Denon x5200 vs Marantz sr 7009

Started by Lord Elrond, January 28, 2015, 09:28:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lord Elrond

Hallo

Misschien is mijn vraag er beetje raar maar stel hm toch ivm de btw actie bij de plaatselijke
dozen schuiver :).
Als je puur naar de specs zou kijken van de marantz sr7009 en de denon x 5200 welke zou dan het
Het beste en meeste bieden van de twee.

Op dit moment heb ik er marantz Sr 7300 ( 13 jaar oud) en ben altijd tevreden geweest over deze
Versterker en welke van de 2 ik zou kiezen zal iig een flinke stap vooruit zijn.

Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

vik

#1
Goedemorgen,

Wat voor eisen stel je aan een nieuwe receiver?

Om wat verder in te gaan op je vraag: de SR 7009 is gelijkwaardig met de Denon AVR-X4100W. De AVR-X5200 heeft de betere specs. Het pre-gedeelte is gelijk met de Marantz AV 7702.


Quote from: Lord Elrond on January 28, 2015, 09:28:11
Hallo

Misschien is mijn vraag er beetje raar maar stel hm toch ivm de btw actie bij de plaatselijke
dozen schuiver :).
Als je puur naar de specs zou kijken van de marantz sr7009 en de denon x 5200 welke zou dan het
Het beste en meeste bieden van de twee.

Op dit moment heb ik er marantz Sr 7300 ( 13 jaar oud) en ben altijd tevreden geweest over deze
Versterker en welke van de 2 ik zou kiezen zal iig een flinke stap vooruit zijn.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Lord Elrond

wat mijn wensen zijn

1 genoeg power in 8 Ohm om de luidsprekers aan te sturen
2 zoek een versterker die een mooi warm center gebied heeft (niet wollig warm)
goede inregel systeem( dat hebben beide apparaten  audysy 32)
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

H&C Hifi

Quote from: Lord Elrond on January 28, 2015, 10:44:01
wat mijn wensen zijn

1 genoeg power in 8 Ohm om de luidsprekers aan te sturen
2 zoek een versterker die een mooi warm center gebied heeft (niet wollig warm)
goede inregel systeem( dat hebben beide apparaten  audysy 32)

Dan kun je met beide uit de voeten.
De X5200 is ipc wel de mooiere van de 2, deze is ook als enige van de 2 4ohm stabiel. (voeding is een stuk stabieler)

Weet je zeker dat je lokale dozenschuiver goedkoper is nu ze 21% weggeven  :) ?

Lord Elrond

Hoi HcHifi

ik stuur je nu ff een pm :)
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

H&C Hifi

Quote from: John Wx on January 28, 2015, 11:47:35
Ook weer een deal  ;D

Nee hoor nog niet, die prijzen die hij vermelde moet er geld bij  ;D

jaco

In de tweakers pricewatch is het 1395 voor de X5200 en 1095 voor de sr7009
Altijd handig om met de prijs van de MM te vergelijken..

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

H&C Hifi

Quote from: jaco on January 28, 2015, 15:49:22
In de tweakers pricewatch is het 1395 voor de X5200 en 1095 voor de sr7009
Altijd handig om met de prijs van de MM te vergelijken..

Via tweeakers idd wel, daar kan ik nog wel onder...
Maar 17,5% korting op die prijzen is helaas echt niet mogelijk op het moment.

BJF

HiFiCorner twitterde vanmorgen dit.
Ook forumsponsor, nee heb je, ja kun je krijgen  ;)
NAD M10 V2
Elac FS247

Sjaudio


Quote from: HcHifi.nl on January 28, 2015, 15:54:33
Via tweeakers idd wel, daar kan ik nog wel onder...
Maar 17,5% korting op die prijzen is helaas echt niet mogelijk op het moment.

Knap dat je daar mee kan concurreren! De 21% btw actie van mediamarkt valt ook simpelweg niet aan mee te doen voor de lokale hifi-boer.

Ik heb via mijn baas eens vernomen dat zij een heel smerig trucje daarvoor hebben en gewoon korting afdwingen bij de leverancier.. Hoe dat precies in zijn werk ging weet ik niet meer, maar echt zuivere koffie is dat zeker niet!

H&C Hifi

Quote from: BJF on January 28, 2015, 16:01:30
HiFiCorner twitterde vanmorgen dit.
Ook forumsponsor, nee heb je, ja kun je krijgen  ;)

Maar ook hij vermeld geen prijzen  ::) hij geeft alleen aan dat je zeker niet klakkeloos moet kopen.

Sjaudio


Quote from: HcHifi.nl on January 28, 2015, 16:08:59
Maar ook hij vermeld geen prijzen  ::) hij geeft alleen aan dat je zeker niet klakkeloos moet kopen.

Natuurlijk, in de hoop dat mensen voor "iets meer" toch daar kopen ivm. service. Ik kan me niet voorstellen dat hificorner zelfs onder die prijzen van de mediamarkt gaat zitten straks, om ten koste van verlies, meer naam bekendheid te krijgen.

