TaCT RCS2.0 DD voor €450...mooie deal?

Started by CZ79, January 26, 2015, 13:47:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Quote from: cz79 on January 26, 2015, 18:32:44
Toch wordt er aangeraden energieontbreknede gebieden wat vlakker te strijken, is wat anders dan echt dalen maar in de voorbeelden gebruiken ze een gebied tussen de 400 en 550hz waar een dip is en die wordt wel degelijk gladgestreken en dat wordt ook aangeraden....is dat dan wat anders dan echte dips? En wat als je een echte dip wel kan gladstrijken, moet je dat toch doen? Mijn eindversterkes hebben nog wel wat reserve en met de tact kun je neem ik aan ook een vergelijking maken?
dat hoor je snel genoeg, let eens op stemmen als je bijv links op 500hz met 3dB gaat versterken, afhankelijk van de steilheid van het filter versterk je eromheen ook mee en spontaan verschuift je stem van het midden naar 1/3 van links :D en dan maar zeggen dat het fantastisch klinkt :D
JBL PRX Power!

CZ79

ondertussen is de keuze iets makkelijker, de verkoper is akkoord gegaan met een heel erg mooi bod (door mij gedaan), verschil met de AM nu groter en voor nu leuk genoeg om de TaCT eens aan de tand te gaan voelen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Raphie

Quote from: cz79 on January 26, 2015, 19:22:43
ondertussen is de keuze iets makkelijker, de verkoper is akkoord gegaan met een heel erg mooi bod (door mij gedaan), verschil met de AM nu groter en voor nu leuk genoeg om de TaCT eens aan de tand te gaan voelen
ben benieuwd wat je er van vindt, roomEQ heeft mij tot op heden nog niet kunnen overtuigen (TMREQ, DIRAC, AntiMode)
JBL PRX Power!

erik s.

lees je goed in, FL-Electronics was vroeger de importeur voor Duitsland.
je vindt daar een schat aan info op de website.
voor een remote kun je daar verwacht ik ook wel terecht.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

CZ79

Goed om te weten, dank voor de info.

@Raphie, als ik een ruimte over had waar ik allerkei akoestische aanpassingen kon doen zonder een scheidingsaanvraag zou dat mooi zijn, dit is gewoon een leuke en leerzame manier om wellicht er nog een verbetering uit te halen, mocht het niets zijn dan raak ik de TaCT vast wel weer kwijt voor een mooie prijs
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Raphie

Quote from: cz79 on January 26, 2015, 21:48:08
Goed om te weten, dank voor de info.

@Raphie, als ik een ruimte over had waar ik allerkei akoestische aanpassingen kon doen zonder een scheidingsaanvraag zou dat mooi zijn, dit is gewoon een leuke en leerzame manier om wellicht er nog een verbetering uit te halen, mocht het niets zijn dan raak ik de TaCT vast wel weer kwijt voor een mooie prijs
eens met open mind erin is altijd goed, maar blijf kritisch.
JBL PRX Power!

CZ79

En vanochtend opgehaald, ziet er prima uit en alles erop en er aan.
Software doet het gewoon op windows7 dus dat is ook prima, nu maar aan de bak ermee
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

MarkD

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

CZ79

Te vroeg gekuicht denk ik, ik krijg een goede connectie met de tact maar als ik op 'cor' druk in het menu in het programma, dan krijg ik een runtime error (iets met BNK_Graph.ocx die mist) google helpt me niet veder hiermee en ik krijg de melding zowel met Windows 7 als met windows XP.

Weet iemand wat dit is en hoe ik dit op kan lossen?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Nahpets

Ik heb veel gedonder gehad met de regionale instellingen. Draai de , en . eens om voor decimalen en duizendtallen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CZ79

Da zegt mij niets, welke regionale instellingen? Ik heb gewoon connectie met de TaCT en hoef verder weinig te doen met de regionale instellingen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Nahpets

Regionale instellingen van Windows. Dus niet in het programma van Tact, maar een systeeminstelling.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Geprobeerd en dat werkt niet.
Ik heb de TaCT software ook niet geinstalleerd en draaide hem direct vanaf een .exe file, dat was het issue, nu heb ik zojuist de installatie file ontvangen en dat werkt wel, het betrof een ActiveX element en deze doet het nu dus wel, ook onder Windows7


Ik ga straks meten want alles is nu in positie.

Thx, Hans!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik ga de bevindingen en uitslagen posten in mijn eigen topic, dus hier wordt het even wat rsutiger.

Bedankt voor alle reacties!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika