Auralic Aries

Started by Isflicka, January 6, 2015, 17:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Vraag me gewoon af of en wanneer de grote mainstream merken hier in mee gaan of dat ze een eigen koers blijven varen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Die kijken de kat uit de boom en sluiten vervolgens veel te laat achteraan.

Quote from: Maro on February  5, 2016, 08:01:00
Vraag me gewoon af of en wanneer de grote mainstream merken hier in mee gaan of dat ze een eigen koers blijven varen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Denk eerder dat het een hype is en na enige tijd is er een klein select groepje die het gebruikt. Alternatieven zijn er plenty en zijn nog gratis ook.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Isflicka

Quote from: hifi-ralph on February  4, 2016, 16:49:30
Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel is van Roon  tov  Lightning Ds dat  in combinatie met Minim server  op mijn Synology Nas draait?
Kan maar weinig voordelen noemen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: YamahaRXV on February  4, 2016, 22:25:22
:D

.....maar ik mis nog de uitleg over die ingebouwde equalizer in Roon waardoor het zo goed klinkt  :angel:
Goed klinkt? Luider en met meer laag zeker. Vooral via de Aries valt dit op bij het schakelen tussen Roon Tidal en Auralic Tidal.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: dream1 on February  4, 2016, 23:10:14
Ik heb inmiddels ook de Auralic aries. Mijn vraag is welke uitgang kun je het beste gebruiken welke merk / type kabel hebben jullie tussen de dac en Auralic zitten. De USB aansluiting kan ik helaas niet gebruiken omdat ik elke keer een foute melding krijg met mijn dac Nad M51.
Als het niet lukt via de USB aansluiting dan via de AES van de NAD. Dat is bij de M51 toch aan te bevelen. Ik heb verschillende merken en kabels getest en ben bij de Wireworld Gold Starlight blijven hangen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Xander32

... een good old 80`s loudness functie dus. Super  :nowink:.

Quote from: Isflicka on February  5, 2016, 14:12:18
Goed klinkt? Luider en met meer laag zeker. Vooral via de Aries valt dit op bij het schakelen tussen Roon Tidal en Auralic Tidal.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Velen vinden dit schijnbaar mooi en schijnbaar is het bij velen nodig, dus Roon is dan meteen goed. Ik hou niet van van gemanipuleer met toonregelingen. Mijn arc van de surround receiver staat ook op uit.

Maar nu lees je meteen waarom je Roon tegen betaling niet moet nemen tenzij je het nodig hebt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

.. ik heb dit overigens niet specifiek opgemerkt tijdens een recente M&G bij Maro; zijn set klonk met Roon gewoon goed, mooi in balans, een goede tonaliteit.

Quote from: Isflicka on February  5, 2016, 14:12:18
Goed klinkt? Luider en met meer laag zeker. Vooral via de Aries valt dit op bij het schakelen tussen Roon Tidal en Auralic Tidal.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

dream1


Quote from: Isflicka on February  5, 2016, 14:21:06
Als het niet lukt via de USB aansluiting dan via de AES van de NAD. Dat is bij de M51 toch aan te bevelen. Ik heb verschillende merken en kabels getest en ben bij de Wireworld Gold Starlight blijven hangen.
bedankt voor de info heb van Audioquest aes de diamond thuis mogen beluisteren vond deze kabel te fel in het hoog klinken

Kerkhoffd

Was de Diamond helemaal nieuw? Of al ingespeeld?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

fietser

Heb ook een Diamond aan mijn Aries hangen. Ging een wereld voor mij open :clapping:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

YamahaRXV

Quote from: frank2 on February  5, 2016, 14:35:49
Velen vinden dit schijnbaar mooi en schijnbaar is het bij velen nodig, dus Roon is dan meteen goed. Ik hou niet van van gemanipuleer met toonregelingen. Mijn arc van de surround receiver staat ook op uit.

Maar nu lees je meteen waarom je Roon tegen betaling niet moet nemen tenzij je het nodig hebt.

Zucht.... :wacko:  Eén persoon roept wat hier en het is gelijk de absolute (en voor jou welkome) waarheid ?? Wel eens de moeite genomen om wat vaker de internationale audiofora te bezoeken en daar e.e.a. aan geposte ervaringen en indrukken tot je te nemen...??
Maar goed, je door bepaalde personen aangewakkerde antipathie jegens Roon heb je weer eens op de jou zo kenmerkende manier duidelijk gemaakt; blijf het een zeer betreurenswaardig feit vinden dat je er zulke boude uitspraken op na blijft houden zonder bepaalde zaken zelf i.r.l. ervaren te hebben.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Quote from: YamahaRXV on February  5, 2016, 23:19:26
Zucht.... :wacko:  Eén persoon roept wat hier en het is gelijk de absolute (en voor jou welkome) waarheid ?? Wel eens de moeite genomen om wat vaker de internationale audiofora te bezoeken en daar e.e.a. aan geposte ervaringen en indrukken tot je te nemen...??
Maar goed, je door bepaalde personen aangewakkerde antipathie jegens Roon heb je weer eens op de jou zo kenmerkende manier duidelijk gemaakt; blijf het een zeer betreurenswaardig feit vinden dat je er zulke boude uitspraken op na blijft houden zonder bepaalde zaken zelf i.r.l. ervaren te hebben.

