UPC Mediabox, geluid via HDMI of optische digital out?

Started by telcoman, January 4, 2015, 22:11:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

telcoman

Ben een matig gebruiker van de UPC Mediabox maar moest vandaag vanwege nieuwe AV receiver alles opnieuw aansluiten. Gebruik nu (alleen) de HDMI-out. Ik zag dat de mediabox ook een optisch out heeft.

Weet iemand of het qua geluidskwaliteit voordelen heeft een optische kabel te gebruiken of juist alleen de HDMI kabel?

Ik heb te weinig ervaring met UPC om dit te beoordelen. Alvast bedankt!

bigbro

optisch is niet in staat om DTS Master en Dolby True Hd door te geven maar aangezien dit toch niet wordt meegegeven door welke kabelaar dan ook maakt het niet uit.

telcoman

Check. Dus als ik je goed begrijp, maakt het niet uit.

bigbro

Ik verwacht niet dat het geluidsverschil gaat geven. Hangt ook van je installatie af. Heb je een set vanaf 30,000.00 euro dan zou je eventueel verschillen kunnen gaan horen daaronder niet. ;D


bigbro

Wanneer je alleen stereo luistert kun je overwegen alleen de analoge uitgangen te gebruiken. Met en goede kabel zou je dan best een beter resultaat kunnen halen. Heb je een 5.1 set met een GOEDE centerspeaker dan is optisch wellicht de beste keuze. Zorg er dan voor dat je versterker ook de juiste verwerking doet wanneer er alleen een digitaal stereosignaal wordt meegegeven(wat bij de meeste zenders zo is). Veel is afhankelijk van de kwaliteit van je set. Vertel daar eens iets meer over

telcoman

Dank voor alle uitleg. De receiver is een recente Pioneer VSX 924. Speakers staan op de verlanglijst ;-)

bigbro