Stille 2T HD

Started by Maro, December 20, 2014, 00:25:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Omdat er in mijn Meridian DS600 nogal luidruchtige schijven zitten (Seagate 4T) ben ik op zoek naar een zeer stille 2 T harde schijf. Ik heb de MD600 nu in de PC kamer staan maar wil hem graag in de kamer in het rack hebben. Snel en stil. Wie heeft tips?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kun je die wel pas maken voor een normale HD slot montage. Zijn er überhaupt SSD's van 2T?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Kwam dit tegen. Zou dit een mogelijkheid zijn?

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Ik heb er geen verstand van Maro, weet enkel dateen ssd stil is. Stel jouw vraag anders ook even op het buurforum aan Quattronl of Roger. Of hier direct aan bv. Eddy.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Ik heb sinds kort ook een SSD in mijn PC gezet. Idd super snel en stil  :thumbs-up: alleen ik heb een 120 Gig schijf en die was geloof ik al €80,-. Volgens mij zijn er niet eens 2 T SSD's. Zou idd de allermooiste oplossing zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Heb ff op Tweakers gekeken; max is nu 1 T en daarvoor ben je minimaal €400,- kwijt ... Per stuk :ohmy:.



Quote from: Maro on December 20, 2014, 08:17:16
Ik heb sinds kort ook een SSD in mijn PC gezet. Idd super snel en stil  :thumbs-up: alleen ik heb een 120 Gig schijf en die was geloof ik al €80,-. Volgens mij zijn er niet eens 2 T SSD's. Zou idd de allermooiste oplossing zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on December 20, 2014, 08:30:16
Heb ff op Tweakers gekeken; max is nu 1 T en daarvoor ben je minimaal €400,- kwijt ... Per stuk :ohmy:.

Zag idd ook de Samsung EVO850 voor dat geld...en ik moet er twee hebben. :o  Dan maar oriënteren op old school HD"S  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

donron


Quote from: Maro on December 20, 2014, 08:09:01
Kwam dit tegen. Zou dit een mogelijkheid zijn?



Dat is om in een laptop een cd/dvd te vervangen door 2e HDD. Meridian MD600 gebruikt 3,5" "Green" HDDs

dennism

Iedere green HDD is tegenwoordig aardig stil, zeker de 2T modellen uit nieuwe series met weinig platters, de meeste zul je op een meter of 2 bij normaal omgevingsgeluid niet meer horen mits goed gemonteerd. Echter volledig stil zal je alleen kunnen krijgen met SSD's. Het beste lees je wat goede reviews, daarin doen ze ook vaak een geluidsmeting, dan kun je zien welke echt de stilste is.

Dirk

op Hitchhikers (Meridian forum) vind ik ook geen specifieke tips vwb stille discs, maar ik zou de specifieke vraag daar eens ff voorleggen...wie weet zijn er wel meer gebruikers die hem met succes in de luisterruimte hebben staan  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

quattronl

Quote from: cz79 on December 20, 2014, 08:58:47
WD Red
Liever niet in een desktop of mediaspeler. De Red's zijn specifiek voor een NAS en dan alleen als je er meerdere in RAID zet.

@Wim: neem maximaal 5400rpm schijven. Een hoger toerental maakt alleen maar meer herrie en geeft je in een mediaspeler geen snelheidswinst meer. Een WD Green zou al genoeg moeten zijn.
Maar idd, lees wat reviews, daar staat ook altijd wel de geluidsproductie bij.
Je kan een HDD ook in speciale rubbertjes hangen zodat de resonanties naar de kast verminderd worden. Die kastdeksel kan je eventueel aan de binnenkant nog dempen dmv bitumen, scheelt ook weer trillingen, dus geluid.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

... auw, heb je flink geld uitgegeven aan Meridian componenten en dan zou je vervolgens er zelf eerst aan moeten knutselen om deze te laten voldoen aan jouw vereisten ...

