lighting wel/niet OK

Started by fireman, December 22, 2014, 12:32:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Ik heb zo'n niet originele lighting kabel om mijn iPhone 6 op te laden. Deze kabel heeft het enkele weken heel goed gedaan. Echter nu laadt mijn iPhone niet meer op en staat er in het scherm " dit is niet een origineel apple product... bla bla bla

Hoe is dat mogelijk? Ene keer gewoon OK, nu niet  :(

Hoe krijg ik m weer aan het opladen?

Ik heb op vele verschillende punten oplaad kabels liggen, dus ook mijn originele ( Bij de computer voor reserve kopieën )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

En met de originele kabel laad hij wel op?

fireman

Quote from: bmateijsen on December 22, 2014, 12:58:49
En met de originele kabel laad hij wel op?

Ja perfect. Da's dan ook geen probleem.

Het gekke is dat 'ie het eerst wel gedaan heeft en nu niet :(
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

J.A.F._Doorhof

Je kan de connectoren even schoon proberen te maken met contact vloeistof :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Xstream

Bekend probleem. Echt te raar voor woorden weer deze actie van Apple.
Ik dacht dat het kwam met een iOS update dat je ipv een melding, die je altijd kreeg, ineens gewoon niet meer kon opladen.
Maar als je dat nu ineens met je iPhone 6 hebt, dan zal 't meer met een "timer" te maken hebben ofzo. Dus ze waarschuwen je 20x ofzo, en dan is het klaar.
Mogen ze mij flink aanpakken. MS mocht jarenlang geen IE aanbieden als standaard browser, maar Apple mag je dus wel dwingen alleen hun kabel te kopen?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

J.A.F._Doorhof

Wat een onzin, ik gebruik ook NIET Apple kabels en die werken gewoon perfect, dus niet meteen gaan roepen als je zelf een kabel treft die het toevallig niet doet.
Het kan best zijn dat hij een 5 of 5s wel oplaad maar gewoon een 6 of 6plus niet "trekt" ik weet niet hoe dat met voltages zit, ik weet bv dat ik met een bepaalde kabel wel kon opladen maar niet de iPad kon uitlezen aan mijn macbook, maar mijn iPhone wel, dat was trouwens gewoon een Apple kabel.

Als je een NIET Apple kabel koopt betaal je minder, in veel gevallen werkt het perfect maar je kan soms een probleem hebben.
Gelukkig heb ik tot nu toe weinig problemen gehad :D
We hebben 2 Apple kabels en een stuk of 5 niet Apple kabels.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rusher

Apple staat NIET-Apple-kabels toe, echter alleen de gecertificeerde; dat moet vermeld staan op de verpakking! Het is volledig logisch dat Apple hieromtrent orde op zaken stelt, WANT doordat heel veel mensen de goedkope namaak kabels kopen, de niet goedgekeurde kabels waarbij je denkt " Hoe kan het zo goedkoop zijn?", heeft Apple bemerkt dat klachten over laden, defect aan iPhone en de lader te wijten waren aan slecht goedkoop materiaal dat niet van Apple was. Een consument zei dan:"De iPhone is kapot want hij laadt niet...", terwijl een breuk zat in de niet-Apple en niet-Apple-gecertificeerde kabel.... Dit kwam zoveel voor dat Apple restricties heeft ingebouwd.

Xstream

#7
Quote from: J.A.F._Doorhof on December 23, 2014, 08:58:40
Wat een onzin, ik gebruik ook NIET Apple kabels en die werken gewoon perfect, dus niet meteen gaan roepen als je zelf een kabel treft die het toevallig niet doet.
Helemaal geen onzin. Het is raar dat een kabel gewoon werkt, en dat Apple dan ineens bepaald dat het niet meer mag werken.

Overigens was mijn kabel ook gewoon gecertificeerd, werkte een tijd prima, en ineens gezeik. En niet 1 kabel, maar ook m'n andere en bij familie en collega's is dit vaak gebeurt.
Dus misschien moeten jullie ook niet zo snel gaan roepen alsof een Apple kabel ineens weer hogere wiskunde is en nooit een geval van misbruik kan zijn, want daar zijn ze best goed in als 't om geld verdienen gaat. Ik heb nooit gezeik met andere kabels, usb, hdmi etc, you name it. En die kosten ook gewoon 1 a 2 euro en werken prima.

Leg mij maar eens uit hoe een kabel weken / maanden prima kan werken, en dat ineens de "software" (geen breuk) zegt, jammer joh, koop maar een nieuwe kabel van Apple.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Hanky Panky

Je weet toch dat Apple van geldklopperij aan elkaar hangt? Elke andere smartphone kun je opladen met een usb kabeltje van 90 cent dus geen Apple meer kopen is de enige oplossing maar wat er gebeurt is dat iemand zich opwindt, uiteindelijk toch een Apple kabel koopt en dat het daarna weer wordt vergeten want het is zo'n fijn ding/ik heb status/ik wil niet wennen aan Android/WP8.1 etc etc  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Xstream

Quote from: Hanky Panky on December 23, 2014, 11:23:04
Je weet toch dat Apple van geldklopperij aan elkaar hangt? Elke andere smartphone kun je opladen met een usb kabeltje van 90 cent dus geen Apple meer kopen is de enige oplossing maar wat er gebeurt is dat iemand zich opwindt, uiteindelijk toch een Apple kabel koopt en dat het daarna weer wordt vergeten want het is zo'n fijn ding/ik heb status/ik wil niet wennen aan Android/WP8.1 etc etc  :D
Inderdaad.
Ergste vind ik nog dat deze gehersenspoelde consumenten gewoon die marketing priet praat nog overnemen voor waarheid ook.
Neemt niet weg dat Apple leuke producten heeft, waar je bewust voor die onzin erbij kunt kiezen, maar ga die onzin niet goed lopen praten.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

HermanW.

Apple heeft leuke produkten, maar hun laadkabels zijn flut. Gaan erg snel stuk vind ik. En dan te bedenken dat ze maar liefst 20 euro durven te vragen voor zo'n (net te korte) kabel.

Rusher

De topicstarter geeft duidelijk aan dat de originele kabel wel werkt en de niet-Apple kabel problemen geeft. Ligt het dan aan de iPhone 6 of aan de originele kabel of aan de namaakkabel?

Ik heb nooit problemen met de originele kabels. Ook niet met een 3 meter lange gecertificeerde niet-Apple kabel. Feilloos!


Rusher

Als het een goedgekeurde kabel is, dan gewoon teruggaan naar de winkel en op basis van garantie een nieuwe vragen! Want je mag van Apple en van de goedgekeurde niet Apple kabels gewoon verwachten dat het werkt!

Erik

Er zit toch net als printer een chipje in die niet originele herkend en daarop kan weigeren hem te accepteren wanneer een OS update dat zegt?
Bij Apple weet je dat je altijd en voor alles de hoofdprijs betaald. Op €900 kan €20 voor een ori er niet meer af  :blink:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Xstream

Quote from: Erik on December 24, 2014, 01:31:27
Er zit toch net als printer een chipje in die niet originele herkend en daarop kan weigeren hem te accepteren wanneer een OS update dat zegt?
Bij Apple weet je dat je altijd en voor alles de hoofdprijs betaald. Op €900 kan €20 voor een ori er niet meer af  :blink:
Zo kun je 't bekijken inderdaad. Ik dacht altijd dat je de premium prijs betaalde voor dat stukje extra service en support. Maar in ruil daarvoor krijg je er nog meer naaierij voor terug.
Sowieso heeft Apple ook nog hele belabberde garantie voorwaarden. Dus daar zitten die extra kosten ook niet verstopt.
Enige waar je die premium prijs voor betaald is het design en daar is Apple niet de enige in die daar z'n centjes mee verdient en dat is op zich prima.
Ik irriteer me gewoon altijd aan die Apple fanboys die dan zulke oplichting goed gaan lopen praten.

Quote from: Rusher on December 24, 2014, 01:02:07
De topicstarter geeft duidelijk aan dat de originele kabel wel werkt en de niet-Apple kabel problemen geeft. Ligt het dan aan de iPhone 6 of aan de originele kabel of aan de namaakkabel?
De TS zegt ook dat de kabel eerst wel werkte en ineens niet meer, zoals zovelen anderen ook al hebben ervaren. Het ligt niet aan de kabel! Het ligt aan Apple die je op deze manier dwingt hun absurd geprijsde kabels te kopen. Die goedkope kabel is ook prima en doet 't gewoon. De software (icm een chip) bepaald dan: jammer joh, graag even onze kabel kopen voor 10x de prijs. Toch niet zo moeilijk te behappen?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

TopGun2010

Voor mij OK, ik vind het handig.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

ajbeefde

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 23, 2014, 08:58:40
Wat een onzin, ik gebruik ook NIET Apple kabels en die werken gewoon perfect, dus niet meteen gaan roepen als je zelf een kabel treft die het toevallig niet doet.
Het kan best zijn dat hij een 5 of 5s wel oplaad maar gewoon een 6 of 6plus niet "trekt" ik weet niet hoe dat met voltages zit, ik weet bv dat ik met een bepaalde kabel wel kon opladen maar niet de iPad kon uitlezen aan mijn macbook, maar mijn iPhone wel, dat was trouwens gewoon een Apple kabel.

Als je een NIET Apple kabel koopt betaal je minder, in veel gevallen werkt het perfect maar je kan soms een probleem hebben.
Gelukkig heb ik tot nu toe weinig problemen gehad :D
We hebben 2 Apple kabels en een stuk of 5 niet Apple kabels.

^^
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

J.A.F._Doorhof

belachelijke garantie ????????

Sorry hoor maar als ik mijn MBP kapot heb dan kan ik wereldwijd gewoon een Apple store inlopen en 2 uur later weer naar buiten met een volledig gerepareerde unit, heb een keer in Vegas mijn keyboard kapot gehad (losse knop) en die werd gewoon vervangen zonder kosten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Xstream

#18
Quote from: J.A.F._Doorhof on December 24, 2014, 12:56:08
belachelijke garantie ????????

Sorry hoor maar als ik mijn MBP kapot heb dan kan ik wereldwijd gewoon een Apple store inlopen en 2 uur later weer naar buiten met een volledig gerepareerde unit, heb een keer in Vegas mijn keyboard kapot gehad (losse knop) en die werd gewoon vervangen zonder kosten.
Met of zonder AppleCare? Want daar betaal je immers voor ...
Ik heb niets dan ellende gehad met Apple support. Zo kon ik voor m'n iPad van 1 week oud waarvan de kabel niet meer werkte gewoon weer dokken voor een nieuwe kabel. "Externe schade" gooide ze 't dan op. En dat was nog m'n minst nare ervaring. Of je een oplader meegeven totdat de defecte gerepareerd is 2 dagen later. En er dan je MBP niet mee kunnen opladen, alleen maar genoeg power geven om 'm aan te houden, als je 't vergat kreeg je 'm niet eens meer aan. 2 keer naar die $%# winkel rijden voor zo'n adapter. Alternatief is een nieuwe kopen voor de hoofdprijs. Eerste MBP met AppleCare gekocht. Kreeg pech na 2 jaar, ik was in Thailand. Store in gelopen, maar daar werd ook weer een maas in de voorwaarden voor gevonden. Nooit meer AppleCare genomen. En zo kan ik nog wel even doorgaan als ik de verhalen van m'n collega's ga vertellen.

Deze discussie is een persoonlijke ervaring en geen argument. Je kunt de voorwaarden zelf lezen om te zien hoe belabberd die is. Elke andere fatsoenlijke laptop krijg je 3 jaar op. Alleen onder druk van de EU wetgeving is dat nu 2 jaar bij Apple ipv de 1 jaar die ze altijd boden. Bij verschillende andere merken komen ze zelfs bij je thuis langs om 't te fixen. Nu heeft elk bedrijf weleens wat, maar er is niks bijzonders aan de support van Apple.

Dus wat probeer je nou te bewijzen? Inderdaad gewoon belachelijke garantie voorwaarden. Maar leuk dat jij een leuke ervaring had. Ik herken die totaal niet.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

dennism

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 24, 2014, 12:56:08
belachelijke garantie ????????

Sorry hoor maar als ik mijn MBP kapot heb dan kan ik wereldwijd gewoon een Apple store inlopen en 2 uur later weer naar buiten met een volledig gerepareerde unit, heb een keer in Vegas mijn keyboard kapot gehad (losse knop) en die werd gewoon vervangen zonder kosten.

Apple heeft een uitstekende service organisatie die je tijdens de (fabrieks) garantie, of wanneer je een Apple care hebt lopen perfect werkt en je normaliter zeer goed helpt. Apple heeft echter aan de andere kant ook jarenlang de europese wetgeving m.b.t. garantie voor consumenten waar ze konden genegeerd (o.a. maar 1 jaar garantie via hun eigen webwinkel, waarbij je enkel je gelijk kon halen via de juridische route, is enige tijd geleden na veel druk aangepast naar 2 jaar binnen europa, erbuiten zitten ze nog steeds maar op 1 jaar), en de Nederlandse wetgeving m.b.t. tot kostenloze reparatie / vervanging tijdens de volledige levensduur van het apparaat leven ze nog steeds niet correct na, na 2 jaar zullen ze gewoon een offerte maken voor een reparatie wanneer je geen Apple care hebt, enkel wanneer de klant zijn eigen rechten kent en wat druk zet willen ze er nog wel eens "coulance" zoals ze dat zo mooi zeggen van maken, terwijl het gewoon een wettelijke verplichting is in Nederland.

Niet dat andere verschillendere bedrijven dit niet ook niet doen, maar qua garantie termijnen per product en navolging van de regelgeving (in ieder geval in Nederland) zit Apple zeker niet bij de betere bedrijven op dit gebied, tenzij je betaald voor extra garantie.

fireman

Het bevreemdt mij dat de eerste 5 weken mijn iPhone 6 prima opgeladen werd met deze NIET apple kabel. Nu ineens niet meer.

Met originele kabels over al en altijd perfect.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Erik

Meet hem eens door zodat zeker is dat het 100% zeker is dat geen kabelbreuk is. Meten is zeker weten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

KillerbeeNL

Quote from: Erik on December 24, 2014, 22:58:42
Meet hem eens door zodat zeker is dat het 100% zeker is dat geen kabelbreuk is. Meten is zeker weten.

Zit er in de lighting connector niet een stukje electronica?
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Erik

Quote from: KillerbeeNL on December 25, 2014, 14:08:42
Zit er in de lighting connector niet een stukje electronica?
Goed punt
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill