Welke versterker voor Focal Aria 926 speakers

Started by Maatje-DH, January 22, 2015, 20:38:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

djoeri

#25
Ja dat kan zeker mits je de goede buizenversterker neemt en de juiste buizen kun je echt heel veel doen. Het is niet eens zozeer het hoog wat anders wordt maar vaak een betere overgang in de gebieden en beter midlaag waardoor het hoog minder benadrukt wordt. De huidige marantzen en denons zijn gewoon scherp zeker met focal, heel misschien de premium serie niet maar die begint ook al wat directer te worden.

Xander32

#26
Klopt idd.; indien je zorgvuldig een buizenversterker kiest met een specifiek karakter (welke je tevens kan finetunen middels de buisjes), kan je de tonaliteit enigszins beïnvloeden. Maar dat is niet anders voor ongeacht welke versterker dan ook. Het gaat om de match. En dan m.n. de match ls. > akoestiek.


Quote from: djoeri on January 24, 2015, 10:51:57
Ja dat kan zeker mits je de goede buizenversterker neemt en de juiste buizen kun je echt heel veel doen. Het is niet eens zozeer het hoog wat anders wordt maar vaak een betere overgang in de gebieden en beter midlaag waardoor het hoog minder benadrukt wordt. De huidige marantzen en denons zijn gewoon scherp zeker met focal, heel misschien de premium serie niet maar die begint ook al wat directer te worden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#27
Quote from: Maatje-DH on January 22, 2015, 20:38:12
Ik heb een vraag.
Sinds kort heb ik de Focal Aria 926 speakers.
...........vond ik ze te schel klinken.

Alvast bedankt, Marco

Wellicht moeten ze nog wat inspelen en/of gewenning, immers je schrijft dat je ze pas hebt !

Verder heb je toch ook toonregeling op de receiver..  m.i.z. is het niet verboden deze te gebruiken  :eh:

Wat veelal ook het geval kan zijn, is het afstraal gedrag v/d speakers, wat experimenteren met
meer of minder indraaien, wellicht iets naar achteren kantelen v/d speakers, de luisterafstand tussen
speakers en luisterplaats varieeren etc. kan wellicht ook wat helpen en kost je geen drol.
Wat extra demping, vloerkleedjes etc.  zijn ook zaken die wat kunnen bijdragen

Maar omdat je ze nog maar kort heb.. zou ik zeggen   geeft het eerst ff tijd en gewenning

By the way...   mooie speakers en je hoort hier veel goede berichten over:
                         "veel speaker/kwaliteit voor zeer schappelijke prijzen"




Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Octaaf

Akoestiek is inderdaad heel erg belangrijk, maar er zijn tegenwoordig ook veel versterkers die het geheel nogal analytisch/dun/schel maken, ook als je akoestiek op orde is. Per merk is ook niet echt een lijn te trekken, de oude Primare, Marantz  en Accuphase modellen waren enigszins warm, terwijl de huidige modellen van deze merken erg analytisch zijn geworden. Gaan luisteren dus bij een winkel waar ze jouw speakers hebben en uitsluitend ergens kopen als je eerst verschillende versterkers thuis mag uitproberen zonder verdere verplichtingen!

vanzomereng

Quote from: VANZOMERENG on January 24, 2015, 11:53:39
Wellicht moeten ze nog wat inspelen en/of gewenning, immers je schrijft dat je ze pas hebt !

Verder heb je toch ook toonregeling op de receiver..  m.i.z. is het niet verboden deze te gebruiken  :eh:

Wat veelal ook het geval kan zijn, is het afstraal gedrag v/d speakers, wat experimenteren met
meer of minder indraaien, wellicht iets naar achteren kantelen v/d speakers, de luisterafstand tussen
speakers en luisterplaats varieeren etc. kan wellicht ook wat helpen en kost je geen drol.
Wat extra demping, vloerkleedjes etc.  zijn ook zaken die wat kunnen bijdragen

Maar omdat je ze nog maar kort heb.. zou ik zeggen   geeft het eerst ff tijd en gewenning

By the way...   mooie speakers en je hoort hier veel goede berichten over:
                         "veel speaker/kwaliteit voor zeer schappelijke prijzen"

Ik zou eerst maar bovenstaande in acht nemen...  scheelt je geld  :smile:

Mocht je toch onverhoopt wat anders willen en de euro's branden in je knuistjes....
dan is het me uit jouw vraag niet helemaal duidelijk of je een extra versterker wilt integreren in je HT-set
(je kunt dan met een eindversterker volstaan) of dat je, jouw SR6007 uiteindelijk wilt verkopen en
over gaat op volledige stereo ?

