Smartphone fotografie topic 📱📷

Started by LittleNinja, December 30, 2014, 00:50:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henrie

#125
Quote from: Rob Eric Blank on January 25, 2015, 23:11:04
Iedereen die daar een flitser gebruikt (ja dat doen mensen echt in live zalen) hebben er helemaal niets van begrepen. Enorm dom.
Nou, dat ligt iets anders. De zanger riep juist iedereen op om z'n telefoon te pakken en z'n flitser aan te zetten (constant dus, niet flitsend). Of alleen het schermpje. Dit alles met de bedoeling om daar zo'n foto van te kunnen maken. Dat is aardig gelukt, lijkt me...

Ps. ja ik stond tussen het publiek... :)
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

VTEC_genieter

#126
Wat een gave live-concert-foto Henrie[emoji7]
Zeg maar kort en duidelijk dat je die foto gemaakt hebt![emoji6]
Kan ik me voorstellen dat die band jouw foto wilden gebruiken!

@Christiaan,
Er zijn zelfs mensen die echt denken dat je met een reportage flitser op een groot afstand de hele zaal ermee kan belichten [emoji6]
Krijgen ze daarna een honderdtal ééntonige foto's met het harde flitslicht alleen op de voorgrond inclusief die irritante podium rook, en de achtergrond helemaal zwart van onderbelichting met geen enkele duidelijkheid wat op de podium gebeurt.

Bij volautomaat of als de camera op de P-stand gezet wordt om handmatig de flits te gebruiken, wordt in de camera vaak/altijd met de vaste flitssynchronisatie sluitertijd van een 1/60 gebruikt. (Bij sommige camera's kan je wel de flitssynchro sluitertijd wijzigen.)

Maar het heeft vaak geen zin: Vaak zit er niet een lichtsterke lens in een compact (op de tele) en flitsen op een groot afstand is nooit haalbaar, en helaas met een langere sluitertijd kan je de acties/bewegingen van de artiesten op de podium niet vastleggen.

Dus ga zo dichtbij mogelijk bij de podium staan of koop voortaan tickets voor de eerste rij stoelen [emoji1]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Rielplayer

#127
Quote from: Rob Eric Blank on January 25, 2015, 23:11:04
Iedereen die daar een flitser gebruikt (ja dat doen mensen echt in live zalen) hebben er helemaal niets van begrepen. Enorm dom.

edit door admin; onnodig op de man spelen is niet nodig
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rob Eric Blank

Quote from: Henrie on January 26, 2015, 00:39:22
Nou, dat ligt iets anders. De zanger riep juist iedereen op om z'n telefoon te pakken en z'n flitser aan te zetten (constant dus, niet flitsend). Of alleen het schermpje. Dit alles met de bedoeling om daar zo'n foto van te kunnen maken. Dat is aardig gelukt, lijkt me...

Ps. ja ik stond tussen het publiek... :)
Ik begrijp dat dit een ander idee was. Voor de foto van de zanger/band is dit geslaagd. Maar veel mensen zie je dit ook tijdens concerten doen om de artiest uit te lichten. Daar heeft dat ledje echt te weinig vermogen voor.

Rob Eric Blank

#129
Quote from: Rielplayer on January 26, 2015, 10:04:16
edit door admin; onnodig op de man spelen is niet nodig


edit door admin; onnodig op de man spelen is niet nodig

Zodiac

Ik heb nu zo'n 10 topicjes waar ik af en toe wat in mee doe...ben een half jaar lid. Wat mij opvalt is dat er zo vaak en zo heftig mensen elkaar in de haren vliegen om helemaal niks. Ik snap daar echt helemaal geen z..k van....
Nu ook weer. Who cares???? Alsof we hier wereldproblematiek moeten oplossen. Dit stoort me echt enorm. Het gaat om fotootjes for crying out loud!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

VlisChris

Laten we vooral ontopic verder gaan :)
De postings van de heren zijn weggehaald, dus er op doorgaan heen geen zin of toegevoegde waarde :)

Bedankt voor de medewerking heren!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

#132
Voordelen van een smartphone boven een normale camera vind ik dat je hem sowieso al bij je hebt en daarnaast zorgen de verschillende app's dat je veel verschillende opties kan toevoegen die in veel gevallen niet op een normale camera aanwezig zijn.

