Zwart beamer scherm (zoals Black Diamond)

Started by mgmcube, January 21, 2015, 16:52:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mgmcube

Maar wat moet zo'n elektrisch 250cm scherm dan ongeveer kosten? 2000,- ofzo?

Dirk

zegt de term PM je iets?  ;)
je kan ze natuurlijk ook gewoon zelf een offerte vragen, hun gegevens lijken me inmiddels al wel bekend.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

tot m'n stomme verbazing ontving ik vandaag bericht dat het Xtrem scherm al verzonden is en binnen maximaal 96u bij me wordt geleverd, dus met een beetje geluk kan ik er dit weekend al van genieten...of met wat pech wordt het pas dinsdag, want maandag zullen ze zeker niet leveren
ik kijk er wel heel erg naar uit  :popcorn:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joske007

Ik ben benieuwd naar je bevindingen van dit alternatief tov Black Diamond, zowel prijs/kwaliteit als het totaalplaatje dat er te zien zal zijn ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

home@the movies

Ik ben vooral benieuwd naar meetresultaten ivm verkleuringen, lichtverzwakking enz bvb heb je los van reacties van gebruikers het scherm ook eerst echt gezien om te beoordelen? Ook al is het 30% goedkoper het blijft veel geld en om het dan zomaar te vergelijken met een Black diamond? ik ben heel erg benieuwd.

Hou er rekening mee dat de calibratie van de projector totaal niet meer opgaat voor dit soort schermen (ook niet voor een BD trouwens) deze moet helemaal opnieuw op het scherm zelf worden gedaan.

Ik ben benieuwd  ;)

Gr
Werner

skoebiedoe


Dirk

Quote from: home@the movies on April  1, 2015, 21:01:14
Hou er rekening mee dat de calibratie van de projector totaal niet meer opgaat voor dit soort schermen (ook niet voor een BD trouwens) deze moet helemaal opnieuw op het scherm zelf worden gedaan.

Ik ben benieuwd  ;)

Gr
Werner
als dat effectief zo is dan is de kans groot dat je hem hier kan/mag komen kalibreren...als je dat ziet zitten natuurlijk  ;)

fwiw: ik heb de vraag bij deze ook maar ff gesteld aan de producent, maar wat je zegt mbt dat calibreren en de specifieke schermeigenschappen klinkt me idd niet onlogisch, 'k laat wel weten wat z'n antwoord is.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

home@the movies

Quote from: Dynky on April  1, 2015, 22:15:50
als dat effectief zo is dan is de kans groot dat je hem hier kan/mag komen kalibreren...als je dat ziet zitten natuurlijk  ;)

fwiw: ik heb de vraag bij deze ook maar ff gesteld aan de producent, maar wat je zegt mbt dat calibreren en de specifieke schermeigenschappen klinkt me idd niet onlogisch, 'k laat wel weten wat z'n antwoord is.

We zullen een deal maken, als ik het scherm bij jou aan een uitgebreide test mag onderwerpen en er daarna een review mag van schrijven dan kalibreer ik ruil je toestel op je nieuwe scherm, wat denk je ;)
Je weet ondertussen dat ik steeds met een open blik alle nieuwigheden bekijk, als iets goed is dan zal ik zeker niet aarzelen om dat te schrijven, echter als ik bepaalde negatieve opmerkingen heb dan schrijf ik deze ook neer.

Ik hoor graag of je interesse hebt  ;D ;D

Gr
Werner

Dirk

Quote from: home@the movies on April  2, 2015, 14:39:27
We zullen een deal maken, als ik het scherm bij jou aan een uitgebreide test mag onderwerpen en er daarna een review mag van schrijven dan kalibreer ik ruil je toestel op je nieuwe scherm, wat denk je ;)
Je weet ondertussen dat ik steeds met een open blik alle nieuwigheden bekijk, als iets goed is dan zal ik zeker niet aarzelen om dat te schrijven, echter als ik bepaalde negatieve opmerkingen heb dan schrijf ik deze ook neer.

