Smartphone fotografie topic 📱📷

Started by LittleNinja, December 30, 2014, 00:50:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Was dat niet Fauzy (Tube) ? [emoji1]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Erik

#102
Dit keer bij Kraftwerk, filmen foto's niet toegestaan stond er, dus geen camera meegenomen.
Best goed resultaat op een smartphone die bekend stond om z'n slechte foto's, iso 5000. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

#103
Quote from: Erik on January 22, 2015, 23:49:51
foto's niet toegestaan stond er

En dit is een hele goede tekening? Best onbeschoft.

Voor mij 1 van de redenen dat ik steeds minder naar concerten ga. Ik word helemaal Gallisch van die k*t-schermpjes/telefoons die je uitzicht blokkeren.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Quote from: Erik on January 22, 2015, 23:49:51
Dit keer bij Kraftwerk, filmen foto's niet toegestaan stond er, dus geen camera meegenomen.

En toch zie ik een foto. Bijzonder.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

#105
Valt wel mee hoor zal wel een standaardzin zijn geweest op ticket of dat je geen pro apparatuur mocht meenemen, die zag ik ook niet trouwens.
Er stond zat bewaking en er werden ook zat foto's gemaakt met smartphones zonder dat er werd gereageerd tja dan ga ik er ook een paar nemen natuurlijk, ben niet braafste jongetje van de klas. En zoveel werd er nou ook niet gefotografeerd iedereen wil wel een aandenken hebben als 70 euro hebt neergeteld.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#106
Quote from: Nahpets on January 23, 2015, 00:02:17
Voor mij 1 van de redenen dat ik steeds minder naar concerten ga. Ik word helemaal Gallisch van die k*t-schermpjes/telefoons die je uitzicht blokkeren.
Heeft vast meer met leeftijd te maken dat alles vroeger beter was. Ik ga trouwens meer naar concerten dan jou veel meer en heb er nauwelijks last van. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Dat zeg ik, onbeschoft. Gaat inmiddels niet meer alleen om het nemen van die foto.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dirk

Quote from: Erik on January 23, 2015, 00:15:16
En zoveel werd er nou ook niet gefotografeerd iedereen wil wel een aandenken hebben als 70 euro hebt neergeteld.
ik heb nog nooit een foto genomen tijdens een live concert en ben dat ook niet van plan.
"aandenken" zit bij mij in m'n grijze massa, opslagcapaciteit te over en daar stoor ik niemand mee, niet in het minst de artiest.
heb er ook een hekel aan als mensen rondom me dat het hele concert staan te doen, dus al meermaals wat van gezegd...met wisselend resultaat.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Zodiac

Het filmen van foto's was verboden.
Dat stond er blijkbaar...
Dus het nemen van foto's was niet verboden
Op zich best een leuk grapje toch? Beetje bij de hand....maar toch....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

LittleNinja

Mooi... dan gaan we nu weer verder met het posten van foto's...

Genomen met een iPhone 5s, geen bijzondere instellingen (iOS 8.1.2), Camera+ app, wel het focuspunt apart handmatig gekozen. Ik heb het originele TIFF bestand (5,7MB) verkleind naar 60% en omgezet naar een JPG i.v.m. het forum limiet.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Zodiac

Quote from: LittleNinja on January 24, 2015, 00:02:10
Mooi... dan gaan we nu weer verder met het posten van foto's...

Genomen met een iPhone 5s, geen bijzondere instellingen (iOS 8.1.2), Camera+ app, wel het focuspunt apart handmatig gekozen. Ik heb het originele TIFF bestand (5,7MB) verkleind naar 60% en omgezet naar een JPG i.v.m. het forum limiet.
Leuk idee! Kinderfeestje? Of is het Blue Curacoa? :D
Hoe kun je het formaat van de foto's eigenlijk instellen op iPhone/ iPad?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

LittleNinja

Het is inderdaad voor een kinderfeestje: sprite met een heel klein beetje kleurstof. Maar het ging mij vooral om de foto en minder om het object.

Geen idee, ik heb hem op de laptop aangepast.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Zodiac

Quote from: LittleNinja on January 24, 2015, 09:08:21
Het is inderdaad voor een kinderfeestje: sprite met een heel klein beetje kleurstof. Maar het ging mij vooral om de foto en minder om het object.

Geen idee, ik heb hem op de laptop aangepast.
Snap ik! Just making smalltalk.....daar gaat t toch ook beetje om? Beetje kletsen, of niet? Of moet ik me strikt aan het topic onderwerp en houden en me beperken tot de mededeling dat het een mooie foto is? Zou ik armoede vinden.....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Erik

Leuke foto zo met die snoepdruifjes en vervagende achtergrond was. Dacht even dat het drankje voor papa mama en de twee kids was :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Ik kon wel lachen om de waterkoeler op de achtergrond :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Je hebt ook helemaal gelijk Zodiac. ;)

Goed punt Chris.. Ik probeer eigenlijk eerst te letten op bepaalde zaken om mijn (smartphone)fotografie beter te krijgen. Dat gaat stap voor stap, dus er zitten zat verbeterpunten in, waaronder een onrustige achtergrond. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

In de begin post heb ik een link geplaatst naar een site met heel veel adviezen voor de beginnende (smartphone) fotograaf. Wellicht leuk voor meer mensen om eens naar de filmpjes te kijken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Zodiac

Quote from: LittleNinja on January 24, 2015, 14:14:00
Je hebt ook helemaal gelijk Zodiac. ;)
Mijn post teruglezend vind ik mijn tone of voice niet passen....
Ik bedoelde het niet vervelend. :angel:
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rob Eric Blank

Quote from: Nahpets on January 23, 2015, 00:02:17

Voor mij 1 van de redenen dat ik steeds minder naar concerten ga. Ik word helemaal Gallisch van die k*t-schermpjes/telefoons die je uitzicht blokkeren.
Is voor mij geen reden om minder naar concerten te gaan, maar zelf wordt ik ook niet blij als je tegen al die blauwe schermen aan zit te gluren omdat mensen een foto of film willen maken.
Ps de foto vind ik wel geslaagd.

Harry HT

#120
edit: zuur topic
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Henrie

Quote from: Rob Eric Blank on January 25, 2015, 12:43:23
Is voor mij geen reden om minder naar concerten te gaan, maar zelf wordt ik ook niet blij als je tegen al die blauwe schermen aan zit te gluren omdat mensen een foto of film willen maken.
Vanaf het podium gezien kunnen al die smartphones dan wel weer een aardig plaatje opleveren:


Foto (niet gemaakt met een smartphone ;) ) is gemaakt in 013, Tilburg en ze vonden 'm zo mooi, dat ze 'm als coverfoto voor een livealbum (opgenomen in Plovdiv, niet in Tilburg) hebben gekozen...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

Rob Eric Blank

Quote from: Henrie on January 25, 2015, 15:12:35
Vanaf het podium gezien kunnen al die smartphones dan wel weer een aardig plaatje opleveren:

Iedereen die daar een flitser gebruikt (ja dat doen mensen echt in live zalen) hebben er helemaal niets van begrepen. Enorm dom.

VlisChris

Quote from: Rob Eric Blank on January 25, 2015, 23:11:04
Iedereen die daar een flitser gebruikt (ja dat doen mensen echt in live zalen) hebben er helemaal niets van begrepen. Enorm dom.

Of de camera staat gewoon op automaat ;) Als ik mijn camera op volautomaat heb staan wil die ook flitsen. Dus om de mensen nu meteen "dom" te noemen is misschien wat te makkelijk ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

R

Gaaf!


Quote from: Harry HT on January 25, 2015, 14:20:52
Hi,

Vorig weekend deze foto in Barcalona gemaakt met m'n nokia lumia 930.

Op mn ipad heb ik met snapsheet gecropt.

Gegroet,

Harry

Edit: 2e foto toegevoegd