Minecraft - de weg kwijt

Started by snopper, December 14, 2014, 15:21:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snopper

Misschien zijn er hier nog andere gebruikers van Minecraft die misschien ideen kunnen geven.
Mijn zoontje van 9 is een fervent Minecraft speler. Niet online, maar in single player mode (dus lokaal zonder andere spelers). Het is een officiele versie zonder mods of iets anders. Nu hebben wij het volgende probleem. Hij had een recht groot dorp gebouwd en is toen "in de buurt" gaan kijken. Nu is hij echter de weg kwijtgeraakt en wij vinden met "rondvliegen" ook zijn bouwwerk niet meer terug. Hij is natuurlijk behoorlijk bedroefd hierover en wilde eens hier navragen bij de echte die-hards hoe we het beste kunnen zoeken....

Dank alvast
Ray

Nahpets

Ik kan mij de teleurstelling voorstellen.

Zal het zo eens aan zoon/dochter vragen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

snopper

Dank Nahpets,
die pagina is mij al bekend. We hebben nu een nieuwe locatie genomen waar hij kan gaan bouwen en hebben de coordinaten opgeschreven, kunnen we volgende keer sneller daarheen teleporten.

Snopper

spijtebijt

Mijn zoon van 12 zegt:
als hij het dorp de buurt van zijn spawnpoint heeft gebouwd, dan moet hij intypen: /kill en dan komt hij bij zijn spawnpoint terug.
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

H B

Ik heb je zoon zijn probleem voorgelegd aan mijn beiden zoons en zij geven als oplossing "worldedit" te gebruiken om zijn savegame daarin te laden om zo zijn dorp te zoeken en dan zichzelf daar terug te plaatsen.

snopper

Nog dank aan de reacties ... Intussen zijn we al een heel stuk verder.
Intussen wordt er de FTB (feed the beast) versie gebruikt van Minecraft en je hebt daardoor zo goed als alle mods te pakken die handig zijn. Hier zijn verschillende methodes om terug te gaan naar het startpunt. Maar het beste is toch wel de minimap funktie ....
Eindelijk hoef ik niet meer de weg terug te vinden.

Snopper