Marantz UD7007 streamed netflix niet goed

Started by tiptop, January 18, 2015, 14:33:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Hoi,

Ik heb sinds een maand oid een Marantz UD7007. Belangrijk vond ik de netflix stream functie. Op zich werkt het ook meeste van de tijd, maar eens in de paar uur geeft hij aan dat hij de server niet kan vinden. Als ik de UD dan uitzet en weer aan doet ie het weer een periode, waarna weer hetzelfde optreedt. Tegelijkertijd werkt de verbinding met internet wel gewoon, want ik kan wel op Youtube en in het setup menu wordt ook aangegeven dat de verbinding goed is. Rara?

Heeft iemand hetzelfde (gehad) en weet iemand hoe dit op te lossen is?

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Siddartha

ik moet zeggen dat ik dit met andere apparaten ook wel heb... via mijn Smart tv en iPad heb ik ook vaak vergelijkbare problemen..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

TopGun2010

Ik heb de Denon 3313 en ervaar geen vloeiend beeld met Netflix. Bij bewegende camera beelden zie je dat het niet lekker loopt, het schokt een beetje. Op mijn Sony TV gaat het juist weer heel goed. Af en toe geen verbinding maar dit is niet hinderlijk.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

marcbons

Met de wd life geen enkel probleem met netflix kijken

vik

Klopt Tiptop. Netflix loopt niet echt lekker op de UD 7007 heb ik vernomen. Idem voor de DBT-3313.


Quote from: tiptop on January 18, 2015, 14:33:08
Hoi,

Ik heb sinds een maand oid een Marantz UD7007. Belangrijk vond ik de netflix stream functie. Op zich werkt het ook meeste van de tijd, maar eens in de paar uur geeft hij aan dat hij de server niet kan vinden. Als ik de UD dan uitzet en weer aan doet ie het weer een periode, waarna weer hetzelfde optreedt. Tegelijkertijd werkt de verbinding met internet wel gewoon, want ik kan wel op Youtube en in het setup menu wordt ook aangegeven dat de verbinding goed is. Rara?

Heeft iemand hetzelfde (gehad) en weet iemand hoe dit op te lossen is?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

TopGun2010

@ vik, heb jij enig idee hoe dit kan? De sdk software op de Denon is ook al bijna 2 jaar oud. Vreemd dat ze dit niet updaten.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

vik

Quote from: TopGun2010 on January 19, 2015, 16:15:23
@ vik, heb jij enig idee hoe dit kan? De sdk software op de Denon is ook al bijna 2 jaar oud. Vreemd dat ze dit niet updaten.


Ik heb echt geen idee helaas.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

tiptop

Via mijn laptop (LAN) ook schokkend beeld bij bewegende beelden. Ligt bij mij misschien eerder aan mijn internetverbinding. Morgen eens testen bij mijn ex. Daar heb ik een snelle verbinding. Het probleem is hier echt dat na een uurtje of 2 de Marantz "gereset" moet worden.

Oh ja, ik heb na aanschaf nog wel een update gedaan naar de laatste softwareversie, dus dat kan het ook niet zijn.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

shoalinmonk

Bij mij inderdaad precies hetzelfde probleem. En ook met de UD7007
Kan soms geen verbinding maken....uitzetten/aanzetten en opnieuw starten is de oplossing.

Heb trouwens dat trouwens zelden met de ipad, gebeurt wel maar eens in de 30x of zo.

Wel irritant he!!




tiptop

Quote from: shoalinmonk on January 20, 2015, 20:51:12
Bij mij inderdaad precies hetzelfde probleem. En ook met de UD7007
Kan soms geen verbinding maken....uitzetten/aanzetten en opnieuw starten is de oplossing.

Heb trouwens dat trouwens zelden met de ipad, gebeurt wel maar eens in de 30x of zo.

Wel irritant he!!
Zeker! Wel kan ik altijd afkijken wat ik aan het kijken ben, dus dat scheelt. Maar als ik een serie volg dan wel irritant dat hij het doet bij de overgang naar de volgende aflevering.
(off topic; Mooie set heb je zie ik in je signature! Die GX200 zou ik hier ook wel willen. :smile:)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Former member 78

Op mijn UD1713 werkte het prima, zo ook op de PS4 en Chromecast.
Al gaat mijn voorkeur uit naar de PS4, die heb ik met een kabel aangesloten.

shoalinmonk

Thanx  ;D

Heb over twee maandjes mijn RXW-12 in de verkoop om die ook naar gold te upgraden..
RXFX moeten ook nog maar ja kost veel te veel allemaal toch?

Heb je nu ook monitor audio?


PFFFF netflix is gaaf voor series, films eigenlijk ruk. Oud en ik heb het idee dat het 5.1 signaal ook niet zo best is. Bij mij is er te veel geluid uit mijn rears en soms klopt de verdeling tussen de channels ook niet....dan hoor ik het achter terwijl het voor moet zijn zeg maar.

Om maar weer ff terug op het topic te komen.

shoalinmonk

Zal van de week eens een testje doen, met de PS4 en de UD7007 - met name op richten op het geluid dan...

Zit er verschil tussen de spreiding in de kanalen? Had het gisteren nog bij Tears of the Sun.
Het moment in het begin van de film als de heli met seals land op het vliegdekschip...dan hoor ik de heli achter mij terwijl het uit mijn fronts zou moeten komen..


Former member 78

De PS4 is een erg goed apparaat, hoor je geluiden verkeerd uit de set, check dan jouw instellingen.

tiptop

Quote from: shoalinmonk on January 20, 2015, 21:19:39
Thanx  ;D

Heb over twee maandjes mijn RXW-12 in de verkoop om die ook naar gold te upgraden..
RXFX moeten ook nog maar ja kost veel te veel allemaal toch?

Heb je nu ook monitor audio?


PFFFF netflix is gaaf voor series, films eigenlijk ruk. Oud en ik heb het idee dat het 5.1 signaal ook niet zo best is. Bij mij is er te veel geluid uit mijn rears en soms klopt de verdeling tussen de channels ook niet....dan hoor ik het achter terwijl het voor moet zijn zeg maar.

Om maar weer ff terug op het topic te komen.
Stuur tegen die tijd even een pm-tje! ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.


CineSmurf

Ik heb een marantz pre, waar op zich deze 7007 bij zou kunnen passen. De enige reden om mijn BDP93 te vervangen zou zijn dat ik hier ook Netflix op zou hebben, maar dan moet ik wel overtuigd zijn dat dit beter is dan dat op mijn AppleTV.

Zijn alle beginnersproblemen opgelost? Is Netflix een beetje om aan te zien op deze 7007? (en beter dan de AppleTV4)?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

TopGun2010

Zou de atv4 nog maar niet wegdoen, op de 3313 is het echt een ruk ervaring, langzaam en geen vloeiende beelden. Dit gaat op de atv echt vele malen beter. Dus eerst goed testen!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

CineSmurf

Ok, dus marantz 7007 is geen vervanging voor Oppo+ATV begrijp ik...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Matthijs1973

Netflix op mijn ud7007 werkt perfect hoor. Menu is vloeiend, beelden, geluid en bediening eveneens via de Marantz, zou niets anders willen. Gebruik hier wel KPN glasvezel en alles bedraad.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Matthijs1973

zeker, weliswaar bij de buurman op een andere tv, maar princpe blijft vrijwel hetzelfde. Enkel bij de ud7007 zijn de eerste 2 seconden wat vager beeld omdat de stream nog niet volledig is blijkbaar, daarna haarscherp en geen verschil met oa digitale hd glastv. Maar goed, laat cinesmurf zelf maar testen indien mogelijk, dan weet je het zeker wat in zijn situatie geschikt is, wij hebben ook maar een mening in onze setting...
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...