Hoe maak je je setup wireless?

Started by Dirc, December 28, 2014, 14:35:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Ik vroeg mij af wat de beste optie is om je eigen set wireless te maken voor streaming. Nu kom ik nogal wat devices tegen en het is mij niet helemaal duidelijk wat de beste optie is. Ik ga er dan even vanuit dat je een versterker hebt die dit niet ondersteund (zoals mijn Marantz SR8002).

Wat ik zoal vind:
-Beep
-Chromecast
-Terratec Airbeats HD
-Apple airply (apple tv)
-Sonos
-Gramofon

Wat ik wil:
-Spotify streamen (vanuit laptop / app) naar mijn set, graag digitaal omdat de 3,5" toch minder klinkt
-Video vanaf de laptop streamen is een pre
-Liefst een plug en play device (daarom de Pi niet genoemd)

Of lees ik nu over het ervaringen topic heen?

Dirc

Spotify adverteert met Gramofon, wat helaas wel alleen voor audio is en welke geen digital out heeft. Ik weet niet of dit iets met de kwaliteit doet. Daarnaast doet de Beep dit wel met digital out, maar deze is iets duurder.
Beide geen video zoals de Chromecast of de Microsoft tegenhanger.

VTEC_genieter

Opties:

Apple TV - Apple lossless kwaliteit. Alleen ondersteuning voor een HDMI en een TOSLINK kabel (je hebt dan ook een losse DAC nodig als je stereoversterker alleen analoge mogelijkheden heeft)

Philips Bluetooth music adapter type AEA2700 - de nieuwste versie heeft APTX voor de beste geluidskwaliteit via Bluetooth en heeft naast analoog ook digitale aansluitingen: TOSLINK/COAX. En dan heb je weer een losse DAC nodig als je beter geluidskwaliteit wil. Maar analoog aansluiten is  wel mogelijk.

Een goede Bluetooth adapter klinkt goed hoor [emoji6] Echt zeker niet slecht!
Daar ben ik mee begonnen.
Nu heb ik een Apple TV en een losse DAC voor m'n stereoversterker die alleen analoge aansluitingen heeft.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Dirc

De DAC van de SR8002 zal beter zijn dan die van de <100e apparaten.
Een apparaat met digital out passthrough zou dan voldoende zijn. Dan heb je Apple TV idd maar ook Beep, Gramofon etc. etc..

Wifi lijkt me wel beter dan Bluetooth. Alleen al het bereik. Het beste zou zijn als het apparaat zelf spotify streamt en niet dat mijn tablet / telefoon / laptop het streamt en doorstuurt naar zo'n device.

VTEC_genieter

Het merk Argon heeft een streamer via wifi voor 149€.
Bij Hifi Klubben.
Je moet dacht ik wel Spotify Premium hebben.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Dirc

Mooie optie maar wel prijzig om spotify wireless te krijgen.
Daarnaast werkt spotify connect alleen met je telefoon / tablet als remote en ik wil juist de laptop gebruiken want ik heb een windows phone.