Ziggo opnieuw ingeladen: slechter beeld

Started by pameijer, February 3, 2015, 16:37:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snowmaster

Quote from: Raymen on May  3, 2015, 20:03:43
Klopt, geen kabels en perfect met wifi

Beeld en geluid zijn op bijde boxen super


Mvrg
Raymen

Heb je dan HD zonder kabels???   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Hier wacht ik nog steeds op een nieuwe Humax, al 6 weken lang !

Ondertussen ben ik bezig geweest om het maximale uit het beeld te halen. Ik moet zeggen : Ziggo ziet er nu gewoonweg goed uit.  Een vergelijk met standaard plug en play is fors te noemen. Ook geluid is heel veel beter geworden.
Binnenkort vergelijk ik Ziggo 1 op 1 met Caiway bij een ander forumlid. Wij nemen dan allebei dezelfde uitzending op en ik ga dan met mijn decoder bij hem kijken en vergelijken.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raymen

Yep, en zeer goed te noemen.

Ook vindt ik het beeld van de horizon bijzonder gestoken strak

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Oud lid

Ik had nadat de zenders opnieuw waren ingesteld geen beeld op WDR, de Duitse zender. Ik heb een paar weken later een 4 maal afgeschermde antennekabel gekocht. Nu heb ik weer beeld op WDR. Het is toch niet te geloven dat een zender wordt tegengehouden door storing op een kabel...
Ik heb nog af en toe een paar blokjes in beeld, maar er liggen ook nog 2 onafgeschermde stroomkabels vlak in de buurt van de antennekabel. Een ervan is inmiddels vervangen door een afgeschermde, die had ik nog liggen. De andere ga ik nog vervangen. Kijken of dan ook de blokjes weg zijn.

Erwin B

Bas Akkerman

Quote from: Snowmaster on May  6, 2015, 21:05:32
Hier wacht ik nog steeds op een nieuwe Humax, al 6 weken lang !

Ondertussen ben ik bezig geweest om het maximale uit het beeld te halen. Ik moet zeggen : Ziggo ziet er nu gewoonweg goed uit.  Een vergelijk met standaard plug en play is fors te noemen. Ook geluid is heel veel beter geworden.
Binnenkort vergelijk ik Ziggo 1 op 1 met Caiway bij een ander forumlid. Wij nemen dan allebei dezelfde uitzending op en ik ga dan met mijn decoder bij hem kijken en vergelijken.
Wat heb je precies gedaan?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Snowmaster

#106
Quote from: Bas Akkerman on May  7, 2015, 07:15:40
Wat heb je precies gedaan?

Net als Erik B een andere kabel aangesloten en enkele "tweaks" doorgevoerd.

Het signaal verbeterde met slechts 2-3% maar het beeld is ietsje beter, Er is meer diepte en achtergronddetails zijn verbeterd. Vooral geluid is opgeknapt. Het is natuurlijker en gedetailleerder met betere plaatsing en betere stereo effecten.
De tijdelijke kabel was een Hirschman koka799 (16 mtr)  omdat mijn eigenlijke kabel, een Supra Trico (10 mtr.) te kort was. Dit heb ik opgelost door hem in rechte lijn te leggen en een langere HDMI te gebruiken. De Supra presteert vooral met geluid duidelijk beter.

Maar....blijft over dat Ziggo gewoon heeft bezuinigd op het signaal na de fusie. Hierdoor word je gevoeliger voor signaalverstoringen/invloeden van buitenaf.
Ik overweeg ook een horizon, maar wacht eerst wel wat ervaringen af.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

TopGun2010

Ik had veel problemen met mijn Humax 5200 na de omzetting, onmogelijk om nog op te nemen en een andere zender te bekijken. Na veel zoeken blijkt de 2e tuner niet geaard te zijn waardoor deze problemen ontstaan. Simpel koperdraadje aanleggen tussen beide tuners en het probleem is weg!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

W.Otter

Ik ben overgestapt naar KPN, de hele straat open gehad om een kabel te leggen naar mijn huis, geeft aan dat er in dit rijtje nog niemand gebruikt maakt van KPN. Of het er beter op gaat worden weet ik niet, 26 juni ben ik aangesloten. ik zal mijn ervaringen hier delen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

pameijer

Ik heb nu bij verschillende mensen met IPTV  TV gekeken en bij niemand kon het mij echt overtuigen. Zeker bij beelden met veel beweging had ik altijd het idee dat de verbinding of de apparatuur of de bitrate te laag was. Liep gewoon niet vloeiend. Ondanks de problemen bij Ziggo bieden ze wmb voor TV en ook internet de beste kwaliteit. Alleen niet meer zo hoog als voor de overname door Liberty Global...
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Witalik

