Xbmc loopt continu vast bij afspelen muziek?

Started by Gemineye, December 20, 2014, 12:51:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gemineye

Ik gebruik een oude pc met amd athlon processor met daarop recente Ubuntu versie en xbmc 12,3. Ik heb er een firestone bravo aan via usb, welke via coax is aangesloten op de amp. Dat heeft een tijdje prima gedraaid voor wat audio betreft, maar sinds een tijd loopt xbmc al vast als ik een muziek bestand aan klik. Het geluid komt dan haperend uit de speakers en xbmc is niet meer aan te klikken. Enige wat ik dan nog kan is opnieuw opstarten.
Iemand een idee?  Ik weet het niet meer en kan ook geen media centre voor Ubuntu vinden die net zo mooi werkt als xbmc.

Oh ja ter info Ik heb de bestanden op een synology ds211j staan en de pc is wireless verbonden met de router. Bestanden afspelen vanaf de harde schijf geven alleen hetzelfde probleem dus ik denk dat het iets anders moet zijn.
:)

Xstream

Niet toevallig een audio setting verkeerd staan?
Bijv. Passthrough aanstaan met DTS-HD supported reveiver aan terwijl die dat niet aankan oid?
Heb je al geswitched tussen DIRECTSOUND en WASAPI audio?

Misschien dat een reset in settings naar default waarde kan helpen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Gemineye

Hm Ik heb bovenstaande even niet kunnen vinden. Ik heb wel wat met verdere instellingen gerommeld en Ik heb gisteravond nog een heleboel muziek en wat films op de harde schijf van de pc gezet en daarna zonder problemen film gekeken en muziek geluisterd.

Ik kreeg gisteravond de indruk dat het probleem misschien toch in de wifi verbinding zit. Ik ga ook nog even een vaste verbinding proberen.
:)