Dune HD Max start niet meer op

Started by Siddartha, January 3, 2015, 15:02:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

Een maand geleden de Dune HD Max tweedehands gekocht en een aantal keren prima gebruikt.
Gisteren wilden we een film gaan kijken en toen kreeg ik de Dune niet meer aan :(

Het rode stand-by lampje brandt wel.
Heb em open gemaakt en voeding doorgemeten, maar krijgt gewoon stroom.
De Dune al een minuut of 10 volledig van de stroom gehad, maar hielp ook niet.
Vervolgens de firmware recovery geprobeerd volgens de site, maar aangezien de Dune helemaal niet meer aan gaat, werkt dit ook niet.
Als ik de stand-by knop in druk dan gaat het rode lampje even uit, maar dan weer aan en staat ie weer stand-by. Als ik de knop ingedrukt houd, dan gaat het rode lampje knipperen. De ventilator draait dan wel, zo lang als ik de knop in gedrukt houd. Zodra ik de knop los laat, stopt de fan ook weer.

De zekering die er in zit is nog gewoon in tact.
Weet niet of er een onconventionele methode is om de speler te starten (op het moederbord?)?
Weet even niet waar ik verder moet zoeken, iemand nog ideeën?

Bedankt alvast!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Deleted User

Vraag het eens aan de vorige eigenaar. Wellicht is dat de reden dat hij weg moest?

Rowdy

Is de stand-by schakelaar nog wel 100%?

Siddartha

@jazzman, zal er eens een berichtje aan wagen. Maar in principe heeft ie het goed gedaan een aantal keren...

@Rowdy, dat dacht Ik kom zo! elf ook al, maar ben erg voorzichtig met zomaar iets uitproberen. Mij lijkt dat je de schakelaar ook kunt omzeilen door twee zinnetjes in de stekker dor te verbinden (net zoals bij het moederbord van een PC), maar wil niet meer kapot maken. Het stekkertje bestaat uit 3 pinnetjes: rood, bruin en zwart. Mij lijkt dan rood en zwart doorverbinden?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

master30

lijkt wel of ie dus in standbye blijft hangen.

Geen idee of dit voor je helpt,
heb je de video output al eens geprobeerd, misschien is daar wat in veranderd

1) Turn off the player from the rocker switch in the rear, or remove the power source from the player.
2) Power the unit back on. Wait until the front display says "ready" If the player has no front display, wait 30 seconds from switch on.
3) With the remote control pointed at the player, press the "mode" button on the remote control
4) After pressing the "mode" button press one of the following number buttons on the remote.
"1" Composite/Component, PAL
"2" Composite/Component, NTSC
"3" HDMI, 480i, 60 Hz
"4" HDMI, 720p, 60 Hz
"5" HDMI, 1080i, 60 Hz

This should restore your video mode setting. After you see the video selection screen, press "enter" and you can do final video configurations in the setup menu.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

master30

#5
Hier nog een vraag op avsforum die hetzelfde lijkt te hebben gehad als jij hebt.
Helaas heeft hij geen reacties, de post is uit 2012, misschien kan je die persoon is mailen of ie het nog opgelost heeft

http://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/1443927-please-need-help-dune-hd-max-stuck-standby.html

nog een thread, maar helaas ook geen oplossing, het komt dus wel meer voor bij de hd max
http://www.mpcclub.com/forum/archive/index.php/t-30471.html
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Siddartha

Thanx Master..

Mijn display licht ook niet op.. Heb op dit moment ook geen video kabel er aan hangen ivm open maken en testen.
Maar zal het zeker eens proberen, you never know.

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Siddartha

Krijg em niet meer echt aan de praat... Zowel met de knop als ab doet ie het niet, dus denk niet dat het aan de knop ligt.

Vorige eigenaar herkende probleem ook niet helaas.

Iemand een idee waar ik deze ter reparatie kan aanbieden?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

mark1978

Laat de speler in standy-by een half uur aan de spanning. Dan moet die het weer doen.

Siddartha

Bedankt voor de reply, maar heb de speler inmiddels al 2 jaar niet meer [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

master30

Quote from: Siddartha on January 13, 2017, 17:19:41
Bedankt voor de reply, maar heb de speler inmiddels al 2 jaar niet meer [emoji1]

Heb je het nog op kunnen lossen dan?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Siddartha

Quote from: master30 on January 13, 2017, 17:20:47
Heb je het nog op kunnen lossen dan?

ja, door em te verkopen aan iemand die em voor onderdelen zocht :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2