Als je overgaat op stereo, zou je kunnen kijken naar versterker van Arcam, deze staan sowieso bekend als "mild"
m.b.t. de hoogweergave.   Je kunt dan i.v.m. de grote gevoeligheid van jouw speakers (91,5db/8 ohm)
volstaan met een relatief lichte versterker en de nieuwe Arcam A19 zal dan uitstekend kunnen voldoen en
ben je voor Adviesprijs 899,- euro helemaal klaar voor een splinternieuwe.

Ga je op zeker, dan probeer je deze versterker eerst thuis ff uit en combineer je deze test met een shoot-out en
een meet & greet,  je weet wel ....  met glaasje prik en stukjes leverworst erbij   :laugh:   

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Maatje-DH

Dank jullie wel voor de tips.
Het was mijn eerste ontmoeting met dit forum.geweldig.... :clapping:.
De tips die ik ga gebruiken ( en inmiddls al ben gaan toepassen.)
Speakers heb ik gedraaid en minder naar een punt laten spelen.
De speakers even de tijd geven om in te spelen
Kleedje op de grond leggen
Overwegen een arcam versterker te proberen

En als laatste de meet en great met bier, wijn en worstjes.

Thnx allemaal.
Marco

stardust

Quote from: Maatje-DH on January 24, 2015, 08:38:57
Hierin moet ik een keuze maken tussen de sr7009 en pm8005

Ik heb ze beide staan i.c.m. de Kef Q11.
Voor muziek alleen zou ik niet voor de sr7009 gaan ik merk het hier zelf ook klinkt voor geen meter t.o.v. de pm8005.
De pm8005 is qua detail en vermogen serieus vele malen beter dan de receiver.
Ik kijk & luister 50/50 muziek & films. Ik ben er zelf dik tevreden mee met deze combi :inlove:

Maatje-DH

Quote from: stardust on January 25, 2015, 13:19:37
Ik heb ze beide staan i.c.m. de Kef Q11.
Voor muziek alleen zou ik niet voor de sr7009 gaan ik merk het hier zelf ook klinkt voor geen meter t.o.v. de pm8005.
De pm8005 is qua detail en vermogen serieus vele malen beter dan de receiver.
Ik kijk & luister 50/50 muziek & films. Ik ben er zelf dik tevreden mee met deze combi :inlove:

Mooi om te horen dat je zowel de 7009 en de 8005 vergeleken hebt.
Ik gebruik ook een mediaspeler en ik heb een sonos connect. Beide hebben een optische uitgang.
Het handige aan de avr vind ik de ingebouwde dac functies. Tevens is het ook handig om te streamen en spotify connect. Ik weet niet of de kwaliteit beter wordt bij de avr. Wanneer ik de pm8005 zou aankopen is het dan goed om een dac aan te schaffen. Dit omdat de dac in zowel de sonos als de mede8er niet al te best klinken in analoog opzicht. Wellicht kan een streamer ook uitkomst bieden. De player van Marantz is nog erg kostbaar.

stardust

#33
Quote from: Maatje-DH on January 25, 2015, 21:42:05
Ik weet niet of de kwaliteit beter wordt bij de avr. Wanneer ik de pm8005 zou aankopen.

Ik heb de PM8005 via de Pre-out op de "Power Amp Direct In" aangesloten dus gebruik hem met films puur als eindtrap. Voordeel is minder belasting op de receiver.
Quote from: Maatje-DH on January 25, 2015, 21:42:05
Dit omdat de dac in zowel de sonos als de mede8er niet al te best klinken in analoog opzicht.

Dat klopt helaas in de meeste gevallen met die kastjes...

Quote from: Maatje-DH on January 25, 2015, 21:42:05
Wellicht kan een streamer ook uitkomst bieden. De player van Marantz is nog erg kostbaar. 

Hier ben ik ook naar aan het kijken puur omdat ik muziek bronnen niet meer via de receiver wil laten lopen.
de NA8005 kost bij de Mediamarkt op het moment 889,- maar vanaf woensdag 21% btw weg ermee Pas op: 17.36% ;). Dus zou zeggen doe je voordeel ermee  :devil: kans is groot dat ik hem aanschaf i.c.m. de ud7007  :clapping:


maximus79

Stardust heb je dit ooit op kunnen lossen? Heb het zelfde probleem....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Alex Groningen

Vermoed dat je geen antwoord gaat krijgen. Stardust is zo te zien al een tijdje niet meer actief hier op het forum!