap  ;D op 1 April
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Sjaak_Banaan

Vandaag eens bij mijn ouders gekeken, die hebben eergisteren hun kastje bijgewerkt. Echter sinds het bijwerken kunnen ze België Één, Canvas, 24Kitchen en BBC niet meer zien.
Ze krijgen een Error E38, E48 en E52.... ik heb vervolgens alles gereset, ook hun smartcard herstelt via de site, maar het probleem blijft.

Na een uur plaren toch maar eens Ziggo gebeld, die vertelde mij zo'n beetje alles wat ik hierboven al had gedaan en vervolgens dat ik maar een ander nummer moest bellen.
Iets van Gideon.nl.... daar zou ik met een monteur een afspraak kunnen maken die dit kosteloos kwam fixen.
Nou ikke bellen, na 10 min. in de wacht te hebben gestaan en al een kloppende ader op de zijkant van mijn hoofd kreeg ik te horen dat ik het verkeerde nummer had gekozen, ik moet optie 2 hebben voor een monteur, doorverbinden ging niet. Zucht... dan nog maar een keer, 15 min. later kreeg ik iemand aan de lijn die zei dat ik verkeerd verbonden was, ik verhaal gedaan, ow, dan bent u wel goed.... u kunt een monteur bestellen, maar dat is voor eigen rekening.  :notify:

Ik kon trouwens ook nog kiezen voor telefonische support, daarvoor kreeg ik een 0900-nummer wat me 80 cent p/min. ging kosten.  :tongue2:

Nog een keer verteld dat Ziggo mij had doorverwezen en dat de monteur gratis zou zijn, blijkt dat die achterlijke van Ziggo geen ticket had aangemaakt.
Dan maar weet Ziggo bellen, de wachttijd was gemiddeld 7 min.... Nou, uiteindelijk de hoop maar opgegeven want het was 18.30 uur en ik wilde naar huis.

Super slechte service vandaag, niet gewend van Ziggo!  :'(

Alles bij elkaar toch wel 1,5 uur bezig geweest met de nodige frustraties door wachttijden en nog steeds geen resultaat.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

dre73

Hier vanmorgen alle tv's gedaan:alles in een keer goed!

Tevens een verbetering van een hoop kanalen.
Bij elkaar een kwartiertje bezig geweest.

Dik tevreden.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HJ

Hier ook prima beeld, vreemd is wel dat npo 1, 2 en 3 HD nu geen DD geluid meer hebben. Andere zenders hebben dat nog wel.

Pjotr

Hier ook op 3 TV's zonder problemen verlopen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

RichardL

Bij de NPO zenders is een probleem in het mediapark Hilversum met de synchronisatie van de Dolby geluid sporen met het beeld. Daarom hebben ze tijdelijk de uitzendingen van NPO in stereo.
Als ze de problemen hebben opgelost gaan ze weer in Dolby Digital uitzenden.

zie: http://www.totaaltv.nl/nieuws/18809/npo-heeft-nieuwe-uitzendstraat-hd-zenders.html
Marantz SR7400-DV6400
KEF2005 eitjes
REL QUAKE II
Oehlbach, IXOS, Profigold bekabeling

HJ

Quote from: RichardL on February 23, 2015, 10:47:53
Bij de NPO zenders is een probleem in het mediapark Hilversum met de synchronisatie van de Dolby geluid sporen met het beeld. Daarom hebben ze tijdelijk de uitzendingen van NPO in stereo.
Als ze de problemen hebben opgelost gaan ze weer in Dolby Digital uitzenden.

zie: http://www.totaaltv.nl/nieuws/18809/npo-heeft-nieuwe-uitzendstraat-hd-zenders.html
Dank je[emoji3]
Dan is het bij mij ook prima gelukt.

Kwabbernoot

Voor de verandering van Ziggo kon ik SBS9 niet ontvangen. Nu zijn het drie andere zenders die ik niet kan ontvangen w.o. Net 5 maar SBS 9 wel.

Groeten...

BuSpu

Wij hebben een CI+ module maar ik kon na de overgang gewoon de volgorde van de zenders aanpassen. Kwaliteit lijkt gelijk.

Mausman

Ik had dus ook vaak last van artifacts; vooral als ik een programma opnam en een ander net bekeek. De signaalsterkte was bij mij op elke zender zo'n beetje tussen de 40% en 50%. Ik heb nu m'n coaxkabel vervangen door een nieuwe coaxkabel van Hirschmann type KOKA TS 9 (extra afgeschermd voor o.a. 4G) en nu is m'n signaalsterkte maar liefst 85% - 93%!  :pompom:

Dus geen last meer van artifacts!  ;D


Kanariepiet

Hier ook last op verschillende zenders met artefacts, 1 zender voor de kids die elke keer een E foutmelding krijgt.
Heb goede Hirschmann kabels en stekkers (1 jaar oud) dus daar ligt het niet aan.
Ben echt wel een beetje teleurgesteld in Ziggo nu ze overgaan op de UPC rommel!

Hier wordt het daaaaaag Ziggo, hello glasvezel (Wss Vodafone)