verschil beeldkwaliteit UPC horizon en Vodafone glasvezel help

Started by bigbro, December 3, 2014, 20:16:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bigbro

Hoi,

Kunnen jullie me helpen. Ik heb UPC Horizon en ben best tevreden. Nu kan ik een abbo afsluiten in Almere bij Vodafone glasvezel. Bitrate beide rond  de 12 mb maar natuurlijk verschillende techniek. Ik wil eigenlijk maar 1ding weten. Welke van de 2 geeft het mooiste plaatje. Ik heb buren die een Vodafone abbo hebben en dat ziet er goed uit maar dan wel op een Sharp LCD.  Heb me rot gezocht op internet maar wordt niet veel wijzer. Hoor graag van jullie. Oh ja, mijn tv is een plasma van Pannasonic 65vt30

bigbro


Siddartha

Volgens mij gaat elk glasvezel tv signaal via KPN en de beeldkwaliteit daarvan is nog niet optimaal, omdat KPN nog niet met de volledig benutbare bandbreedte uitzendt. Google maar eens op beeldkwaliteit KPN glasvezel.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

bigbro

je aanname was juist. Sinds kort echter gebruikt Vodafone zijn eigen aanvoer en is dus onafhankelijk van KPN. Vandaar mijn idee om over te stappen.

bigbro

jammer het lijkt erop alsof ik weer eens een pionier ben. Toch weet ik dat er heeeeeeel veel kennis bij het forum zit. Misschien toch iemand die meer kan vertellen?

CoSo

Ik ben van Horizon naar KPN en vind het zelf beter en vooral het internet is stappen vooruit, geen uitval meer.

BarcoCRT

2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

bigbro

dank Cos0 en Barco. KPN liep zwaar te kloten met maar 7 a 8 mb voor de tv. Ze hebben dat inderdaad verhoogd. Ze voelen wellicht de hete adem van Vodafone.  :colgate:

bigbro

Quote from: CoSo on December  4, 2014, 19:41:20
Ik ben van Horizon naar KPN en vind het zelf beter en vooral het internet is stappen vooruit, geen uitval meer.
Kun je beschrijven wat je beter vindt aan het tv beeld? Zit er meer diepte in bijvoorbeeld?

BarcoCRT

Volgens mij is glasvezel in Almere volop aanwezig, 500Mbit schijnt daar gewoon te zijn. Dat is natuurlijk wel lekker, en helemaal wanneer de bitrate voor HD uitzendingen verhoogd is.

Wel een goede vraag die je stelt: Wat geeft nou het beste plaatje?

Bij de introductie van HD was er op dit forum veel over te vinden, en liet een enkele provider zich er wel eens over uit, maar nu is er niks meer over te vinden en dat is gewoon jammer. Het lijkt er wel op dat in het Youtube en Netflix (streaming) tijdperk zich niemand meer druk maakt over beeldkwaliteit. Want zie je toch niet op je telefoon.  :o

Maar voor ondermeer dit forum waar we helemaal lijp worden van een calibratie is zoiets basaals als het antwoord op die vraag gewoon niet eenduidig te vinden. Het meeste wat we weten is dat de bitrate bij veel providers alleen maar naar beneden is gegaan, en dat is gewoon jammer. Dus laat het resultaat van de competitie nu maar eens zijn dat de beeldkwaliteit omhoog gaat ipv omlaag.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

bigbro

Beste Barco,

Volledig met je eens. Hetzelfde gaat op voor audio. Met een ipod en mp3 ben je tegenwoordig de man. Gelukkig luister ik highres via een NAS en dan pas hoor je hoe muziek moet klinken, maar goed we dwalen af. Ik krijg eind deze maand het pakket van Vodafone en kan dan een goede beeldvergelijking maken. Deze zal ik posten.

die 500mb klopt inderdaad bij Vodafone in Almere.

bigbro

Na veel speuren en bellen ben ik tot de conclusie gekomen dat Vodafone Thuis qua tv beeld veel potentie heeft. Dit moet echter allemaal nog gerealiseerd worden. Er is op dit moment nog bitter weinig bekend hoe het nieuwe beeld met de verhoogde bitrates eruit gaat zien aangezien dit pas in januari 2014 als update wordt gerealiseerd(bron KS Vodafone). Ik verwacht veel van dit product maar op dit moment is het dus nog te vroeg. Je kunt duidelijk merken dat de KS van Vodafone maar ook gebruikers van de huidige streams in het land nog veel vraagtekens hebben.

