PlayStation 4 als mediaplayer

Started by LocoJ, December 17, 2014, 21:57:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LocoJ

Vanaf vandaag is Plex te downloaden voor de PS4.
Dit zou potentieel dan best een goede mediaplayer kunnen worden. Mede gezien de legacy van de PS2 (goede Dvd speler) en de PS3 (goede Blu-ray speler).

Gebruikt iemand de PS4 al als player (streamer)? Wat zijn de ervaringen?

Kan iemand iets zinnigs zeggen over de beeld- en geluidskwaliteit t.o.v. populaire spelers zoals Van Dune, Oppo en Popcornhour?

Kortom, ervaringen delen aub  ;)
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Erik

Plex daar moet je toch een abo op nemen staat me bij dat ik elke maand moest betalen wilde ik er echt wat aan hebben.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dru

De PS4 beschikt toch niet over HDMI 2.0?

LocoJ

Quote from: Erik on December 18, 2014, 00:25:41
Plex daar moet je toch een abo op nemen staat me bij dat ik elke maand moest betalen wilde ik er echt wat aan hebben.

Volgens Tweakers komt er in de toekomst wen betaalde versie maar is de eerste versie gewoon gratis en kan video's waaronder .mkv afspelen.
Nu dus gratis. Dit weekend maar eens proberen  ;D
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

LocoJ

Quote from: Dru on December 18, 2014, 11:24:19
De PS4 beschikt toch niet over HDMI 2.0?

Volgens mij niet idd, maar wat heeft dat met dit onderwerp te maken?

Hij speelt 1080p probleemloos af. Als er echt 4k content uitkomt gaan we weer verder praten  :P
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

LP

Heb afgelopen week ook even naar Plex op de PS4 gekeken. Vind dit wel heel erg interessant. Kijk nu mijn series via een Dune. Die zou dan wegkunnen. Maar wat mij tegenhoudt is dat de PS4 niet met infrarood is te besturen.

_ MarcelloW _

Bij mijn PS3 werkt HDMI control via de TV/Receiver.

De PS3 is dus gewoon te bedienen met de remote van mn TV.

Ik gok dat de PS4 dit ook wel heeft.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

LP


Quote from: _ MarcelloW _ on December 19, 2014, 13:41:18
Bij mijn PS3 werkt HDMI control via de TV/Receiver.

De PS3 is dus gewoon te bedienen met de remote van mn TV.

Ik gok dat de PS4 dit ook wel heeft.

HDMI-CEC niet aan gedacht. Bedankt voor de tip. Ga ik komend weekend eens proberen.

hdnoob

Quote from: Dru on December 18, 2014, 11:24:19
De PS4 beschikt toch niet over HDMI 2.0?

Nog niet. Sony gaat dit hoogstwaarschijnlijk met een firmware upgrade wel mogelijk maken. Net als bij de PS3 destijds van versie 1.3 naar 1.4.

http://www.digitaltrends.com/home-theater/surprise-sony-says-hdmi-2-0-is-just-a-firmware-update-away/

norman

Ligt er een beetje aan of hij net als de ps3 Cinavia beveiliging heeft.
Overigens is hij nu alleen beschikbaar voor plexpass houders. Hij komt later voor iedereen.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

RZeemering

Gratis is het niet. Je moet plex pass houder zijn. 5 dollar per maand.
Ik heb het gisteren geprobeerd.
Ik heb hier een oude macbook (2009) en een nog oudere iMac. 1 van deze apparaten dient als server.
De meeste films die ik heb spelen goed af alleen enkele met een hoge bitrate hebben om de 30 seconden een buffer nodig. Waarbij het beeld  even stil staat.
Ik zal de komende week eens proberen wat er gebeurd als ik de software op mijn (ook al oude) NAS installeer.
Als dat geen verbetering geeft dan ga ik daar dus geen 5 dollar per maand voor betalen.
Overigens werkt het installeren e.d. helemaal prima en ziet het er ook mooi uit.
Als je een computer hebt met een redelijke CPU die vast aan het netwerk hangt is het wellicht de moeite waard.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Xstream

Plex d.m.v. de Plex server werkt gewoon niet goed met zware content. Heb 't ook op m'n iPad geprobeerd, maar het is gewoon geen doen. Zeker niet met subtitles aan.
Maar misschien zit dat anders i.c.m. de PS4, maar volgens mij transcode Plex altijd content, waardoor het zwaar wordt en dus gaat stotteren.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

mradem

Op de xbox one werkt plex met een nas prima dus dat zal op de ps4 ook wel goed gaan neem ik aan.

CineSmurf

Mijn PS3 multimedia AB doet het helaas niet op de PS4. Compatibility list van Sony geeft als suggestie om CEC te gebruiken, maar volgens mij werkt dat bij mij niet goed (die knoppen zitten niet op de AB van mijn projector). Ik vond die afstandsbediening altijd wel handig - werkt ook met bluetooth, dus je zit niet zo te richten.
Netflix ziet er goed uit op de PS4 trouwens!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.