Auralic Aries

Started by Isflicka, January 6, 2015, 17:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Isflicka

Vandaag een 2de hands Auralic Aries ontvangen. Ben wel nieuwsgierig naar dit apparaat. Ik wist het niet zeker maar dit is gelukkig de versie met externe voeding en Femto klokken. Ik hoor veel positieve verhalen dus ik ga er maar eens voor zitten.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Ik ben wel nieuwschierig naar je bevindingen. Volgens mij is de standaard nieuw ongeveer €1000 en de special ites van €1500. Ik vind 500 voor een voeding en een andere klok best duur.

Michel205

Ik heb er deze week nog naar staan kijken op 't net, leek mij wel mooi apparaat. Is dat in levende lijve ook zo?

Was eigenlijk wegens een misverstand, maar die Aurender is wel wat duur, dus uiteindelijk niet zo'n groot misverstand  ;D

Charlemagne

Quote from: Michel205 on January  6, 2015, 19:13:28
Ik heb er deze week nog naar staan kijken op 't net, leek mij wel mooi apparaat. Is dat in levende lijve ook zo?

Ja hij is wel OK. Bedenk wel dat de boven en onderkant van plastic is met een metal look. De importeur wist te vertellen dat dat met opzet zo is gedaan om de WiFi antenne te kunnen inbouwen in het apparaat. Metaal zou het signaal afschermen en een lelijke uitwendige antenne nodig maken. En ach! Als je hem toch echt lelijk vindt, dan stop je hem gewoon in een kast; dan doet ie het evengoed.  :colgate:
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

YamahaRXV

Quote from: Isflicka on January  6, 2015, 17:23:15
Vandaag een 2de hands Auralic Aries ontvangen. Ben wel nieuwsgierig naar dit apparaat. Ik wist het niet zeker maar dit is gelukkig de versie met externe voeding en Femto klokken. Ik hoor veel positieve verhalen dus ik ga er maar eens voor zitten.

Zeer benieuwd naar...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Roeru117

Erg mooie streamer. Ik heb er al een paar keer mee gespeeld en ben behoorlijk onder de indruk. Goede (ipad) app die lekker vlot werkt en overzichtelijk is. En qua uiterlijk moet je er van houden.

Veel plezier er mee Isflicka.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Isflicka

Quote from: Mordante on January  6, 2015, 17:41:52
Ik ben wel nieuwschierig naar je bevindingen. Volgens mij is de standaard nieuw ongeveer €1000 en de special ites van €1500. Ik vind 500 voor een voeding en een andere klok best duur.
Het is ook een belachelijk prijsverschil (zeker als je alleen de USB uitgang asynchroon gebruikt). Vreemd genoeg schijnt de versie met de femto klok ook een positieve bijdrage te leveren wanneer de USB asynchroon wordt gebruikt. Uiteraard heb ik deze vraag als eerste gesteld aan het team van Auralic.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: Roeru117 on January  7, 2015, 07:08:32
Erg mooie streamer. Ik heb er al een paar keer mee gespeeld en ben behoorlijk onder de indruk. Goede (ipad) app die lekker vlot werkt en overzichtelijk is. En qua uiterlijk moet je er van houden.

Veel plezier er mee Isflicka.
Het uiterlijk vond ik eerst spuuglelijk maar nu ik er wat vaker naar kijk valt het wel mee. De streamer is ook veel kleiner dan ik had verwacht vandaar dat het niet zo heel erg opvalt. Uiteindelijk komt de streamer toch niet in het zicht te staan. De afstandbediening werkt prima maar is wel erg goedkoop uitgevoerd.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Charlemagne

En nu de vraag: "hoe klinkt het?"
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Isflicka

Quote from: Charlemagne on January  7, 2015, 11:53:35
En nu de vraag: "hoe klinkt het?"
Hoewel 2de hands heb ik een sterk vermoeden dat het apparaat niet heel veel uren is gebruikt. De vorige eigenaar vond het apparaat te moeilijk in gebruik. Ik geef het apparaat dus nog even het voordeel van de twijfel. Waarom twijfel.... een goed ingespeelde C.A.P.S. met Jplay USB kaart geeft voorlopig via de Audiobyte en Metrum Hex een beter resultaat (er hangt ook wel een ander prijskaartje aan de C.A.P.S). Wel is de Aries duidelijk beter dan de SB Touch met batterij/lineaire voeding aangesloten via de USB Audiobyte en Metrum Hex. Uiteraard ga ik ook de AES/EBU, Coax nog vergelijken met de NA11S1 want ik gebruik de Marantz regelmatig als losse streamer.

Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Na heel wat uurtjes inspelen (daar was de vorige eigenaar kennelijk nog niet aan toegekomen :tongue2:) begin ik toch een beetje verliefd te raken op deze Streamer Bridge. Volgende week krijg ik een Aries LE te leen en dan kan ik ook eens het verschil horen tussen beide apparaten.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Dit is voor mij persoonlijk de eerste streamer waarvan ik denk dat het nog wel eens iets voor mij zou kunnen zijn. Wat ik tot nu toe gezien en gehoord heb vond ik vaak, niet goed klinken, te duur, te onhandig, etc Was altijd wel iets.

Het is niet objectief van mij maar bij de  Auralic Aries heb ik wel een "goed gevoel". Hoewel ik denk dat een DAC upgrade wel een vereiste is voordat ik ga nadenken over een streamer.

frank2

Quote from: Isflicka on January 15, 2015, 15:08:41
Na heel wat uurtjes inspelen (daar was de vorige eigenaar kennelijk nog niet aan toegekomen :tongue2:) begin ik toch een beetje verliefd te raken op deze Streamer Bridge. Volgende week krijg ik een Aries LE te leen en dan kan ik ook eens het verschil horen tussen beide apparaten.

Ik volg je precies. Ben erg benieuwd wat de verschillen tussen de goedkope en duurdere uitvoering zijn en of je dat duidelijk kunt horen. Daarnaast ben ik benieuwd hoe deze streamer zich verhoud tot een Touch. Qua klank en bediening.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

eric_audio

Quote from: Charlemagne on January  7, 2015, 11:53:35
En nu de vraag: "hoe klinkt het?"

Ik heb ook de Auralic Aries, en ik vind het erg goed klinken. De bediening (via hun Lightning DS app op iPad) is ook erg eenvoudig. Quboz is trouwens al geintegreerd in deze app, dus kan ik via Lightning DS zowel vanaf NAS als Quboz streamen. Erg prettig.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Isflicka

Quote from: frank2 on January 15, 2015, 18:50:14
Ik volg je precies. Ben erg benieuwd wat de verschillen tussen de goedkope en duurdere uitvoering zijn en of je dat duidelijk kunt horen. Daarnaast ben ik benieuwd hoe deze streamer zich verhoud tot een Touch. Qua klank en bediening.
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de toevoeging van de Femto's. De Aries LE komt ook met de voeding van de duurdere Aries dus ik kan straks goed vergelijken. Overigens heb ik ook al een batterijvoeding voor de Aries. Nog een paar uurtjes en dan komt de Aries LE.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Waar ik benieuwd naar ben of er verschil is in geluidskwaliteit tussen de verschillende uitgangen.

USB vs coax vs optisch vs AES/ebu.

Isflicka

Quote from: Mordante on January 21, 2015, 10:53:09
Waar ik benieuwd naar ben of er verschil is in geluidskwaliteit tussen de verschillende uitgangen.

USB vs coax vs optisch vs AES/ebu.
Verschillen onderling ga ik zeker uitproberen alleen heb ik geen goed optisch kabeltje.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: frank2 on January 15, 2015, 18:50:14
Ik volg je precies. Ben erg benieuwd wat de verschillen tussen de goedkope en duurdere uitvoering zijn en of je dat duidelijk kunt horen. Daarnaast ben ik benieuwd hoe deze streamer zich verhoud tot een Touch. Qua klank en bediening.
Voorlopig kan ik de LE nog niet uitproberen omdat deze simpelweg niet werkt. Hij is spelend uit een rack gehaald en nu zit er geen beweging meer in. Hij lijkt gewoon niet meer toegankelijk te zijn via de app. We zijn nu aan het zoeken waarom de LE niet meer wil spelen. Overigens is de duurdere uitvoering duidelijk beter dan de Touch. Vooral weer terug naar de Touch valt dit behoorlijk op.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Vandaag komt Dewei Kong van Auralic even langs (uiteraard via internet) om de LE weer actief te krijgen. De helpdeskmedewerkers van Auralic zijn werkelijk hilarisch.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

lynch1979

Je mailbox zit vol....wil je een pm sturen.

Isflicka

Is het weer zover  :angel:. Nu moet het wel weer lukken.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

lynch1979

Quote from: Isflicka on January 29, 2015, 12:11:49
Is het weer zover  :angel:. Nu moet het wel weer lukken.

;D

Gelukt

cable-guy

De Auralic heeft een top streamer voor heel weinig geld op de markt gebracht. Als ik nu in zou stappen in streamen (en dus mijn Linn niet zou hebben) zou ik zeker de Aries kopen. Het mooie vind ik ook dat de UPnP 'Open Home" standaard is gekozen zodat hij met vele apps werkt; bijvoorbeeld Linn Kinsky en Kazoo, Chorus DS, Songbook en de geweldige Lumin app die de hoesjes op de iPad opslaat en het scrollen door de bibliotheek lekker smooth gaat. Ook kun je met meerdere control poets tegelijkertijd verbinding maken en hoef je niet continue verbonden te zijn.

Op het gebied van pure renderers is er nu een bij gekomen die nog beter schijnt te zijn: de Sonore Signature Rendu


Een eenvoudig apparaat dat de veelzijdigheid en het comfort van de Aries mist maar kennelijk nog beter op sound getuned is.

Isflicka

Quote from: cable-guy on February  1, 2015, 12:42:23
Op het gebied van pure renderers is er nu een bij gekomen die nog beter schijnt te zijn: de Sonore Signature Rendu
Wanneer je een streamer zoekt met de beste LVDS i2s uitgang dan is de Sonore Signature Rendu inderdaad de beste optie. Ben je van plan de USB uitgang te gebruiken dan kan de Aries gelijk of zelfs iets beter scoren. Er zit echt maar heel weinig verschil tussen deze twee apparaten. Helaas heb ik beide apparaten alleen i.c.m. de Auralic Vega (inruilexemplaar) en TotalDac d1-dual (net uit de doos) kunnen beluisteren.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

cable-guy

Quote from: Isflicka on February  1, 2015, 15:41:02
Wanneer je een streamer zoekt met de beste LVDS i2s uitgang dan is de Sonore Signature Rendu inderdaad de beste optie. Ben je van plan de USB uitgang te gebruiken dan kan de Aries gelijk of zelfs iets beter scoren. Er zit echt maar heel weinig verschil tussen deze twee apparaten. Helaas heb ik beide apparaten alleen i.c.m. de Auralic Vega (inruilexemplaar) en TotalDac d1-dual (net uit de doos) kunnen beluisteren.
Iets zegt me dat je ook regelmatig op Audioshark te vinden bent.  ;D