H&C Hifi

Quote from: Sjaudio on January 28, 2015, 16:11:30
Natuurlijk, in de hoop dat mensen voor "iets meer" toch daar kopen ivm. service. Ik kan me niet voorstellen dat hificorner zelfs onder die prijzen van de mediamarkt gaat zitten straks, om ten koste van verlies, meer naam bekendheid te krijgen.

Wie zegt dat Mediamarkt zo goedkoop is, en wie zegt dat mediamarkt rekent vanaf de laagst aangeboden online prijs ?

Mediamarkt adverteert op bijv. kieskeurig niet met de X5200 of de SR7009...

BJF

#14
Ik denk inderdaad dat ze dat niet doen bij de MediaMarkt. Net zo min als een aantal forumsponsoren. Ze zijn toch allemaal niet gek!  :P
NAD M10 V2
Elac FS247

Sjaudio


Quote from: HcHifi.nl on January 28, 2015, 16:17:12
Wie zegt dat Mediamarkt zo goedkoop is, en wie zegt dat mediamarkt rekent vanaf de laagst aangeboden online prijs ?

Mediamarkt adverteert op bijv. kieskeurig niet met de X5200 of de SR7009...

Niemand zegt dat... Het is slechts een veronderstelling mocht het zo zijn ;D

John Wx

Quote from: jaco on January 28, 2015, 15:49:22
In de tweakers pricewatch is het 1395 voor de X5200 en 1095 voor de sr7009
Altijd handig om met de prijs van de MM te vergelijken..

Tweakers niet altijd geloofwaardig kan Tweakers niks aan doen maar wel de winkels
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Quote from: Sjaudio on January 28, 2015, 16:08:01
Knap dat je daar mee kan concurreren! De 21% btw actie van mediamarkt valt ook simpelweg niet aan mee te doen voor de lokale hifi-boer.

Ik heb via mijn baas eens vernomen dat zij een heel smerig trucje daarvoor hebben en gewoon korting afdwingen bij de leverancier.. Hoe dat precies in zijn werk ging weet ik niet meer, maar echt zuivere koffie is dat zeker niet!


Is niet smerig is gewoon zaken doen, en slim zijn met allerlei marketing bijdrage die ze krijgen van merken en dat in de inkoop doen terwijl misschien de advertentie al wel gebudgetteerd is maar toch een reclame bijdrage vragen voor de advertentie kosten, ze zijn toch niet gek  8)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

vik

H&C heeft je vraag dus al beantwoord.

Verder ben ik niet bekend met een "wollig" warm geluid.  ::)


Quote from: Lord Elrond on January 28, 2015, 10:44:01
wat mijn wensen zijn

1 genoeg power in 8 Ohm om de luidsprekers aan te sturen
2 zoek een versterker die een mooi warm center gebied heeft (niet wollig warm)
goede inregel systeem( dat hebben beide apparaten  audysy 32)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Lord Elrond

#19
Ben ff langs MM geweest en helaas door omstandigheden was ik veeeeeeeeeeeeeel  te laat de laatste exemplaren hadden de deur al verlaten :(
voorlopig heb ik nog wel ff geduld tenzij mn 13 jarig beestje ( Marantz sr7300) de geest geeft) die al wat kuurtjes vertoond .

Maar idd de 21% (17 % en een beetje) actie gold ook voor de Denon en Marantz.
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

jaco

Ik zou gezien mijn ervaring zonder problemen de unit bij Marcel kopen.
Was voor mij een veel betere ervaring dan de mediamarkt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

shoalinmonk

Quote from: jaco on January 28, 2015, 20:43:34
Ik zou gezien mijn ervaring zonder problemen de unit bij Marcel kopen.
Was voor mij een veel betere ervaring dan de mediamarkt.

+1

helemaal mee eens

Duuc

Ga voor de grap eens rustig bij de garantie afdeling zitten. In Groningen zit die naast (niet in) de winkel. ;)
Je ziet de mensen soms rood aanlopen van woede wanneer ze te horen krijgen dat het defect toch niet onder de garantie valt en MM weigert om het ook op te sturen.
Die doen niet aan klantenbinding maar aan een 'snelle' verkoop.
21% korting bij MM is meestal maar 15% tov adviesprijs.
Veel producten die aan MM geleverd worden komen van een andere assamblage, specifiek voor de discounts, ook producent is niet gek.
Betaal liever €100 meer voor goede service en deskundigheid, zoals op dit forum vaak is te lezen :colgate:
Speakers: Martin logan: Main Prodigy, surround+back 4* SL3, effect+center 5* Logo's.  Processor Yamaha CX-A5000, amps 2* MX-1, 2* MX-2, Musical Fidelity HT600

Lucky.L

Ik vind 819,- euro voor een avr-4100w toch wel een mooie aanbieding!
Ik heb er vorig jaar niet veel meer voor betaald in groningen maar toch.

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

bruno

Klinkt een denon helderder dan marantz ?