Conclusie: hoewel ik veel verwacht van deze nieuwe techniek ga ik vooralsnog niet overstappen. Ik wacht de reactie het komende jaar af en neem dan wellicht de stap. Tegen die tijd zal ik voor de geinteresseerde mijn ervaringen delen.

Groet,
Bigbro

SpeedyAndré

Quote from: BarcoCRT on December  4, 2014, 20:14:32
Volgens mij is glasvezel in Almere volop aanwezig, 500Mbit schijnt daar gewoon te zijn.

1000Mbit up/down is in Almere en Enschede al normaal hoor  :D :D
Vodafone heeft nu nog Kpn streams en wil o.a. vanwege de prijs een eigen dienst opzetten.
Echter moet daarvoor veel apparatuur in de wijkkasten aangepast worden en is een eigen leveringsstraat nodig.
De Entone iptvbox is zo te zien niet erg stabiel, klanten die de 'oude' Amino hadden willen die liever terug.

Bij Tweak zijn ze met Sparql iptv gestart, daar zijn na een half jaar nog steeds problemen mee.
Kortom, er gebeurt van alles in glasvezelland maar het lijkt nog op gepruts in de marge.
Ik zie zelfs al plannen voor 4K streamdiensten, als ik dat gratis kan testen zonder er aan vast te zitten wie weet ...

Met mijn huidige Xms (en Amino iptv) ben ik best tevreden, dat platform is tenminste uitgekristalliseerd en stabiel.
Ik hoor al meer dan een jaar dat ik vanzelf naar Telfort overga met nagenoeg dezelfde omgeving op de ontbrekende homepage, ftp en newsserver na.
Upc heb ik hier (Almere) nooit in huis gehad dus daar kan ik iptv niet mee vergelijken.
Overigens heb ik nog een schotel achter de hand waar ik ook hdtv mee kan kijken, de Amino heeft een iets scherper beeld.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Pacman

Quote from: bigbro on December  7, 2014, 11:09:36
Na veel speuren en bellen ben ik tot de conclusie gekomen dat Vodafone Thuis qua tv beeld veel potentie heeft.

Ik kan het mij niet voorstellen dat je ook maar ergens beter beeld zal hebben dan met UPC/Horizon.  :nopompom:

bigbro

Dat is nou juist het vervelende beste Pacman. Ik weet dat er in bepaalde glasvezelgebieden het technicolorsignaal rechtstreeks wordt doorgegeven. Dus zonder beperking. In theorie moet dat plaatje beter zijn. Wel kun je het goed zien als je via de schotel bijvoorbeeld naar de Duitsers kijkt. Dan zie je het  verschil

jasjenl

Ik heb onlangs (lees: minder dan twee maanden geleden) in Doetinchem bij een open dag van Reggefiber eens gevraagd welke glasvezel provider nu het beste beeld zou moeten bieden. Daar wisten ze me te vertellen dat dat toch Vodafone zou moeten zijn. Er werd me toen niet verteld of dat dan pas in de toekomst zou zijn, de indruk die de voorlichter van Reggefiber mij daar gaf was dat je ook nu al bij Vodafone het beste uit zou moeten zijn omdat die meer bandbreedte gebruiken voor hun tv zenders. Maar goed, in hoeverre je zo iemand kunt vertrouwen is natuurlijk maar de vraag...