Jan, we zijn het eens.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

Quote from: YamahaRXV on February  5, 2016, 23:19:26
Zucht.... :wacko:  Eén persoon roept wat hier en het is gelijk de absolute (en voor jou welkome) waarheid ?? Wel eens de moeite genomen om wat vaker de internationale audiofora te bezoeken en daar e.e.a. aan geposte ervaringen en indrukken tot je te nemen...??
Maar goed, je door bepaalde personen aangewakkerde antipathie jegens Roon heb je weer eens op de jou zo kenmerkende manier duidelijk gemaakt; blijf het een zeer betreurenswaardig feit vinden dat je er zulke boude uitspraken op na blijft houden zonder bepaalde zaken zelf i.r.l. ervaren te hebben.

En bovendien, waar lult de beste man over. Hij heeft het niet eens :D

dream1


Quote from: Kerkhoffd on February  5, 2016, 19:04:49
Was de Diamond helemaal nieuw? Of al ingespeeld?
Deze was nieuw maar heb hem 1 maand mogen lenen.

dream1


Quote from: fietser on February  5, 2016, 21:16:23
Heb ook een Diamond aan mijn Aries hangen. Ging een wereld voor mij open :clapping:
Heb je ook een AES of een USB uitvoering?

Deleted User

Quote from: fietser on February  5, 2016, 21:16:23
Heb ook een Diamond aan mijn Aries hangen. Ging een wereld voor mij open :clapping:

Ik heb de usb Diamond tussen mijn Streaming4Home musicserver en mijn Yamaha CD-S3000 hangen, ik zou niet anders willen.

Isflicka

Quote from: YamahaRXV on February  5, 2016, 23:19:26
Zucht.... :wacko:  Eén persoon roept wat hier en het is gelijk de absolute (en voor jou welkome) waarheid ?? Wel eens de moeite genomen om wat vaker de internationale audiofora te bezoeken en daar e.e.a. aan geposte ervaringen en indrukken tot je te nemen...??
Maar goed, je door bepaalde personen aangewakkerde antipathie jegens Roon heb je weer eens op de jou zo kenmerkende manier duidelijk gemaakt; blijf het een zeer betreurenswaardig feit vinden dat je er zulke boude uitspraken op na blijft houden zonder bepaalde zaken zelf i.r.l. ervaren te hebben.
Tijdens het luisteren naar muziek ben ik niet zo visueel ingesteld. Ik ga wel vaak naar concerten en koop ook regelmatig een BD of DVD met een live concert maar dan luister ik liever met mijn ogen dicht en mis ik een groot deel van het visueel geweld. Hetzelfde heb ik met Roon. Hier krijg je een overload aan tekst en plaatjes (prikkels) waardoor ik op een gegeven moment niet meer weet wat ik aan het doen ben. Overigens vind ik het wel leuk om door Roon te bladeren maar dan meer als een soort tijdschrift met een beetje achtergrondmuziek. Dan kom ik op de audio analyse die door Roon wordt gedaan. Roonlabs spit de tracks behoorlijk door t.b.v. de huidige en toekomstige mogelijkheden als RAAT Roonspeakers of hoe ze het gaan noemen. Vervolgens wordt er iets met de aangemaakte vingerafdruk gedaan (wel wat zorgvuldiger dan een eenvoudige loudness functie) en dat staat mij tegen. Meestal pakt het goed uit en is de aanpassing best te pruimen maar ik wil dit gewoon niet. Ik wil gewoon de vrijheid hebben om dit volledig uit te schakelen en geen verschil horen tussen de originele track en dezelfde track via Roon. Overgens vind ik dat het team van Roonlabs het geweldig doet. Het persoonlijk contact verloopt erg soepel en in zekere zin heb ik ook nog (commercieel) begrip voor de trackaanpassingen. Wie weet komt er nog een versie waarbij alles is uit te schakelen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

chansig

Quote from: frank2 on February  5, 2016, 14:35:49
Ik hou niet van van gemanipuleer met toonregelingen.

En daar is ie weer....blijft grappig.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DVDmartinDVD

Ik gebruik de AQ Diamond coaxiaal is zeker een aanrader.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

frank2

Quote from: DVDmartinDVD on February  6, 2016, 15:12:37
Ik gebruik de AQ Diamond coaxiaal is zeker een aanrader.

Deze kabel heb ik ook getest, ik was er niet enthousiast over teveel helderheid, maar is duidelijk set afhankelijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

fietser

Quote from: dream1 on February  6, 2016, 00:44:23
Heb je ook een AES of een USB uitvoering?

Ik heb de USB. Naar de Vega. Mee geleverde USB werd gedegradeerd tot "dropveter"
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

DVDmartinDVD

Quote from: frank2 on February  6, 2016, 15:47:40
Deze kabel heb ik ook getest, ik was er niet enthousiast over teveel helderheid, maar is duidelijk set afhankelijk.

Samen met NAD klinkt lekker muzikaal, geen spijt van de kabel.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: frank2 on February  6, 2016, 15:47:40
Deze kabel heb ik ook getest, ik was er niet enthousiast over teveel helderheid, maar is duidelijk set afhankelijk.

Euhhh...

Je houdt niet van gemanipuleer met toonregelingen maar ondertussen claim je wel dat een kabel helder kan klinken?