Geprojecteerd op een Caramel gekleurde muur :) Hoe ziet dat er uit? Filmpje

Started by chandler, January 25, 2015, 15:10:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chandler

Ik heb een opname gemaakt van hoe dat er nou uit ziet op een gekleurde muur. Ik heb een Sony HW40ES Projector en ik projecteer ongeveer 3 meter breed. Soms nog breder.
Maar omdat velen zich afvragen of het wel kan op een muur uberhaubt, maar laat staan een neutrale kleur, kan het op een bruine kleur?

Ik heb een 2 korte video's gemaakt van hoe dat er uit ziet.

Edit door admin; ik heb de Youtube filmpjes even direct in je topic gezet ;)
Gewoon een kwestie van de link pakken, en direct in je post plaatsen 8)

https://www.youtube.com/watch?v=soV_WlfIYa4&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=EQixva1o8os&feature=youtu.be

Davey


squeek

Dat kan je zo niet beoordelen. Enkel met je eigen ogen. Het begint al bij de witbalans van de camera etc tot de compressie op youtube and so on.

Maar caramel zou niet mijn voorker hebben als projectievlak
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

chandler

:turn:
Caramel was ook zeker niet mijn uitgangspunt om op te projecteren hoor :).
Ik heb de projector gekocht nadat ik de muur had geverfd. Ik dacht ook dat ik mijn muur opnieuw zou moeten verven, maar het is mij zo goed bevallen, dat ik er niets aan heb gedaan.
De reden dat ik dit deel is dat er meer mensen zullen zijn die wellicht geen scherm willen kopen, of het geld er niet voor over hebben, of een scherm niet mooi vinden.

Ik weet dat als je heel kritisch gaat kijken de kleur wit, minder wit is als dat ik een wit muur had gehad, maar ik heb met zoveel vrienden film gekeken, niet een heeft gezegd, dat er iets niet klopt met de kleuren. Sterker nog, iedereen is verbaasd over de kwaliteit.

Het is gewoon immens mooi en de ervaring is gewoon bios ervaring in huis. Ik heb dus concessies gemaakt, ook wat betreft geluid. Ik heb geen center. Ik had er geen plek voor. Maar het geluid is gewoon geweldig. Ik weet dat het beter kan, maar het is en blijft een huiskamer. Ik wil dan ook dat de techniek zoveel mogelijk verborgen is. De beamer is dan ook een van de weinige dingen die echt opvalt en echt zwart is, maar dat vind ik niet erg. Verder valt er bijna niets te zien. Dat was ook mijn opzet.

Hier kan geen enkel tv tegenop qua ervaring. Dus in juiste context is het gewoon geweldig.

J.A.F._Doorhof

Als je altijd met een spijker in je schoen loopt lijkt het ook normaal :D
Nee zonder gekheid, natuurlijk heb je groot beeld, maar het is gewoon qua kleuren absoluut niet goed, pak maar eens een bril met zwaar getinte glazen bv blauw of rood en kijk hoe je dan de wereld ziet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chandler

Soms zet ik de tv aan met het zelfde beeld, en het komt echt aardig overeen. Het is niet precies hetzelfde, maar echt goed gewoon.
Anders had ik me er allang aan gestoord en dingen aangepast ;)

squeek

Quote from: chandler on January 26, 2015, 14:44:18
Soms zet ik de tv aan met het zelfde beeld, en het komt echt aardig overeen. Het is niet precies hetzelfde, maar echt goed gewoon.
Anders had ik me er allang aan gestoord en dingen aangepast ;)

Je zult je tv ook moeten laten calibreren hoor ik  ;D

Wat Frank bedoeld is dat je gewend bent aan dit beeld en dat dit uiteraard goed overkomt op je. Het ziet er gewoon goed uit, punt. Je zult voor de grap eens een stuk projectie doek in je beeld moeten hangen, zodat je je beeld opdeeld in twee delen. Een deel doek en een ander deel zoals het nu is. DAN ga je het verschil pas zien, ook in lichtsterkte trouwens. Zo'n doek geeft meer licht terug dan een muur. Zeker als de kleur 'donker' is, die houdt licht op. Als je een doek pakt met een gain van 1.3 bijvoorbeeld, dan geeft het doek 1.3 lumen terug als je er 1 lumen op projecteert. Jou caramel muur gaat zoiezo meer licht ophouden dan dat je er op projecteert.

Dit lijkt allemaal niet veel uit te maken maar op termijn wel, je lamp neemt af in lichtsterkte en bij jou gaat dit veel sneller merkbaar zijn en je zal sneller overgaan tot een lampwissel.

Natuurlijk, niet iedereen heeft zin om een gigantisch wit scherm in zen living te hangen of zijn muur te verven in projectieverf etc. Ik zeg altijd, projectie is een keuze want je hebt meer 'zorgen' en nadelen dan een tv. Maar het gevoel wat je ervoor terug krijgt, daar kan geen tv tegen op voor mij.

Blijven genieten vooral!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Earth Angel

Quote from: chandler on January 25, 2015, 19:39:16
:turn:
Caramel was ook zeker niet mijn uitgangspunt om op te projecteren hoor :).
Ik heb de projector gekocht nadat ik de muur had geverfd. Ik dacht ook dat ik mijn muur opnieuw zou moeten verven, maar het is mij zo goed bevallen, dat ik er niets aan heb gedaan.
De reden dat ik dit deel is dat er meer mensen zullen zijn die wellicht geen scherm willen kopen, of het geld er niet voor over hebben, of een scherm niet mooi vinden.

Ik weet dat als je heel kritisch gaat kijken de kleur wit, minder wit is als dat ik een wit muur had gehad, maar ik heb met zoveel vrienden film gekeken, niet een heeft gezegd, dat er iets niet klopt met de kleuren. Sterker nog, iedereen is verbaasd over de kwaliteit.

Het is gewoon immens mooi en de ervaring is gewoon bios ervaring in huis. Ik heb dus concessies gemaakt, ook wat betreft geluid. Ik heb geen center. Ik had er geen plek voor. Maar het geluid is gewoon geweldig. Ik weet dat het beter kan, maar het is en blijft een huiskamer. Ik wil dan ook dat de techniek zoveel mogelijk verborgen is. De beamer is dan ook een van de weinige dingen die echt opvalt en echt zwart is, maar dat vind ik niet erg. Verder valt er bijna niets te zien. Dat was ook mijn opzet.

Hier kan geen enkel tv tegenop qua ervaring. Dus in juiste context is het gewoon geweldig.

Volgens mij is het belangrijkste dat jij tevreden bent met je huidige setup en uit bovenstaande blijkt dat het geval te zijn, gewoon lekker genieten zou ik zeggen  :pompom:

henrykb

Quote from: wwkj on January 26, 2015, 21:53:25
Volgens mij is het belangrijkste dat jij tevreden bent met je huidige setup en uit bovenstaande blijkt dat het geval te zijn, gewoon lekker genieten zou ik zeggen  :pompom:
+1 (je haalt me de woorden uit het toetsenbord)

coopzor

Nou, ik ben overtuigd, eerst een projector kopen en zo tv kijken en eventueel later het doek.
Bedankt voor te delen  :smile:

road rebel

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 25, 2015, 20:19:37
Als je altijd met een spijker in je schoen loopt lijkt het ook normaal :D
:D


Misschien kan je in de 1euro schappen een bril vinden die bruin eruit filtert?  ;D