Ik vind het dus wel interessant om te weten welke camera apps men gebruikt en wat hun ervaringen daarmee zijn. Momenteel experimenteer ik met mijn iPhone 5s (komende week komt mijn 6) met de volgende camera app's:

-Standaard iOS app
-Camera+ (€1,99)
-Manual (€1,99)
-ProCam (gratis)
-ProCamera 8 (€4,99)
-VSCOcam (gratis)
-Slow Shutter (€1,99?)
-Photosynth (?)
-Snapseed (gratis)
-BeFunky (gratis)
-Fotor (gratis)
-Over (€1,99)

Ik heb er nog een bergje geprobeerd maar die heb ik verwijderd door de onprettige werking of slechte resultaten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Zodiac

Ik gebruik de standaard iOS camera. Niks mis mee. En als je ziet wat men er mee bereikt.....geweldig.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

RonG

Ik gebruik ook de standaard meegeleverde app, niks mis mee :)

LittleNinja

De standaard iOS app kan inderdaad al heel veel en is stabiel. Hoe zit dat bij Android? Daar heb je per merk een eigen app geloof ik.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

#136
Is het niet handiger om een topic voor foto's te houden en een nieuwe te maken voor de apps? Dit deel was toch voor alleen foto's? Iedereen heeft wel een mening moet je straks het schompes zoeken naar foto's  ;) ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ik heb het topic voor smartphone fotografie app's aangemaakt. In de startpost van zowel dit als dat topic heb ik een link geplaatst.

Gerelateerd topic:
Smartphone fotografie app's
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

john2910

#139
Helaas wat bewogen,maar ik vond ze wel iets hebben:




BJF

Op de site van Apple staan ook een aantal fraaie, geschoten met de iPhone 6.
NAD M10 V2
Elac FS247

LittleNinja

Daar zitten waanzinnige platen tussen inderdaad. 8)

Quote from: BJF on March  2, 2015, 07:17:33
Op de site van Apple staan ook een aantal fraaie, geschoten met de iPhone 6.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Excuses voor de scheve horizon. Met windkracht 8, uitschieters ruim naar boven toe, en je telefoon boven een kolkende zee houden was dit even het beste dat ik voor elkaar kon krijgen ;) Rechtzetten doe ik bewust niet. Wordt die niet mooier op.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Toch nog details te zien op de molen [emoji6]
Als de horizon recht stond, dan zou de molen scheef staan of bijna omvallen zelfs! [emoji12]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

BuSpu

Quote from: VTEC_genieter on March 31, 2015, 22:02:55
Toch nog details te zien op de molen [emoji6]
Als de horizon recht stond, dan zou de molen scheef staan of bijna omvallen zelfs! [emoji12]
Inderdaad dat zou weer raar zijn. Is dat vertekening? Wel een gave foto.

VlisChris

Thanks!

Dat moet wel vertekening zijn; in werkelijkheid is het me nog nooit opgevallen dat de molen bijna is omgevallen ;)
Als ik hem rechtzet heb ik ook (en dat vind ik storender) dat de zon zo ongeveer compleet wordt weggesneden. En die wil ik er juist inhouden 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

#146
Ik val in herhaling Chris, maar een gave foto hoor. 8)

Die zonnestralen vanaf de hoek, de hevige golfslag, de kade die wordt aangeslagen en de molen als object.. Valt veel te zien in de foto.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Trouwens, waar staat deze molen?
Mooi gebied dit [emoji41]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Thanks Dennis! Je opmerking was ook een beetje de trigger hem toch hier te posten en op Flickr te zetten ;)
Meestal hou ik er niet van om fotos van mijn telefoon te posten. De camera van de Galaxy S3 is in de meeste situaties zo ... tja. Minderwaardig :-X Nu heb ik het geluk gehad dat het heerlijk zonnig was ;)

Deze molen staat in het altijd :D mooie Vlissingen. Een gebied dat mooie plekjes kent ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Mooie plekjes en dorpjes.. 😉

Met voldoende licht gaat het best redelijk toch?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"