Nog een keer betalen?

Started by WillyP, December 31, 2014, 13:20:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Lotgenoten,

Mijn vrouw heeft een bestelling geplaatst bij bedrijf G-o-M. De bestelling is ontvangen en ik heb het verschuldigde bedrag overgemaakt naar het bedrijf.

Vandaag valt er een brief op de mat van een bestaand advocatenkantoor waarin mij wordt meegedeeld dat betalingen dienen te worden overgemaakt aan de heer P. de N. en niet naar G-o-M. Als u dat al gedaan heeft, moet u helaas nog een keer het bedrag overmaken maar nu naar N. Zo niet dan worden er stappen ondernomen en vervolgens wordt uiteraard gedreigd met incassobureau's enzovoorts.

Wat zijn dit nu voor praktijken? Heb ik iets te maken met N? En stel dat de brief eerder was verzonden en ik had het geld overgemaakt naar N. wat was er dan gebeurd? Had ik dan aanmaningen gekregen van G-o-M?

Kort en goed, wat is wijs? Loop ik het risico dat ik inderdaad nog een keer moet betalen?

Groet,

WillyP

sj0er-D

Lijkt me dat je moet betalen aan het bedrijf waar je zaken mee doet. Dit bedrijf communiceert als het goed is een rekeningnr. op haar factuur, waarnaar je het geld moet overmaken?

VlisChris

Ik zou eens beginnen met een belletje naar het advocatenkantoor dat jou nu schrijft.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BJF

Ik ook. Via een brief waarin ik ze vertel dat als ze mij al een brief gestuurd hebben, ze die nog een keer moeten sturen, maar dan naar de heer N. ėn naar bedrijf G.o.M.
NAD M10 V2
Elac FS247

WillyP

Dank voor de reacties.

Beide acties heb ik natuurlijk ondernomen. Het bedrag is overgemaakt aan het bedrijf waar de bestelling is geplaatst en ik heb contact gehad met het advocatenkantoor. Hier kreeg ik te horen dat ik een bewijs van betaling moest overhandigen en dat heb ik gedaan, maar verder heb ik nog niets van ze gehoord.

Groet,

WillyP

Nahpets

Waar komt de info vandaan naar welke rekening je hebt betaald? Heb je een factuur of orderbevestiging waar op staat naar welk rekeningnr moet worden overgemaakt?

Heeft de advocaat aangegeven waarom er naar het door hem aangegeven nummer moet worden betaald? Zijn de spullen of diensten al geleverd?

Iets meer info graag, vraag is nu onmogelijk te beantwoorden zonder veel veronderstellingen.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

WillyP

Er komen meer acties binnen, zie ik nu.

Bij de geleverde goederen zat een acceptgiro van G-o-M. Met deze gegevens heb ik geld overgemaakt naar het bedrijf. Dat bedrag is inmiddels afgeschreven van mijn bankrekening.

De advocaat geeft aan dat alleen geld dat op de rekening van N. wordt gestort, gezien wordt als betaling. Dat zou overeengekomen zijn. Als er geld is overgemaakt naar G-o-M sta ik volgens de advocaat nog steeds in het krijt bij N.

Groet,

WillyP

Jumping Jack

Vreemd verhaal. Heeft jouw vrouw die bestelling geplaatst als particulier? Heeft ze kennis genomen van de algemene voorwaarden? Wat staat daar in?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Nahpets

Quote from: WillyP on December 31, 2014, 14:02:45
Bij de geleverde goederen zat een acceptgiro van G-o-M. Met deze gegevens heb ik geld overgemaakt naar het bedrijf. Dat bedrag is inmiddels afgeschreven van mijn bankrekening.


Besteld bij G-o-M, en betaald aan G-o-M obv van de bij de goederen geleverde betalingsinstructie. No problem. N kan de boom in.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

Wat zegt gom er zelf van?
Kan ook slimme oplichting zijn net zoals die neprekeningen die elk jaar wel worden verstuurd. Leuk advocatenkantoor erop en klaar.
Verder wat naphets zegt betalingsbewijs opsturen met bewijs waar het volgens afspraak naartoe moest en dan is advocatenbureau aan het woord.
Hoop niet dat je slachtoffer bent van een vies schimmig spelletje waarbij bedrijf en eigenaar ruzie hebben gekregen en dit over rug van klant uitvechten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

WillyP

G-o-M is op dit moment telefonisch niet bereikbaar!?

Wat ik heb kunnen achterhalen is dat G-o-M in handen van P. de N. is of is geweest. Het lijkt er inderdaad op dat er een breuk is en dat er nu het een of ander wordt uitgevochten.

Bij mijn weten heb ik nooit zaken gedaan met P. de N. dus zie ik niet in waarom ik zou moeten betalen aan hem. Maar het is soms een rare wereld.

Dank voor alle reacties.

WillyP

Hanky Panky

Je hebt bevrijdend betaald. Als er een vordering is gecedeerd / verpand / verkocht aan een derde moet je daar voor het betaalmoment van op de hoogte zijn gesteld. Simpel zat  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

WillyP

Inmiddels kreeg ik onderstaand bericht van G-o-M. Daarmee beschouw ik de zaak als afgedaan. Dank voor alle reacties.

Groet,

WillyP

Geachte heer P.,

Uw betaling en onze brief hebben elkaar gekruist. U kunt de brief als niet verzonden beschouwen.

Met vriendelijke groet,
Kind regards,


Mausman

Heb je de bestelling wel ontvangen? Want GOM is nl. failliet sinds januari.


DVDGuy

Quote from: Mausman on February 12, 2015, 13:33:25
Heb je de bestelling wel ontvangen? Want GOM is nl. failliet sinds januari.

Zie de eerste regel van de openingspost  :satisfied:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com