Auralic Aries

Started by Isflicka, January 6, 2015, 17:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee


Is van vorm al zo vreemd/opvallend .... zal Auralic ook met een zwarte uitvoering komen?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Isflicka

Quote from: KayaRahnee on February  9, 2015, 12:23:55
Is van vorm al zo vreemd/opvallend .... zal Auralic ook met een zwarte uitvoering komen?
Dat denk ik niet. De rest van de Auralic lijn (met uitzondering van de gemini) is er ook niet in zwarte uitvoering.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Zo'n Aurelis Aries LE begint toch echt interessant te worden. Misschien iets om mijn vakantiegeld aan uit te geven. Twijfel alleen of ik niet eerst een andere DAC zou moeten aanschaffen.

Isflicka

Quote from: Mordante on February  9, 2015, 20:19:13
Zo'n Aurelis Aries LE begint toch echt interessant te worden. Misschien iets om mijn vakantiegeld aan uit te geven. Twijfel alleen of ik niet eerst een andere DAC zou moeten aanschaffen.
Even voor de duidelijkheid: de LE mist de speciale voeding en femto klokken.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Liefhebber

Is de Aries ook als voorversterker naar DAC  te gebruiken of gaat dit ten koste van de kwaliteit?
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

eric_audio

Quote from: Liefhebber on February 11, 2015, 11:51:12
Is de Aries ook als voorversterker naar DAC  te gebruiken of gaat dit ten koste van de kwaliteit?

Ik snap de vraag niet helemaal. Een voorversterker plaats je normaal toch niet tussen bron en DAC, maar na de DAC?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Liefhebber



Streamers met ingebouwde Dac en losse Dac's hebben soms een eigen volume regeling en die zou dan een aparte voorversterker overbodig kunnen maken,  vandaar de vraag.

Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

Isflicka

Quote from: Liefhebber on February 11, 2015, 15:17:38

Streamers met ingebouwde Dac en losse Dac's hebben soms een eigen volume regeling en die zou dan een aparte voorversterker overbodig kunnen maken,  vandaar de vraag.
De Aries heeft zelf geen DAC. De DAC van hetzelfde merk Auralic (de Vega) heeft wel een prima volume regeling maar ik vind het niet prettig om daar mijn eindbakken aan te hangen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Quote from: Isflicka on February 11, 2015, 00:27:18
Even voor de duidelijkheid: de LE mist de speciale voeding en femto klokken.

I know :) en is ook 500euro goedkoper.

Voor een nieuwe DAC zou ik denk ik ook niet meer dan 1000 (misschien 1500) willen uitgeven. Dan lijkt mij 1500 voor de niet LE (light edition?) wat overdreven.

Aries LE + Schiit Gungnir bijvoorbeeld. Met eventueel de Schiit Wyrd er tussen, die heb ik toch al.

Aries LE 1000
Schiit Gungnir USB 869
Schiit Pyst USB kabel 20

ben ik voor 1900 klaar, eventueel minder als ik tweedehands wat vind.

Betwijfel of de femto klokken en special voeding te horen zijn met een simpele DAC.

Maar het gaat zo en zo dit jaar niet meer gebeuren.

Isflicka

Quote from: Mordante on February 11, 2015, 19:24:05
Maar het gaat zo en zo dit jaar niet meer gebeuren.
Tussen nu en volgend jaar zullen er wel meer en goedkopere alternatieve komen. Overigens heeft Auralic met de 2.1 firmware weer een stapje gezet naar nog beter resultaat. De nieuwe (real time) kernel doet het net weer iets beter. Overigens vind ik het wel een risico dat een kernel aanpassing een ander resultaat geeft. Misschien zit niet iedereen op dit andere resultaat te wachten.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Liefhebber

QuoteDe Aries heeft zelf geen DAC. De DAC van hetzelfde merk Auralic (de Vega) heeft wel een prima volume regeling maar ik vind het niet prettig om daar mijn eindbakken aan te hangen.

Ik weet dat de Aries geen DAC heeft maar dacht wel iets over een volume-regeling mogelijkheid via de App gelezen te hebben , maar ik begrijp dat je dit niet gebruikt of getest hebt.
Eigenlijk bedoel ik net als dat de volumeregeling van de  Squeezebox Touch  (met losse DAC) dit kan  via de App of afstandsbediening.
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

eric_audio

Mijn Aries heeft geen volumeregeling. Ok, de ab heeft wel volumeregeling knoppen, maar die werken niet. Gewoon een standaard ab die ze gebruiken.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Isflicka

Om toch nog even op de nieuwe 2.1 firmware terug te komen. Het is echt een heel positief verschil t.o.v. de vorige versie. Ik had al begrepen dat bij de Hörtest Hamburg gebruik was gemaakt van deze nieuwste firmware en dat de reacties zeer positief waren maar het effect is echt verbluffend.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

DVDmartinDVD

Hoi,

knoop doorgehakt na info winkel, reviews en Auralic forum door genomen te hebben heb ik gekozen voor de duurdere Auralic Aries met de Fento clocken en externe Voeding.

Als het goed is krijg ik ze morgen binnen, ze zijn net verzonden.

Deze kan net zoveel als de Nad M50 (behalve rippen) maar dat rippen kan ook via de computer met DBpoweramp. Internet radio en Qubuz of Tidel e.d.
Ga morgen een mooie losse harde schijf kopen die ik er aan gaat hangen, me muziek collectie rippen.

Ben benieuwd

Groet.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Foto geleend van internet, maar zo zou het moeten zijn in doos :)

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Vraag:

wat is een betere aankoop,

Harde schijf die de voeding krijgt via de Aries of eentje met een eigenvoeding kopen?

WD Elements Portable of de Elements Desktop model

Alvast bedankt
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bmateijsen

Quote from: eric_audio on February 12, 2015, 15:11:03
Mijn Aries heeft geen volumeregeling. Ok, de ab heeft wel volumeregeling knoppen, maar die werken niet. Gewoon een standaard ab die ze gebruiken.

Waarom zou je niet de interne streamer gebruiker van de Devialet?

Isflicka

#67
Quote from: DVDmartinDVD on March  6, 2015, 18:42:50
Vraag:

wat is een betere aankoop,

Harde schijf die de voeding krijgt via de Aries of eentje met een eigenvoeding kopen?

WD Elements Portable of de Elements Desktop model

Alvast bedankt
Geen harde schijf maar een netwerkschijf. Wil je toch een losse harde schijf dan eentje met voeding van de Aries.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

eric_audio

Voor wat het waard is, mijn leverancier heeft samen met de Aries een LaCie Cloudbox meegeleverd. Werkt prima.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

DVDmartinDVD

Hoi Bedankt voor de info.

Heb even gekeken naar die Lacie Cloudbox, wel een grappig apparaat.

Is het geen nadeel dat je muziek stream via je modem i.p.v. direct aan te sluiten op je Aries?
Voordeel is wel dat je ook muziek kan delen. (niet dat dit voor mij van toepassing is)

Een harde schijf met usb A en Usb B kabel zou denk ik het mooiste zijn om daar en betere kabel tussen te kunnen hangen.

Ik ga zo maar eens naar de MM om zien wat er allemaal te koop is.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

De Aries aangesloten, installeren eigenlijk een fluitje van een cent.

Internet Radio zag ik, en snelkoppelingen van Tidel, Qobuz e.d.

De eerste klanken komen nu een half uurtje uit de speakers en ik moet zeggen, het klinkt nu al echt super mooi met Flac uncompressed.
Heb er een 4TB harde schijf aanhangen, dus comprimeren is niet nodig.

Moet een beetje uitvogelen hoe hij nu een cd helemaal afspeelt, alles in een folder zetten o.i.d.?

Maar goed, nu nog betere kabel voor tussen HD-schijf en de Aries en andere netwerkkabels of nieuwe Router.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Isflicka

Quote from: DVDmartinDVD on March  8, 2015, 21:01:24
Maar goed, nu nog betere kabel voor tussen HD-schijf en de Aries en andere netwerkkabels of nieuwe Router.
Zou liever investeren in een leuke NAS.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Deleted User

Ik was dit draadje een beetje aan het volgen, omdat ik wellicht mijn PC (Streaming4home music server) wil vervangen. Waarom een NAS tov een harde schijf?

Begrijp ik het nu goed dat er op de schijf/NAS software moet draaien om de Auralic draaiende te krijgen?

DVDmartinDVD

#73
Hoi Jazzman,

Nee, er hoeft geen nas aangesloten te worden. IK heb een 4TB harde schijf gekocht met eigen voeding van WD kost 149,- Ik ben bezig om mijn CD collectie erop te krijgen via dbpoweramp, en dat werkt super.
Alles in Flac, de metadata functie plaatst er een mooi hoesje bij die je later terug ziet op je IPad.

Des ondanks dat de Aries best wel klein is in vergelijking met je rest van je apparatuur, ziet hij er wel gelikt uit.

Bediening via IPad werkt super en zeer snel, je moet wel "Lightningserver" op je IPad zetten voor de besturing.
Internet Radio met 1000+ zenders (wel weinig 320kb zenders)
Tidal en Qobus en Wimp staan al voor geprogrammeerd.
Airstream aanwezig.

Ik ben erg tevreden

Heb zelf al wat mooie kabels besteld een AQ Carbon USB3.0 voor tussen harde schijf en de Aries en AQ Cinnamon Cat 7 netwerkkabels, verwacht dat hiermee de kwaliteit nog verder omhoog gaat.

Gr. Martin
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Liefhebber

Wie levert deze in NL , is dit alleen Wifimedia?
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel