Krijg 3D niet goed spelend

Started by kingco, December 28, 2014, 16:31:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kingco

Beste Forumleden,

Ik ben in het bezit van een TX-L55WT60E en een Dune TV-303D welke ik gekoppeld heb aan mijn Qnap NAS. Als ik via Spot Lite een 3D film download, krijg ik deze niet goed aan de praat. Ik heb pas 1 film goed kunnen krijgen en dat is Nemo 3D (Half SBS).

Wat doe ik:
Finding Nemo 3D:
Start de film op.
Scherm is in 2 delen gesplitst. Elk deel heeft dezelfde scene, welke zo goed als gelijk zijn links en rechts.
Zet met de TV-303D via POP-UP-Menu de 3D Mode op Side by side
TV schakelt gelijk in de goede 3D modus en kan lekker genieten
De info van deze film:
Container: Matroska
Formaat: H.264
Resolutie: 1920x1080 (23.796 Hz)

Planes 3d, gedownload via Spot Lite (898679). Staat opmerking bij: Let op: 3D (Half-SBS), dus alleen voor 3D tv'sLet op: 3D (Half-SBS), dus alleen voor 3D tv's
Start de film op.
Scherm is in 2 delen gesplitst. Elk deel heeft dezelfde scene, maar wat op het linkergedeelte aan de linkerkant eraf valt, staat op het rechtergedeelte aan de linkerkant erop. En wat op het rechtergedeelte aan de rechterkant eraf valt, staat op het linkergedeelte aan de rechterkant erop.
Zet met de TV-303D via POP-UP-Menu de 3D Mode op Side by side
TV schakelt over naar 3D, maar niet goed. Het scherm is niet meer in 2 delen gesplitst, maar zit nu in 1 scherm. Alleen de objecten zitten ver uit elkaar, waardoor het net lijkt of je scheel aan het kijken bent.
De info van deze film:
Container: Matroska
Formaat: H.264
Resolutie: 1920x808 (23.796 Hz)

Planes 3d, gedownload via Spot Lite (899443). Staat opmerking bij: heb een kale engelse 3d mkv bewerkt nl audio en vlaamse audio van een 2d versie toegevoegd + de subs
Start de film op.
Scherm is in 2 delen gesplitst. Elk deel heeft dezelfde scene, maar wat op het linkergedeelte aan de linkerkant eraf valt, staat op het rechtergedeelte aan de linkerkant erop. En wat op het rechtergedeelte aan de rechterkant eraf valt, staat op het linkergedeelte aan de rechterkant erop.
Zet met de TV-303D via POP-UP-Menu de 3D Mode op Side by side
TV schakelt over naar 3D, maar niet goed. Het scherm is niet meer in 2 delen gesplitst, maar zit nu in 1 scherm. Alleen de objecten zitten ver uit elkaar, waardoor het net lijkt of je scheel aan het kijken bent.
De info van deze film:
Container: Matroska
Formaat: H.264
Resolutie: 1920x808 (23.796 Hz)

Wie o wie, weet hoe dit komt. Het enige wat ik kan ontdekken, is dat de resolutie anders is bij beide Planes films, t.o.v. Nemo. Daardoor ziet het 2D gedeelte (scherm verdeeld in twee delen) er ook verschillend uit. Bij Nemo, zo goed als gelijk, maar bij beide Planes films, een groot verschil.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

kingco

Beste Forumleden,

Heeft iemand een idee?

larsonator

gewoon slechte rips!
het beste is om geen SBS of over-under 3D te pakken. Is hetzelfde als een Mp3 luisteren terwijl je de CD ook kan luisteren. Misschien tijd om van spotlicht af te stappen. Te veel rommel daarzo ;)

Dru

Quote from: larsonator on December 29, 2014, 15:15:02
gewoon slechte rips!
het beste is om geen SBS of over-under 3D te pakken. Is hetzelfde als een Mp3 luisteren terwijl je de CD ook kan luisteren. Misschien tijd om van spotlicht af te stappen. Te veel rommel daarzo ;)

^^


Dat een bepaalde "rip" wel goed werkt zegt al genoeg.

SBS 3D > 2 beelden verdeelt over een 1 full HD beeld (1920X1080).