Quote from: Erwin B on May  6, 2015, 22:48:26
Ik had nadat de zenders opnieuw waren ingesteld geen beeld op WDR, de Duitse zender. Ik heb een paar weken later een 4 maal afgeschermde antennekabel gekocht. Nu heb ik weer beeld op WDR. Het is toch niet te geloven dat een zender wordt tegengehouden door storing op een kabel...
Ik heb nog af en toe een paar blokjes in beeld, maar er liggen ook nog 2 onafgeschermde stroomkabels vlak in de buurt van de antennekabel. Een ervan is inmiddels vervangen door een afgeschermde, die had ik nog liggen. De andere ga ik nog vervangen. Kijken of dan ook de blokjes weg zijn.

Erwin B

Op zich niet heel gek hoor dat er door een storing in de kabel op een bepaalde zender geen beeld is. Er gaat zoveel door die kabel heen dat er maar een hekel puntje in zit die inteferentie geeft op een bepaalde frequentie en shit is aan helaas.

Ik had het met een bepaalde kabel, de monteur had het vaker meegemaakt omdat meer mensen eeb kabel bij die winkel hadden gekocht en allen hadden ze precies die zender niet.

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Snowmaster

Quote from: Witalik on June 13, 2015, 02:20:38
Op zich niet heel gek hoor dat er door een storing in de kabel op een bepaalde zender geen beeld is. Er gaat zoveel door die kabel heen dat er maar een hekel puntje in zit die inteferentie geeft op een bepaalde frequentie en shit is aan helaas.

Ik had het met een bepaalde kabel, de monteur had het vaker meegemaakt omdat meer mensen eeb kabel bij die winkel hadden gekocht en allen hadden ze precies die zender niet.

Het nieuwe Ziggo signaal is niet geweldig. Door de variabele bitrate lever je gewoonweg flink in. Bij drukke scenes heb ik dan de indruk dat het geluid zelfs slecht wordt. De attack en de detaillering verdwijnt dan.
Sowieso mis ik iets in het geluid. Nog steeds zit ik niet op mijn oude niveau qua weergave.

Elders hebben ze Caiway gekregen en de geluidskwaliteit is daar wel top.

Over coaxkabels gesproken : de Hirschmann Koka 799 is hier niet goed genoeg met het huidige Ziggo signaal.  Dit is normaal gesproken een goede kabel, maar met veel netsnoeren e.d. in de buurt is de weergave kwalitatief minder. Dit ligt niet ad Hirschmann maar aan het slechtere/zwakkere Ziggo signaal.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HJ

Welke kabels zijn dan wel goed genoeg?

fokke-gerrit

#113
Quote from: Snowmaster on June 13, 2015, 13:13:04
Het nieuwe Ziggo signaal is niet geweldig. Door de variabele bitrate lever je gewoonweg flink in. Bij drukke scenes heb ik dan de indruk dat het geluid zelfs slecht wordt. De attack en de detaillering verdwijnt dan.
Sowieso mis ik iets in het geluid. Nog steeds zit ik niet op mijn oude niveau qua weergave.

Elders hebben ze Caiway gekregen en de geluidskwaliteit is daar wel top.

Over coaxkabels gesproken : de Hirschmann Koka 799 is hier niet goed genoeg met het huidige Ziggo signaal.  Dit is normaal gesproken een goede kabel, maar met veel netsnoeren e.d. in de buurt is de weergave kwalitatief minder. Dit ligt niet ad Hirschmann maar aan het slechtere/zwakkere Ziggo signaal.

Ziggo maakt gebruik van qam256 dat gevoeliger is voor storing omdat ze ook meerdere kanalen op 1 transponder hebben. Het variabele bitrate dat ze gebruiken veranderd niks met andere kabel het wordt gebruikt omdat er meerdere kanalen op 1 transponder zitten. Bij storing is het meestal ook niet dat het aan de kabel ligt maar aan de conrectors en hoe het is aangesloten

Als het signaal goed is bij de AOP en er na niet dan is er iets mis met bekabeling, conrectors, aansluitingen.
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Cobraatje

Een nieuw 'hoogtepunt' met Ziggo  :yawnee:.

Ik zit naar Discovery te kijken ineens alle zenders weg.
Standaard dingen: smart card er even uithalen, zenders opnieuw zoeken, herstel via website e.d. werken niet, dus Ziggo bellen.