Dat moet niet zo zijn lijkt mij.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#14
Quote from: donron on December 20, 2014, 09:19:10
Dat is om in een laptop een cd/dvd te vervangen door 2e HDD. Meridian MD600 gebruikt 3,5" "Green" HDDs

Klopt maar ook daar lijken er mallen voor te zijn.

Quote from: dennism on December 20, 2014, 09:48:47
Iedere green HDD is tegenwoordig aardig stil, zeker de 2T modellen uit nieuwe series met weinig platters, de meeste zul je op een meter of 2 bij normaal omgevingsgeluid niet meer horen mits goed gemonteerd. Echter volledig stil zal je alleen kunnen krijgen met SSD's. Het beste lees je wat goede reviews, daarin doen ze ook vaak een geluidsmeting, dan kun je zien welke echt de stilste is.

had die tip ooik al van een ICT maatje van mij.  :thumbs-up:

Quote from: quattronl on December 20, 2014, 09:55:45
Liever niet in een desktop of mediaspeler. De Red's zijn specifiek voor een NAS en dan alleen als je er meerdere in RAID zet.

@Wim: neem maximaal 5400rpm schijven. Een hoger toerental maakt alleen maar meer herrie en geeft je in een mediaspeler geen snelheidswinst meer. Een WD Green zou al genoeg moeten zijn.
Maar idd, lees wat reviews, daar staat ook altijd wel de geluidsproductie bij.
Je kan een HDD ook in speciale rubbertjes hangen zodat de resonanties naar de kast verminderd worden. Die kastdeksel kan je eventueel aan de binnenkant nog dempen dmv bitumen, scheelt ook weer trillingen, dus geluid.

Thanks voor de tips, ik ga maar eens op onderzoek uit.

Quote from: Dynky on December 20, 2014, 09:55:25
op Hitchhikers (Meridian forum) vind ik ook geen specifieke tips vwb stille discs, maar ik zou de specifieke vraag daar eens ff voorleggen...wie weet zijn er wel meer gebruikers die hem met succes in de luisterruimte hebben staan  ;)

Dal ook daar eens rond gaan neuzen.  :thumbs-up:

Quote from: Xander32 on December 20, 2014, 10:22:53
... auw, heb je flink geld uitgegeven aan Meridian componenten en dan zou je vervolgens er zelf eerst aan moeten knutselen om deze te laten voldoen aan jouw vereisten ...

Dat moet niet zo zijn lijkt mij.




Heeft niks met Meridian te maken hoor. Ligt aan de schijven. ;)  Kan hem ook naast mijn NAS zetten in de PC kamer en dan hoor je ook niks. Wil hem gewoon graag showen in de kamer.  :wub:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Vraag me ook af of er ook interne coolers in de MD zitten. Kan iig geen instelling daar voor vinden in de ControPC.  :unsure:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

quattronl

Quote from: Maro on December 20, 2014, 10:41:22
Vraag me ook af of er ook interne coolers in de MD zitten. Kan iig geen instelling daar voor vinden in de ControPC.  :unsure:
Daar kom je maar op 1 manier achter: open die kap! :D

Nee, kan je het niet aan eventuele ventilatiegaten achterop zien?
Staat er niks over in de handleiding?

Er zijn idd hele stille fans maar ik verwacht van een merk als M dat daar wel (zeer) goede fans in zitten.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

donron


Quote from: Maro on December 20, 2014, 10:41:22
Vraag me ook af of er ook interne coolers in de MD zitten. Kan iig geen instelling daar voor vinden in de ControPC.  :unsure:

Uit de datasheet: "It includes a highly efficient, extremely low noise cooling system"...

Maro

Quote from: quattronl on December 20, 2014, 10:43:42
Daar kom je maar op 1 manier achter: open die kap! :D

Nee, kan je het niet aan eventuele ventilatiegaten achterop zien?
Staat er niks over in de handleiding?

