Advies over welke subwoofer

Started by danny47, January 25, 2015, 22:01:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danny47

Wie kan mij van advies dienen, ik ben op zoek naar een 2e hands sub, welke is het meest geschikt voor mijn installatie, ik heb een Marantz pearl lite versterker en monitor audio rx8 speakers, mijn huiskamer is 40 m2, ik gebruik de sub vooral voor muziek, wat voor sub raden jullie mij aan?
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

yorkie13

Ik neem aan dat je de xxls400 niet meer hebt, en iets zwaarders zoekt ?

Wat is je budget ?

danny47

Ik heb de xxls400 inderdaad niet meer omdat ik daar niet zo heel erg tevreden over was. Het mag wat strakker, maar hoeft niet zwaarder te zijn, mag zelfs iets lichter, mijn budget is tot 300 euro.
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

danny47

Heeft niemand zin om mij van advies te dienen?
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

TornadoGo

Mijn inschatting is dat de mogelijkheden beperkt zijn met je budget. Misschien loont het om naar zelfbouw te kijken met een 10" driver?
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

yorkie13

Om te beginnen zou ik je budget eens wat opschroeven.

fluissie

#6
We (ik) hebben daar wel zin in maarrr:

Er staan er al topics vol met dezelfde vraagstelling dus ik denk
Dat velen simpelweg geen heil er meer inzien om dingen die al zo vaak verteld zijn opnieuw te vertellen  :D

Wil je best helpen maar mijns inzien als je de xxls400 niet strak genoeg vond/vind klinken (wat eigenlijk een zeer goede sub is voor t geld) je voor 300 euro gewoon helemaal niet naar een sub moet gaan zoeken die beter presteert. (Svs sb12 nsd en sb2000 2e hands presteren t zelfde) en misschien dat een 2e hands oude rel wat is maar daar heb ik ook mijn bedenkingen bij....

Wellicht denken anderen er anders over.... :thumbs-up:

Suc6 danny


danny47

Quote from: TornadoGo on January 26, 2015, 20:48:02
Mijn inschatting is dat de mogelijkheden beperkt zijn met je budget. Misschien loont het om naar zelfbouw te kijken met een 10" driver?

In dat geval ben ik bij Speaker & Co de Cinema Sub 7 tegen gekomen voor 340,- euro, iemand hier een mening over?
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

yorkie13

heb je een linkje ?

de Cinema sub 7 mkII is namelijk ruim 800 euro

TornadoGo

Ik heb ook een zelfbouw sub te koop, als je die combineert met een Behringer iNuke heb je een mooi setje, iets boven je budget. De sub is erg geschikt voor muziek en in combinatie met de DSP op de iNuke ook voor film.

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

#11
Edit door admin; link naar niet forumsponsor weggehaald.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

yorkie13

dat is wel een erg lichte subwoofer, dan beter een xxls400

fluissie

Quote from: TornadoGo on January 26, 2015, 22:07:00
Ik heb ook een zelfbouw sub te koop, als je die combineert met een Behringer iNuke heb je een mooi setje, iets boven je budget. De sub is erg geschikt voor muziek en in combinatie met de DSP op de iNuke ook voor film.

Die link met dsp op de inuke ook voor film snap ik ff niet.....

Ja je kunt dat woofertje wat boosten bij 20hz maar dan blijft er weinig van over t ding denk, laat staan op luider volume.

Voor muziek misschien wel niet zo gek nog niet.

Gr jeroen

TornadoGo

#14
Je gaat er geen 20Hz uit krijgen nee maar hij deelt aardige klappen uit hoor.

/edit: Ik heb er trouwens wel 20Hz uit gekregen, alleen moet je dan wel het volume in de gaten houden.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

fluissie

Dus precies wat ik zei :D

Niet lullig bedoeld hoor verder, subje ziet er netjes uit en wellicht een optie voor dannys behoefte....

yorkie13

Maar een xls12 is natuurlijk ongeveer een DIY xxls400  :D

Iets met 12 inch Peerless woofer

morca

Quote from: fluissie on January 26, 2015, 22:22:09
Die link met dsp op de inuke ook voor film snap ik ff niet.....

Ja je kunt dat woofertje wat boosten bij 20hz maar dan blijft er weinig van over t ding denk, laat staan op luider volume.

Voor muziek misschien wel niet zo gek nog niet.

Gr jeroen
Met die dsp kan je ook onder 20 hz halen door juiste dsp.
Dan boost je niet maar level/druk je wat freq in de hogere regionen,meestal roommode,s,
en je gebruikt in dat geval ook het liefste de cornergain.

Daardoor kan je zonder te boosten al ruim onder 20 hz spelen en meten.
En draai je ook de woofer niet zo gauw over ze toeren.

Kan ook handig zijn,ik heb een roomode op 20 hz dus demp ik hem daar iets.
Maakt de set weer belastbaarder,en draai je bijna niet over ze toeren.

Was best een goeie tip imo,alleen die dsp is al een goeie tip aan elke subgebruiker.


Quote from: RA SUBS on January 26, 2015, 22:49:50
Maar een xls12 is natuurlijk ongeveer een DIY xxls400  :D

Iets met 12 inch Peerless woofer
Idd best een goeie sub,wel beetje dubbel dat hij net een echte wegdeed.
;D


danny47

Quote from: RA SUBS on January 25, 2015, 22:03:54
Ik neem aan dat je de xxls400 niet meer hebt, en iets zwaarders zoekt ?

Wat is je budget ?

Ik had trouwens de xxls200 zie ik nu op een factuur
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

fluissie

Quote from: danny47 on January 26, 2015, 23:07:51
Ik had trouwens de xxls200 zie ik nu op een factuur

Die je pas nog te koop had staan???

Dan gaat er iemand niet blij zijn denk :D, zal diegene toch wel opgevallen zijn dat t geen xxls400 was

Weet je t zeker danny?

danny47

Nee weet het niet zeker, ik had een verkeerde factuur, was iets totaal anders ::) ik had die pas nog te koop staan ja, maar heb een beetje spijt van de verkoop, maar zoek toch wel iets anders voor eerder vermelde reden.
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

danny47

mijn mail geschiedenis nog eens terug gekeken, maar het was inderdaad de xxls400, jij zou hem in eerste instantie nog gekocht hebben, maar je heb nu toch Klipsch speakers? Maken die ook goeie subs? ze zijn vaak nogal goedkoop, niet erg natuurlijk als ze goed zijn en hier op het forum zijn ze nogal gek van BK en SVS,  maar er is toch meer? Een Rel van 10 jaar oud is op MP veel te koop, maar is de speaker dan nog wel in goede staat? wbt het rubber?

Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

Midstar

Wat ik mij af vraag, is of je de BK wel goed opgesteld en afgesteld had.
Als deze niet voldeet ,en je zoek iets minders, dan kan het mijn inziens ook alleen maar minder worden.
Hoe en  waar was de plaatsing, en hoe ziet de ruimte eruit.
Ik denk zekf dat er wat anders fout was dan de sub, of ik begrijp het allemaal niet. Dat kan natuurlijk ook ;)

danny47

De sub stond langs de muur naast een van de zuilen, wel tussen meubels ingebouwd, ik kreeg de sub nooit echt naar mijn zin afgesteld, bij zacht volume deed de sub sowieso niet mee en bij hardere volume leek het net of het onweerde, al met al zal het wel een verkeerde afstelling van mijn kant zijn geweest, omdat iedereen er zo enthousiast over is. Ik had hiervoor een B & W asw608 sub en die kon ik veel harder zetten dan de BK, dat vond ik altijd wel vreemd, het is dat de B & W te klein was. Hoe dan ook ik heb de BK toen ook verkocht om meer budget voor iets anders te hebben, nu mis ik toch weer een sub maar heb liever toch iets anders, ik gebruik hem ook vooral voor muziek en hoeft slechts een kleine ondersteuning voor het laag toe te voegen daar de Monitor Audio's best veel bassen hebben maar in het allerlaagste net iets te kort schiet voor mij, maar moet wel strak klinken en niet een beetje als "onweer" mee ronken. Ik hoop het zo iets duidelijker uitgelegd te hebben en zonder de BK's te kort te doen.
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

Xander32

Ook een subwoofer is gewoon een luidspeaker en diens presteren valt of staat met de plaatsing, identiek aan jouw hoofd ls.

Ongeacht welke sub je gaat kopen, of er dat één van €200,- is of vier mille, zonder een goede plaatsing zal het resultaat slecht zijn. Dat is wel iets om rekening mee te houden.


Quote from: danny47 on January 28, 2015, 00:12:40
De sub stond langs de muur naast een van de zuilen, wel tussen meubels ingebouwd, ik kreeg de sub nooit echt naar mijn zin afgesteld, bij zacht volume deed de sub sowieso niet mee en bij hardere volume leek het net of het onweerde, al met al zal het wel een verkeerde afstelling van mijn kant zijn geweest, omdat iedereen er zo enthousiast over is. Ik had hiervoor een B & W asw608 sub en die kon ik veel harder zetten dan de BK, dat vond ik altijd wel vreemd, het is dat de B & W te klein was. Hoe dan ook ik heb de BK toen ook verkocht om meer budget voor iets anders te hebben, nu mis ik toch weer een sub maar heb liever toch iets anders, ik gebruik hem ook vooral voor muziek en hoeft slechts een kleine ondersteuning voor het laag toe te voegen daar de Monitor Audio's best veel bassen hebben maar in het allerlaagste net iets te kort schiet voor mij, maar moet wel strak klinken en niet een beetje als "onweer" mee ronken. Ik hoop het zo iets duidelijker uitgelegd te hebben en zonder de BK's te kort te doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT