Het grote smartphone topic: welke smartphone(s) heb jij?

Started by Paul1967, January 14, 2015, 12:36:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waar draait jouw smartphone op?

Android
40 (56.3%)
iOS
23 (32.4%)
Windows
8 (11.3%)
Blackberry
0 (0%)
Anders
0 (0%)

Total Members Voted: 71

YamahaRXV

#25
Hier een Iphone 6 (deze ervaar ik tot nu toe als het fijnste toestel wat ik ooit heb gehad), een Iphone 5s van de zaak , een Iphone 5 van mijn vriendin, en nog een vele jaren oude, maar zeer trouwe en blijkbaar onverwoestbare Iphone 3g van mijn zoontje.

Ben ik een zgn. apple ''fanboy''...? Nee dat niet echt, maar ik kan het wel goed waarderen als een toestel gewoon goed afgewerkt is met hoogwaardige degelijke materialen en probleemloos en overzichtelijk werkt qua bediening en software.
Argumenten dat er met IOS niets te tweaken valt en dat je gebonden bent aan wat Apple bepaalt heb ik persoonlijk erg weinig mee als alles gewoon werkt en blijft werken zoals het hoort, en dat heb ik in het verleden met Samsung telefoons wel eens anders meegemaakt...
Tweaken doe ik wel aan mijn set  8)

Verder vind ik dat iedereen zelf de keuze moet maken voor het merk/type toestel waar hij of zij zich het meest gelukkig bij voelt.
De puberale welles/nietes discussies over Samsung vs Apple en het vaak daarbij naar voren komende fanatisme vind ik ronduit belachelijk  :devil:   

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

John Wx

Quote from: YamahaRXV on January 18, 2015, 11:38:44
De puberale welles/nietes discussies over Samsung vs Apple en het vaak daarbij naar voren komende fanatisme vind ik ronduit belachelijk  :devil:

:thumbs-up:

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

BJF

 ^^

Ik heb vanaf de eerste iPhone alle types gehad. De eerste kwam rechtstreeks uit de VS, moest ik jailbreaken en unlocken voordat ik hem hier kon gebruiken. Klotsende oksels, mooie tijd.

Er was op dat moment domweg geen alternatief, andere telefoons hadden 'drukschermen' in plaats van het aanraakscherm van de iPhone. Dat is al lang niet meer zo, andere merken zijn vaak net zo goed of zelfs beter. Desondanks blijf ik bij de iPhone, ik ben eraan gewend en vind het nog steeds fijne toestellen. Ja, ze zijn duur, maar houden aan de andere kant ook hun waarde relatief goed.

En dat niet alle moderne smartphones echt gebruiksvriendelijk zijn merk ik dagelijks aan mijn werkmobiel, een BlackBerry Bold 9900. Die heeft nog steeds het drukscherm en priegeltoetsjes.
NAD M10 V2
Elac FS247

Kwabbernoot

BB Bold 9900 is nu ook niet echt een moderne smartphone. 2011 alweer.

Groeten...

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

dennism

Daarnaast heeft de Blackberry Bold 9900 gewoon een captive touchscreen, net als alle Iphone's al zal de kwaliteit niet te vergelijken zijn met de huidige generatie touchscreens, eerder met de generatie 3GS of 4 van Apple, verder is de Bold natuurlijk een toestel voor een heel andere doelgroep dan de Iphone. De Bold is veel meer een zakelijk toestel gericht op veiligheid en vooral e-mail communicatie en veel minder op de diverse apps (al zijn ze er wel), vandaar ook het hardware toetsenbord wat in veel zakelijke kringen nog steeds gewaardeerd wordt, kan je hardware toetsenbord echter niet waarderen dan is het inderdaad geen optimaal toestel, en is het goed te begrijpen dat je het geen fijne smartphone vind.

Zelf gebruik ik een Lumia 930, zeer uitgebreide telefoon qua features, zeer goede batterij duur. WP8.1 vind ik ook erg prettig werken, fijner dan de andriod die ik ervoor had, en kan zich imho in gebruiksvriendelijkheid/simpelheid zeker meten met IOS, ook de redelijk frequente software updates kan ik goed waarderen, bij andere telefoon makers is het toch vaak afwachten of en wanneer je een update krijgt naar een bepaalde versie. Als MS deze kwaliteit ook in de komende ranges toestellen verwerkt of zelfs verbeterd hoef ik er denk ik niet lang over na te denken en zal ik zeker bij Windows Phone blijven. Het vaak genoemde gebrek aan Apps valt me eigenlijk ook erg mee. Alles wat ik dagelijk gebruik is gewoon verkrijgbaar in de store, of er is een goed werkend alternatief voor. De enige zaken die er niet altijd zijn, zijn vooral de Apps die ik even downloadde om te testen op bijv. Andriod of IOS, maar daarna nooit meer aanraakte.

quattronl

Quote from: Xander32 on January 15, 2015, 07:19:56


Onverwoestbaar!
Go Robert go!

Ik heb een dumbphone: een Nokia 3310 classic. Wel van de zaak :D
Ik geef persoonlijk niks om een slimme telefoon. Ook heb ik geen zin om er geld aan uit te geven.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

remo

Ik gebruik nu al 2 jaar een Jiayu g3 dual sim.
Ik heb mijn eigen sim erin en die van het werk en dit werkt nog steeds goed
Ik zit nu te wachten tot de Jiayu 3s hier te krijgen is.
Met deze telefoon heb je naaar mijn mening veel waar voor weinig geld

drevox

Gebruik een samsung galaxy s4. Heb na een half jaar al een barstje in de zijkant door een val van 70 cm. Ben dus niet tevreden over de duurzaamheid. Ouwe galaxy s advance heeft verschillende smakken meegemaakt en die bleef prima. Gebruikt pa nu.
super amoled scherm is natuurlijk wel rete geil.

Volgende keer maar goed nadenken of wenog een keer hi end samsung gaan halen. Ik heb liever een dikkere telefoon die een stuk steviger is.
Amoled is een pro. Stevigheid is een antipro.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

KillerbeeNL

Quote from: drevox on January 22, 2015, 15:05:46

Ik heb liever een dikkere telefoon die een stuk steviger is.

Amoled is een pro.
Stevigheid is een antipro.


onbegrijpelijk...
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

drevox

L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Xstream

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Automaat

Reading the HTForum is learning every day!!

Former member 78


holco

Komende van een Iphone 3G > 3GS > 4 > 4S > Kingzone K1 Turbo

Sinds kort een Galaxy Note-4, erg blij mee  :bigsmile: naast mijn spare Kingzone K1 Turbo.

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

donaldk

Quote from: Kwabbernoot on January 18, 2015, 12:07:20
BB Bold 9900 is nu ook niet echt een moderne smartphone. 2011 alweer.

Groeten...

Heeft iemand die nieuwe blackberry met rechte toetsenbord genomen?

Hoeveel is zo'n Chinees ding dan, die Jaiyu?

Ik heb een Nokia 7710? Er was later ook een internettabletuitvoering van, waarmee je dus niet kon bellen. Ik gebruik alleen het bellen, af en toe, het is dat je elk jaar moet opwaarderen:-(. http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_7710

Belangrijk, waar eigenlijk zelfs een klassieke phone (mijn vader had zo'n verouderde Nokia in zwart zacht plasticrubber waarmee je ook alleen kon bellen, zelfs daarmee ging je automatisch hard praten, omdat je niks verstond. Mijn C25 Siemens had dat ook al, dus is er eentje met een volumeknop dan wordt dat 'em.

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

hpapen

Inmiddels tweede nokia. Eerst 920 nu 930.

Fantastische telefoons, beide blijven goed werkend itt de samsungs en apple's in dit gezin.  Onverwoestbaar. Mijn zoon gebruikt mijn oude  920 al bijna een jaar en dat is voor hem een unicum. Ook tot twee keer toe een val van 7 en 10 meter overleefd.
Goede foto's, goed besturingssysteem, krachtig, alle office producten en cloud.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

donaldk

Maar zijn er toestellen waarmee je mobiel kunt bellen, dus dat je mensen kunt verstaan als je niet in een stilte ruimte bent? Zelfs een klassiertje zoals destijds mijn Siemens C25/35 kon ik die meneer van Sony totaal niet verstaan, toen ik een keer op ISE was en ze een projector demo wilden verzetten, vanwege communicatiefoutje, want die persoon was toen niet aanwezig. Hoe lang is dat al niet geleden, dus het zijn niet alleen moderne internetdevices.

Geluidskwaliteit, afgezien van volume is ook belangrijk, merk ik sinds we een Philips DECT setje hebben vaak versta ik mensen niet. Mijn broer had voor hemzelf en voor hier een duo setje gekocht bij MM, 'ja ze hadden ook een ander merk, maar dat kende ik niet, dus dan maar de Philips genomen', dat bleek dus Gigaset te zijn, die zal ongetwijfeld beter zijn, ondanks dat het geen Siemens meer is.

En een klein super goedkoop laptopje met een blue tooth headsetje, dan heb je een phablet? De formele phablets zijn immers zo prijzig.

Paul1967

Quote from: donaldk on February 18, 2015, 00:07:48
Maar zijn er toestellen waarmee je mobiel kunt bellen, dus dat je mensen kunt verstaan als je niet in een stilte ruimte bent? Zelfs een klassiertje zoals destijds mijn Siemens C25/35 kon ik die meneer van Sony totaal niet verstaan, toen ik een keer op ISE was en ze een projector demo wilden verzetten, vanwege communicatiefoutje, want die persoon was toen niet aanwezig. Hoe lang is dat al niet geleden, dus het zijn niet alleen moderne internetdevices.

Geluidskwaliteit, afgezien van volume is ook belangrijk, merk ik sinds we een Philips DECT setje hebben vaak versta ik mensen niet. Mijn broer had voor hemzelf en voor hier een duo setje gekocht bij MM, 'ja ze hadden ook een ander merk, maar dat kende ik niet, dus dan maar de Philips genomen', dat bleek dus Gigaset te zijn, die zal ongetwijfeld beter zijn, ondanks dat het geen Siemens meer is.

En een klein super goedkoop laptopje met een blue tooth headsetje, dan heb je een phablet? De formele phablets zijn immers zo prijzig.

De HTC One M7 en M8 kunnen vrij hard mede door de stereo speakers die boven en onder voorzijde zijn geplaatst.
Met deze toestellen nog nooit problemen ondervonden met bellen in een rumoerige omgeving.
Geluidskwaliteit is bij mij een pré, en dat is zeer goed bij de One's.

donaldk

M8 is ongeveer 500 euro nieuw voor 16 gig, 32 zie ik niet in de tweakers pricewatch. De M7 is alleen tweedehands te bekomen, zie er eentje op tweakers voor 250 euro, nieuw bij abo, dus overbodig, staat erbij. Maar 500 euro voor een telefoontje, tjonge jonge,die verwachte M9 komt zelfs met 64 gig, dat zal wel helemaal een dure worden in het begin. Ik hou het voorlopig maar even bij wat ik heb.

Erik

De nieuwe samsung S6 of s7 ging ook al richting 800 a 900 las ik. Zou me niet verbazen als we naar de €1000 gaan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Achiel

Xiaomi MI4, android 4.4.4, toptoestel gemaakt van metaal met prachtig scherm en goede Sony camera. Elke week een update van hun eigen rom Miui geheten. Werkt vlekkeloos tot nu toe en dat voor 320 euro.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X