Na wat zoeken van Ziggo blijkt mijn smart card niet geactiveerd, ik van huh ik heb de card geactiveerd en kijk er al 1,5 maand mee.
Antwoord toch is de card niet geactiveerd en ik word doorverbonden naar de administratieve afdeling.
Kaart is nu geactiveerd maar het kan ongeveer 2 uur duren voordat ik weer beeld heb.

Martinus

Quote from: Cobraatje on June 16, 2015, 18:09:27
Een nieuw 'hoogtepunt' met Ziggo  :yawnee:.

Ik zit naar Discovery te kijken ineens alle zenders weg.
Standaard dingen: smart card er even uithalen, zenders opnieuw zoeken, herstel via website e.d. werken niet, dus Ziggo bellen.

Na wat zoeken van Ziggo blijkt mijn smart card niet geactiveerd, ik van huh ik heb de card geactiveerd en kijk er al 1,5 maand mee.
Antwoord toch is de card niet geactiveerd en ik word doorverbonden naar de administratieve afdeling.
Kaart is nu geactiveerd maar het kan ongeveer 2 uur duren voordat ik weer beeld heb.

Hu? Activeren van een kaart via je ziggo portaal duurt 60 seconde... Idioten daar.
............

Gawain

Waarschijnlijk zat zijn werkdag er over 2 uur op, zodat het daarna iemand anders zn probleem is als je nog geen beeld hebt...[emoji14] Wel weer beeld ondertussen?

Snowmaster

#117
Quote from: fokke-gerrit on June 13, 2015, 14:13:55
Ziggo maakt gebruik van qam256 dat gevoeliger is voor storing omdat ze ook meerdere kanalen op 1 transponder hebben. Het variabele bitrate dat ze gebruiken veranderd niks met andere kabel het wordt gebruikt omdat er meerdere kanalen op 1 transponder zitten. Bij storing is het meestal ook niet dat het aan de kabel ligt maar aan de conrectors en hoe het is aangesloten

Als het signaal goed is bij de AOP en er na niet dan is er iets mis met bekabeling, conrectors, aansluitingen.

Het signaal is goed bij de POA en er na ook !  Mijn aansluiting is nauwelijks te evenaren.
Blijft over : de basis van het signaal is gewoon slechter. Bij drukke scenes verlies je aan kwaliteit. Ook heeft niet elke zender dezelfde kwaliteit/samenstelling van beeld en geluid.

Ik zie en hoor het alleen. Hoe het komt weet ik niet, maar een techneut van Ziggo gaat het vast niet vertellen.
De service van Ziggo is best goed te noemen. Ik heb al een paar keer abonnementsgeld retour gekregen, begin aan mijn 4e decoder en kan zelfs al kiezen welke ik wil hebben.
Dit was alleen voor de storingen van de decoders  ;).
Tsja, het signaal is afgelopen maanden wel verbeterd en beeld is gewoonweg goed.
Geluid is nog niet op oude niveau of beter gezegd : dit moet veel beter kunnen.

Oh ja....op een Humax wordt het geluid nooit wat  :-X  Maar misschien ben ik voorbarig.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Cobraatje

Quote from: Gawain on June 17, 2015, 11:05:12
Waarschijnlijk zat zijn werkdag er over 2 uur op, zodat het daarna iemand anders zn probleem is als je nog geen beeld hebt...[emoji14] Wel weer beeld ondertussen?

Hun systeem werkte weer eens niet goed en daarom duurde het zo lang.
Ik heb even tijdelijk een andere smart card gebruikt van een andere tv.

Wat een flutbedrijf is het na overname van Upc geworden.
Ziggo stond voor kwaliteit en ik had eigenlijk nooit problemen.
Nu helaas af en toe wel.
Helaas zijn de andere mogelijkheden nog slechter.




NielsLu

Quote from: TopGun2010 on May 13, 2015, 18:02:33
Ik had veel problemen met mijn Humax 5200 na de omzetting, onmogelijk om nog op te nemen en een andere zender te bekijken. Na veel zoeken blijkt de 2e tuner niet geaard te zijn waardoor deze problemen ontstaan. Simpel koperdraadje aanleggen tussen beide tuners en het probleem is weg!

Hoe heb je dit precies gedaan (in het apparaat of er buiten)?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

#121
Tuner zit rechtsboven. Moet eerlijk zeggen dat het nog steeds niet altijd goed is maar het is wel beter geworden.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...