Lightning cable

Started by Starred, January 15, 2015, 15:50:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Wie kent lightning cables van 2 meter of langer die WEL werken?
Ik ben die goedkope krengen die het opeens niet meer doen meer dan zat  :dry:

knubbe

Apple store hebben ze gewoon 2meter, neem aan dat die WEL werken :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Xstream

#2
Quote from: Starred on January 15, 2015, 15:50:20
Wie kent lightning cables van 2 meter of langer die WEL werken?
Ik ben die goedkope krengen die het opeens niet meer doen meer dan zat  :dry:
De officiƫle dus.
En niet omdat die goedkopere 't niet goed doen, maar gewoon omdat Apple dat niet toelaat. Gevolg is dat die kabels van Apple ook duur "moeten" zijn omdat ze er een chip in moeten bouwen om dat te kunnen detecteren. Plus daar uiteraard nog een leuke marge bovenop. Weer fraai stukje naaierij van Apple. Al noemen de fanboys dat "premium".
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Apple kabels gaan ook stuk als je ze buigt vouwt op gaat staan etc. Ze zijn niet van kevlar of zo.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Xstream on January 15, 2015, 17:05:50
De officiƫle dus.
En niet omdat die goedkopere 't niet goed doen, maar gewoon omdat Apple dat niet toelaat. Gevolg is dat die kabels van Apple ook duur "moeten" zijn omdat ze er een chip in moeten bouwen om dat te kunnen detecteren. Plus daar uiteraard nog een leuke marge bovenop. Weer fraai stukje naaierij van Apple. Al noemen de fanboys dat "premium".

De gedachte van de chips was encryptie of je dat nu leuk vind of niet. De gedachte was dat je dan aantal problemen met usb kan voorkomen security gebied.

Ik zou meer zeiken over de andere apple kabels die ook duur zijn met nog minder redenen of het feit dat ze altijd stuk gaan.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Bah, ik heb ook een hekel aan bedrijven die geld willen verdienen... :yawnee:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Xstream

#7
Quote from: danielo on January 15, 2015, 17:51:38
De gedachte van de chips was encryptie of je dat nu leuk vind of niet. De gedachte was dat je dan aantal problemen met usb kan voorkomen security gebied.

Ik zou meer zeiken over de andere apple kabels die ook duur zijn met nog minder redenen of het feit dat ze altijd stuk gaan.

Daniel.
Haha, wat een grap. Laat ze je dat maar wijs maken ... En ondertussen wel die software laten lekken als een malle. Waarom gebruiken overheid security units dan geen iPhone? Ipv daarvan hebben ze gewoon een (gemodificeerd) Android telefoon ... met usb.

Punt is dat alternatieven, die er gewoon zijn, dit probleem niet hebben. En geef mij maar 's een concreet security risk voorbeeld in de praktijk van bijv. usb.

Dat je die onzin gewoon maar klakkeloos aanneemt joh ... wake up.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

road rebel

Lightning werd/wordt opengezet, dus binnenkort zullen er wel meer kabeltjes zijn.

Ikzelf was het stuk gaan van de originele Lightning kabel beu, dus heb ik een ander merk aangeschaft die anders plooit:
TYLT syncable. Ik ben vrij tevreden tot nu, alleen vind je in de action een kabel die er heel erg sterk op lijkt voor 1/10 van de prijs...

danielo

#9
Quote from: Xstream on January 16, 2015, 14:56:46
Haha, wat een grap. Laat ze je dat maar wijs maken ... En ondertussen wel die software laten lekken als een malle. Waarom gebruiken overheid security units dan geen iPhone? Ipv daarvan hebben ze gewoon een (gemodificeerd) Android telefoon ... met usb.

Punt is dat alternatieven, die er gewoon zijn, dit probleem niet hebben. En geef mij maar 's een concreet security risk voorbeeld in de praktijk van bijv. usb.

Dat je die onzin gewoon maar klakkeloos aanneemt joh ... wake up.

zucht....

Of je het nu leuk vind of niet in de lightning cable zitten chips die als doel hebben dit te doen.

Hier 3 shows die de verschillende systemen bespreken :

http://twit.tv/show/security-now/446
http://twit.tv/show/security-now/447
http://twit.tv/show/security-now/448

Hier de bron beschrijving van apple zelf : https://www.apple.com/privacy/docs/iOS_Security_Guide_Oct_2014.pdf

en de chips :

http://www.chipworks.com/en/technical-competitive-analysis/resources/blog/inside-the-apple-lightning-cable/


Ik deed verder geen uitspraak wat overheden wel of niet gebruiken of mogen gebruiken (dit is elke week anders lijkt het wel) maar gaf aan de lightning cables hier extra hardware voor hebben. Of usb in de praktijk veilig is (zoals bad usb) wordt bepaald of dingen echt gedaan worden anders dan in een test setup maar wederom ik gaf alleen aan waarom die lightning kabels duurder zijn.

Misschien ben ik een sukkel, prima maar heb wel een aantal uren besteed om het door te lezen toen het uitkwam en heb het daarna blijkbaar in jouw ogen klakkeloos overgenomen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.