Er zijn idd hele stille fans maar ik verwacht van een merk als M dat daar wel (zeer) goede fans in zitten.

Quote from: donron on December 20, 2014, 10:45:20
Uit de datasheet: "It includes a highly efficient, extremely low noise cooling system"...

Jullie zijn sneller dan ik.  :D

Dan ga ik vandaag eens kijken naar een WD green HD. Ik zit op een metertje of 4 van de set dus een beetje geluid mogen ze maken maar nu is het net te..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

Quote from: Maro on December 20, 2014, 08:09:01
Kwam dit tegen. Zou dit een mogelijkheid zijn?



Die ''caddy'' is voor in een laptop.
Daarmee vervang je de dvd drive, en kun je dus een extra HDD plaatsen.

Maro

Quote from: ArjanR1 on December 20, 2014, 11:04:29
Die ''caddy'' is voor in een laptop.
Daarmee vervang je de dvd drive, en kun je dus een extra HDD plaatsen.

Klopt maar er schijnen ook dit soort traytjes te bestaan voor waar ik ze zou gebruiken. Al moet ik zeggen dat ik eerst naar gewone HD's ga kijken. Twee maal €400,- voor een beetje minder ruis wordt me te gek. Dan gaat de MD weer terug naar de NAS kamer.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

jaco

Seagate 4tb hdds zijn meestal 5900 rpm (althans dat verklaart seagate) ik heb er een aantal in een nas zitten, en bij opstarten vindt ik ze tamelijk veel geluid maken. Als ze draaien gaat het, en hoor ik ze niet boven de anderen uit, maar ja dat zijn 7200 rpm Toshibas.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Xander32

Met alle respect, maar zijn daar in beginsel betreffende componenten ook niet voor bedoelt ;). Ongeacht welk hifi merk, maar van een schakel in een hifi keten mag je toch verwachten dat deze stil is aangaande diens mechaniek.

En zeker daar waar er zulke bedragen mee gemoeid gaan zou dat voor mij een vereiste zijn.


Maar dat lost voor jou nu niets op; daar zijn vast stillere schijven te verkrijgen dan die er nu in zitten. En als de kap er dan toch af is, kan je idd. zien of je hier en daar de boel ietwat extra kan dempen. Suc6 :thumbs-up:.



Quote from: Maro on December 20, 2014, 10:29:04
...

Heeft niks met Meridian te maken hoor. Ligt aan de schijven. ;)  Kan hem ook naast mijn NAS zetten in de PC kamer en dan hoor je ook niks. Wil hem gewoon graag showen in de kamer.  :wub:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

De MD is gewoon afhankelijk van welke schijven je erin stopt. Dat heeft helemaal niets met het ontwerp van Meridian te maken. Het is gewoon een NAS met core functie. Elke NAS maakt lawaai. Elke netwerk streamer heeft een NAS of PC nodig en die maken nu eenmaal lawaai al naar gelang welke schijf je er in stopt. Je kunt hem overal in je netwerk hangen en dat heeft 0.0% invloed op het geluid. Dat ik voor wil kiezen om hem in de kamer te zetten dat is dan mijn probleem. Alles wat er aan Meridian technologie in zit is muis stil. Maar je wilt het geloof ik allemaal maar niks vinden, "dure streamers", je blijft het maar negatief benaderen en dan over een jaar staat er een NA11 en dan wordt de loftrompet weer van stal gehaald....prima.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

... het heeft weinig met mijn huidige kijk op streaming componenten van doen. Wel met mijn algemene vereisten inzake hifi componenten versus diens verkoopprijs.

Maar als je jouw MD gaat beschouwen als een NAS met een Meridan logo, dan kan je idd.weinig anders verwachten van betreffende component. Wel kan je jezelf afvragen wat dan de meerwaarde van het kostbare Merdidian logo in deze is, toch?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT