Benq W1070+ i.c.m. Sony SS-370

Started by tommiedepommie, December 11, 2014, 08:35:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tommiedepommie

Goedendag,

Na enkele weken  op o.a. dit forum de reviews nagekeken te hebben, heb ik besloten om mijn oude Benq DX650 projector (die al tijden in de kast stond) te vervangen voor een Benq W1070+.
In mijn hobbykamer maak ik gebruik van een eenvoudige  AV-receiver (Sony HT-SS370 / BDP-S470) met daaraan mijn computer en een AC-Ryan2 gekoppeld via HDMI.
Als beeldscherm gebruik ik een Sony 46Z4500. Deze combinatie heeft altijd zonder problemen gewerkt en ook met andere TV's heeft het nooit problemen opgeleverd.
Nu wilde ik dus de Benq W1070+ aansluiten op de HDMI-out van de receiver en de beamer toont wel de poorten (HDMI-1 groen knopje ervoor) maar stuurt geen beeld door.
In eerste instantie dacht ik dat het aan de kabel zou liggen maar ook met een korte kabel, geen beeld.
Sluit ik vervolgens de TV weer aan dan heb ik meteen beeld.
Op aanraden van de Benq helpdesk (erg vriendelijk overigens) heb ik de beamer rechtstreeks aan mijn AC-Ryan2 gekoppeld en dan werkt alles goed.
Om toch geluid te krijgen heb ik nu tijdelijk de Ryan via een optical aangesloten op de receiver.
Uiteraard wil ik het beeld en geluid via HDMI naar mijn receiver sturen en dan vervolgens via een HDMI switch, zowel mijn TV als mijn beamer kunnen gebruiken.

Mijn vraag is of jullie dit fenomeen ook ooit hebben meegemaakt en of hier een oplossing voor is?

Bij voorbaat dank

PS 1: deze vraag ligt ook nog bij Benq maar wegens afwezigheid van een van de medewerkers, krijg ik maandag weer een telefoontje.

PS 2: ik had gelezen dat een iemand met het onderwerp "Benq W1070" ook problemen met zijn kabel had en dit opgelost had via een wifibox. ik heb de mogelijkheid om gebruik te maken van een kabel dus zit niet te wachten op een extra uitgave voor zo'n box.

tommiedepommie

Goedendag,

na wat testen ben ik nu zover dat als ik de originele bron (b.v. de BDP-s470) op 1080i instel i.p.v. 1080p, er wel beeld verschijnt via de AV-receiver. Als ik de HDMI instelling in de bluray speler vervolgens weer terugzet op 1080p, is het weer afgelopen. Het werkt wel als ik de bluray speler rechtstreeks op de beamer aansluit, dan kan ik wel 1080P selecteren.
Volgens de handleiding zou de Sony SS-370 1080P en 3D moeten doorgeven dus heb ik een mailtje naar Sony gestuurd.
Probleem(pje) lijkt dus in de receiver te zitten, dus wachten het bericht van Sony maar even af.

item kan wat mij betreft afgesloten worden.

Mocht er nog spectaculaire aanpassingen zijn, laat ik het uiteraard even weten.

ferry34

Ik dacht aan hetzelfde en bekeek gisteren wat info over je receiver maar zag ook dat deze t aan moest kunnen.
Ik zou toch nog 2 andere hdmi kabels proberen.
Eentje van de benq naar de receiver, maar vergeet niet de hdmi van de ac ryan naar de receiver
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X