Voorlopig blijf ik toch ook nog maar bij UPC, al was het maar omdat bepaalde zenders nog bij geen enkele glasvezel provider al in HD te krijgen zijn (zoals bijv. Fox).
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Hanky Panky

Quote from: bigbro on December  3, 2014, 20:16:00
Hoi,

Kunnen jullie me helpen. Ik heb UPC Horizon en ben best tevreden. Nu kan ik een abbo afsluiten in Almere bij Vodafone glasvezel. Bitrate beide rond  de 12 mb maar natuurlijk verschillende techniek. Ik wil eigenlijk maar 1ding weten. Welke van de 2 geeft het mooiste plaatje. Ik heb buren die een Vodafone abbo hebben en dat ziet er goed uit maar dan wel op een Sharp LCD.  Heb me rot gezocht op internet maar wordt niet veel wijzer. Hoor graag van jullie. Oh ja, mijn tv is een plasma van Pannasonic 65vt30

Dan hang je er toch even een lange netwerkkabel (wifi?) tussen en koppel je hun Vodafone kastje aan jouw TV?

Hoef je niet te theoriseren maar kun je direct vergelijken.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

bigbro

goed idee maar dan moet je wel eerst een abbo bij Vodafone afsluiten. Het is net als met autobanden. Je kunt ze niet terugbrengen als ze niet bevallen. Ik denk echter dat het komende jaar Vodafone zich echt gaat ontwikkelen. Even de commentaren in de gaten houden.

Siddartha

Hij bedoelt kastje van de buren aansluiten met een netwerkkabel op het modem van de buren. Dus utp kabel door een raampje of de voordeur en dan kastje op jouw tv.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

bigbro

snap thanx. Goed idee. De buren zijn alleen buren van 5 huizen verder. Toch bedankt voor het meedenken.

nielsvanbaal

Je hebt natuurlijk wel 14 dagen herroepingsrecht(en als ze je er niet op wijzen onbeperkt), indien je het telefonisch besteld hebt....
Monitor Audio Silver RX6 Mordaunt Short 902i / 905i / XTZ W12.18 P
Marantz SR-7012 / Onkyo CP-1050 / Behringer iNuke 1000DSP / Philips 47PFL6007 / UPC Horizon
Logitech Harmony ONE / vd Hul The SNOWTRACK / GLS Audio Plugs & Spades / W&M audio HDMI & Interlinks
NEXbox a95x / HTPC: Intel i3/8GB/INTEL 40GB SSD / NAS HP Proliant MicroServer Gen8 Samsung 250gb SSD / 2*

bigbro

kan. mijn echte buurman, dus die naast mij krijgt het in april. Dan ga ik vergelijken. Thanks

TornadoGo

En? Ondertussen al meer ervaring?

Ik wil weg bij Ziggo vanwege de vele artifacts en sinds kort heb ik een glasvezel-aansluiting. Ik twijfel nu tussen Vodafone en XS4ALL. Het enige punt leek te zijn dat ik dan extra UTP kabels moest gaan trekken maar gelukkig kan ik TV en data gescheiden houden met behulp van een VLAN.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

bigbro

Buurman heeft net zijn pakket binnen. Zal hem deze week vragen wanneer hij het gaat aansluiten. Ik vind het beeld van Ziggo(voorheen bij mij UPC) overigens de laatste tijd behoorlijk goed. maar ja dat hangt af van veel variabelen, waar woon je ten opzichte van de buitenkast hoe ver van de wijkcentrale etc. Vraag me over 2 weken nog maar eens.

Raymen

Ik heb sinds kort horizon van ziggo (daavoor al jaren ziggo in combinatie met humax 5200) goede beeld en geluidskwaliteit.

Had de horizon box binnen gekregen,aangesloten, shit klote beeld artifact bij de vletten.

Had er een coax van oehlbach tussen zitten 5 meter, best prijzig.

Heb ik van de week de kabel van ziggo zelf er tussen gedaan, atifacts weg en echt top beeld.
Super super strak.

Het ligt dus wel aan deantenne kabel met wat je de horizon of humax aanstuurt.

Ben er nu zeer tevreden over

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld