Probleem met SVS sub.

Started by SacreBleu, December 21, 2014, 19:59:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SacreBleu

Hallo luidjes,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn SVS. In eerste instantie dacht ik dat dit kwam omdat er iets naast de subwoofer aan het resoneren was. Maar, vandaag, ben ik erachter gekomen dat mijn subwoofer - bij bepaalde lage tonen - zélf resoneert.

Het lijkt erop dat de speaker zelf tegen de conus aan zit te fibreren. Oftewel, het klinkt alsof iemand met zijn vingers tegen de conus drukt terwijl deze snel heen-en-weer beweegt. Het begint me nu erg te irriteren. Nu blijkt ook dat aan de voorkant een schroef mist, waardoor ik vermoed dat het toestel al eens is gerepareerd. Dit valt me nu pas op. De subwoofer is net 7 maandjes oud.

Kan dit een instellingsfout zijn aan mijn kant, waardoor ik de subwoofer overbelast, met alle gevolgen van dien, is het iets wat 'normaal' is met de SVS PB1000. Of is dit een ernstige fout en een, hopelijk, garantiekwestie?
HT: Denon AVR-2113 Front: Dali Zensor 7 Rear: Dali Zensor 1 Center: Dali Vokal Sub: SVS PB1000

morca

#1
Je mist een schroef.....van de driver?
Dat zou het rammelen kunnen zijn.

SacreBleu

Yep, aan de bovenkant van de driver ontbreekt er een schroef. Dat zal zo vanaf het begin moeten zijn geweest want ik heb het apparaat nooit aangeraakt met een schroevendraaier. Het geluid lijkt in het midden van de conus te zitten. Alsof er iets achter zit wat er tegenaan zit. Het komt ook alleen voor in hele lage tonen.
HT: Denon AVR-2113 Front: Dali Zensor 7 Rear: Dali Zensor 1 Center: Dali Vokal Sub: SVS PB1000

gast_001

QuoteAlsof er iets achter zit wat er tegenaan zit

De missende schroef.....
Waar heb je het ding eigenlijk vandaan ?

snicky

#4
Foutje
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

SacreBleu

#5
Okay, lang verhaal, hier komt 'ie.

Ik heb in juni afgelopen jaar de PB1000 gekocht bij HiFi corner. Hij stond op voorraad. Ding was echter niet op voorraad.
Uiteindelijk akkoord gegaan met een showmodel welke alleen zou zijn uitgepakt om het verschil in formaat te laten zien met een andere. Ik zou dan een kabel krijgen ter compensatie. Prima.

Eenmaal een paar dagen later kwam het ding hier. Echter, met wat beschadigingen en een loshangende serienummer sticker. Wéér met HiFicorner aan de lijn. Uiteindelijk hebben ze hem omgeruild. Deze zag er prima uit, en had zelfs 'SVS' staan op de voorkant. Dat had de vorige niet. Het bleek dus ook een nieuwe versie te zijn, omdat SVS dit eerst niet op de PB1000 drukte.

Het geluid is er sinds dat ik het me kan herinneren. Maar ik dacht altijd dat het iets was van mijn meubel of een kabel wat trilde, omdat het alleen voorkomt wanneer er lage tonen zijn. Ik was, simpelweg, altijd te lui om het op te lossen. Maar vandaag kwam ik er dus achter dat het uit de driver zélf kwam. Daarbij merkte ik ook op dat een schroef ontbrak.

Ik kan niet zien of het, überhaupt, mogelijk is dat de schroef in de subwoofer is gevallen. Dat lijkt me namelijk, een beetje stug. Maar ik hou me aanbevolen. Het voel alleen niet echt goed. Ik heb geen goed gevoel bij HiFicorner meer, en ben ook een beetje 'bang' dat de ontbrekende schroef straks een argument voor hun gaat worden om garantie te weigeren. Aangezien ik buiten de zes maanden ben ligt de bewijslast bij mij, niet bij hun.

EDIT: Het is de missende schroef. Althans, hierdoor kan de driver vibreren. Als ik de driver op het punt van schroefgat indruk, is er niets aan de hand. Eens kijken of ik hier ergens een passende schroef kan vinden. En een inbussleuteltje. Anders morgen maar even langs de multimate.
HT: Denon AVR-2113 Front: Dali Zensor 7 Rear: Dali Zensor 1 Center: Dali Vokal Sub: SVS PB1000

GPO

Quote from: SacreBleu on December 21, 2014, 20:30:02
...
Deze zag er prima uit, en had zelfs 'SVS' staan op de voorkant. Dat had de vorige niet. Het bleek dus ook een nieuwe versie te zijn, omdat SVS dit eerst niet op de PB1000 drukte.
...

Dit is zo bizar. Er zijn blijkbaar enkele PB1000's in omloop met een SVS logo erop. Ik heb er 2 en ze hebben het geen van beide (allebei minder dan een jaar oud). Dat het een nieuwe versie zou zijn, dat is volgens mij niet zo. Het is een vrij zeldzame verschijning dat er SVS op de woofer staat..... mss een andere fabriek in China.... :)

Goed dat je zeker weet dat het het schroefgat is, anders wordt het toch een beetje vervelend verhaal. Weet alleen niet of er standaard schroeven in gaan??

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

xaryC

Quote from: GPO on December 21, 2014, 22:51:49
Dit is zo bizar. Er zijn blijkbaar enkele PB1000's in omloop met een SVS logo erop. Ik heb er 2 en ze hebben het geen van beide (allebei minder dan een jaar oud). Dat het een nieuwe versie zou zijn, dat is volgens mij niet zo. Het is een vrij zeldzame verschijning dat er SVS op de woofer staat..... mss een andere fabriek in China.... :)

Goed dat je zeker weet dat het het schroefgat is, anders wordt het toch een beetje vervelend verhaal. Weet alleen niet of er standaard schroeven in gaan??

GPO

Mijn PB1000 heeft ook het SVS logo op de woofer. Misschien een Hifi corner exclusive? mijne komt namelijk ook van daar :)

morca

Quote from: GPO on December 21, 2014, 22:51:49
Dit is zo bizar. Er zijn blijkbaar enkele PB1000's in omloop met een SVS logo erop. Ik heb er 2 en ze hebben het geen van beide (allebei minder dan een jaar oud). Dat het een nieuwe versie zou zijn, dat is volgens mij niet zo. Het is een vrij zeldzame verschijning dat er SVS op de woofer staat..... mss een andere fabriek in China.... :)

Goed dat je zeker weet dat het het schroefgat is, anders wordt het toch een beetje vervelend verhaal. Weet alleen niet of er standaard schroeven in gaan??

GPO
Het zijn peerless drivers dacht ik,misschien waren de SVS dust cap,s op  ;D

SacreBleu

Quote from: GPO on December 21, 2014, 22:51:49
Dit is zo bizar. Er zijn blijkbaar enkele PB1000's in omloop met een SVS logo erop. Ik heb er 2 en ze hebben het geen van beide (allebei minder dan een jaar oud). Dat het een nieuwe versie zou zijn, dat is volgens mij niet zo. Het is een vrij zeldzame verschijning dat er SVS op de woofer staat..... mss een andere fabriek in China.... :)

Goed dat je zeker weet dat het het schroefgat is, anders wordt het toch een beetje vervelend verhaal. Weet alleen niet of er standaard schroeven in gaan??

GPO

Ik had een schroef van de achterkant verwijderd en in de voorkant gedaan. Paste nét. Maar toen kwam hetzelfde geluid aan de achterkant eruit. Je voelde dat de lucht eruit werd geperst. Even een standaard schroef er voorzichtig ingedraaid en het past. Het is geen nette oplossing, maar het werkt nu wel naar behoren. Morgen even langs Multimate om te kijken of ze daar wat hebben.
HT: Denon AVR-2113 Front: Dali Zensor 7 Rear: Dali Zensor 1 Center: Dali Vokal Sub: SVS PB1000

thepioneer

Het zoveelste verhaal van de Groningse dozenschuiver  :mad:
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

gast_001

QuoteHet zijn peerless drivers dacht ik,misschien waren de SVS dust cap,s op  ;D

Nu SVS is wel een firma die overal SVS op wil hebben staan.
Beetje vreemd allemaal.

