TIDAL Topic

Started by Joris1971, December 22, 2014, 11:41:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WDitters

Er is inmiddels weer een groot aantal titels bijgekomen .. kennelijk wordt dat op dagelijkse basis aangevuld momenteel. Weer een paar juweeltjes uitgeplukt :-)
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

weradus

Misschien eerder gepost, dan mijn excuses. Ik gebruik Tidal desktop applicatie op een Macbook Air die via een NA11-S1 op mijn set zit aangesloten. Ik selecteer netjes USB highspeed audio als device en er komt geen geluid uit :-( Gebruik ik Audirvana dan werkt alles als een trein op verschillende bit en sample rates (NA11-S1 schakelt netjes naar de gewenste resolutie) zelfs iTunes speelt via USB als ik USB als output selecteer (via preferences) maar de Tidal blijft still .... ik gebruik MacOSSierra 10.12.3 iemand met een tip ? Ik kan natuurlijk via Audirvana afspelen maar dan blijven de Master Albums onzichtbaar.

Marco66

Vandaag ook maar eens een tidal account aangemaakt daar de Oppo deze ook aan boord heeft.
Toch wel een hele leuke mnier om eens wat andere artiesten en genres te ontdekken.
App werkt makkelijk en overzichtelijk en de Oppo reageert snel op de bediening.
Ook het geluid met de standaard stream vind ik zeker niet tegenvallen.
Maar eens een maandje aankijken of dit een blijver is.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

B-art

#278
Ik heb ook een proefabonnement genomen (hifi). Klinkt prima. Ik ga Qobuz eens goed vergelijken met Tidal.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#279
Ik heb via de desktop uitgebreid Qobuz kunnen vergelijken met Tidal. In master kwaliteit klinkt Tidal net zo goed als Qobuz en nog voor minder geld ook. Ik moest wel even goed de instructies voor de audio settings doornemen om ook daadwerkelijk high res te krijgen (anders zit je gewoon naar mp3 kwaliteit te luisteren met je hifi abbo). Vooraleerst werkt hifi of master alleen als je Google Chrome gebruikt en geen edge van MS bijvoorbeeld. Verder moet je in de setting aangeven hifi en de output exclusive maken voor Tidal. Klinkt allemaal prachtig en zonder de bij Qobuz gebruikelijke storingen onder Windows 10. Bij de juiste instelling licht rechtsonder op de desktop hifi of master licht op.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Rudi64

#280
Quote from: B-art on June  7, 2017, 14:35:24
Ik heb via de desktop uitgebreid Qobuz kunnen vergelijken met Tidal. In master kwaliteit klinkt Tidal net zo goed als Qobuz en nog voor minder geld ook. Ik moest wel even goed de instructies voor de audio settings doornemen om ook daadwerkelijk high res te krijgen (anders zit je gewoon naar mp3 kwaliteit te luisteren met je hifi abbo). Vooraleerst werkt hifi of master alleen als je Google Chrome gebruikt en geen edge van MS bijvoorbeeld. Verder moet je in de setting aangeven hifi en de output exclusive maken voor Tidal. Klinkt allemaal prachtig en zonder de bij Qobuz gebruikelijke storingen onder Windows 10. Bij de juiste instelling licht rechtsonder op de desktop hifi of master licht op.

Bedoel je vergeleken met Qobuz Sublime+ of met het hifi abo van 199€ voor een jaar?
De storingen onder Windows 10 heb ik nog nooit ervaren.
Dus als je de instellingen niet correct doet luister je naar MP3 en indien wel naar Masters...bizar  :crazy:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

B-art

#281
Sinds de laatste software update krijg ik een wit scherm op mij laptop. Qobuz wil niet meer opstarten. Lukt alleen door de voorgaande bewaarde versie weer te downloaden. Hier heb ik genoeg van. Ik heb Qobuz sublime (cd kwaliteit en gedownloade high res) vergeleken met de masteropnamen van Tidal. Geluid is vergelijkbaar.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Quote from: Rudi64 on June  7, 2017, 16:00:12
Dus als je de instellingen niet correct doet luister je naar MP3 en indien wel naar Masters...bizar  :crazy:

Dit had ik eerst niet door, vandaar dat ik eerst dacht dat Qobuz beter klonk
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

TopGun2010

Ga nu 3 mnd Tidal proberen, kado van Audioengine. Leuk!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

B-art

Mooie aanbieding van AudioEngine
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Kempenaartjes

Gisteren geen connectie meer met Tidal. Ook niet met opnieuw invoeren wachtwoord.
Op een of andere manier werd ik omgeleid naar de AppStore en werkte alles weer, maar ik zie ook dat het abonnementsgeld is verhoogd van €19,99 naar €25,99!!
Volgens mij betreft het een verlenging van abonnement.

Meer mensen deze ervaring?

advr

#286
Quote from: Kempenaartjes on June 17, 2017, 11:11:23
Gisteren geen connectie meer met Tidal. Ook niet met opnieuw invoeren wachtwoord.
Op een of andere manier werd ik omgeleid naar de AppStore en werkte alles weer, maar ik zie ook dat het abonnementsgeld is verhoogd van €19,99 naar €25,99!!
Volgens mij betreft het een verlenging van abonnement.

Meer mensen deze ervaring?

Geen enkel probleem gehad met Tidal en gebruik het dagelijks ook nergens een verhoging abo gezien of melding gekregen...
Apart. Flinke verhoging ook...

Ad.


Edit: het zou toch gewoon 19,99 moeten zijn!
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kempenaartjes

Vreemd genoeg wordt mijn abonnement verlengd door Apple. Niet via Tidal zelf.

Tidal werkte echter niet meer op de Samsung (bubblepnp). Inloggen lukte niet meer en probeerde het op de iPad. Meteen omgeleid naar de AppStore en ingelogd waarna alles weer werkt. Ook weer bij inloggen op Samsung.

Iets zegt me dat Apple als 'tussenpsoon' fungeert en €6 per maand opstrijkt. Er staat oom dan mijn abonnement is verlengd voor €25,99 tenzij ik deze annuleer voor 15-7-2017.  :devil:

Gaat dit de ondergang worden van Tidal?

HJ

#288
Quote from: Kempenaartjes on June 17, 2017, 14:31:44
Vreemd genoeg wordt mijn abonnement verlengd door Apple. Niet via Tidal zelf.

Tidal werkte echter niet meer op de Samsung (bubblepnp). Inloggen lukte niet meer en probeerde het op de iPad. Meteen omgeleid naar de AppStore en ingelogd waarna alles weer werkt. Ook weer bij inloggen op Samsung.

Iets zegt me dat Apple als 'tussenpsoon' fungeert en €6 per maand opstrijkt. Er staat oom dan mijn abonnement is verlengd voor €25,99 tenzij ik deze annuleer voor 15-7-2017.  [emoji317]

Gaat dit de ondergang worden van Tidal?
Ik heb een online spel gespeeld met ingame aankopen. De spelers met een apple betaalden meer dan de spelers die een android device hadden.  Heel vreemd want het waren exact dezelfde aankopen.
Het scheelde ook nog eens aanzienlijk.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.

advr

gelukkig heb ik helemaal niets van/met apple spul....
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

HJ

#290
Quote from: advr on June 17, 2017, 14:46:00
gelukkig heb ik helemaal niets van/met apple spul....
Het valt normaal niet zo op maar omdat dat spel crossplatform is viel het wel op. Maar wat niet weet wat niet deert denk ik dan maar[emoji23]


Kempenaartjes

Toch even verder gezocht en kwam bij Tidal op een bedrag uit van 25,99 US-dollar en Appel stuurt een mail met een betaling van 25,99 euro...... een fout! Even appeldoorn bellen. Ja, appel is mij ook een doorn in het oog.

turtlespeed

Ik zie hier: http://tidal.com/nl/try-now toch echt €19,99 staan...
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

advr

Ik neutraal toch echt niet meer... Lekker, als het waar is dat apple €6 inpikt....

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

TopGun2010

Waarom ook via Apple? Kan toch direct bij Tidal.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

B-art

#295
Hier wordt al voor gewaarschuwd: https://www.whathifi.com/advice/25-tidal-tips-tricks-and-features

2. Don't sign up through the Apple App Store

If you do want to subscribe to the service, make sure you do so on the Tidal website and not directly on the iOS app. Tidal passes on Apple's 30 per cent App Store fee, meaning you will pay extra if you sign up on Tidal's Apple app on your iPhone or iPad. Sign up at Tidal.com, then download the app and login to your account.


Read more at https://www.whathifi.com/advice/25-tidal-tips-tricks-and-features#dp4SThl50ZtAy74D.99
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Kempenaartjes

Quote from: TopGun2010 on June 18, 2017, 08:14:27
Waarom ook via Apple? Kan toch direct bij Tidal.

Dat was de bedoeling op de Samsung. Omdat ik het vreemd vond dat het abonnement plots stopte wilde ik Tidal bekijken op de IPad. Stom...... Apple licht zo vele mensen op.

In ieder geval gelukt het abonnement via Apple op te zeggen. Wazige bedoeling maar Apple wordt zo slapend rijk.

chansig

Bij de aankoop van mijn Paradigm zat een bon voor drie maanden gratis Tidal gebruik. Nu ben ik te lui om dat allemaal te gaan proberen. Dus wanneer iemand belangstelling heeft...pm me maar. Zit een kleine prijs van 25 euro aan. Dit is incl verzenden of ophalen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kempenaartjes

Quote from: B-art on June 18, 2017, 09:58:06
Hier wordt al voor gewaarschuwd: https://www.whathifi.com/advice/25-tidal-tips-tricks-and-features

2. Don't sign up through the Apple App Store

If you do want to subscribe to the service, make sure you do so on the Tidal website and not directly on the iOS app. Tidal passes on Apple's 30 per cent App Store fee, meaning you will pay extra if you sign up on Tidal's Apple app on your iPhone or iPad. Sign up at Tidal.com, then download the app and login to your account.

Een gewaarschuwd mens......

Read more at https://www.whathifi.com/advice/25-tidal-tips-tricks-and-features#dp4SThl50ZtAy74D.99

Kempenaartjes

Kon het niet laten Apple te mailen. Netjes een reply en bedrag is teruggestort.