Ik hoor graag of je interesse hebt  ;D ;D

Gr
Werner
Hi Werner,

Klinkt me als een goed plan (voor ons beide), dus wat mij betreft hebben we een deal. 
Ik neem nog wel contact met je op  ;)

fwiw; Ik kreeg vandaag ook antwoord mbt de al dan niet noodzaak van een her-kalibratie, als mijn PJ momenteel op een standaard wit scherm werd gekalibreerd.
vrij vertaald komt het op dit neer;
in tegenstelling tot een BD van SI, is de Daylight 0.9 relatief transparant op het vlak van colorimétrie, ttz het scherm heeft een erg kleine colorshift.
Om die reden is een re-calibratie niet noodzakelijk. Wel moet ik de gamma en helderheid-/contrastwaarden mogelijk wat aanpassen, omdat deze (als het goed is) zijn ingesteld voor projectie op een standaard wit scherm.

btw; Ik heb net een berichtje gestuurd naar de vorige eigenaar van m'n PJ, die zelf de calibratie had gedaan, om er zeker van te zijn of dit idd op een normaal wit scherm was.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joske007

Ben zeer benieuwd wat hier uit de bus gaat komen :)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Kjelt

Ja ik ben ook zeer benieuwd naar de test van Werner.
Lijkt me op papier een uitstekende vervanger van mijn huidige scherm.

J.A.F._Doorhof

Contrast en brightness hebben weinig met het scherm te maken.
Contrast (indien goed ingesteld) is het punt waar het wit begint te clippen of waar de gamma curve van het CMS begint te verbuigen.
Brightness hetzelfde het punt waar de projector nog net genoeg laat zien, dit zou trouwens nog wel enigsins kunnen bij negatieve gain schermen maar als je dat veranderd zul je ook het CMS aan moeten passen, alles hangt samen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk

ik geloof je graag...maar 'k zie wel wat Werner er straks van maakt  ;)

't goede nieuws is dat het scherm vandaag blijkbaar nog is geleverd (bij een collega, zoals voorzien), dus morgenvroeg ff ophalen en dan zsm hier bij me ophangen  :pompom:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

maxtrash

symphatiek aanbod van Werner. Ben ook benieuwd naar de uitkomsten!

Toni71


Dirk

vanochtend het scherm opgehangen.
tot op heden heb ik er eigenlijk niks negatiefs op aan te merken.

ik heb hier in m'n eigen (compleet witte) woonkamer natuurlijk nog nooit een Black Diamond gehad, maar ik kan wel zeggen dat dit een wereld van verschil is tov m'n vorige scherm (een iVisions 1.0 gain, die nu ook in de markt staat).
Laurent (de fabrikant) had me laten weten dat hun folie niet voorzien is van een zwarte rug en het scherm bijgevolg niet 100% lichtdicht zou zijn vwb het felle buitenlicht wat door het raam komt.
Maar omdat mijn hele raampartij ook voorzien is van (semi transparante) zonnescreens aan de buitenkant, mocht dat volgens hem geen probleem geven.
nou...hij heeft gelukkig niet overdreven. :thumbs-up:

ook het feit dat ik volgens hem geen tab-tensioned scherm hoefde en dus een "gewone" motorized heb besteld blijkt goed uit te draaien. 
voordeel daarvan is dat ik binnen de cassettemaat van 250cm (langer kan ik niet, want dan past het niet in de lift en moet ik een verhuis-/ladderlift gaan huren :D) dus meer foliebreedte heb, is de nuttige kijkoppervlakte nu groter tov een systeem met tab tensioning)

De folie heeft slechts aan één zijkant een héél lichte kromming in de uiterste rand-centimeters, dus als ik (zoals vooraf was gesteld) niet tot aan die uiterste randen ga projecteren, stelt dit zeker geen probleem.
al bij al dus aardig onder de indruk na de eerste kijk-impressies op klaarlichte dag.

nu nog ff kijken wanneer Werner de PJ optimaal kan komen kalibreren op dit scherm...en dan ten volle genieten van deze aanschaf  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

JordanN

Ook hier zeer veel interesse. Vanwaar het advies dat tabtension niet nodig was? Wat was zijn onderbouwing? (Behalve de breedte en extra kosten wat voor mij ook heel erg goede redenen zijn trouwens)
Marantz SR6007 | Mordaunt Short 2x MS902i 1x MS905i 2x MS903 2x MS302 | SVS PB-1000 | Sanyo PLV-Z3 | HTPC |

Dirk

Quote from: JordanN on April  4, 2015, 15:06:00
Ook hier zeer veel interesse. Vanwaar het advies dat tabtension niet nodig was? Wat was zijn onderbouwing? (Behalve de breedte en extra kosten wat voor mij ook heel erg goede redenen zijn trouwens)
die insteek kwam vooral omwille vh feit dat ik qua cassettemaat niet boven de 250cm wou uitkomen, dus dan gingen we aan het rekenen vwb de zichtmaat.
zo zei hij me op een gegeven moment dat ik natuurlijk door de tab tensioning extra breedte "verloor", maarja...als ik het persé wou zou hij het wel zo maken.

toen ik hem vervolgens uitlegde waarom me dat toch wel noodzakelijk leek, legde hij me uit dat ik bij de "Dynamic Black Contour" nergens zwarte randen rondom zou hebben, maar dat het geheel eigenlijk één grote projectiefolie was (er is als dusdanig dus ook geen specifieke backdrop-lengte opgegeven), die door de aard van het materiaal erg donker (bijna zwart als er niet teveel daglicht is) oogt.

als je dat principe nu combineert met het feit dat je zonder tab tensioning ook een bredere folie kan gebruiken, dan leek het hem zinvoller om voor de combi van die 2 te gaan, omdat je zo 100% vrij kan kiezen waar en hoe groot en met welke beeldverhoudingen je op de (wat grotere) folie projecteert.

hij zei me dat ze extreem veel zorg besteden aan de voorbereiding van de foliematerialen en dat ze ten gevolge daarvan dus nauwelijks omkrullende zijranden hadden, ook zonder gebruik te maken van tab tensioning.
enige randvoorwaarde die hij stelde is dat je niet tot de uiterste (zeg pakweg 5cm) aan de zijkanten moet gaan willen projecteren, maar dat doe je met een normaal scherm (= met zwarte omkadering) natuurlijk ook niet, dus dat vond ik eigenlijk een evidentie.

zo zijn we dus bij deze specifieke combi uitgekomen, namelijk non tab tensioned, maar wel een Dynamic Black Contour, in de schermfolie vh type Daylight 0.9.

btw: je haalt zelf even het puntje vd kostprijs aan, dat was idd ook een leuke meevaller, want nu heb ik dus voor een iets lagere prijs (tov tab tensioned in een cassette van 250cm) een duidelijk groter schermoppervlak (folie zou zeker 20cm smaller worden als ik tab tensioned wou) in een overall strakker ogend geheel  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

JordanN

En ook nog eens gratis kalibreren erbij! Super deal! [emoji41]
Marantz SR6007 | Mordaunt Short 2x MS902i 1x MS905i 2x MS903 2x MS302 | SVS PB-1000 | Sanyo PLV-Z3 | HTPC |

JordanN

#44
Whoops
Marantz SR6007 | Mordaunt Short 2x MS902i 1x MS905i 2x MS903 2x MS302 | SVS PB-1000 | Sanyo PLV-Z3 | HTPC |

papaleo

Zou je eens n paar (details/total) foto's kunnen plaatsen ben wel benieuwd hoe dit scherm er uitziet wanneer deze in de projectie stand staat.

Het klinkt in iedergeval veel belovend...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Dirk

enkele pics, zoals gevraagd  8)

de opbergcassette, met het scherm opgerold.



de onder-/verzwaringslat



achterkant vd folie



3 pics met de zonnescreens open







3 pics met de screens gesloten







fwiw; de fellere lichtvlek die je links naast het scherm ziet is wel degelijk de zon, die nu idd m'n woonkamer in schijnt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Da-lite

Dat is al een heel duidelijk verschil , met je zonnescreen open of dicht .
Ziet er super uit . Ik ben ook wel benieuwd naar Werner zijn bevindingen en meetresultaten.
Veel kijk genot met je nieuwe scherm.

Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

rovinggecko

Nice! Ziet er strak uit zo! Leuk dat het mooi voor de Paas binnen was. Benieuwd naar Werners review :).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

papaleo

Thx voor de foto's...
Inderdaad word het contrast duidelujk beter wanneer je de screens dicht hebt,maar dat was/is natuurlijk te verwachten.

Hoe groot projecteer je en wat/welke setup
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels