Auralic Aries

Started by Isflicka, January 6, 2015, 17:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StereoMike

Quote from: Leeuwarden on July 21, 2017, 19:28:41
Lumin app werkt ook. Heb zelf geen Qobuz dus daar kan ik uiteraard niets over zeggen.
Lumin werkt ook prima i.c.m. Qubuz.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

fietser

Krijg (kreeg) deze melding ook weleens. Heeft volgens mij te maken met rechten van de artiest. Komt nog wel eens voor bij verzamelaars of playlist.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

eric_audio

Quote from: fietser on July 22, 2017, 15:33:46
Krijg (kreeg) deze melding ook weleens. Heeft volgens mij te maken met rechten van de artiest. Komt nog wel eens voor bij verzamelaars of playlist.

Klopt. Maar ik heb het nu bij ALLES.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

StereoMike

Quote from: eric_audio on July 23, 2017, 18:28:13
Klopt. Maar ik heb het nu bij ALLES.
De web player werkt wel gewoon?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

eric_audio

Quote from: StereoMike on July 23, 2017, 18:39:12
De web player werkt wel gewoon?


Ja, die werkt feilloos. Die gebruik ik als ik via mijn hoofdtelefoon luister.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

Quote from: eric_audio on July 21, 2017, 13:48:25
Sinds eind juni heb ik het volgende problem.

Mijn set-up is de volgende. Ik heb Lightning DS op mijn iPad en op mijn iPhone. Ik kan nog prima muziek spelen van mijn NAS drive via mijn Auralic Aries.

Echter, als ik muziek wil spelen van Qobuz, krijg ik de volgende melding op Lightning DS: Unable to play the selected streaming track.

Als er iets mis zou zijn met Lightning DS, zou ik dezelfde melding moeten krijgen bij afspelen van NAS. Maar dat is niet zo. Muziek streamen vanaf mijn NAS gaat prima. Heeft een van jullie hetzelfde probleem?

Ik heb gemaild met Auralic support, maar krijg een zeer onbevredigend antwoord. Ik zal mijn communicatie hieronder weergeven:

Mijn eerste mail:
Dear Sir,

I have a problem playing files from Qobuz through Lightning DS.
Fist, the issue seemed with the Aries hardware, which didn't want to shut down. Hence, I unplugged the Aries from power source, let is settle for a minute, re-plugged it, and switched it on.

Trying to play music from Qobuz doesn't work. Immediately after selecting an album I get the message "Unable to play the selected streaming track". Somewhere I found the suggestion to log out from Qobuz and log on again. I tried that, but no results. I can play from my NAS drive, so the Aries and Lightning DS in itself seem to work. Also, I can play music from the Qobuz web streamer to my headphones, so I assume Qobuz is online.

What is the solution? To delete the Lightning DS app from my phone, re-install the app, and do a complete new connect to the Aries? That is NOT what I want.

Regards,
Eric Hendriks

Ik kreeg het volgende antwoord:

Xuanqian Wang (AURALIC LIMITED)
Jul 1, 08:59 CST
Hi, Eric:

Thanks for contact us, we recently received several reports related to TIDAL/Qobuz playback difficulty, since there is no software upgrade from our side, we suspect the problem randomly happen and related to remote server (since customers said they have no problem play local music). Deleting and reinstall Lightning DS will not help as the problem occur between AREIS and TIDAL/Qobuz server. Our software is working to reproduce the problem and we will let you know as soon as we have found anything.

Xuanqian Wang

Daarna was het stil, dus ik stuurde een tweede email:
Dear Sir,

I want to let you know that I still have the same problem. Do you have a solution by now? It is really annoying to be not able to play the music from Qobuz. I basically pay the subscription for nothing.

With kind regards,
Eric Hendriks

Het antwoord:
Hello Eric:

The problem appears related to a recent iOS upgrade on your iPad or iPhone, but we are still not able to reproduce the problem now.

Xuanqian Wang

Daarna, doodse stilte.

Ik kan dus nog steeds geen muziek streamen van Qobuz via mijn Auralic Aries.

Weet iemand een oplossing?

Werkt ineens weer. Ik heb er geen verklaring voor, maar ben wel blij....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

dream1

Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn Auralic Aries als ik spotify wil afspelen via de airstream en deze dan ook selecteer (Auralic) zie ik op mijn Auralic het logo van airstream maar krijg geen geluid en zie ook de verbinding niet meer op mijn iPhone.
Wat gaat er nu verkeerd?
Ik bedien de Auralic met een ipnone 7 software is up to date.
Speel de Auralic af via een usb uitgang.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pvd_66

Alles een keer aan en uitzetten / resetten helpt nogal vaak bij mij.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

dream1

Quote from: pvd_66 on August 19, 2017, 09:56:19
Alles een keer aan en uitzetten / resetten helpt nogal vaak bij mij.
Bedankt voor de tip.
Maar ook dit helpt helaas niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sebassie

Iedere maand zendt NTS Live een radioshow uit van het Erased Tapes label (zie hier voor die van 2 okt: https://www.mixcloud.com/NTSRadio/erased-tapes-2nd-october-2017/).

Is het op de een of andere manier mogelijk om die te 'importeren' o.i.d. en via de Aries af te spelen?

Gr
Sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

s.t.

Heeft iemand nog de apk voor Android?

StereoMike

Quote from: s.t. on October 14, 2017, 08:43:13
Heeft iemand nog de apk voor Android?
Ja, versie 1.1.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

s.t.

Quote from: StereoMike on October 14, 2017, 16:13:06
Ja, versie 1.1.

Bedankt deze heb ik ook gevonden en is echt slecht. Heb de web installatie gebruikt en speel nu met bubble wat goed gaat

Leeuwarden

In oktober de langverwachte firmware upgrade met room correction. Ben benieuwd...

mijkie

Quote from: Leeuwarden on September 30, 2018, 11:22:13
In oktober de langverwachte firmware upgrade met room correction. Ben benieuwd...

+1, ben benieuwd wat ze gecreëerd hebben 
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

s.t.


chansig

Gruwel digitaal ingrijpen.  :D

Steeds meer aanwezig en daardoor geaccepteerd. Een vorm van DSP op de streamert. Mooie ontwikkeling. Over een paar jaar is ook de rasechte Audiofiel overstag en weet men niet meer beterder.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

s.t.

#392
Quote from: chansig on October 13, 2018, 08:01:09
Gruwel digitaal ingrijpen.  :D

Steeds meer aanwezig en daardoor geaccepteerd. Een vorm van DSP op de streamert. Mooie ontwikkeling. Over een paar jaar is ook de rasechte Audiofiel overstag en weet men niet meer beterder.

Gr. Hans

Ik ben al helemaal over met Dynaudio xd actieve speakers. Alles in digitaal domein tot aan de speaker. Je krijgt nu wel dsp (Auralic) op dsp (Dynaudio) daar heb ik dan ook weer minder vertrouwen in.

AudioEnZo

Kun je niet een van de twee DSP's bypassen?

mijkie

Ja hoor, bij Auralic kun je t gebruiken, t hoeft niet !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

s.t.

Quote from: AudioEnZo on October 14, 2018, 10:05:58
Kun je niet een van de twee DSP's bypassen?

Dat is wel mijn idee. Die van Auralic niet gebruiken. Maar het is wel een mooie optie als je niet al een DSP in je keten hebt.

mijkie

#396
Is laatste update van de firmware 6.0(beta), die hoef je niet eens te gebruiken [emoji6]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Leeuwarden

Je kan hem ook niet gebruiken want hij is er nog niet...

conqubite

Ik heb deze zomer weinig de streamer gebruikt en de afgelopen tijd meerdere weken de Aries niet gebruikt. Ik ben recent van provider gewisseld maar zou nu betere wifi moeten hebben, ik heb wel eens gedacht dat het daaraan lag maar dat betwijfel ik nu. Ik heb altijd al enige problemen gehad met de verbinding tussen Lichtning DS en de streamer op de Ipad die regelmatig wegviel maar nu ik kort geleden de streamer weer wilde gebruiken en de nieuwe wificode wilde aanpassen op Ipad kreeg ik hem niet meer aan de praat. Uiteindelijk na heel veel moeite is dat gelukt weer muziek eruit te krijgen maar de verbinding tussen streamer en Ipad werd kort daarna weer verbroken na een pauze waarna ik hem wederom niet aan de praat krijg. Zowel met Iphone als ipad lukt het niet en het wordt nu echt problematisch.
Iemand die weet wat ik hier aan kan doen? 

conqubite

#399
Ik heb waarschijnlijk de oorzaak gevonden. Een Google zoektocht bracht me naar een mogelijke oorzaak. Een AQ jitterbug. En laat ik die er nu net tussen hebben. De jitterbug er tussenuit en voila, na een paar pogingen en wat resetten de verbinding weer terug...