Smartphone fotografie topic 📱📷

Started by LittleNinja, December 30, 2014, 00:50:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KillerbeeNL

Quote from: VTEC_genieter on March 31, 2015, 23:33:06
Trouwens, waar staat deze molen?
Mooi gebied dit [emoji41]

Hier nog wat kiekjes van afgelopen zomer(vakantie) dagje Vlissingen

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

VTEC_genieter

Kleine kans dat ik zelfs vandaag of deze week naar Vlissingen ga, want misschien heb ik een deal rond voor wat auto-onderdelen [emoji1]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Geef een seintje als het zo is. Kom je bak leut drinken ;)

ik ben sochtends en na 5en gewoon thuis 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Toch best wel grappig om te zien dat smartfones zo goed zijn geworden tegenwoordig dat je je DSLR niet meer echt mee hoeft te nemen tenzij je iets specifieks doet bv vogels in natuur of slecht licht situaties. Maar overdag en geen eisen prima en stuk makkelijker.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Quote from: Erik on April  2, 2015, 00:47:40
...geen eisen...

Onder zeer goede omstandigheden kunnen telefooncamera's nog wel leuke resultaten produceren. Onder minder dan zeer goede omstandigheden gaan ze dermate het schip in dat je inderdaad gewoon geen eisen KAN hebben. Meteen ook de reden dat ik bar en bar weinig foto's van mijn telefoon upload hier ;)

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BuSpu

Quote from: Christiaan S on April  2, 2015, 01:04:00
Meteen ook de reden dat ik bar en bar weinig foto's van mijn telefoon upload hier ;)
Bij deze dan  ;D

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

@Christiaan,
Bedankt alvast voor je spontane gastvrijheid [emoji3] Ga ik zeker onthouden! Ik neem dan ook een keiharde Aziatische knokfilm mee [emoji12]
Heb nu nog geen goed nieuws gehoord of ik de voorbumper en zijscherm mag kopen bij die persoon in Vlissingen.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Hahahaha. Dat is goed hoor ;)
Geef het even op tijd aan, dan kan ik er rekening mee houden ;) Enige avond dat ik niet kan is donderdag. Dan zit ik in de bioscoop :P Ohja, en woensdag zit ik op school in Rotterdam :-X
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

Quote from: BuSpu on April  2, 2015, 07:55:22
Bij deze dan  ;D

Best een goeie product foto als deze met een iphone gemaakt is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

BuSpu

Quote from: danielo on April  3, 2015, 09:11:25
Best een goeie product foto als deze met een iphone gemaakt is.

Daniel.
Dank je, heb er ook best veel tijd aan besteed.  ;)

LittleNinja

#161
Dit weekend natuurlijk prachtig weer gehad.. Een paar kiekjes geschoten met de iPhone 6.

Stevig verkleind om op het forum weer te kunnen geven (40%). Foto geoptimaliseerd vanuit de Apple foto's (album) app.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#162
Tweede foto op 30%. Geoptimaliseerd en een "Drama" filtertje vanuit Snapseed.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

De laatste is een HDR opname. Ook weer geoptimaliseerd vanuit de Foto's app.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

De eerste vind ik het prettigst om naar te kijken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jon81

Sony Xperia Z, alleen uitgesneden en vignetering toegevoegd met de standaard app.


[/quote]
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

BuSpu

Quote from: jon81 on April  9, 2015, 08:38:54
Sony Xperia Z, alleen uitgesneden en vignetering toegevoegd met de standaard app.
toegevoegd??

jon81

Quote from: BuSpu on April 10, 2015, 09:22:59
toegevoegd??

Ja, vignetering toegevoegd, die donkerdere rand aan de buitenkant, zodat de auto er wat meer uitspringt.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

RonG


BuSpu

Ik dacht dat het vooral een optisch gebrek was

RonG

Quote from: BuSpu on April 10, 2015, 11:39:32
Ik dacht dat het vooral een optisch gebrek was

Meestal wel, tenminste als het niet bewust toegevoegd is ;)

eddy135

Quote from: BuSpu on April 10, 2015, 11:39:32
Ik dacht dat het vooral een optisch gebrek was
Lenzenfabrikanten geven miljoenen uit aan research om dat weg te krijgen... ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

BuSpu

Precies, dat dacht ik ook. Maar ik snap de creatieve component

VlisChris

#173
Net als met de regels bij fotograferen.

Je moet ze eerste kennen om ze daarna bewust te kunnen breken. Dus ook met vignettering. De fabrikant mag het eerst weghalen, zodat je daarna zelf kunt bepalen of je het wilt toevoegen of niet ;) Zelf maak ik er ook met enige regelmaat gebruik van.

Edit. Door de manier waarop het licht valt in deze foto waren er al plekken die in een mooie cirkelvorm donker werden. Dat heb ik gewoon wat aangedikt in deze foto. En dan nog minder sterk dan je zou denken ;) Maar het geeft wel een extra duistere sfeer in mijn ogen.

klik, want geen smartphone foto
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RonG