Leg de vraag toch gewoon bij SVS neer wat betreft de dust caps :)

yorkie13

Heb ook een vreemde ervaring gehad toen de PC12nsd net uit was met de nieuwe Peerless xxls12 woofer.

Bleek dat ik dus uiteindelijk toch de oude woofer erin had zitten.

Met SVS logo erop.

Beide SB12nsd  subwoofers hebben wel SVS  op de stofkap staan.

Kan me alleen niet goed herinneren of dat bij mijn PB1000 en SB1000 ook  het geval was.

Maae mooi dat je het probleem getackeld hent.

Midstar

#13
De PB1000 is origineel zonder logo net als de SB1000, heeft hij dat wel dan mag je vraagtekens stellen wat betreft of het geen refurbished is of gerepareerde. Vraag dit goed na vooral voor de werking en wat betreft evt doorverkoop in de toekomst.
Waarschijnlijk dat er een defect geweest is en dat er woofers zijn opgestuurd of gebruikt die op de oudere modellen behoren?
Ik zou mij er niet zo goed bij voelen  ???

xaryC

#14
Quote from: Midstar on December 22, 2014, 09:03:35
De PB1000 is origineel zonder logo net als de SB1000, heeft hij dat wel dan mag je vraagtekens stellen wat betreft of het geen refurbished is of gerepareerde. Vraag dit goed na vooral voor de werking en wat betreft evt doorverkoop in de toekomst.
Waarschijnlijk dat er een defect geweest is en dat er woofers zijn opgestuurd of gebruikt die op de oudere modellen behoren?
Ik zou mij er niet zo goed bij voelen  ???

Nu denk ik er wel sterk over na om de mijne te retourneren... kan dit nagevraagd worden bij svs mocht de mijne een refurbrished zijn? Ik had al een vrang gevoel omdat mijn sub tamelijk luid moet staan om mee te kunnen met mijn main speakers. Nu wordt dat gevoel nog maar eens versterkt  :(

Midstar

#15
Quote from: xaryC on December 22, 2014, 09:37:27
Nu denk ik er wel sterk over na om de mijne te retourneren... kan dit nagevraagd worden bij svs mocht de mijne een refurbrished zijn? Ik had al een vrang gevoel omdat mijn sub tamelijk luid moet staan om mee te kunnen met mijn main speakers. Nu wordt dat gevoel nog maar eens versterkt  :(

Daarom zei ik ook in jouw eigen topic, kijk even of je een andere kan lenen ,regelen of de jouwe bij een ander kan zetten. Zodat er enig vergelijk is met een goedspelende Sub . dan weet je of hij goed is of niet.
Maar hij behoort mijn inziens geleverd te worden zonder logo, zie de L-Sound website.
Ik had dat destijds ook nog gelezen ten aanvang van de presentatie dat ze geen logo hadden (artikel kan ik niet meer vinden)

Maar waarom zoals jezelf zegt retouneer je hem niet gewoon, je bent niet tevreden en je twijfelt
En dan eerst eens goed nadenken wat je wil, en vooral wat je ruimte kan.
Dan pas een/of 2 juiste sub(s) bestellen, want je hebt wel iets meer nodig voor jouw ruimte dan deze Pb1000 met 10 inch driver.

Maar dit is voor jouw topic bestemd, zullen we daar verder gaan :)

SacreBleu

Er is niets aan de hand, jongens. Het logo is gewoon toegevoegd aan de laatste productie update: https://www.facebook.com/SVSound/posts/581810025240973

Laatste post, onderaan. Van SVS zelf. Het schroefje gaat, waarschijnlijk moeilijk worden. Ik kán een mail of telefoontje wagen naar HiFi Corner. Maar dan ben ik ém waarschijnlijk kwijt voor een aantal weken, met het risico dat de reparateur zegt: "Schroef ontbreekt, klant heeft zelf zitten prutsen".
HT: Denon AVR-2113 Front: Dali Zensor 7 Rear: Dali Zensor 1 Center: Dali Vokal Sub: SVS PB1000

Midstar

Quote from: SacreBleu on December 22, 2014, 10:00:37
Er is niets aan de hand, jongens. Het logo is gewoon toegevoegd aan de laatste productie update: https://www.facebook.com/SVSound/posts/581810025240973

Laatste post, onderaan. Van SVS zelf. Het schroefje gaat, waarschijnlijk moeilijk worden. Ik kán een mail of telefoontje wagen naar HiFi Corner. Maar dan ben ik ém waarschijnlijk kwijt voor een aantal weken, met het risico dat de reparateur zegt: "Schroef ontbreekt, klant heeft zelf zitten prutsen".
Dat is dus uit de wereld wat logo betreft  :)

MAW

Quote from: SacreBleu on December 22, 2014, 10:00:37
Er is niets aan de hand, jongens. Het logo is gewoon toegevoegd aan de laatste productie update: https://www.facebook.com/SVSound/posts/581810025240973

Laatste post, onderaan. Van SVS zelf. Het schroefje gaat, waarschijnlijk moeilijk worden. Ik kán een mail of telefoontje wagen naar HiFi Corner. Maar dan ben ik ém waarschijnlijk kwijt voor een aantal weken, met het risico dat de reparateur zegt: "Schroef ontbreekt, klant heeft zelf zitten prutsen".

'de klant heeft zitten prutsen want er ontbreekt een schroef' niet echt  op z'n plek wanneer dat juist onderdeel van je klacht is. Ik zou zeker het probleem leggen waar hij hoort.. bij de verkopende partij :)
Gr. Martijn

SacreBleu

Het schroefje is, inderdaad moeilijk. De kop is, in principe, te klein voor de schroefdraad. Vandaar dat het inbus is. Ik zal wel een berichtje wagen naar HiFi Corner, op een nette manier, kijken wat ervan komt. Op zich werkt het nu allemaal. Er komt nergens meer lucht uit en de subwoofer maakt het akelige geluid niet meer.

Eens kijken of die luitjes in Groningen toch nog een aankoop in de toekomst waard zijn ;).

Bedankt weer mannen! Zonder jullie had ik er iets minder goed naar gekeken en geluisterd. Kusjes thuis!  :wub:
HT: Denon AVR-2113 Front: Dali Zensor 7 Rear: Dali Zensor 1 Center: Dali Vokal Sub: SVS PB1000

GPO

Quote from: SacreBleu on December 22, 2014, 10:00:37
Er is niets aan de hand, jongens. Het logo is gewoon toegevoegd aan de laatste productie update: https://www.facebook.com/SVSound/posts/581810025240973

Laatste post, onderaan. Van SVS zelf. Het schroefje gaat, waarschijnlijk moeilijk worden. Ik kán een mail of telefoontje wagen naar HiFi Corner. Maar dan ben ik ém waarschijnlijk kwijt voor een aantal weken, met het risico dat de reparateur zegt: "Schroef ontbreekt, klant heeft zelf zitten prutsen".

laatste productie-update.... :) .... niet echt.... die melding van SVS stamt uit 27 januari 2014 (11 maanden geleden).

Ik heb hier 2 PB1000's allebei minder dan 10 maanden oud waarbij er geen SVS logo op de voorkant zit. Van de ene PB1000 heb ik een aantal maanden gewacht voordat deze bij onze Groningse dozenschuiver op voorraad was.... die heb ik besteld op 10 maart dit jaar.... blijkbaar waren dat nog steeds de 'oudere' varianten van de PB1000 die geshipped zijn naar Lsound in Noorwegen. Zo van, laat die europeanen maar die oude PB's krijgen, dan geven we binnen de VS lekker de nieuwe weg.... ?

jammer, ik had graag met SVS logo gehad.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Midstar


GPO

Quote from: Midstar on December 22, 2014, 12:22:08
123sticker.nl









:tongue2:

hahaha, kan ik beter er meteen 'GPO' op laten plakken. Custom-made PB1000 .... :)
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Quote from: GPO on December 22, 2014, 13:16:48
hahaha, kan ik beter er meteen 'GPO' op laten plakken. Custom-made PB1000 .... :)
DIY ....dan kan je er van alles opplakken.
Op de mijne moet komen: MK TTS .
Maar goed eerst moet ie met vereende krachten naarbeneden  :headbanging:

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase