Hoe volwassen is streaming nu helemaal? Is er voldoende muziek beschikbaar?

Started by eric_audio, December 7, 2014, 10:30:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Excuus, ik keek naar de 200 en 400.

Lees het nu:


4x S/PDIF (RCA) digitale inputs (ipv 2 in de Devialet 110). Leuk: 2 van deze digitale inputs kunnen gezamenlijk worden omgetoverd in een paar analoge ingangen via de Devialet online configurator
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MaxxMark

Quote from: Charlemagne on December  8, 2014, 10:50:43
Ik vind de Sonos Connect het meest plug-and-play. Het heeft integratie voor allerlei streamingdiensten, zoals Spotify en Qobuz, maar ook internetradio. En je kunt ook je eigen rips afspelen natuurlijk.

Als die Sonos Connect nu nog even laat upgraden tot een Magna Ultimo en je hangt er een mooie externe DAC aan, dan heb je een alleraardigste streamer die heel gebruikersvriendelijk is.

Bij duurdere streamers mag je van je dealer verwachten dat die de nodige service biedt bij het installeren, vind ik.


Helemaal mee eens. Naar mijn mening is Sonos icm een van zijn ondersteunde muziekservices (bijv. Spotify) iets wat op dit moment zeer in de buurt komt van een 'plug-en-play' oplossing. Zeker als we de (hardware) upgrades achterwegen laten is er vrij weinig nodig om het werkend te krijgen. Koop een sonos apparaat, neem een spotify premium abonnement, vul de gegevens in en je bent klaar.

De aangehaalde opmerking over router/netwerkinstellingen is naar mijn mening eentje die hier inderdaad niet thuis hoort. Mist een netwerk opstelling netjes is gedaan volgens het boekje van de provider, dan is er geen reden dat een sonos+spotify setup niet werkt*.

Ook vanuit een retailer oogpunt weet ik dat deze combo goed werkt. Zelfs mensen die bijna geen affiniteit hebben met computers, netwerken of audio weten een sonos setup te vinden en te gebruiken.


* het plug en play maken van internet/netwerk is iets in de toekomst vast mogelijk gaat worden, zeker als ipv6 en (the) IoT een feit is. Maar je zal op dit moment nooit ontkomen aan het volgen van het boekje van je internetprovider
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

bmateijsen

No problem ;). Het is ook niet helemaal logisch... hoewel de 800 uiteindelijk gewoon vanwege  het vermogen is ;).
Alle Devialet's zijn vwb aansluitingen super flexibel, inclusief een uitgebreide phono-stage. En omdat het signaal daarna gedigitaliseerd wordt, kan je ook de Devialet gebruiken om je LP's te digitaliseren ;)

Quote from: doorofnight on December  8, 2014, 17:10:51
Excuus, ik keek naar de 200 en 400.

Lees het nu:


4x S/PDIF (RCA) digitale inputs (ipv 2 in de Devialet 110). Leuk: 2 van deze digitale inputs kunnen gezamenlijk worden omgetoverd in een paar analoge ingangen via de Devialet online configurator

eric_audio

Quote from: bmateijsen on December  8, 2014, 18:54:47
En omdat het signaal daarna gedigitaliseerd wordt, kan je ook de Devialet gebruiken om je LP's te digitaliseren ;)


Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de output functionaliteit pas in een latere firmware versie geleverd wordt. Of is het nu al helemaal functioneel? Wel gaaf natuurlijk, LP's rippen. Moet ik mijn oude Pink Floyd en Talking Heads LP's weer terug stelen van mijn zoon....

En een draaitafel kopen natuurlijk. Ik ga wel bij Bas te rade hoe je even snel een draaitafel koopt....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

garmtz


eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Bas Akkerman

Quote from: eric_audio on December  9, 2014, 06:02:33
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de output functionaliteit pas in een latere firmware versie geleverd wordt. Of is het nu al helemaal functioneel? Wel gaaf natuurlijk, LP's rippen. Moet ik mijn oude Pink Floyd en Talking Heads LP's weer terug stelen van mijn zoon....

En een draaitafel kopen natuurlijk. Ik ga wel bij Bas te rade hoe je even snel een draaitafel koopt....
Ik heb genoeg trucs en tips! ;D

Zelf denk ik ook dat het steeds meer online streaming gaat worden. Aan de techniek om grote bestanden te streamen, zal het niet liggen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eric_audio

Quote from: Charlemagne on December  7, 2014, 11:56:45
De streamingdienst Qobuz biedt zowel de mogelijkheid van online streamen in losless kwaliteit, als van downloaden (kopen dus). Vaak kan dat laatste ook in highres. Als ik een album bij het online luisteren echt heel bijzonder vind dan download ik het als highres; dat klinkt dan nog net een fractie beter is mijn ervaring.

Dus ja! Streaming is heel volwassen geworden; niet alleen op gebied van geluidskwaliteit, mits je over goede spullen beschikt, maar zo'n online streamingdienst bied je een goedkope manier om een oceaan van muziek te ontdekken. Daarvan geniet ik dagelijks met volle teugen. Qobuz heeft zo'n anderhalf miljoen CD's in zijn bibliotheek, dus je kunt vooruit.

En ja! Die Mahler 9 onder Haitink is er ook te vinden; niet alleen die van Haitink, maar nog tig andere. Je kunt de hele dag 'diskutabeltje spelen'.....

Mijn verwachting voor de toekomst is dat de streamingdiensten in aantal zullen toenemen. Mogelijk gaan ze ook live streaming in highres aanbieden.

Ik kom nog een keer terug op dit onderwerp. Nu ik mijn speakers in huis heb, en de Devialet komende week geleverd wordt, wordt het tijd om naar de bron te kijken.

Ik zie dat zowel Qobuz als Tidal niet worden aangeboden in de Verenigde Arabische Emiraten (snap ik wel, afgezien van het letterlijke zand is het hier ook muzikaal een woesternij). Zou het werken met een VPN link? Dan kan ik gewoon een abonnement vanuit Nederland nemen.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Charlemagne

Quote from: eric_audio on January  2, 2015, 14:10:19
Ik zie dat zowel Qobuz als Tidal niet worden aangeboden in de Verenigde Arabische Emiraten (snap ik wel, afgezien van het letterlijke zand is het hier ook muzikaal een woesternij). Zou het werken met een VPN link? Dan kan ik gewoon een abonnement vanuit Nederland nemen.

Ik vermoed dat het wel werkt met een VPN link. Op het Devialetchat forum is er een member 'amabrok' die in Dubai woont en Qobuz gebruikt. Je zou kunnen PM'en. Hij kan je vast verder helpen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

eric_audio


Quote from: Charlemagne on January  3, 2015, 14:40:50
Ik vermoed dat het wel werkt met een VPN link. Op het Devialetchat forum is er een member 'amabrok' die in Dubai woont en Qobuz gebruikt. Je zou kunnen PM'en. Hij kan je vast verder helpen.

Bedankt voor de tip Charlemagne. Ik ga hem contacten.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

bmateijsen

Quote from: Charlemagne on January  3, 2015, 14:40:50
Ik vermoed dat het wel werkt met een VPN link. Op het Devialetchat forum is er een member 'amabrok' die in Dubai woont en Qobuz gebruikt. Je zou kunnen PM'en. Hij kan je vast verder helpen.

Met VPN kan je overal zijn waar je wilt met je computer... Dus als je dan gewoon je IP adres in NL plaatst, dan maakt het niet meer uit.

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini